;
coinex

ظاهر گلکسی A8 پلاس تداعی کننده طراحی گلکسی اس 9 خواهد بود

سامسونگ به تازگی گوشی‌های گلکسی ای 8 را در ایران معرفی کرد؛ گوشی های میان رده‌ای که برخی از ویژگی‌های گوشی‌های پرچمدار این کمپانی را یدک می‌کشد. به نظر می‌رسد که طراحی گلکسی اس 9 نیز باید چیزی شبیه به گلکسی ای 8 پلاس باشد.

سامسونگ در سال گذشته میلادی با معرفی نمایشگر اینفینیتی در مدل‌های گلکسی اس 8 طراحی گوشی‌های جدید خود را به سطح تازه‌ای منتقل کرد. برای کم حاشیه‌های اطراف نمایشگر، این گوشی‌ساز کره‌ای تصمیم گرفت تا دکمه اصلی هوم را حذف کرده و سنسور اثر انگشت را به پنل پشتی دستگاه منتقل کند.

موقعیت قرارگیری این سنسور چندان ایده‌ال نیست. اندازه بزرگ این گوشی‌ها و قرارگیری حسگر اثر انگشت در سمت چپ ماژول دوربین باعث می‌شود تا کاربران دسترسی راحتی به آن نداشته باشند و اکثر به دلیل برخورد اثر انگشت با سنسور دوربین، بر روی آن لکه‌های زیادی دیده می‌شود.

طراحی گلکسی ای 8 پلاس

گلکسی A8 پلاس به یک نمایشگر 6 اینچی مجهز شده و استفاده از نمایشگر اینفینیتی باعث شد تا غول کره‌ای سنسور اثر انگشت را مجددا در پنل پشتی به کار بگیرد، اما موقعیت آن درست در زیر سنسور دوربین است. این کار باعث شده تا دسترسی به آن راحت‌تر از گوشی‌های گلکسی اس 8 و یا گلکسی نوت 8 شود.

این همان شیوه‌ای است که سامسونگ قصد دارد تا در مدل‌های گلکسی S9 نیز آن را اجرا کند. رندرهایی که از این دستگاه منتشر شده، طراحی گلکسی اس 9 را به خوبی نشان می‌دهد.

طراحی گلکسی اس 9 پلاس

طراحی گلکی اس 9 پلاس

با توجه به گفته‌های بالا به نظر می‌رسد که طراحی گلکسی اس 9 به نوعی یادآور گلکسی ای 8 پلاس باشد، البته تغییراتی نیز در آنها وجود دارد. به عنوان مثال در گلکسی اس 9 پلاس، سامسونگ از سیستم دوربین دوگانه استفاده خواهد کرد. دو سنسور ماژول دوربین دوگانه به صورت عمودی بر روی یکدیگر قرار خواهند گرفت، اما همچنان سنسور اثر انگشت در زیر آن تعبیه خواهد شد.

این احتمال وجود دارد که طراحی گلکسی نوت 9 به شکل دیگری رقم بخورد. سامسونگ مدت‌هاست که در پی استفاده از تکنولوژی جدیدی است تا بتواند سنسور اثر انگشت را در زیر صفحه نمایش قرار دهد، این شایعه از سال گذشته برای گلکسی اس 8 وجود داشت، اما نتوانست به موقع آماده شود. گفته می‌شود که احتمالا در پرچمدار سری گلکسی نوت 2018 این ایده، عملی خواهد شد.

چندی پیش سیناپتیکس به این فناوری دست یافت و ویوو اولین گوشی هوشمند خود را که به این تکنولوژی مجهز است در نمایشگاه CES 2018 به نمایش گذاشت؛ بنابراین شاید دور از ذهن نباشد که نوت 9 نیز برای دور نبودن از رقبا از این تکنولوژی استفاده کند.


بیشتر بخوانید: سیناپتیکس (Synaptics)، اولین سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون صفحه نمایش را معرفی کرد


حتی اخیرا پتنتی از سامسونگ منتشر شد که نشان می‌دهد سامسونگ به دنبال آن است تا سنسور دوربین سلفی را نیز به زیر صفحه نمایش گوشی منتقل کند.

.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر