;
coinex

تماشا کنید: ربات شخصی ایولس ؛ دستیاری برای انجام کارهای روزانه منزل

ربات شخصی ایولس ؛ دستیاری برای انجام کارهای روزانه منزل
ربات شخصی ایولس (Aeolus) احتمالا در آینده‌ای نزدیک به خانه‌های شما می‌آید. نمایشگاه لاس وگاس امسال، بیش از هر زمانی شبیه به فیلم‌های علمی تخیلی شده بود.

سالیان درازی است که ساخت یک ربات شخصی که علاوه بر همراهی در انجام کارهای منزل نیز مفید باشد، رویایی بسیاری از افراد است. کمپانی ایولس (Aeolus) امید دارد، که چنین رباتی را بسازد. در نمایشگاه CES 2018 اقدامات انجام گرفته این کمپانی در این مسیر، لاس وگاس را به هیجان آورد.


بیشتر بخوانید:  رباتی قانون اول آسیموف رباتیک را شکست


ربات شخصی ایولس به این هدف ساخته شده که زندگی را آسان‌تر از گذشته نماید تا شما بتوانید وقت خود را به نکات مهم‌تر اختصاص دهید. به گفته سازندگان، ایولس قادر است قهوه صبحگاهی شما را آماده کرده و در زمان بازگشت شما به منزل، برایتان شام تهیه کند. البته تاکنون شواهدی از نحوه و کیفیت این فعالیت‌ها ثبت نشده است.

همانطور که انتظار دارید، ربات ایولس قادر است مانند بسیاری از محصولات تکنولوژیک روز، فرمان‌های صوتی را دریافت کند. این ربات با تکنولوژی خانه هوشمند و سیستم‌هایی نظیر الکسا، گوگل هوم و… نیز سازگار است.

روبوت شخصی آیولوس

با کمک تکنولوژی هوش مصنوعی، ربات ایولس قادر است، بدون کمک انسانی در خانه حرکت کرده و به انجام دستورات شما بپردازد. علاوه بر این، این ربات می‌تواند محل قرار گرفتن بیش از 1000 وسیله منزل را در حافظه ذخیره کرده و حتی تشخیص دهد که این وسایل در کدام محل باید قرار داشته باشند.


بیشتر بخوانید:  چمدان خودران CX1 در CES 2018 ؛ اولین چمدان دنیا که صاحبش را می‌شناسد


در ویدئویی که در انتهای این مقاله مشاهده می‌کنید، در مورد ربات شخصی ایولس که در حال ساخت است، اطلاعات بیشتری کسب می‌نمایید. متاسفانه در حال حاضر اطلاعاتی نظیر قیمت فروش این دستگاه و نحوه توزیع آن در دسترس قرار ندارد. با این تفاسیر، باید منتظر آینده‌ای بود، که ربات‌ها در فعالیت‌های روزمره به کمک ما بشتابند.

.

منبع: geeky-gadgets

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر