;
coinex

نگاهی به بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 (بخش سوم)

نمایشگاه دیترویت 2018

نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 به عنوان یکی از معتبرترین همایش‌های صنعت اتومبیل در حال برگزاری بوده و نمونه‌هایی جذاب در آن به نمایش درآمده‌اند. در ادامه به سومین بخش از معرفی نمونه‌های مطرح و بهترین‌های این نمایشگاه خواهیم پرداخت.

نمایشگاه خودروی دیترویت با سابقه‌ای بیش از یک قرن، از سال 1907 میلادی در ایالت میشگان آمریکا برگزار شده و بزرگ‌ترین نمایشگاه اتومبیل آمریکای شمالی به حساب می‌آید. اکثر خودروسازان مطرح جهانی نیز با ارسال نمونه‌های مفهومی و مدل‌های آتی و در خط تولید خود در نمایشگاه اتومبیل دیترویت 2018 حضور به‌هم رسانده‌اند.

در روزهای گذشته و در دو قسمت “نگاهی به بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 (بخش اول)” و “نگاهی به بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 (بخش دوم)” به معرفی 12 نمونه از بهترین و جذاب‌ترین نمونه‌های معرفی شده در همایش بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی در سال 2018 پرداختیم.

خودروهای جذابی که در سلسه نوشته‌های پیشین معرفی شد عبارتند بودند از: آکورا RDX مدل 2019 ، شورولت سیلورادو (Silverado) مدل 2019 ، فورد موستانگ بولیت (Bullitt) مدل 2019 ، گک (GAC) انورج (Enverge) مدل 2019 ، فورد رنجر (Ranger) مدل 2019 ، هیوندای ولستر (Veloster) مدل 2019 در بخش اول و خودروی مفهومی اینفینیتی Q Inspiration، جیپ چروکی مدل 2019، خودروی مفهومی لکسوس LF1 Limitless، مرسدس بنز کلاس G مدل 2019، دوج رم 2019 و فولکس واگن جتا 2019 در بخش دوم.

در ادامه معرفی بهترین خودروهای نمایشگاه اتومبیل آمریکای شمالی سال 2018 میلادی، به بررسی 6 نمونه دیگر از محصولات عرضه شده در این همایش بزرگ و معتبر خواهیم پرداخت.

بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018

بر اساس آمار و ارقام منتشر شده، امکانات و تجهزات مورد استفاده و نمای ظاهری و کابین، 6 نمونه دیگر از بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 عبارتند از:

  1. آئودی A7 مدل 2019
  2. ب ام و X2 مدل 2018
  3. ب ام و i8 کوپه مدل 2019
  4. فورد اج مدل 2019
  5. خودروی مفهومی هوندا اینسایت (Insight)
  6. خودروی مفهومی نیسان XMotion

آئودی A7 مدل 2019 ؛ 7 خوش شانس!

حضور آئودی A7 در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 خبر از ورود نسل دوم فست بک (Fastback یا به گویش آئودی: اسپرت‌ بک) قدرتمند سایز متوسط لوکس این شرکت آلمانی را به بازار می‌دهد. این خودرو با طراحی خاص خود و قرار گرفتن در جمع نمونه‌های کوپه 4 در که توسط کلاس CLS مرسدس بنز به محبوبیت رسید، نقش مهمی را در بازار نمونه‌های لوکس سایز متوسط بازی خواهد کرد و نام آئودی را به یکی از بهترین خودروسازان سال 2018 میلادی مطرح می‌کند.

نمایشگاه دیترویت 2018
آئودی A7 مدل 2019

نمای ظاهری بر اساس زبان طراحی جدید این شرکت آلمانی بوده که پیشتر، نمونه‌ای از آن در سدان پرچمدار A8 جدید این خودروساز معتبر استفاده شده بود. با وجود فرم خاص سقف، طراحی آئودی A7 مدل 2019 به گونه‌ایست که این خودروی زیبا را با فراهم نمودن فضایی قابل قبول برای سرنشینان ردیف دوم و 530 لیتر برای محفظه بار و صندوق عقب در جمع نمونه‌های کاربردی و نسبتا جادار قرار می‌دهد.

طراحی داخلی

علاوه بر ظاهر جذاب، طراحی داخلی بسیار مدرن و زیبا نیز یکی از نقاط قوت آئودی A7 مدل 2019 به شمار می‌آید. داشبورد طراحی آینده‌نگرانه‌ای داشته و تقریبا بدون هیچ‌گونه دکمه و کنترلر فیزیکی ساخته شده ‌است. دو صفحه نمایش بسیار بزرگ و با کیفیت بسیار بالای رنگی لمسی وظیف کنترل سیستم‌های مدرن موجود در کابین را بر عهده دارند. البته این فرم طراحی نیز پیشتر در آئودی A8 مشاهده شده بود.

بنابر اعلام این شرکت آلمانی، این دو صفحه نمایش کاربری بسیار ساده‌ای داشته و عملکردی مشابه با گوشی‌های هوشمند موجود در بازار دارند. سیستم اطلاعاتی/سرگرمی (Infotainment) نیز متعلق به نسل جدید بوده و از فرامین صوتی به عنوان روش کنترلی استفاده می‌کند.

موتور و پیشرانه

موتور استفاده شده در آئودی A7 مدل 2019 یک نمونه 6 سیلندر خورجینی 3.0 لیتری بوده که توانایی تولید نیرویی در حدود 340 اسب بخار را دارد که برای یک خودروی سایز متوسط، رقم مناسبی به‌حساب می‌آید. علاوه بر این یک سیستم کمکی جاذب انرژی نیروی ترمز نیز در این خودرو تعبیه شده که به ذخیره نیروی حاصل از سیستم نگه‌دارنده در باتری‌های یون لیتیومی می‌پردازد.

استفاده از جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه با قابلیت انتقال نیرو به هر چهار چرخ (AWD) به جای گیربکس 8 سرعته اتوماتیک موجود در مدل‌های فعلی موجب شده که آئودی A7 مدل 2019 در زمانی نزدیک به 5.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت نیز مانند نمونه‌های تولیدی آلمانی به 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) محدود شده است.

تجهیزات و امکانات

هرچند آئودی صحبتی از امکانات مدرن این خودرو ننموده اما، تجهیزات پایه خودروهای لوکس امروزی مانند سیستم Start/Stop، سیستم کاهش نیروی تولیدی موتور در هنگام حرکت در سرازیری، دوربین‌های کمکی در عقب اطراف، سیستم‌های کنترل سرعت (Cruise Control)، هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning) با ترمز اتوماتیک و هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی (Rear Cross Traffic Alert) و نمونه‌هایی از این قبیل قطعا در آئودی A7 مدل 2019 وجود خواهد داشت.

صفحه نمایش پشت آمپر 12.3 اینچی رنگی و کابین مجازی آئودی (Audi Virtual Cockpit)، نمایشگر اطلاعات خودرو در بخش روبرویی راننده یا هدآپ دیس‌پلی (Head Up Display) و سیستم کمکی پارک خودکار نیز از دیگر ویژگی‌های مبتنی بر تکنولوژی روز آئودی A7 مدل 2019 به حساب می‌آیند.

قیمت و زمان عرضه

قیمت آئودی A7 نسل جدید مدل سال 2019 بر اساس احتمالات در حدود 71.000 دلار (معادل 312 میلیون تومان با احتساب دلار 4.400 تومانی در زمان نگارش مطلب) خواهد بود. این خودروی لوکس سایز متوسط در حال حاضر در بازارهای داخلی آلمان به فروش رسیده ولی در اواخر سال جاری در بازارهای جهانی و آمریکای شمالی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

ب ام و X2 مدل 2018 ؛ جدیدترین عضو خانواده شاسی‌بلند‌های آلمانی

ب ام و X2 نیز که پیش از این در نمایشگاه‌های خودروی سال گذشته به نمایش عمومی درآمده بود، با حضور در این همایش نیز نام خود را به عنوان یکی از بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 مطرح نمود. این شاسی بلند زیبا و مدرن و کوچک آلمانی که به الهام از ب ام و X1 ساخته شده،‌ از خط سقف شیب‌دارتری سود برده و به همین دلیل نمایی متفاوت با کراس اوور کوچک X1 به خود گرفته است.

نمایشگاه دیترویت 2018
ب ام و X2 مدل 2018

فرم کلی بدنه بر اساس زبان طراحی جدید این شرکت باواریایی بوده و نمونه‌های جدید این شرکت نیز از جلوپنجره، سپر، دیفیوز و المان‌های ظاهری نسبتا مشابهی سود خواهند برد. اما نحوه طراحی موجب شده که کاربری خودرو نسبت به مدل X1 اندکی کاهش یابد و فضایی کمتر در اختیار سرنشینان صندلی‌های ردیف دوم و محفظه بار قرار گیرد.

موتور و پیشرانه

موتور استاندارد نصب شده بر روی ب ام و ایکس ۲ جدید به نمایش درآمده در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018، یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپه ۲.۰ لیتری بوده که با استفاده از سیستم توربوشارژر، توانایی تولید نیرویی برابر با ۲۲۸ اسب بخار را در دور موتور ۴.۰۰۰ دور در دقیقه دارد. حداکثر گشتاور تولیدی این خودروی شاسی بلند جدید ب ام و نیز در حدود ۲۵۹ پاوند بر فوت (معادل ۳۵۱ نیوتون متر) است که از دور موتور ۱.۲۵۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می گیرد. نیرو و قدرت تولیدی موتور نیز توسط یک جعبه دنده مدرن و پیشرفته ۸ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ (AWD) آن منتقل خواهد شد.

این موتور با شتاب اولیه‌ای در حدود 6.3 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر و مصرف سوخت میانگینی در حدود 9.0 لیتر، یک نمونه قدرتمند و سریع به حساب آمده که مصرف سوختی متناسب با عملکرد و میزان توانایی‌های ارائه شده دارد.

تجهیزات و امکانات

ب ام و X2 مدل 2018 همانند سایر تولیدات این شرکت آلمانی، نمونه‌ای لوکس و مجهز بوده و تجهیزات متنوع رفاهی و کمکی رانندگی در آن گنجانده شده‌اند. از امکانات موجود در این خودرو می‌توان از مواردی مانند رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی، لامپ‌های LED برای تمامی چراغ‌ها، هدآپ دیس‌پلی، سیستم تعلیق هوشمند و تطبیقی و پشتیبانی از نرم‌افزار Apple CarPlay برای ارتباط با تلفن‌های همراه کوپرتینو اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه

ب ام و X2 مدل 2018 در حال حاضر تنها در تیپ xDrive28 در بازار حاضر بوده و با رقمی در حدود 40.000 دلار (معادل 176 میلیون تومان) در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد. یک نمونه قدرتمند مجهز به کیت تقویتی ام پاور (M Power) نیز برای آین خودرو در نظر گرفته شده که با نام M35i و با رقمی به مراتب بیشتر و در اواسط سال جاری راهی بازارهای جهانی خواهد شد.

ب ام و i8 کوپه مدل 2019 ؛ ابرخودرویی متفاوت با تنها 3 سیلندر

ب ام و i8 به عنوان یکی از بهترین خودروهای الکتریکی موجود در بازار، جدیدترین طراحی این شرکت پس از ب ام و X2 به حساب می‌آید. ظاهر بسیار زیبا و خاص، قامت بسیار کوتاه و عملکرد فوق العاده، این نمونه را در کنار مدل رودستر (Roadster یا بدون سقف) در جمع بهترین خودروهای نمایشگاه آمریکای شمالی 2018 قرار می‌دهد.

نمایشگاه دیترویت 2018
ب ام و i8 کوپه 2019

این خودرو با ظاهر خاص، برخلاف سایر ابرخودروهای موجود در بازار که به انبوهی از سیلندر مجهز بودند، از یک موتور کوچک 3 سیلندر هیبریدی سود می‌برد. نیروی موتور بنزینی به چرخ‌های عقبی و قدرت موتور الکتریکی به چرخ‌های جلویی منتقل شده و با توجه به ساختار فیبر کربنی تقویت شده بسیار سبک، موجب عملکردی فوق العاده سریع برای این خودروی خاص و بسیار زیبا می‌گردد که از لحاظ عملکرد آن را در رده سوپراسپرت‌های موجود در بازار مانند پورشه 911 توربو، مک لارن 570S، شورولت کوروت Z06 و مرسدس AMG GT C قرار می‌دهد.

موتور و پیشرانه

قوای محرکه ب ام و i8 کوپه مدل 2019 از همان پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر موجود در مدل‌های سال گذشته استفاده می‌کند. اما با توجه به بهینه‌‌سازی باتری‌های لیتیومی، نیروی تولیدی با افزایشی 12 اسب بخاری روبرو شده و به 369 اسب بخار رسیده است.

اما گشتاور تولیدی ثابت مانده و برابر با 420 پاوند بر فوت (معادل 570 نیوتون متر) است. این نیرو نیز به صورت کنترل شده به هر چهار چرخ منتقل می‌گردد. وزن سبک نیز موجب شده که ب ام و i8 کوپه مدل 2019 برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به تنها 4.0 ثانیه زمان نیاز داشته و در جمع سریع‌ترین خودروهای جهان قرار بگیرد. حداکثر سرعت نیز رقمی در حدود 156 مایل در ساعت (معادل 251 کیلومتر) است.

تجهیزات و امکانات

ب ام و i8 در تمامی گونه‌ها با توجه به فلسفه ساخت، یک ابرخودروی مجهز به حساب می‌‌آید. از امکانات موجود در این خودرو می‌توان به مواردی مانند رینگ‌های فوق سبک و مقاوم 20 اینچی آلیاژی، سیستم صوتی حرفه‌ای ساخت شرکت Harman Kardon با 11 بلندگوی جداگانه، 2 صفحه نمایش بزرگ لمسی رنگی، سرویس خدمات اینترنتی شرکت BMW، ورود و استارت به‌وسیله دکمه و بدون نیاز به کلید (Keyless)، کنترل در پارکینگ، هدآپ دیس‌پلی، دوربین‌های کمکی 360 درجه، کیسه‌های هوای مخصوص زانوی سرنشیان جلو و مواردی مشابه یاد کرد.

قیمت و زمان عرضه

مانند اکثر نمونه‌های ارائه شده در نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی سال 2018، برای ب ام و i8 کوپه مدل 2019 نیز قیمت دقیقی ارائه نشده است. اما با توجه به رقم پرداختی برای مدل‌های فعلی، این خودرو در زمان عرضه در بهار سال جاری میلادی، با حداقل قیمتی در حدود 145.000 دلار (معادل 638 میلیون تومان) به فروش خواهد رسید.

 

فورد اج (Edge) مدل 2019 ؛ امکانات بیشتر، سیلندر کمتر

در نمایشگاه دیترویت 2018 دو نمونه از این خودروی شاسی بلند سایز کوچک/متوسط به نمایش درآمده است. یک نمونه مدل قدرتمندتر مجهز به نسل جدید موتورهای اکوبوست (EcoBoost) بوده که با نام فورد اج ST جایگزین Ford Edge Sport خواهد شد. یک نمونه نیز مدل استاندارد بوده که با نام فورد اج 2019 و به همراه مدل ST در جمع بهترین اتومبیل‌های نمایشگاه دیترویت 2018 قرار گرفته است.

نمایشگاه دیترویت 2018
فورد اج 2019

تغییرات ظاهری فورد اج 2019 نسبت به مدل فعلی اندک بوده و تنها امکانات و تجهیزات کابین و پیشرانه استفاده شده مورد بازنگری و به‌روز‌رسانی قرار گرفته‌اند. جلوپنجره از طراحی مدرن‌تری استفاده کرده و فرم چراغ‌ها نیز با اندکی تغییر نسبت به گذشته ارائه می‌گردند.

موتور و پیشرانه

موتور موجود در فورد اج 2019 استاندارد تنها یک نمونه 4 سیلندر 2.0 لیتری اکوبوست مشابه پیشرانه نسل فعلی بوده که با استفاده از گیربکس جدید و مدرن 8 سرعته اتوماتیک به جای جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک و سیستم توربوشارژر، شاهد افزایش توان بوده و قدرت تولیدی آن به رقمی در حدود 250 اسب بخار رسیده است. گشتاور تولیدی نیز برابر با 280 پاوند بر فوت (معادل 366 نیوتون‌متر) است. این موتور عملکرد بهتری نسبت به نمونه فعلی داشته و فورد اج مدل 2019 در زمانی نزدیک به 8.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت خواهد رسید که رقمی قابل قبول برای یک شاسی بلند به حساب می‌آید. مصرف سوخت نیز رقمی در حدود 10.2 لیتر در هر 100 کیلومتر به طور میانگین است.

اما یک موتور قدرتمند 6 سیلندر خورجینی 2.7 لیتری مجهز به سیستم توربوشاژر دوبل در مدل عضلانی فورد اج ST نصب خواهد شد که با توانایی تولید نیروی 335 اسب بخار و سیستم انتقال قدرت چهارچرخ متحرک، کنترل کشش (Traction Control) قابل تنظیم، کمک‌فنرهای اسپرت، ترمزهای تقویت شده و خروجی‌های اگزوز دوبل و رینگ‌های غول پیکر 21 اینچی، عملکردی متفاوت را از خود به نمایش خواهد گذاشت.

تجهیزات و امکانات

با توجه به ارائه مدل جدید، سطح امکانات موجود در فورد اج 2019 نیز نسبت به نمونه سال گذشته بالاتر رفته‌ است. از تجهیزات موجود در این شاسی بلند سایز متوسط آمریکایی می‌توان از مواردی مانند لامپ‌های LED برای تمامی چراغ‌ها، دسته دنده چرخشی جدید، سیستم‌های کمکی رانندگی مانند هشدار برخورد از جلو، تشخصی عابران پیاده، ترمز خودکار اضطراری، هشدار خروج مسیر حرکت خودرو از بین خطوط جاده و نمایش نقاط کور یاد کرد.

سایر تجهیزات موجود نیز مانند هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو، سیستم کمکی کنترل فرمان در هنگام بیش فرمان و کم فرمانی، حفظ مسیر حرکت خودرو بین خطوط (Lane Keep Assist)، سیستم اطلاعاتی/سرگرمی جدید فورد با نام FordPass Connect و اشتراک اینترنت از طریق هات اسپات در داخل کابین این خودرو را به نمونه‌ای مجهز و ایمن در بین اتومبیل‌های موجود در این نمایشگاه تبدیل نموده‌اند.

قیمت و زمان عرضه

فورد اج 2019 موجو در نمایشگاه دیترویت 2018 در تابستان سال جاری و با قیمت پایه‌ای در حدود 31.000 دلار (معادل 136 میلیون تومان) به فروش خواهد رسید. مدل قدرتمند فورد اج ST نیز با رقم پایه‌ای در حدود 42.000 دلار (معادل 185 میلیون تومان) در دسترس طرفداران اتومبیل‌های آمریکایی با عملکرد و توانایی‌های حرکت بالا قرار خواهد گرفت.

خودروی مفهومی هوندا اینسایت (Insight) هیبریدی ؛ بازگشت نسل جدید

خودروی مفهومی هوندا اینسایت نیز یک سدان سایز کوچک هیبریدی است که توسط این شرکت ژاپنی به نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی ارسال شده است. این خودرو ماه گذشته توسط شرکت هوندا معرفی شده بود. هوندا اینسایت 2019 نسل جدید این خودرو بوده که اولین بار در اواخر دهه 1990 میلادی راهی بازارهای جهانی گردید.

نمایشگاه دیترویت 2018
هوندا اینسایت 2019

هوندا اینسایت 2019 از طراحی جذاب‌تر و قابل‌ قبول‌تری نسبت به نسل‌های قبلی سود برده و در طراحی آن از مدل‌هایی مانند نسل جدید هوندا سیویک (Civic) و آکورد (Accord) الگوبرداری شده است. از لحاظ ابعاد این خودرو در کلاسی مابین این دو خودرو قرار خواهد گرفت.

موتور و تجهیزات

هنوز به صورت رسمی اطلاعاتی از مشخصات فنی این خودرو منتشر نشده اما این خودرو از یک پیشرانه هیبریدی مدرن استفاده خواهد کرد. این موتور به احتمال بسیار زیاد یک نمونه هیبریدی بوده که تقریبا مشابه با موتور استفاده شده در هوندا آکورد هیبریدی نسل جدید است.

این موتور یک نمونه ۴ سیلندر 1.5 لیتری هیبریدی بوده که با استفاده از سیستم توربوشارژر و گیربکس CVT توانایی تولید نیرویی در حدود 185 اسب بخار را خواهد داشت. با توجه به رقبایی مانند تویوتا پریوس (Prius)، مصرف سوخت نیز رقمی در حدود 4.4 لیتر در هر 100 کیلومتر هدف این شرکت خواهد بود. بر اساس اطلاعات ارائه شده، هوندا اینسایت در اکثر موارد از موتورهای الکتریکی خود نیرو گرفته و پیشرانه 1.5 لیتری تنها در مواقع شتابگیری ناگهانی و یا مواقعی که نیاز به قدرت کامل از موتور است، فعال خواهد شد.

هرچند نمونه ارائه شده در این نمایشگاه، یک مدل مفهومی و نمایشگاهی بوده ولی از تجهیزات احتمالی موجود در این سدان کوچک شهری مدرن می‌توان به مواردی مانند صفحه نمایش 7.0 اینچی لمسی رنگی، تودوزی چرمی لوکس و مواد اولیه با کیفیت بالا، پشتیبانی از نرم‌افزارهای Apple CarPlay و Android Auto و لامپ‌های LED برای تمامی چراغ‌ها اشاره کرد.

تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی نیز شامل مواردی مانند سیستم کنترل سرعت تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، نمایش نقاط کور، دوبین‌ها و سنسورهای کمکی در اطراف و سیستم درک علائم راهنمایی و رانندگی، هوندا اینسایت 2019 را به یکی از برجسته ترین نمونه‌های مفهومی نمایشگله دیترویت 2018 تبدیل کرده است.

قیمت و زمان عرضه

هوندا اعلام کرده که قیمت این خودروی مفهومی هیبریدی جدید به زودی اعلام خواهد شد. اما با توجه به قرار گرفتن در مکانی مابین دو مدل سیویک و آکورد و برچسب قیمت کمتر از 25.000 دلاری (معادل 110 میلیون تومانی) تویوتا پریوس به عنوان رقیب اصلی، مبلغ پرداختی برای خرید این خودرو نیز رقمی در همین حدود خواهد بود.

هوندا اینسایت 2019 بر اساس اخبار منتشر شده در تابستان سال جاری میلادی (سال 2018) در دسترس علاقمندان خودروهای با آلایندگی و مصرف کم قرار خواهد گرفت و علاوه بر تویوتا پریوس، رقبایی مانند هیوندای آیونیک (Hyundai Ioniq) و فورد C-Max را نیز در برابر خود خواهد دید.

خودروی مفهومی نیسان XMotion ؛ کراس ایکس ، نسل جدید Xterra؟

شرکت ژاپنی نیسان سابقه‌ای بسیار پربار در زمینه خودروهای شاسی‌بلند با ابعاد مختلف داشته و نمونه‌هایی مانند Pathfinder بر پایه‌ نمونه‌های سدان، مورانو (Murano) شاسی‌بلندی لوکس و مجهز، کراس اوور کوچک و بسیار پرفروش روژ (Rouge) و مدل روژ اسپرت و مدل تازه وارد کیکس (Kicks) که جایگزین نیسان جوک (Juke) شده، گواهی بر این مدعا هستند.

نمایشگاه دیترویت 2018
نیسان کراس موشن (یا ایکس موشن مفهومی)

نیسان آرماندا (Armanda) نیز تنها شاسی بلند سایز بزرگ این شرکت بوده که آن‌هم از موقعیت خوبی در بازار برخوردار است. اما این شرکت ژاپنی در اندیشه سال‌های آتی و رقابت در دهه 2020 بوده و به همین دلیل با معرفی خودروی مفهومی نیسان XMotion پا به نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 گذاشته است.

این شاسی بلند جدید و مفهومی که با نام کراس موشن معرفی شده، یک نمونه انقلابی است که از سه ردیف صندلی بهره خواهد برد. بر اساس اعلام این شرکت، نیسان کراس موشن (یا ایکس موشن) خودرویی است که فرهنگ سنتی ژاپن را با سلیقه و نیازهای جامعه ایالات متحده و آمریکای شمالی پیوند خواهد زد. فرم کلی این خوردرو به خصوص بخش جلوپنجره شباهت زیادی با نمونه‌های تولیدی لکسوس داشته و در تمامی قسمت‌ها، نمایی زیبا و باوقار را از خود به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

موتور و پیشرانه

نیسان ایکس موشن یا کراس موشن یک نمونه مفهومی و نمایشگاهی بوده و اطلاعاتی در خصوص موتور و پیشرانه آن در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است ولی به احتمال زیاد سیستم تغذیه پیشرانه نمونه‌ای هیبریدی و یا تمام الکتریکی با استفاده از منابع مدرن انرژی مانند هیدروگن خواهد بود. اما سطح فوق‌العاده استفاده از تکنولوژی در داخل کابین آن‌را به یک نمونه خاص تبدیل نموده و در جمع بهترین های نمایشگاه دیترویت 2018 قرار داده است.

تجهیزات و کابین

ابعاد کراس موشن اندکی کوچک‌تر از مدل روژ بوده که آن‌را در کلاس خودروهای کراس اوور سایز کوچک قرار می‌دهد. اما پهنای بیشتر، فضای کافی برای 4 سرنشین بزرگسال و دو کودک را در سه ردیف صندلی موجود فراهم می‌کند. کنسول میانی نیز با الهام از فرهنگ باستانی ژاپنی و شبیه به پل‌های سنتی این کشور است. غربیلک فرمان نیز با طراحی شبیه به اهرم کنترل هواپیما و تنها چند دکمه محدود برای کنترل سیستم صوتی، حس مینیمالیستی کابین را تکمیل می‌کند.

نمایشگاه دیترویت 2018
نیسان کراس موشن (یا ایکس موشن مفهومی)

داشبورد نیسان کراس موشن تنها از 5 صفحه نمایش با کیفیت فوق العاده تشکیل شده است. یک نمایشگر نیز به عنوان آیینه عقبی عمل کرده و هفتمین نمایشگر نیز برای تکمیل سیستم‌های کمکی رانندگی و در بخش کناری صندلی راننده به عنوان دستیار دیجیتال قرار گرفته است. نبود هیچ‌گونه دکمه و ابزار کنترلی نیز خبر از پشتیبانی کامل سیستم ناوبری به‌وسیله فرامین صوتی و حرکات دست و یا حتی حرکت چشمان خواهد داد.

هرچند خودروی مفهومی نیسان کراس موشن به نمایش درآمده در نمایشگاه دیترویت 2018 با توجه به فرم طراحی و تکنولوژی‌های مورد استفاده در رده خودروهای خودران سطح 3 قرار می‌گیرد، اما این شرکت ژاپنی هیچ جزئیاتی را در این خصوص منتشر نگرده است.

قیمت و زمان عرضه

نیسان کراس موشن (یا ایکس موشن – Xmotion) تنها یک نمونه نمایشگاهی بوده و قرار نیست که با این شکل و ظاهر در خط تولید قرار گیرد. اما مانند نمونه‌های مفهومی اینفینیتی QI و یا لکسوس LF1 Limitless نمایانگر نسل جدید تولیدات و فلسفه آینده این شرکت معتبر ژاپنی در مدل‌های آتی کراس اوورهای کوچک مانند نیسان روژ خواهد بود.

 

با ما همراه باشید تا در روزهای آتی به معرفی و بررسی 6 نمونه دیگر از محصولات عرضه شده در نمایشگاه اتومبیل آمریکای شمالی 2018 پرداخته و با جمع بندی کلی، مبحث مربوط به بزرگ‌ترین نمایشگاه اتومبیل در آمریکای شمالی را به پایان رسانیم.

گالری تصاویر بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 (بخش سوم)

 

منبع : Car and Driver

 

 

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بهترین ماشین های سال 2017 رو میتونید اینجا ببینید : festyy.com/wgsCsu

    پاسخ