;
coinex

نگاهی به بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 (بخش اول)

نمایشگاه خودروی دیترویت

نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 به عنوان یکی از معتبرترین همایش‌های این صنعت، در حال برگزاری بوده و نمونه‌های جذاب و دیدنی در آن به معرض نمایش عموم درآمده اند. در این نوشته به معرفی چند نمونه از بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 خواهیم پرداخت.

نمایشگاه خودروی دیترویت با سابقه‌ای بیش از یک قرن، از سال 1907 میلادی در ایالت میشگان آمریکا برگزار شده و بزرگ‌ترین نمایشگاه اتومبیل آمریکای شمالی به حساب می‌آید. اکثر خودروسازان مطرح جهانی نیز با ارسال نمونه‌های مفهومی و مدل‌های آتی و در خط تولید خود در نمایشگاه اتومبیل دیترویت 2018 حضور به‌هم رسانده‌اند.

در ابتدا به نظر می‌آید که این نمایشگاه، ویترینی برای عرضه خودروهای شاسی بلند، وانت بارهای غول پیکر و ون‌ها باشد. البته این مساله تا حدود زیادی صحت داشته؛ ولی در بین این ساخته‌های معمولا غول پیکر و پرفروش، نمونه‌هایی نسبتا کوچک در کلاس‌های مختلف بدنه نیز حضور دارند.

در نمایشگاه اتومبیل دیترویت 2018 شاهد چندین غافلگیری در این صنعت هستیم؛ تکنولوژی‌های جدید وارد بازار شده و خودروهای رنگارنگ از کشورهای مختلف با انواع نوآوری در طراحی داخلی و خارجی و موتور و پیشرانه در این همایش بین المللی حاضر شده‌اند. یکی دیگر از نکات جالب نمایشگاه بین المللی خودروی آمریکای شمالی 2018 نیز حضور چند نمونه چینی بوده که قرار است با تکیه بر قابلیت‌ها و پشت سر گذاشتن استانداردهای بسیار سخت‌گیرانه این کشور،پا به این بازار متنوع گذارند.

در ادامه و در دو بخش مجزا، نگاهی خواهیم داشت به چندین نمونه از جذاب ترین و بهترین نمونه های به نمایش در آمده در نمایشگاه اتومبیل دیترویت سال 2018 میلادی.

بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018

بر اساس آمار و ارقام منتشر شده، امکانات و تجهزات نصب شده و نمای ظاهری و کابین، بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 عبارتند از:

  1. آکورا RDX مدل 2019
  2. شورولت سیلورادو 1500 مدل 2019
  3. فورد موستانگ بولیت (Bullitt) مدل 2019
  4. گک (GAC) انورج مدل 2019
  5. فورد رنجر مدل 2019
  6. هیوندای ولستر مدل 2019

آکورا RDX مدل 2019 ؛ نسل جدید

از نسل اول خودروی شاسی بلند ژاپنی لوکس آکورا RDX که در سال 2007 راهی بازارهای جهانی شده به عنوان یک نمونه مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان خوشگذران یاد می‌شد. اما نمونه ارسالی این شرکت به نمایشگاه اتومبیل دیترویت 2018 با طراحی سیال و ظاهر جنگنده و عضلانی خود، مسیری متفاوت را پیش رو گرفته و خود را در جمع بهترینهای نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 قرار داده است.

بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018
آکورا RDX

موتور و تجهیزات

آکورا RDX 2019 از یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری 16 سوپاپه DOHC مجهز به سیستم توربوشاژر، مشابه نمونه استفاده شده در هوندا آکورد نیرو می‌گیرد. این پیشرانه در هوندا آکورد توانایی تولید نیرویی در حدود 252 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 273 پاوند بر فوت (معادل 370 نیوتون متر) را داشته اما میزان قدرت در شاسی بلند جدید ژاپنی هنوز به طور دقیق اعلام نشده است.

این نیرو توسط یک جعبه دنده فوق مدرن 10 سرعته اتوماتیک مشابه نمونه استفاده شده در ابرخودروی آکورا NSX به وسیله دیفرانسیل نسل جدید SH-AWD این شرکت به چهار چرخ منتقل شده و آکورا RDX را با شتاب اولیه‌ای کمتر از ۶.۵ ثانیه‌، همرده با نمونه‌هایی مانند ب ام و X3 و مرسدس بنز GLC و آئودی Q5 قرار می‌دهد. از امکانات و تجهیزات موجود می‌توان به مواردی مانند صفحه نمایش لمسی رنگی ۱۰.۲ اینچی، دوربین نمای اطراف 3۶۰ درجه، سیستم صوتی ۱۶ کاناله پرقدرت ۷۱۰ واتی و انبوهی از تجهیزات کمکی رانندگی هوشمند اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه

هنوز هیچ خبر رسمی در خصوص قیمت و زمان عرضه نسل جدید آکورا RDX منتشر نشده اما به نظر می‌رسد که این خودروی لوکس و زیبا در اواخر سال 2018 میلادی و با قیمت پایه‌ای در حدود 37.000 دلار (معادل 163 میلیون تومان با احتساب دلار 4.400 تومانی در زمان نگارش مطلب) به رقابت با ب ام و X3، اینفینیتی QX50، بیوک انویژن (Buick Envision) و کادیلاک XT5 و لکسوس NX200 بپردازد.

شورولت سیلورادو 1500 مدل 2019 ؛ غول محبوب آمریکایی

شورولت سیلورادو (Chevrolet Silverado) بدون شک یکی از بهترین و محبوب‌ترین وانت بارها یا پیک آپ تراک‌های ایالات متحده در سال‌های اخیر به حساب می‌آید. شورولت سیلورادو 1500 مدل 2019 نیز قطعا همین رویه را ادامه دادi و با ظاهری کاملا جدید، کابینی بهینه سازی شده و مجهز و پیشرانه‌هایی قدرتمند نام خود را به عنوان یکی از بهترین خودروهای نمایشگاه اتومبیل دیترویت 2018 مطرح نموده است.

بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018
شورولت سیلورادو 2019

موتور و تجهیزات

شورولت سیلورادو 1500 مدل 2019 علاوه بر پیشرانه‌های غول پیکر 8 سیلندر خورجینی 5.3 لیتری و 6.2 لیتری که با بهینه سازی و سیستم مدیریت در ارسال سوخت به سیلندرها شاهد کاهش در مصرف سوخت بوده‌اند، به یک پیشرانه جدید کوچک 6 سیلندر خورجینی 3.0 لیتری توربو دیزل نیز مجهز خواهد شد. اطلاعاتی در خصوص قدرت تولیدی این پیشرانه‌ها منتشر نشده اما این نیرو توسط جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: نگاهی به بهترین شورولت کوروت های تاریخ

از امکانات موجود در این مدل می‌توان به چراغ‌های LED، صفحات نمایش لمسی 7 اینچی و 8 اینچی، تزئینات به رنگ کروم و رینگ‌های غول پیکر 22 اینچی اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه

شورولت سیلورادو 2019 در تابستان سال جاری راهی بازار خواهد شد و هرچند به صورت رسمی قیمتی برای آن مشخص نشده، اما به نظر می‌رسد که با رقم پایه‌ای در حدود 30.000 دلار (معادل 132 میلیون تومان) به فروش برسد.

فورد موستانگ بولیت 2019 ؛ به یاد استیو مک کویین

نمونه خاصی از ابرخودروی بسیار محبوب و مشهور فورد موستانگ به مناسبت سالگرد 50 سالگی فیلم بولیت (Bullitt) با بازی استیو مک کویین (Steve McQueen) طراحی شده که با نمای نمونه کلاسیک تزئین شده است. این فیلم که در سال 1968 میلادی ساخته شده، در یک سکانس بسیار طولانی و فراموش نشدنی، به نمایش یک تعقیب و گریز جذاب می‌پرداخت.

در این فیلم استیو مک کویین رانندگی یک مدل از فورد موستانگ 390GT فست بک را بر عهده داشت. این سومین نمونه ساخته شده بر اساس مدل کلاسیک فیلم بولیت بوده و از تجهیزاتی با عملکرد بسیار بالا مانند ترمزهای 6 پیستونه ساخت Brembo، دیفرانسیل با لغزش محدود Torsen، موتور 8 سیلندر خورجینی 5.0 لیتری و ورودی‌های هوای بزرگ در جلو سود می‌برد.

موتور و تجهیزات

این موتور توانایی تولید نیرویی در حدود 475 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 420 پاوند بر فوت (معادل 570 نیوتون متر) را داشته که توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به به چرخ‌های عقبی منتقل می‌گردد. موستانگ بولیت 2019 توانایی دستیابی به سرعتی در حدود 163 مایل در ساعت (معادل 262 کیلومتر در ساعت) را داشته که در حدود 13 کیلومتر بیشتر از نمونه استاندارد موستانگ GT است.

از تجهیزات فورد موستانگ بولیت می‌توان به نشان Bullitt بر روی بدنه، رینگ‌های 19 اینچی، کالیپرهای قرمز رنگ ترمز، تودوزی چرمی با تزئینات سبز رنگ، صندلی‌های ساخت شرکت ریکارو (Recaro)، سیستم تعلیق تطبیقی، پشت آمپر دیجیتال رنگی 12 اینچی و تکنولوژی‌های کمکی رانندگی مانند سیستم هشدار برخورد از جلو و هشدا وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه

این نمونه خاص و جذاب که تنها در دو رنگ سبز مشابه با نمونه استفاده شده در فیلم بولیت و سیاه عرضه خواهد شد، در میانه‌های سال جاری و با رقمی در حدود 50.000 دلار (معادل 220 میلیون تومان) در اختیار علاقمندان ماسل کارها و نمونه‌های عضلانی قرار خواهد گرفت.

انورج (Enverge) خودروی مفهومی الکتریکی گک (GAC) ؛ اتومبیل چینی در آمریکا ؟!

شرکت دولتی Guangzhou Automobile Group کشور چین در نمایشگاه دیترویت 2018 پرده از یک نمونه مفهومی الکتریکی برداشت و ورود قریب الوقوع خود به بازار آمریکای شمالی و ایالات متحده را اعلام نمود! این خودرو که انورج نام دارد، با ظاهر زیبا و انتراعی خود و درهای پروانه‌ای، نمایی بسیار زیبا و آینده نگرانه داشته و خبر از دستیابی چینی‌های کپی کار به بالاترین سطح تکنولوژی در این صنعت می‌دهد.

موتور و تجهیزات

انورج از باتری‌های بزرگ 71 kWh استفاده کرده که توانایی پیمودن مسیری به طول 370 مایل (معادل 595 کیلومتر) را به این خودرو می‌دهد. استفاده از تجهزاتی مانند صفحخ نمایش سرتاسری به جای داشبورد، این خودروی الکتریکی مفهومی را به یک مدل مفهومی خاص تبدیل کرده است.

قیمت و زمان عرضه

انورج یک نمونه مفهومی بوده و احتمالا با این ظاهر به تولید انبوه نخواهد رسید. اما شرکت گک طی مذاکراتی با اتحادیه فروشندگان اتومبیل در ایالات متحده خبر از ورود نمونه‌های این شرکت تا پیش از پایان دهه 2010 به این کشور داده و قرار است که محصولات آن تحت نام ترامپ چی (!؟) و با کد‌های GS8 و GA4 راهی بازار گردد.

فورد رنجر 2019 ؛ بازگشتی شکوهمند پس از یک دهه غیبت

پس از 8 سال غیبت، فورد رنجر بار دیگر پا به بازارهای ایالات متحده خواهد گذاشت. این خودرو با ظاهری جدید و تجهیزاتی مدرن، راهی رقابت با سایر وانت بارهای سایز متوسط (Mid Size Pick up Truck) موجود خواهد شد. حضور دوباره پس از چند سال دوری و بهره‌گیری از امکاناتی مدرن و پیشرانه کم مصرف فورد رنجر 2019 را در زمره بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 قرار داده است.

موتور و تجهیزات

فورد رنجر 2019 از یک موتور 4 سیلندر 2.3 لیتری اکوبوست مجهز به سیستم توربوشارژز استفاده می‌کند. هنوز اطلاعاتی در خصوص توانایی‌های این پیشرانه منتشر نشده اما همین نمونه توانایی تولید نیرویی در حدود 280 اسب بخار را در فورد اکسپلورر دارد. نیروی تولیدی نیز توسط جعله دنده مدرن 10 سرعته اتوماتیک به چهار چرخ منتقل خواهد شد.

استفاده از جلوپنجره بزرگ، ارتفاع زیاد و شیشه جلویی خمیده، نمایی عضلانی را برای فورد این وانت بار جدید آمریکایی رقم زده‌اند. از تجهیزات موجود در فورد رنجر جدید‌ می‌توان به مواردی مانند سیستم مدیریت مسیر با تنظیمات اختصاصی شامل چمن، شن، گل و لای و برف، ترمز کمکی خودکار، سیستم نمایش نقاط کور، سیستم کنترل سرعت تطبیقی، سیستم حفظ مسیر حرکت خودرو بین خطوط جاده و سیستم تشخیص عابران پیاده اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه

با توجه به گذشت زمان طولانی از آخرین عرضه و عدم اعلام رسمی قیمت، برآورد مبلغ پایه فروش فورد رنجر 2019 امکان پذیر نبوده ولی قرار است این خودرو که به شایستگی استحقاق حضور در جمع بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 را دارد، در اوایل سال 2019 میلادی راهی بازار کشور آمریکا گردد.

هیوندای ولستر ؛ نسل جدید هاچ بک 2+1 در

هیوندای ولاستر جدید حاصل ایده‌های این شرکت کره‌ای در بخش طراحی ایالات متحده هیوندای است که با ظاهری آشنا ولی جدید در جمع بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 قرار گرفته است. فرم خاص طراحی درهای (2 در در سمت سرنشین و 1 عدد در سمت راننده) این خودرو که آن را به نمونه‌ای متمایز بین رقبا تبدیل نموده بود، در نسل جیدی هیوندای ولاستر نیز به چشم می‌خورد. طراحی جلوپنجره مشابه با سایر نمونه‌های جدید این شرکت بوده و خط سقف کوتاه نیز حالت کوپه را به این هاچ بک کوچک بخشیده است.

هیوندای ولستر 2019 | نمایشگاه خودروی دیترویت 2018
هیوندای ولستر

موتور و تجهیزات

پیشرانه پایه هیوندای ولستر 2019 یک موتور 4 سیلندر خطی 2.0 لیتری با قدرت 147 اسب بخار بوده و یک نمونه قدرتمند 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو با قدرت 201 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 195 پاوند بر فوت (معادل 264 نیوتون متر) نیز در دسترس قرار گرفته که عملکرد اسپرتی را برای این خودروی خاص رقم می‌زند. نیروی تولیدی نیز توسط جعبه دنده های 6 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک و 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه در مدل‌های توربو به چرخ‌های جلویی منتقل می‌گردد.

علاوه بر این مدل‌ها، یک نمونه با نام هیوندای ولستر N نیز ارائه شده که پس از هیوندای i30N دومین هات هچ بخش داخلی تقویت و بهینه سازی این شرکت محسوب می‌گردد. این هات هچ قدرتمند توانایی تولید نیرویی در حدود 275 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 260 پاوند بر فوت (معادل 352 نیوتون متر) را از موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو خود داشته و به رویارویی با هاچ بک های قدرتی بازار مانند هوندای سیویک Type-R و فولکس واگن گلف GTI خواهد پرداخت.

از تجهیزات موجود در مدل های مختلف هیوندای ولستر نسل جدید می توان به مواردی مانند لامپ‌های LED، صفحه نمایش 8.0 اینچی لمسی رنگی، سامانه‌های کمکی رانندگی فعال مانند سیستم هشدار خروجی از خطوط جاده، حفظ مسیر حرکت خودرو بین خطوط جاده، سیستم هشدار برخورد از جلو و ترمز خودکار اشاره کرد که این هاچ بک متفاوت را در زمره بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 قرار می‌دهد.

قیمت و زمان عرضه

هرچند هنوز قیمت رسمی برای هیوندای ولستر 2019 اعلام نشده، اما به احتمال زیاد این خودرو با قیمت پایه‌ای در حدود 19.000 دلار (معادل 84 میلیون تومان) در تابستان سال 2018 راهی بازار خواهد شد. مدل قدرتمند ولستر N هات هچ نیز با قیمتی در حدود 30.000 دلار (معادل 132 میلیون تومان) در انتهای سال در دسترس علاقمندان خودروهای هاچ بک کوچک پرسرعت قرار خواهد گرفت.

گالری تصاویر بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018

منبع : Car and Driver

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر