;
coinex

گلکسی اس 7 سامسونگ و آیفون 7 پلاس کپی شده‌ ترین گوشی‌های سال 2017

گلکسی اس 7 سامسونگ و آیفون 7 پلاس کپی شده‌ترین گوشی‌های سال 2017
سامسونگ و اپل دو غول بزرگ گوشی‌ساز جهان هستند که اغلب دستگاه‌های آنها توسط شرکت‌های دیگر در سراسر جهان شبیه سازی می‌شوند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که سامسونگ گلکسی اس 7 اج بیشترین تعداد کپی را در سطح جهان داشته است.

داده‌های منتشر شده از انتوتو نشان می‌دهد که 36.23 درصد از گوشی‌های تولید شده در سال 2017 از محصولات سامسونگ، کپی‌برداری شده است. به‌دنبال این شرکت کره‌ای، اپل قرار دارد که آمار منتشر شده نشان می‌دهد، 7.72 درصد از گوشی‌های بازار از شبیه سازی آیفون در ساخت آنها استفاده شده است.

در این لیست، شیائومی در مکان سوم قرار گرفته و اوپو و همچنین هواوی در مکان‌های بعدی هستند، هر کدام از این شرکت‌ها به ترتیب با 4.75 درصد، 4.46 درصد و 3.40 درصد در جایگاه‌های بعدی هستند.

سامسونگ گلکسی اس 7 اج الهام بخش‌ترین گوشی برای طراحی محصولات شرکت‌های مختلف بود

نسخه اروپایی سامسونگ گلکسی اس 7 اج الهام بخش‌ترین گوشی برای طراحی محصولات شرکت‌های مختلف بوده که 4.94 درصد از گوشی‌های بازار را شامل می‌شود. نسخه چینی همین دستگاه با 2.94 درصد در جایگاه دوم قرار دارد و گلکسی اس 7 با 2.81 درصد، سومین گوشی الهام بخش برای کپی‌برداری بوده است.

در بین این گوشی‌ها، تنها آیفونی که در لیست 10 گوشی الهام بخش قرار گرفته، آیفون 7 پلاس است که با کپی برداری 2.67 درصد از گوشی‌های بازار در جایگاه پنجم قرار گرفته است. آیفون 7 در این لیست هیچ جایگاهی ندارد.

در بین این گوشی‌ها، تنها آیفونی که در لیست 10 گوشی الهام بخش قرار گرفته، آیفون 7 پلاس است که با کپی برداری 2.67 درصد از گوشی‌های بازار در جایگاه پنجم قرار گرفته است. آیفون 7 در این لیست هیچ جایگاهی ندارد.

ظرافت طراحی در گلکسی اس 8 سامسونگ نیز باعث شده تا شبیه سازی‌های زیادی از روی ان انجام شود و این دستگاه الهام بخش طراحی 1.04 درصد از گوشی‌های بازار موبایل جهان بوده است.

بدون شک می‌توان گفت که اکثر شبیه سازی‌ها در چین تولید شده‌اند و اساسا نشان می‌دهد که خریداران چینی زیادی هستند که به دلیل قیمت‌های بالای گوشی‌های پرچمدار به دنبال نسخه‌های کپی شده می‌گردند.


بیشتر بخوانید:  تماشا کنید: شبیه سازی از نوع چینی؛ آیفون X هم در امان نماند!


البته سخت افزار این دستگاه‌ها به هیچ عنوان قابل رقابت با نسخه‌های اصلی نخواهند بود، مشخصات آنها به طور قابل توجهی پایین‌تر بوده، پردازنده‌های کندتری داشته و معمولا عملکرد دوربین آنها نیز اختلاف سطح زیادی با مدل‌های اصلی خود دارند.

اما این مسائل لزوما به ان معنا نیست که گوشی‌های شبیه سازی شده، در بازار موفق نیستند. کپی برداری به یک صنعت کاملا جدید تبدیل شده و این طور که از شواهد پیداست، تا مدت‌ها نیز به زندگی خود ادامه خواهد داد.

.

منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر