;
coinex

نکاتی مهم در مورد بازاریابی، فروش و رشد کسب و کار

حقیقت این است که رشد کسب و کار بیش‌تر شبیه ورزش کردن یا وزن کم کردن است. شما احتیاج دارید که برنامه‌ای متناسب پیدا کنید، به آن متعهد باشید، برای مثمرثمر بودن به آن زمان دهید و این روند را تکرار کنید تا جایی که ممکن است ازآن خسته شوید.

خیلی از کسب و کارها تلاشی برای ایجاد یک کمپین موفق نمی‌کنند یا وقتی از روند زمان‌بر آن خسته می‌شوند، بدون توجه به اینکه چه اندازه نتیجه گرفته‌اند، آن را رها کرده و سراغ هدف بعدی می‌روند. همیشه راه جدید و هیجان انگیز دیگری وجود دارد اما گاهی ثبات در کسب و کار و تبدیل مشتری‌های بالفعل به بالقوه، مسئله‌ی مهم‌تری است.

تفکر استثنایی برای رشد کسب و کار

تفکر استثنایی برای رشد کسب و کار

نکته‌ای که در مورد بازاریابی وجود دارد این است که قرار نیست ما را سرگرم کند؛ بلکه قرار است موجب رشد کسب وکار شود. زمانی که شما رسانه یا وسیله‌ای می‌یابید که نتیجه بخش است و ثبات دارد، سعی کنید از آن نهایت استفاده را ببرید و مخاطبان خود را به سمتی هدایتی کنید تا تمام فروش مدنظرتان تحقق بخشد. سپس از آن‌جا که به موفقیت و درآمد اضافی رسیده‌اید، می‌خواهید تنوع به وجود آورید اما این کار را تا زمانی که از آن رسانه سود می‌برید، انجام ندهید.

 

مطلب مرتبط در بلاگ داده‌فیلی: ۵ روند بازاریابی دیجیتال که کسب و کار شما به آن نیاز دارد

 

دو، یک است و یک، هیچ!

دو یک است و یک هیچ است

خطرناک‌ترین عدد در رشد کسب و کار یک است. زمانی که شما میلیون‌ها دلار هزینه صرف فروش می‌کنید، شما قرار است این راه را برای یک‌ بار تجربه کنید. اگر این راه، آن راه بازاریابی است که می‌توانید توازن را در آن حفظ کنید، به این معنی که قوانین و اصول را تغییر نمی‌دهید، در حالیکه یک یا دو رسانه به استراتژی خود می‌ا‌فزایید با همین فرمان پیش بروید.

مثال دیگر برای رشد کسب و کار این است که همیشه سعی کنید جایگزینی برای نیروهای خود داشته باشید؛ کار و کسب و کار شما نباید به گونه‌ای باشد که فقط بر یک تیم یا یک شخص خاص تمرکز داشته باشد.

 

مطلب مرتبط در بلاگ داده‌فیلی: ۶ استراتژی بازاریابی آنلاین که تمام کارآفرینان به آن نیاز دارند

 

یک شکستگی‌ها و مراحلی دارد

چرخه‌ی مشتری مراحل مختلفی خواهد داشت و شاید شما یک یا دو ابزار را برای هر مرحله نیاز داشته باشید. برای مثال اگر فرض کنیم که شما برای هدایت مشتریان، از فیس بوک استفاده می‌کنید شما احتمالا به ابزار دیگری مثل ایمیل و خبرنامه نیاز پیدا خواهید کرد. همه‌ی این‌ها شاید جزء یک کمپین باشند، زیرا ایمیل و خبرنامه تمام مراحل چرخه‌ی مشتری را پشتیبانی می‌کنند. اگر شروع به استفاده از تبلیغات فیس بوک، لینکدین و ایمیل مستقیم، به طور همزمان در طی مدت 90 روز کنید، به مشکلی بر نخواهید خورد.

 

مطلب مرتبط در بلاگ داده‌فیلی: بررسی تاکتیک های بازاریابی پایدار برای موفقیت در کسب و کار

اگر شما کمپین بازارایابی خود را در یک رسانه‌ی بی‌ثبات موفق یابید، در این حالت باید یک منبع اضافه برای هدایت مخاطبان خود پیدا کنید تا خود را شکست خورده نیابید (برای مثال تصور کنید که فیس بوک یک‌باره تصمیم بگیرد که به شما اجازه‌ی تبلیغات ندهد پس می‌بینید که استفاده از یک رسانه ریسک‌هایی دارد). منظور این نیست که مثلا شش کمپین بازاریابی را امتحان کنید. یک یا دو کمپین برای کار کردن را انتخاب کنید و با رسانه‌ی بی ثبات تا آن‌جا که می‌توانید برای رشد کسب و کار پیش روید.

 

مطلب مرتبط در بلاگ داده‌فیلی: ‎۸ تکنیک برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق

 

تمام مراحل را برای رشد کسب و کار شفاف سازی کنید

نکته‌ی آخر برای رشد کسب و کار این است که بعضی از کارآفرینان دقیقا نمی‌دانند که اهداف کمپین‌شان چیست و هر کسی مسئول چه قسمتی است.

هدف بازاریابی این است که چشم انداز کیفی و شایسته‌ای داشته باشد و به گونه‌ای نباشد که افراد یا مشتریان به بیماران برنامه ریزی شده یا بیمارانی که وجه پرداخت می‌کنند، تبدیل شوند؛ این کار پزشکان و تیم آن‌هاست! حقیقت این است که اگر سیستم و افراد کار خود را به درستی انجام دهند، گاهی بازارایابی می‌تواند موثر واقع شود.

 

مطلب مرتبط در بلاگ داده‌فیلی: پنج نقش مهم در ساخت یک کمپین تبلیغاتی را بهتر بشناسید

 

اگر واقعا قصد دارید سبب رشد کسب و کارتان شوید، با خسته شدن و روند تکراری احساس راحتی کنید. از اهداف کمپین خود آگاه باشید و بدانید که هر کس در چه مرحله برای چه چیزی مسئولیت دارد. اگر می‌بینید کمپینی برای شما نتیجه‌ای در بر ندارد، سراغ کمپین دیگری بروید اما به شرطی که زمان کافی به آن کمپین اختصاص داده باشید. همه‌ی این نکات شاید در تئوری و حرف آسان باشد، اما عمل به آن در رشد کسب و کار سخت است.

برای موفقیت کمپین بازاریابی و رشد کسب و کار خود می‌توانید با ایجاد کمپین در پلتفرم کانگورو این هدف را محقق سازید. کانگورو بازدهی بالایی برای کمپین‌های شما به ارمغان می‌آورد و شما را به اهداف کسب و کارتان نزدیک می‌سازد.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر