;
coinex

بررسی تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل مختلف در آینده

یکی از داغ‌ترین مباحثی که می‌توان به آن پرداخت تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل مختلف است. هوش مصنوعی میلیون‌ها شغل را در آینده از بین خواهد برد.

در مورد تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل مختلف بررسی‌هایی انجام شده است. پیش بینی شده است که این علم می‌تواند در آینده میلیون‌ها شغل را از بین ببرد. اما آیا این موضوع تا چه اندازه واقعیت دارد؟ آیا واقعا هوش مصنوعی تاثیری بر مشاغل مختلف خواهد داشت؟

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، صحبت‌هایی با مدیران کسب ‌و کارهای مختلف در مورد تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل مختلف انجام شده است. هر کدام از این افراد در مورد تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل مختلف، جایگاه‌های شغلی آینده و همچنین تاثیر هوش مصنوعی بر روی بازار کار نظرات مختلفی ارائه داده‌اند.

بررسی تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل مختلف از زبان مدیران کسب و کارها

اولریش اشپایس هوفر که مدیر اجرایی شرکت ای. بی. بی است در مورد تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل مختلف اعلام نمود که مشخص است که مردم در این زمینه نگران هستند زیرا نمی‌دانند چه مشکلاتی ممکن است در آینده برای آنها اتفاق افتد. وی ادامه داد که باید در این مورد به واقعیت‌ها نگاه کرد و آسوده بود.

به گفته اولریش اشپایس در دهه ۱۹۹۰ یک سوم انسان‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کردند اما اکنون این میزان به ۸ درصد رسیده است. وی تاکید نمود که این توسعه از طریق انطباق با تکنولوژی در بسیاری از مناطق جهان نظیر چین و هند حاصل شده است.

به گفته وی یکی از بزرگ‌ترین ترس‌هایی که در مورد هوش مصنوعی در بین افراد وجود دارد این است که ربات‌ها قادرند تا در آینده میلیون‌ها شغل مختلف را از بین ببرند. در این زمینه از سوی موسسه مک کینزینیز نیز گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد ربات‌ها تا سال 2030 جایگزین حدود ۸۰۰ میلیون کارگر خواهند شد.

اشپایس هوف در ادامه صحبت‌های خود در مورد تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل مختلف به نکته بسیار مهمی اشاره کرد. وی اعلام نمود که در کشورهایی چون ژاپن، کره جنوبی و آلمان که در آن‌ها به ازای هر ۱۰۰۰۰ کارگر، ۳۰۰ روبات وجود دارد، کمترین نرخ‌های بیکاری را دارند. بنابراین تاکید نمود که رشد تکنولوژی به معنای بیکار شدن انسان‌ها نیست بلکه معنای آن ثروت و رفاه بیشتر است. به گفته وی مردم نمی‌دانند که چه اتفاقی خواهد افتاد و چه خواهد شد و این امر می‌تواند باعث نگرانی بیشتر آنها شود که لازم است برای حل این مشکل آموزش‌های لازم برای مردم در نظر گرفته شود.

هوش مصنوعی یکی از معیارهای کلیدی در محل کار است!

شرکت خدمات نرم‌افزاری اینفو سیس، گزارشی منتشر نموده است که در این گزارش مشخص شده که هوش مصنوعی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از معیارهای کلیدی محل کار است. همچنین براساس نظرسنجی انجام شده از ۱۰۰۰  نفر از مقامات اصلی و تصمیم گیرندگان بخش آی. تی، که البته مسئول توسعه تکنولوژی هوش مصنوعی در شرکت‌های خود نیز بودند، مشخص شد که بیشتر این افراد اعتقاد دارند که بهره‌گیری از علم هوش مصنوعی فوایدی بسیار زیاد دارد. براین اساس اگر هوش مصنوعی در شرکت‌های مختلف در موقعیت مناسب خود قرار داده شود، می‌توان از سایر کارکنان در بخش‌های دیگری از شرکت استفاده نمود.

مارک واین برگر مدیر اجرایی شرکت ای. وای نیز در مورد تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل مختلف اعتقاد دارد که به احتمال زیاد هوش مصنوعی اختلالاتی را ایجاد خواهد کرد اما از نظر وی حتی این اختلالات نیز بخشی از تکامل مهارت‌های مورد نیاز کارفرمایان به حساب می‌آیند. وی تاکید نمود که در بلندمدت همه چیز عالی خواهد شد اما هنگام حرکت از نقطه الف به نقطه ب اتفاقات زیادی خواهد افتاد.

واین برگر تاکید دارد که مهارت‌هایی که در آینده مورد نیاز هستند، بسیار متفاوت از نیازهای کنونی خواهند بود. وی در مثالی اعلام نمود که اگر کارگران یک کارخانه را در نظر گرفت می‌توان متوجه شد که در گذشته کارگران جعبه‌ها را جابجا می‌کردند اما اکنون ربات‌ها این کار را انجام می‌دهند و کارگران فقط در حال کنترل این ربات‌ها هستند.

واین برگر اعلام نمود که شرکت ای. وای در سال ۲۰۱۷ ۶۵۰۰۰ کارمند استخدام کرده است و این کار را در سال جاری نیز انجام خواهد داد زیرا این شرکت در نظر دارد تا  ذهنیت‌ها را استخدام کند نه مهارت‌ها. وی در ادامه اعلام نمود که آنها به دانشجویان دانشگاه‌ها می‌گویند که آنها در آینده شغلی خواهند داشت که اکنون وجود ندارد و همچنین از تکنولوژی‌هایی که هنوز اختراع نشده و وجود ندارند برای حل مشکلاتی که هنوز مشخص نیستند استفاده خواهند کرد.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر