;
coinex

برای خرید یک لپ تاپ دانشجویی خوب چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

برای خریدن یک لپ تاپ دانشجویی خوب چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

تنوع زیاد در دنیای لپ تاپ‌ها باعث شده است که انتخاب یک لپ تاپ دانشجویی خوب کمی سخت شود. در این نوشتار به شرح نکاتی برای تسهیل این پروسه پرداخته‌ایم.

زمانی که بحث خرید یک لپ تاپ دانشجویی مطرح می‌شود، نام محصولات زیادی در ذهن تداعی می‌گردد؛ زیرا همان طور که دانشجویان و رشته‌های تحصیلی مختلفی وجود دارد، لپ تاپ‌های دانشجویی متفاوتی هم در بازار خرید و فروش می‌شود. در این نوشتار به شرح نکاتی در زمینه نحوه خرید یک لپ تاپ دانشجویی خوب پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

نکاتی برای خرید لپ تاپ دانشجویی مناسب

برخی از دانشجویان به یک لپ تاپ پرقدرت نیاز ندارند و حمل پذیری مهم ترین مشخصه‌ای است که برای آن‌ها مطرح می‌شود، اما در مقابل کاربرانی هم در بین دانشجویان دیده می‌شوند که می‌خواهند با لپ تاپ خود طرح‌های 3 بعدی را ترسیم کنند، ارائه‌های مختلفی را انجام دهند و علاوه بر این به طور آنلاین فیلم ببینند.

از آنجایی که دانشجویان اغلب در هر مکانی لپ تاپ‌های خود را نیز به همراه دارند، این محصولات باید به اندازه کافی مقاوم باشند تا بتواند هر نوع جابجایی را تحمل کنند و علاوه بر این حمل پذیری ساده و راحتی داشته باشند تا کاربر بتواند به راحتی آن را در هر مکانی با خود حمل کند.


بیشتر بخوانید:  بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۱۷ ؛ راهنمای خرید لپ تاپ برای دانشجویان


لپ تاپ‌های دانشجویی باید سرعت بارگذاری بالایی داشته باشند، عملکرد روانی را ارائه کنند و بتوانند تقریبا هر نوع نرم افزاری را اجرا کنند. چنین محصولی علاوه بر این باید بتواند ویژگی‌های نرم افزاری و سخت افزاری خوبی را در یک قالب اقتصادی ارائه کند.

مشخصه‌های کلیدی یک لپ تاپ ایده‌آل

مشخصه‌های کلیدی یک لپ تاپ دانشجویی خوب

عملکرد:

یک لپ تاپ دانشجویی الزاما یک دستگاه بسیار قدرتمند نیست به این ترتیب که تنها باید بتواند نیازهای کاربر خود را به راحتی انجام دهد. برای مثال اگر که فقط می‌خواهید برای نوشتن مقالات علمی یک لپ تاپ بخرید، به محصولی گران قیمت با حافظه داخلی SSD، پردازشگر بسیار قدرتمند و رم 8 گیگابایتی نیازی ندارید.

به همین ترتیب اگر که می‌خواهید برای انجام کارهای طراحی دستگاهی را انتخاب کنید، باید لپ تاپی را بخرید که رم با ظرفیت بیشتر از 4 گیگابایت و پردازشگری قوی‌تر از یک تراشه 2 هسته‌ای را بر روی خود داشته باشد. به عبارت خلاصه می‌توان گفت که باید لپ تاپی را بخرید که بتواند راه موفقیت تحصیلی شما را هموار کند و علاوه بر این نیازهایتان را نیز به راحتی برطرف سازد.

حمل پذیری:

شما باید لپ تاپ با ضخامت باریک و وزن کم را انتخاب کنید، زیرا هیچ چیز برای یک دانشجو آزار دهنده‌تر از حمل کردن یک لپ تاپ زمخت و سنگین وزن نیست. علاوه بر این، بد نیست محصولی را انتخاب کنید که ضریب شکل کوچکی داشته باشد تا بتوانید به راحتی آن را در کیف خود قرار دهید و به همراه کتاب‌های خود حمل کنید.

باتری:

برای خرید یک لپ تاپ خوب به باتری توجه کنید. لپ‌تاپی را بخرید که با باتری قدرتمندی مجهز شده باشد و ترجیحا بتواند با یک بار شارژ حداقل نصف روز کارهای شما را انجام دهد. برای مثال ایسوس سی 201 می‌تواند به کمک باتری خود به مدت 13 ساعت فرامین شما را انجام دهد. شاید از آن دسته دانشجویانی که تا این حد به مطالعه علاقمند هستند، نباشید؛ اما بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که بتواند برای مدت زمانی بیشتر از 3 ساعت کارهای شما را انجام دهد.

کدام دسته از افراد باید لپ تاپ دانشجویی بخرند؟

برای خرید لپ تاپ دانشجویی، نباید الزاما یک دانش آموز دبیرستانی باشید که دوران تحصیل خود را در دبیرستان تمام کرده است و حال می‌خواهد یک لپ تاپ جدید بخرد. در واقع اگر که تازه به خوابگاه رسیده‌اید و یا بعد از یک وقفه طولانی دوباره می‌خواهید فعالیت‌های تحصیلی خود را شروع کنید، خریدن یک لپ تاپ جدید می‌تواند کارایی شما را بهبود بخشد.

کلاس‌هایی که باید در طول دوره تحصیلی خود در آن‌ها شرکت کنید و همچنین درجه تحصیلی شما عواملی هستند که در نحوه انتخاب یک لپ تاپ دانشجویی تاثیر می‌گذارند. اگر که به دنبال یک دستگاه شیک و قدرتمند هستید که سرعت بارگذاری بالایی داشته باشد، دل XPS 13 و زنبوک UX360AC انتخاب‌های بسیار خوبی برای شما محسوب می‌شوند.

در مقابل اگر که نیازی به یک دستگاه قدرتمند و گران قیمت ندارید و می‌خواهید محصولی را انتخاب کنید که صفحه کلید و بدنه مقاومی داشته باشد، توصیه می‌کنیم که اچ پی استریم 13 یا ایسوس سی 201 را انتخاب نمایید.

اشتباهاتی که در هنگام خرید یک لپ تاپ تحصیلی پیش می‌آیند

اشتباهاتی که در هنگام خرید یک لپ تاپ تحصیلی پیش می‌آیند!

دستگاهی را انتخاب نمایید که به سیستم عامل مورد نیاز شما مجهز شده باشد. برخی از مدارس یا دانشگاه‌ها به طور خاص به لپ تاپ‌هایی نیاز دارند که به سیستم عامل OSX یا ویندوز مجهز شده باشند. از این رو توصیه می‌شود که قبل از خرید این نکته را مد نظر قرار دهید.

اگر که در دوره تحصیلی خود عمدتا با فعالیت‌هایی نظیر کتابخوانی، مقاله نویسی و امتحانات مختلف سر و کار دارید، نیازی نیست لپ تاپی را بخرید که به سیتم عامل ویندوز یا OSX مجهز شده باشد. در این صورت توصیه می‌شود که یک کروم بوک بخرید مخصوصا در صورتی که باید بیشتر کارهای خود را از طریق وب گردی انجام دهید.

نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید، این است که نباید لپ تاپی را انتخاب کنید که رم بسیارضعیف و حافظه داخلی بسیار کمی داشته باشد. یک لپ تاپ تحصیلی خوب باید به یک رم و حافظه داخلی کافی و متناسب با نیاز دانشجو برای انجام کارهای تحصیلی و اجرای بازی‌های مختلف مجهز باشد.

اگر که در طول دوره تحصیلی خود باید با نرم افزارهای سنگینی کار کنید، لپ تاپی را بخرید که حداقل 4 گیگابایت رم و 500 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد. دستگاهی که این دو مشخصه را داشته باشد می‌تواند به راحتی هر نرم افزار سنگینی را برای شما اجرا کند.

در نظر داشته باشید که حافظه SSD هم می‌تواند سرعت بارگذاری رایانه شما را بالا ببرد. نکته آخری که باید مد نظر قرار دهید این است که حتی در صورتی که می‌خواهید یک لپ تاپ ارزان قیمت را بخرید، سعی کنید از مکان‌هایی خرید کنید که محصولات خود را با تخفیف دانشجویی ارائه می‌کنند.

مهمترین ویژگی‌های یک لپ تاپ دانشجویی

مهمترین ویژگی‌های یک لپ تاپ دانشجویی

هارد درایو

  • اگر که یک لپ تاپ با سیستم عامل ویندوز می‌خواهید و نیازی به نرم افزارهای زیاد ندارید، دستگاهی را انتخاب کنید که حداقل به یک حافظه داخلی 256 گیگابایتی مجهز شده باشد.
  • اگر باید به میزان زیادی با لپ تاپ خود کار کنید و به نرم افزارهای سنگینی نیاز دارید، محصولی را انتخاب کنید که حداقل به یک حافظه داخلی 500 گیگابایتی مجهز شده باشد تا بتوانید به راحتی کارهای خود را انجام دهید.
  • اگر باید بیشتر کارهای خود را در محیط‌های تحت وب انجام دهید، در این صورت نیازی به دستگاهی ندارید که حافظه‌ای بیشتر از 32 گیگابایت داشته باشد. این ظرفیت فضای کافی را برای ذخیره سازی سیستم عامل و اسناد مختلف در اختیار شما می‌گذارد.
  • سعی کنید که محصولی را انتخاب نمایید که به یک حافظه SSD مجهز شده باشد. چنین لپ تاپ‌هایی می‌توانند کارایی و سرعت عملکرد شما را به میزان زیادی افزایش دهند.

رم

  • اگر که می‌خواهید کارهایی بیشتر و سنگین‌تر از وب گردی را انجام دهید، لپ تاپی را بخرید که حداقل به یک رم 4 گیگابایتی مجهز شده باشد. دستگاهی که به یک رم 8 گیگابایتی مسلح شده باشد، انتخاب ایده آلی محسوب می‌شود مخصوصا در صورتی که می‌خواهید با نرم افزارهای سنگینی مثل فوتوشاپ کار کنید.
  • اگر بیشتر کارهای خود را از طریق جستجو در وب‌ها انجام می‌دهید، لپ تاپی را بخرید که حداقل به یک رم 2 گیگابایتی مجهز شده باشد.
  • لپ تاپی را بخرید که قابلیت ارتقا حافظه رم را داشته باشد. انجام چنین کاری باعث می‌شود که شما هزینه اولیه کمتری را برای خرید لپ تاپ خود بپردازید.

سیستم عامل

  • انتخاب یک لپ تاپ که به سیستم عامل مورد نیاز برنامه درسی و دانشگاهی شما مجهز شده باشد، امر مهمی است. اگر رشته شما به علوم رایانه‌ای مرتبط است و باید با نرم افزارهای ویندوز یا مک کار کنید، بهتر است که از خریدن لپ تاپ‌های کروم بوک صرف نظر نمایید.
  • اگر که همه مطالعات و کارهای تحصیلی خود را به صورت اینترنتی و آنلاین انجام می‌دهید و نیازی به نرم افزارهای ویندوز یا مک ندارید، لپ تاپ‌های کروم بوک انتخاب‌های ایده آلی برای شما محسوب می‌شوند.

پردازشگر

  • برای انجام کارهای ساده‌ای مثل مقاله نویسی، تماشای فایل‌های رسانه‌ای، وب گردی یا فعالیت‌های مشابه، یک لپ تاپ مجهز به پردازشگر دو هسته‌ای با سرعت کلاک کمتر از 2GHz هم می‌تواند همراه سودمندی برای شما باشد.
  • اگر در مقطعی مشغول به تحصیل هستید که باید با نرم افزارهای سنگینی مثل فوتوشاپ کار کنید، توصیه می‌کنیم محصولی را انتخاب کنید که حداقل به یک پردازشگر چهار هسته‌ای با سرعت کلاک 2GHz مجهز شده باشد. چنین لپ تاپی می‌تواند علاوه بر اجرای نرم افزارهای مورد نظر شما با سرعت بالاتر، کارایی عمومی بهتری را در مقایسه با یک لپ تاپ مجهز به پردازشگر دو هسته‌ای دارای سرعت کلاک کمتر از 2GHz در اختیار شما بگذارد.
  • صرفا بر مبنای سرعت کلاک بالاتر یک پردازشگر، یک لپ تاپ را انتخاب نکنید، زیرا فرق چندان زیادی بین عملکرد یک لپ تاپ با پردازشگر چهار هسته‌ای با سرعت کلاک 7GHz با عملکرد یک مدل مجهز به پردازشگر چهار هسته‌ای با سرعت کلاک 3.9GHz وجود ندارد. در واقع تنها تفاوت بین این دو لپ تاپ تفاوت قیمت آنهاست.

نمایشگر

  • نمایشگر خوب در حقیقت نمایشگری است که اندازه آن راحتی مورد نیاز را برای شما فراهم کند. 11 یا 17 اینچی، هر نمایشگری که بتواند حداقل رزولوشنی معادل 720 پیکسل را ارائه کند، یک پنل خوب به شمار می‌آید. صفحه نمایشی که رزولوشن کمتر از 720 پیکسل داشته باشد، وضوح و شفافیت کمی دارد.
  • اطمینان یابید که نمایشگر لپ تاپ مورد نظر شما حداقل نرخ دوباره سازی یا تازه سازی 60Hz را پشتیبانی می‌کند تا از این طریق در هنگام اجرای بازی‌ها یا تماشای فیلم‌های مورد نظر خود با گسستگی تصویر مواجه نشوید.
  • نمایشگر لپ تاپ مورد نظر شما باید دارای ویژگی‌های داخلی برای کاهش میزان خستگی چشم (مانند یک شاخص کاهنده میزان روشنایی صفحه نمایش) و تنظیمات مخصوص برای استفاده در هنگام شب باشد. چنین ویژگی‌هایی می‌توانند تا حد زیادی فشار وارد شده به چشم شما را کاهش دهند.

باتری

  • بعضی از کنفرانس‌های درسی بیش از 4 ساعت طول می‌کشند به همین دلیل باید لپ تاپی را انتخاب کنید که باتری آن بتواند با یک بار شارژ حداقل به مدت 8 ساعت روشن باقی بماند.
  • بیشتر لپ تاپ‌های باکیفیت دارای ویژگی‌های داخلی بهینه سازی کننده میزان مصرف انرژی باتری هستند از این رو می‌توانند با یک بار شارژ به میزان 10 ساعت یا حتی بیشتر هم کارهای شما را انجام دهند.
  • لپ تاپی را انتخاب کنید که بتوانید باتری بدون شارژ آن را در مدت زمانی بین 2 تا 3 ساعت شارژ کنید. دستگاهی که چنین مشخصه‌ای داشته باشد شما را قادر می‌سازد تا به سرعت بعد از اتمام پروسه شارژ کردن باتری کار خود را دوباره ادامه دهید.

پورت‌های اتصالی

  • لپ تاپ‌های برتر دانشجویی بیش از یک پورت یو اس بی دارند. بیشتر سازندگان در تلاش هستند که محصولاتی مجهز به بیش از یک پورت یو اس بی را ارائه کنند، زیرا کار کردن با یک دستگاه که تنها بتواند با کمک یک رابط یو اس بی امکان استفاده از تجهیزات جانبی را برای شما فراهم سازد، چندان ساده نیست.
  • اطمینان یابید که لپ تاپ مورد نظرتان دارای پورت HDMI، DVI، VGA یا Display است. شما هیچ وقت نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که دقیقا در چه زمانی باید برای ارائه مطلب خود از یک نمایشگر بزرگ‌تر کمک بگیرید با این حال دستگاهی که به یکی از این پورت‌ها مجهز باشد، می‌تواند شما را در انجام این کار یاری کند. بد نیست بدانید که کابل بیشتر پروژکتورهای کلاسی پورت VGA را پشتیبانی می‌کنند.

کدام لپ تاپ دانشجویی انتخاب بهتری برای شما محسوب می‌شود؟

کدام لپ تاپ دانشجویی انتخاب بهتری برای شما محسوب می‌شود؟

اگر که به یک لپ تاپ قدرتمند نیاز دارید تا بتوانید به راحتی با کمک آن نرم افزارهای سنگینی مثل فوتوشاپ یا CAD را اجرا کنید، مایکروسافت سرفیس بوک یا دل ایکس پی اس 13 انتخاب بسیار خوبی برای شما محسوب می‌شود. در صورتی که به دنبال یک لپ تاپ ساده‌تر هستید که بتوانید کارهای روزمره خود را با آن انجام دهید و گاهی هم به کمک آن فایل‌های رسانه‌ای را پخش کنید، توصیه می‌کنیم که ایسوس ایکس 551 ام ای یا اچ پی استریم 13 را انتخاب نمایید.

در این میان کروم بوک‌ها و لپ تاپ‌های تحت وب هم وجود دارند. برخی از کاربران علاقه‌ای به این محصولات ندارند زیرا فکر می‌کنند که این لپ تاپ‌ها به دلیل پشتیبانی نکردن نرم افزارهای ویندوز نمی‌توانند کارایی خوبی را ارائه کنند، با این حال بد نیست بدانید که بیشتر اوقات کاربران از مرورگرها استفاده می‌کنند و کمتر به سراغ نرم افزارهای ویندوز لپ تاپ خود می‌روند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gadgetreview

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر