;
coinex

اخذ عوارض از بازی‌های خارجی افزایش سطح کیفی بازی های داخلی را به همراه دارد!

اخذ عوارض از بازی‌های خارجی افزایش سطح کیفی بازی های داخلی را به همراه دارد!

یکی از بازی‌سازهای کشور پیرور اخذ مجوز از بازی‌های رایانه‌ای خارجی اعلام نمود که این امر می‌تواند افزایش سطح کیفی بازی های داخلی را به همراه داشته باشد.

چندی پیش مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای اعلام نمود که قرار است جهت حمایت از بازی های داخلی، عوارضی از بازی‌های خارجی دریافت شود. وی همچنین ادامه داد که بازی‌های خارجی که از بنیاد مجوز نداشته باشند از مارکت حذف خواهند شد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، این بازی‌ساز اعلام نمود که اخذ عوارض از بازی‌های خارجی افزایش سطح کیفی تولیدات داخلی را باعث می‌شود و ادامه داد که این امر با هدف فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم صورت خواهد گرفت. به گفته وی این امر باعث ایجاد محدودیت در عرضه بازی‌های خارجی نخواهد شد و ادامه داد که این عوارض تنها مشمول ناشران بازی‌های خارجی است و هدف اصلی از انجام این کار نیز عادلانه کردن ریسک بومی‌سازی است.

افزایش سطح کیفی بازی های داخلی با اخذ عوارض از بازی‌های خارجی

شاهین صیادحقیقی در ادامه صحبت‌های خود در مورد اخذ عوارض از بازی‌های خارجی و تاثیر آن بر افزایش سطح کیفی بازی های داخلی اعلام نمود که چند روز پیش جمعی از بازی‌سازان با مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دیداری داشته‌اند و موضوع اخذ عوارض از بازی‌های خارجی در این دیدار مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

وی در ادامه در این مورد اعلام نمود که هدف از این امر اصلا حمایت مستقیم از بازی‌ها و پروژه‌های ایرانی نیست بلکه هدف اصلی فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم و افزایش سطح کیفی بازی های داخلی و تولیدات داخلی است.

آیا سرنوشت بازی‌های موبایلی مانند بازی‌های کامپیوتری خواهد بود؟

شاهین صیادحقیقی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که آیا سرنوشت بازی‌های موبایلی مانند بازی‌های کامپیوتری خواهد بود اعلام نمود که نمی‌توان از یک زاویه به بررسی علل وضعیت فعلی نشر آن پرداخت و ادامه داد که مشکلات دیگری بر سر راه رشد بازی‌های کامپیوتری وجود داشته است. به گفته وی این بازی‌ها در زمان اوج خود نیز، بخش ناچیزی از بازار واقعی تقاضای گیم را تحت پوشش خود داشتند.

وی در ادامه به مواردی چون، نبود قانون کپی‌رایت مناسب ، وجود سیاست‌گذاری‌های اشتباه در مورد حمایت مستقیم از بازی‌های داخلی که ناشران می‌توانستند به روش‌های مختلف از قوانین موجود فرار کنند، افزایش سرعت و سهولت استفاده از اینترنت که نیاز به‌ به‌روزرسانی بازار و تطابق با خواسته‌های مخاطب داشت و همچنین سایر عوامل دیگری اشاره کرد که باعث به وجود آمدن وضعیت فعلی برای بازی‌های PC شده‌اند.

در دنیای امروز جایی برای نشر فیزیکی فیلم‌ها وجود ندارد!

این بازی‌ساز در ادامه صحبت‌های خود در مورد افزایش سطح کیفی بازی های داخلی اعلام نمود که در دنیای امروز شاید دیگر جایی برای مغازه‌های اجاره فیلم و همچنین نشر فیزیکی فیلم‌ها وجود نداشته باشد. به گفته وی این مشاغل مانند قبل از رونق برخوردار نیستند و ادامه داد که اکنون سیستم‌های VOD با رشد فزاینده‌ای در حال رشد هستند و باعث شده‌اند تا بستر جدیدی برای ارائه محتوا فراهم گردد.

به گفته این بازی ساز امروز در کشور سرویس‌های اشتراک ویدئویی قدرتمندی شکل گرفته است که درآمد قابل توجهی نیز از بخش ارزش افزوده بر دیتای مصرفی دارند. وی در ادامه اعلام نمود که البته باید این موضوع نیز مد نظر قرار گیرد که در شرایط برابر این سایت‌ها هرگز قادر به رقابت با غول‌های بین‌المللی این عرصه نخواهند بود.

صیادحقیقی همچنین تاکید نمود که اگر بخش اندکی از این درآمد برای تولید محتوا در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار گیرد، یک معامله برد – برد صورت خواهد گرفت زیرا تولیدکنندگان محتوا می‌توانند به افزایش میزان بازدید و تولید محتوای اختصاصی و انحصاری برای این سرویس‌دهنده‌ها کمک کنند و این امر منافعی بسیار نیز خواهد داشت.

وی ادامه داد که افزایش سطح کیفی بازی های داخلی با اخذ عوارض از بازی‌های خارجی ممکن خواهد شد و اعلام نمود که این امر مساله عجیب و جدیدی نیست و حتی منحصر به کشور ایران نیز نمی‌باشد. به گفته این بازی‌ساز اخذ عوارض محدودیتی برای عرضه بازی‌های خارجی ایجاد نخواهد کرد و ادامه داد که این امر علاوه بر افزایش سطح کیفی بازی های داخلی باعث حفظ و تقویت قدرت مارکت‌های ایرانی نیز خواهد شد که این ویژگی از خواسته‌های بازی‌سازان ایرانی است.

به گفته این بازی ساز این موارد در جلسه مشترک با بنیاد ملی بازی‌ها نیز مطرح شده است و در اصل این عوارض تنها مشمول ناشران بازی‌های خارجی خواهد بود و هدف اصلی از پرداخت آن هم عادلانه کردن ریسک بومی‌سازی و ترجمه بازی‌های خارجی با تولید بازی در داخل کشور است.

کافه‌بازار شاخصی در مارکت‌های دیجیتال تلفن‌های همراه هوشمند

این بازی‌ساز در ادامه خاطرنشان نمود که در سال‌های اخیر کافه‌بازار توانسته است شاخصی در مارکت‌های دیجیتال تلفن‌های همراه هوشمند باشد و نقش بسزایی نیز برای فعالان این عرصه داشته است و این موضوع نیز با تعامل بین مارکت‌ها و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با هدف‌گذاری مناسب می‌تواند منافع بلندمدتی را حتی برای خود مارکت‌ها نیز در پی داشته باشد.

به گفته این بازی‌ساز مدیران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز بر اهمیت و تقویت جایگاه مارکت‌های ایرانی اذعان دارند. بنابراین باید از تجارب گذشته نهایت بهره‌برداری صورت پذیرد و بهترین سازوکار برای پیشبرد مد نظر قرار گیرد.

صیادحقیقی در ادامه اعلام نمود که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تا امروز توانسته است تا به عنوان یک نهاد حاکمیتی، سیاست‌های درستی را در اعطای آسان‌تر مجوز به بازی‌های تلفن همراه به کار گیرد. به گفته وی این موضوع نشان از درک بالا از انتظار مخاطبان از مارکت‌های ایرانی دارد و تاکید نمود که لازم است تا این مسیر تقویت گردد.

وی در پایان تاکید نمود که بحث عوارض هم تنها ۱۰ درصد از فروش بازی‌های خارجی است و لازم است تا ناشر داخلی یا تولیدکننده خارجی از محل سود خود آن را پرداخت کند و این عوارض می‌تواند برای کمک به زیرساخت‌های تولید داخل با سازوکار نظارتی به کار گرفته شود.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر