;
coinex

60 نماینده مجلس خواهان کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی شدند!

تعداد 60 نفر از نمایندگان مجلس با امضا کردن نامه‌ای خواستار کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی از وزیر صنعت شدند.

به گزارش تکراتو و به نقل از تسنیم، یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس اعلام نمود که یارانه‌های ویژه‌ای در بسیاری از کشورها برای استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی پرداخت می‌شود.

مهدی مقدسی در ادامه صحبت‌هایش در مورد تعرفه واردات خودروهای هیبریدی اعلام نمود که درصد واردات خودروهای هیبریدی به کشور نسبت به حجم کل واردات خودرو کمتر است و رقم زیادی نیست. وی تاکید نمود که لازم است تا تعرفه واردات خودروهای هیبریدی کاهش یابد و از سیاست‌های تشویقی استفاده شود تا مردم  کلان‌شهرها از این خودروها استفاده کنند.

به گفته وی حجم آلاینده‌ها در کلان شهرها زیاد است و لازم است تا سیاست‌های تشویقی برای استفاده مردم از این خودروهای هیبریدی و برقی اعمال شود. وی در ادامه از اینکه در تصمیم اخیر دولت تعرفه واردات خودروهای هیبریدی از 5 درصد به 45 درصد افزایش یافته است اظهار تاسف نمود و ادامه داد که این موضوع، نشان از رشد 9 برابری تعرفه‌ها دارد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در مورد افزایش تعرفه واردات خودروهای خارجی به کشور و همچنین افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی اعلام نمود که کلان‌شهرهای کشور چندین سال است که با مشکل شدید آلاینده‌ها روبرو هستند. به گفته وی راه حل این مشکل می‌تواند استفاده از خودروهای هیبریدی باشد زیرا این مدل از خودروها مانع تشدید آلودگی هوا می‌شوند. وی همچنین در ادامه بر موضوع اولویت جدی تولید مشترک خودروهای هیبریدی در کشور تاکید نمود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه به مشکلات استفاده از خودروهای هیبریدی در کشور نیز اشاره کرد و اعلام نمود که متأسفانه در کشور هنوز زیرساخت‌های لازم برای استفاده از خودروهای برقی وجود ندارد. وی در ادامه اعلام نمود که البته خودروهای هیبریدی دوگانه‌سوز هستند و امکان کاهش حجم زیادی از آلودگی هوا از طریق آنها وجود دارد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس اعلام نمود که آقای رئیس جمهور در گفت‌وگوی خود با مردم نیز در مورد خودروهای هیبریدی صحبت‌ نموده است. به گفته وی رئیس جمهور اعلام نموده است که اگر تعرفه واردات خودروهای هیبریدی در کشور افزایش یافته است، پس لازم است تا در مورد آن تصمیماتی گرفته شود.

افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و واکنش نمایندگان مجلس

تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در ارتباط با همین موضوع نامه‌ای را تهیه کرده و از طریق آن خواستار کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی از وزیر صنعت شدند. این نامه به امضای بیش از 60 نماینده مجلس رسیده است.

مقدسی ادامه داد که در جلسه کمیسیون صنایع مجلس که با حضور آقای خسروتاج معاون وزیر صنعت برگزار شده بود، در مورد دلایل افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی صحبت‌هایی صورت گرفته است. وی ادامه داد که با توجه به صحبت‌هایی که مقامات مسئول در وزارت صنعت اعلام نموده‌اند به نظر می‌رسد که پیشنهاد افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی توسط بانک مرکزی و گمرک صورت گرفته باشد.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خودرو نیسان ۱۲۷ میلیون کجا و ۲۱۰ میلیون کجا؟ این همان مدل ۱۳۹۶ و فقط مقایسه قیمت ۶ ماه پیش با امروز ؟ خودرو تویوتا سی اچ ار ۱۳۹۶ قیمت در دبی ۲۳ هزار دلار امروز در ایران ۲۷۰ میلیون و ۶ ماه پیش همین مدل ۱۸۰ میلیون بوده . خدا بده برکت ؟؟ شما اسم این رو چی می گذارید ؟

    پاسخ