;
coinex

بررسی اپلیکیشن و وب سایت فوتبالی ؛ بانک اطلاعاتی اخبار و نتایج مسابقات فوتبال ایران و جهان

فوتبالی پلتفرمی است مخصوص مشاهده اخبار، حواشی و نتایج مسابقات فوتبال در ایران و جهان و پوشش زنده نتایج جام جهانی 2018 روسیه که بر دو بستر موبایل و وب سایت ارائه می‌گردد. در این نوشته به بررسی اپلیکیشن و وب سایت فوتبالی خواهیم پرداخت.

با همه گیر شدن گوشی‌های تلفن همراه در چند سال گذشته و افزایش استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، علاوه بر طراحی نرم افزارهای متعدد برای خدمات رسانی، رسانه‌های نوشتاری نیز با تغییر بستر خود، وب و اینترنت را به عنوان پایگاه جدید خود انتخاب نمودند. با توجه به اهمیت مسابقات ورزشی بین مخاطبین و موفقیت‌های نسبی تیم‌های باشگاهی ملی و حساسیت بر روی اطلاع از آخرین اخبار و نتایج، اپلیکیشن‌های ورزشی نیز از جایگاه بسیار مهمی بین مردم برخوردار شدند.

اپلیکیشن و وب سایت فوتبالی ؛ فوتبالی شوید !

مشابه با سایر نقاط جهان، فوتبال از جذابیت و اهمیت ویژه‌ای بین طرفداران برخوردار است. به همین دلیل نمونه‌های متعددی از این نرم افزارهای موبایلی توسط شرکت‌های مختلف طراحی گردید. بازار ایران نیز از این قافله عقب نماند و نرم افزارهای مختلفی برای اطلاع رسانی و نمایش نتایج مسابقات این رشته ورزشی بسیار پرطرفدار تولید شد. به این ترتیب بدون توجه به مکان و زمان و هزینه اضافی، امکان استفاده از قابلیت‌های این دسته از اپلیکیشن‌ها فراهم شد.

فوتبالی نیز یکی از این نمونه‌های رایگان ساخت شرکت آدران (oddrun) بوده که با استفاده از آن می‌توانید به صورت آنلاین نتایج بازی‌ها را دنبال نموده و از گلزنان و مشخصات بازیکنان هر لیگ مطلع شده و علاوه بر دسترسی به نتایج زنده و پوشش کامل جام جهانی 2018 روسیه در قرعه کشی مخصوص به این رویداد نیز شرکت نمایید. در ادامه به معرفی ، بررسی و مرور مشخصات، قابلیت‌ها و امکانات آن در دو بخش وب سایت فوتبالی و اپلیکیشن فوتبالی خواهیم پرداخت.

اپلیکیشن فوتبالی

فوتبالی یک اپ رایگان مخصوص اخبار و حواشی فوتبال بوده که اطلاعات جامع و کاملی در مورد این ورزش را با شعار فوتبالی شوید ! در اختیار شما قرار می‌دهد.

ساختار کلی و صفحه آغازین

مشابه با اکثر نمونه‌های مشابه موجود در بازار، پس از نصب اپ فوتبالی که به دلیل حجم کم برنامه به سرعت صورت می‌پذیرد، کافیست تیم های مورد علاقه و محبوب خود را مشخص نموده تا برنامه به صورت خودکار، نتایج و اخبار و حواشی پیرامون آن را بالاتر از سایر تیم‌ها برای شما به نمایش درآورد. امکان ثبت نام نیز در اولین اجرا وجود داشته که در صورت عدم تمایل، قابلیت استفاده در بخش تنظیمات نرم افزار را خواهد داشت.

صفحه اصلی هرچند ساختار ساده‌ای دارد اما اطلاعات قابل قبولی در آن وجود داشته و نتایج بازی‌ها به صورت لحظه‌ای و آنلاین و به تفکیک روز برگزاری در آن به نمایش در می آیند. امکان جابجایی به روزهای گذشته و آینده نیز وجود داشته تا شما برای اطلاع از نتایج بازی‌های مختلف با مشکلی روبرو نشده به ساده ترین شکل ممکن از حواشی و اخبار مربوط به آن روز مطلع شوید. چینش و انتخاب رنگ‌ها نیز قابل قبول بوده و در هنگام استفاده طولانی مدت موجب خستگی چشم‌ها نخواهد شد.

ثبت نام در فوتبالی

با انتخاب گزینه ثبت نام در اولین اجرا و یا انتخاب آیکون واقع شده در بخش سمت چپ بالای اپلیکیشن، قابلیت ایجاد حساب کاربری اختصاصی وجود دارد. البته این فرایند اجباری نبوده و نرم افزار توانایی انجام وظایف و اطلاع رسانی را بدون ثبت نام نیز دارد.

امکانات و قابلیت‌ها

اپ فوتبالی اخبار و اطلاعات آن لاین مربوط به فوتبال را در 4 بخش اصلی به کاربران ارائه می‌کند. این قسمت‌ها عبارتند از:

  1. بازی ها
  2. اخبار
  3. جداول
  4. پیش بینی

بازی‌ها

این بخش، صفحه اصلی این اپلیکیشن پرطرفدار موبایلی ورزشی بوده و همانطور که پیش‌تر اشاره شد، به نمایش زمان و نتایج بازی‌ها در لیگ‌های مختلف اختصاص یافته است. در بخش تنظیمات مربوط با کاربر، قابلیت انتخاب تیم‌ها و رقابت‌ها مورد علاقه نیز وجود داشته که در صورت انتخاب، فهرست گزینه‌ها با اولیت بالاتر شما را در ابتدای سایر نتایج به نمایش در می آورد.

تیم‌ها و لیگ‌ها و رقابت‌های موجود نیز بسیار متنوع بوده علاوه بر پوشش تیم‌ها و لیگ‌های معتبر مانند لیگ جزیره، لا لیگا، بوندس لیگا، سری آ، لیگ هلند و مسابقات داخلی، اطلاعات مشروح و مبسوطی از رویدادهای متنوعی مانند بازی‌های دوستانه باشگاهی، ملی و انتخابی جام جهانی را نیز در اختیار استفاده کنندگان قرار می‌دهد.

با انتخاب هر کدام از تیم‌ها نیز اطلاعات کاملی از اخبار، بازی‌ها و مشخصات بازیکنان به نمایش در می‌آید. با انتخاب هر کدام از بازیکنان نیز اطلاعات و آمار مربوط به وی در مسابقات موردنظر به شما ارائه می‌شود. قابلیت ثبت نظرات نیز وجود داشته و کاربران قابلیت تبادل نظر و ارائه کامنت‌های مختلف در هر بازی را دارند. با انتخاب هر بازی و در صورتیکه مسابقه موردنظر آغاز نشده باشد، گزینه‌ای به نام پیش بینی کن برای شما درنظر گرفته شده که ادامه به آن نیز خواهیم پرداخت.

اخبار

در این بخش از اپ فوتبالی، اخبار، اطلاعات و حواشی منتشر شده به نمایش در می‌آید. شما در این بخش علاوه بر قابلیت فیلتر کردن اطلاعات بر اساس انواعی مانند ویدیو، اخبار داخلی و یا خارجی ، توانایی مرتب کردن آنها بر اساس فاکتورهایی مانند جدیدترین و یا محبوب ترین را نیز خواهید داشت.

یکی دیگر از بخش‌های جالب این اپلیکیشن قسمت گیشه روزنامه بوده که به نمایش صفحه اول روزنامه‌های محبوب ورزشی و مرتبط با فوتبال اختصاص پیدا کرده است. علاوه بر این تمامی اخبار به نمایش درآمده، قابلیت به اشتراک گذاری به صورت مستقیم را داشته که این امر با استفاده از نماد مخصوص این کار در بخش بالایی صفحه قابل استفاده است.

جداول

جذاب‌ترین و مهم‌ترین ویژگی اپلیکیشن فوتبالی نمایش اطلاعات و نتایج مربوط به لیگ‌ها و رقابت‌های مختلف بوده که از طریق بخش جداول در اختیار شما قرار می‌گیرد. با توجه به حضور بازیکنان ایرانی مانند  جهانبخش و آزمون در لیگ‌های درجه 2 اروپایی مانند روسیه و هلند، تنوع رویدادهای موجود در این بخش بسیار زیاد بوده که نمونه‌هایی از آنها عبارتند از:

  • لیگ قهرمانان آسیا
  • جام خلیج فارس
  • لیگ برتر انگلیس
  • لیگ قهرمانان اروپا
  • لالیگا اسپانیا
  • بوندس لیگا
  • سری آ ایتالیا
  • لیگ فرانسه
  • لیگ اروپا
  • لیگ هلند
  • لیگ برتر روسیه
  • سوپر لیگ ترکیه
  • جام آزادگان

با انتخاب هر کدام از این رویدادها، تیم‌های شرکت کننده برای شما به نمایش درآمده و اطلاعات مفصلی از بازیکنان، جدول مسابقات، اخبار و حواشی مربوط به تیم در اختیار شما قرار می‌گیرد.

پیش بینی

یکی دیگر از بخش‌های جذاب اپ فوتبالی بخش پیش بینی بوده که مخصوص کاربران ثبت شده است و شما توانایی ثبت تعداد محدودی پیش بینی در روز را دارید. در این قسمت، فهرستی از پیش بینی‌های شما به نمایش درآمده و در صورت درست بودن نتایج حدس زده شده، امتیازی به حساب کاربری شما اختصاص خواهد یافت. علاوه بر پیش بینی های شما، فهرستی از برترین‌ و کاربران برگزیده هر ماه و فصل نیز وجود دارد.

اپلیکیشن فوتبالی

قوانین و نحوه امتیاز دهی

نحوه امتیاز دهی در اپ فوتبالی نیز بر اساس قوانینی از پیش تعیین شده بوده و به ازای هر پیش بینی دقیق 100 امتیاز، پیش بینی برنده یا مساوی 35 امتیاز و در صورت شرکت 15 امتیاز به شما تعلق خواهد گرفت. یک گونه امتیاز با نام پاداش نیز در نظر گرفته شده که با توجه به فراوانی پیش‌بینی‌ها، مابین 100 تا 200 امتیاز به مجموع نمرات کسب شده شما اضافه خواهد شد. در صورت پیش بینی دقیق، 3 واحد مجازی مشابه پولی به نام توپ به شما اختصاص می‌یابد. با استفاده از توپ محدودیت کمتری در تعداد پیش بینی در روز داشته و شما می‌توانید با خرج کردن آن تعداد بیشتری پیش بینی در روز داشته باشید.

جوایز نفرات برتر پیش بینی ماه فوتبالی

بنا بر اعلام شرکت سازنده، مابین نفرات شرکت کننده در پیش بینی قرعه کشی نیز انجام شده که این مساله جذابیت بیشتری را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. جوایز بخش پیش بینی این اپلیکیشن که در سه بخش برگزار می‌گردد عبارتند از:

  • نفر اول : کارت هدیه 100 هزار تومانی
  • نفر دوم : کارت هدیه 75 هزار تومانی
  • نفر سوم کارت هدیه 50 هزار تومانی

علاوه بر سه نفر برتر هر ماه، 10 کارت شارژ 10 هزار تومانی به 100 نفر برتر و 10 کارت شارژ 10 هزار تومانی بین تمامی شرکت کنندگان در بخش پیش‌بینی اپلیکیشن فوتبالی نیز اختصاص می‌یابد.

سیستم عامل‌های پشتیبانی کننده

این اپلیکیشن در حال حاضر برای هر 2 سیستم عامل اندروید و آی او اس شرکت اپل عرضه شده و به این ترتیب بخش اعظم گوشی‌های تلفن همراه موجود در بازار را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. نسخه مبتنی بر وب این اپلیکیشن نیز وجود داشته و با آدرس footballi.net به ارائه اطلاعات می پردازد.

نقاط قوت

اپلیکیشن فوتبالی مانند تمامی نمونه‌های موجود، نقاط ضعف و قوتی نیز داشته که به مرور زمان و با هر بار به روز شدن، بهبود می‌یابد. از نقاط قوت این برنامه می‌توان به صورت فهرست وار و کلی به موارد زیر اشاره نمود:

  • پوشش لیگ‌ها و رویدادهای مختلف فوتبال
  • اطلاعات پایه از بازیکنان و لیگ‌ها مختلف
  • گرافیک ساده، منظم و بدون پیچیدگی
  • حجم کم و سرعت بالا
  • عدم نیاز به چرداخت هزینه برای عضویت
  • اطلاع از نتایج تیم‌ها و لیگ‌ها و مسابقات محبوب از طریق نوتیفیکیشن
  • زمانبندی پخش تلویزیونی
  • نمایش آمار و اطلاعات هر بازی
  • نمایش اخبار و اتفاقات بازی‌های در حال برگزاری
  • بخش پیش بینی و جوایز
  • آخرین اخبار و حواشی مربوط به فوتبال
  • امکان نظردهی و نوشت کامنت در بخش بازی‌ها
  • ارائه برای 2 سیستم عامل اندروید و iOS
  • ارائه بر بستر وب برای کاربران کامپیوترهای خانگی و تبلت‌ها

اپ فوتبالی مانند تمامی نمونه‌های داخلی و خارجی موجود، نیاز به پیشرفت و بهبود داشته و نقاط ضعفی مانند تاخیر کوتاه در نمایش اطلاعات مربوط به بازی‌های در حال برگزاری، دقت نسبتا پایین تصاویر استفاده شده در بخش‌هایی مانند اخبار و گیشه روزنامه و عدم پوشش لیگ‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس با توجه به حضور پر رنگ بازیکنان ایرانی در آنها، چیز زیادی از ارزش‌های آن نخواهد کاست.

دانلود اپلیکیشن فوتبالی

این اپلیکیشن رایگان ورزشی ایرانی با بیش از 500.000 دانلود و نصب در کافه بازار و بیش از 20.000 دانلود در سیب اپ تا خرداد ماه سال 97 و کسب 5 ستاره، یک نمونه موفق بوده و با تکیه بر امکانات خود توانسته نظر مثبت بسیاری از کاربران را به خود جلب نماید. برای دریافت اپلیکیشن فوتبالی علاوه بر مراجعه به سایت آدران می‌توانید به لینک های زیر نیز مراجعه نمایید:

اپ فوتبالی در یک نگاه

نام فوتبالی
سیستم عامل (ها) اندروید 4 به بالا – آی او اس
حجم (مگابایت) 5.2 – 18
سازنده توسعه راهکارهای هوشمند آدران
آخرین نسخه 3.7.8
تعداد دانلود بیش از 500.000 (اندروید)
نزدیک به 20.000 (آی او اس)
امتیاز کاربران 5 ستاره

 

بررسی وب سایت فوتبالی ؛ نسخه وب اپلیکیشن فوتبالی

استفاده از امکانات اپلیکیشن فوتبالی برای کسانیکه علاقه‌ای به صفحات نمایشگر کوچک گوشی‌های موبایل ندارند نیز فراهم بوده و شرکت آدران وب سایت فوتبالی را نیز راه اندازی نموده است. در ادامه به بررسی این سایت اینترنتی خواهیم پرداخت.

بررسی وب سایت فوتبالی ؛ در اینترنت فوتبالی شو !

وب سایت فوتبالی با نشانی footballi.net در دسترس بوده و علاقمندان می‌توانند با استفاده از آن از بیشتر امکانات موجود در اپلیکیشن استفاده نمایند و اطلاعات موردنظر خود را بر این بستر به دست آورند.

ساختار کلی وب سایت فوتبالی

با توجه به ماهیت صفحات اینترنتی و در دسترس بودن فضای بیشتر، با وارد شد به نسخه وب اپلیکیشن فوتبالی اطلاعات بیشتری نسبت به نمونه‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند در اختیار شما قرار خواهد گرفت. منوها و گزینه‌های مختلف وب سایت فوتبالی که مجموعه‌ای از قسمت‌های مختلف نسخه‌های اندروید و iOS این برنامه هستند عبارتند از:

صفحه اصلی

صفحه اصلی وب سایت فوتبالی مشابه با صفحه آغازین اپلیکیشن موبایلی بوده و اطلاعات و داده‌های مختلفی در آن پیش روی شما قرار خواهد گرفت. این قسمت‌ها عبارتند از:

  1. جدیدترین اخبار
  2. فهرست بازی‌ها
  3. گیشه روزنامه
  4. ویدیوهای فوتبالی
  5. تیم‌ها و رقابت‌های محبوب
  6. رقابت‌های فوتبالی

جدیدترین اخبار

در این بخش، تمامی اطلاعات و اخبار موجود در منوی اخبار اپلیکیشن قرار گرفته است. با انتخاب هر کدام از گزینه‌ها، متن مورد نظر به همراه تصاویر به نمایش در خواهد آمد. علاوه بر آن، اخبار و حواشی مرتبط با موضوع خبر انتخاب شده نیز به صورت فهرست وار و به همراه تصاویر کوچک وجود داشته که در صورت تمایل می‌توانید به مشاهده آنها بپردازید. در انتهای این قسمت، کاربران قابلیت اضافه کردن و مشاهده نظرات را نیز خواهند داشت.

بازی‌ها

مشابه با نسخه موبایلی، فهرست بازی‌های در این بخش به همراه لوگوی دو تیم به نمایش درآمده که با کلیک بر روی آن، اطلاعات تکمیلی در خصوص بازی در پیش روی شما قرار خواهد گرفت. در این قسمت مشابه با اپلیکیشن، کاربر قابلیت انتخاب روزهای مختلف برای مشاهده مشخصات بازی‌های انجام شده، در حال برگزاری و یا برنامه ریزی شده برای برگزاری را نیز خواهد داشت.

بررسی وب سایت فوتبالی ؛ در اینترنت فوتبالی شو !

علاوه بر نمایش اخبار مربوط به تیم‌های حاضر در این مسابقه، حواشی و نکاتی در مورد دسته بندی این مسابقه (بازی‌های ملی، دوستانه، انتخابی و …) نیز وجود داشته و کاربر قابلیت انتخاب هر کدام از تیم‌ها و مشاهده بازی‌های آینده آنها را نیز خواهد داشت. در بخش پایینی نام تیم انتخاب شده نیز گزینه‌ای به شکل قلب مشابه با اپلیکیشن وجود داشته که تیم موردنظر را به فهرست مورد علاقه شما اضافه خواهد کرد.

گذشته از بازی‌های فعلی و آینده، فهرست کاملی از بازی‌های تیم مورد نظر وجود داشته که با استفاده از بانک اطلاعاتی کامل تعبیه شده، به تفکیک سال پیش روی شما قرار خواهد گرفت. این بخش علاوه بر جذابیت اطلاعاتی، دید کلی در خصوص نتایج و ترکیب و اتفاقات رخ داده در بازی به صورت گرافیکی در چند سال گذشته این به شما داده و کمک حالی برای بخش پیش بینی خواهد بود. در انتهای این صفحه نیز فهرست کامل بازیکنان تیم موردنظر به همراه پست بازی و تصاویر کوچک به نمایش درآمده که اطلاعات کاملی در خصوص آن را در اختیار شما قرار خواهد داد.

گیشه روزنامه

در بخش گیشه روزنامه وب سایت فوتبالی گزیده‌هایی از صفحات اول روزنامه‌های ورزشی در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. با کلیک بر روی هر کدام از تصاویر، نسخه بزرگتری از صفحه اول روزنامه به نمایش درآمده می‌آید. هرچند این قسمت جذابیت بالایی برای کاربران داشته و نیاز شما را به بررسی و مطالعه تمامی نشریات ورزشی برطرف می‌کند، اما کیفیت نسبتا پایین تصاویر مانند اپلیکیشن یکی از نقاط ضعف اصلی آن به شمار می‌آید.

بررسی وب سایت فوتبالی ؛ در اینترنت فوتبالی شو !

ویدیوهای فوتبالی

در بخش ویدیوهای وب سایت فوتبالی فهرستی از ویدیوهای جذاب مربوط به این رشته ورزشی قرار گرفته است. این ویدیوها با دقت و سلیقه از منابع مختلف جمع آوری شده و در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد. مانند سایر قسمت‌ها کاربران در این بخش توانایی به اشتراک گذاشتن نظرات را نیز دارند. کیفیت ویدیوها نیز در حد متوسط بوده که به دلیل وجود نسخه‌های با کیفیت بالاتر و عدم وجود محدودیت حجمی برای کاربران نسخه وب، در صورت اضافه کردن گزینه انتخاب کیفیت از جذابیت بالاتری برخوردار خواهد شد.

بررسی وب سایت فوتبالی ؛ در اینترنت فوتبالی شو !

تیم‌ها و رقابت‌های محبوب

در صورت انتخاب تیم و لیگ‌های مورد علاقه، فهرست کاملی از علاقمندی‌های شما در این بخش به نمایش در می‌آید. این بخش برای کاربرانی که تمایلی به مشاهده نتایج و اخبار سایر تیم‌ها ندارد جذابیت بیشتری داشته و بدون نیاز به صرف وقت، تمامی نتایج، رقابت‌ها، تیم‌ها و … مورد نظر شما را در اختیار شما قرار خواهد داد.

رقابت‌های فوتبالی

رقابت‌های فوتبالی مهم‌ترین بخش اپلیکیشن و وب سایت فوتبالی بوده که در قالب این عنوان پیش روی شما قرار می‌گیرد. لیگ‌های بسیار و متنوعی در این قسمت وجود داشته کاربر می‌تواند با انتخاب هر یک از 14 رقابت موجود، جدول‌ها، نتایج بازی، آمار تعداد گل‌ها و پاس گل‌های هر لیک را به تفکیک مشاهده نماید. با انتخاب هر کدام از تیم‌ها، کاربر قابلیت مشاهده نتایج قبلی و مشخصات و ترکیب هر کدام از تیم‌ها به همراه اخبار و حواشی موجود در نشریات را در چند سال گذشته خواهد داشت.

بررسی وب سایت فوتبالی ؛ در اینترنت فوتبالی شو !

قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه فوتبالی

علاوه بر پوشش کامل اخبار و نتایج زنده فوتبالی و جام جهانی ، یک بخش قرعه کشی مخصوص این رویداد نیز درنظر گرفته شده که به همراه جوایز خود، جذابیت بسیاری را برای کاربران فراهم خواهد نمود. این مسابقه در 2 بخش پیش بینی تیم‌های صعود کننده از مرحله گروهی و پیش بینی قهرمان جام برگزار می‌گردد.

بررسی وب سایت فوتبالی ؛ در اینترنت فوتبالی شو !

جوایز هر کدام از این قسمت‌های گوشی تلفن همراه آیفون 8 بوده که به 8 شرکت کننده در بخش پیش بینی تیم‌های صعود کننده و به 1 شرکت کننده در بخش پیش بینی قهرمان اهدا خواهد شد. شرکت کنندگان در این بخش می‌توانند برای مشاهده قرعه کشی فوتبالی به صفحه اینستاگرام این مجموعه مراجعه نمایند.

منوی اخبار

منوی اخبار وب سایت فوتبالی نسخه جامعی از مجموعه تازه‌های این ورزش بوده که تنها بخشی از آن در صفحه اصلی به نمایش در می آید. این قسمت قابلیت نمایش اخبار در 5 بخش مختلف زیر را دارد:

  1. جدیدترین‌ها
  2. محبوب‌ترین
  3. داخلی
  4. خارجی
  5. ویدیو

با انتخاب هر کدام از خبرها همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، متن کامل به همراه تصاویر و منبع اصلی به نمایش درآمده و علاوه بر آن فهرستی از اخبار مربوط به نمونه انتخاب شده نیز پیش روی شما قرار خواهد گرفت. بخش مشاهده و اضافه کردن نظرات نیز در این قسمت فعال است و کاربران می‌توانند به وسیله آن به تبادل نظر و گفتگو با یکدیگر بپردازند.

بررسی وب سایت فوتبالی ؛ در اینترنت فوتبالی شو !

نکته جالب در این بخش این بوده که اخبار درج شده به سرعت و در دوره‌های زمانی کوتاه به روز شده؛ به طوریکه کاربر با هربار ورود متون و نوشته‌های جدیدی را مشاهده خواهد کرد و این یکی از نقاط قوت فوتبالی به حساب می‌آید. بخش ویدیوها نیز نسخه کامل‌تری از نمونه موجود در صفحه اصلی سایت فوتبالی بوده و در آن تعداد زیادی کلیپ از منابع مختلف پیش روی کاربر قرار می‌گیرد.

منوی بازی‌ها

در منوی بازی‌ها وب سایت فوتبالی فهرست کاملی از تمامی بازی‌های مربوط به این رشته به نمایش در می‌آید. با انتخاب هر یک از بازی‌ها، فهرست کاملی از آن به همراه جدول رتبه بندی لیگ مربوطه پیش روی شما قرار خواهد گرفت. علاوه بر آن ویدیوهای مختلفی از آن بازی به همراه صحنه‌های حساس و گل های رد و بدل شده به نمایش درآمده که نیاز کاربر را به جستجوی زمان بر در سایت های مختلف بر طرف خواهد کرد.

بررسی وب سایت فوتبالی ؛ در اینترنت فوتبالی شو !

مانند سایر بخش‌ها، اسامی تیم ها نیز به بانک اطلاعاتی جامع فوتبالی متصل بوده و جزئیات کاملی را در خصوص تیم موردنظر و بازی‌های گذشته در اختیار شما قرار خواهد داد.

منوی جستجو

در نوار بالایی وب سایت فوتبالی بخش جستجو وجود داشته که با آیکون ذره بین از سایر منوهای موجود مجزا شده است. با انتخاب این بخش کاربر قابلیت جستجوی لیگ ها و تیم های مورد نظر خود را داشته و با انتخاب هر کدام از موارد، تمامی اطلاعات مربوط به گزینه مورد جستجو به نمایش در خواهد آمد.

بررسی وب سایت فوتبالی ؛ در اینترنت فوتبالی شو !

در صورت جستجوی تیم، مشخصات مربوط به صورت کامل همراه با نتایج و مسابقات پیشین و ویدیوهای مرتبط به نمایش درآمده و در صورت انتخاب یک رویداد (رقابت یا لیگ)، لیست بازی‌ها، جدول کلی، رکوردهای شخصی (آقای گل، پاس گل، گل+پاس گل) و نتایج و مسابقات برگزار شده به تفکیک هفته در اختیار شما قرار می‌گیرد.

منوی حساب کاربری

در منوی کاربر وب سایت اپلیکیشن فوتبالی دو بخش وجود دارد. در صورتیکه پیش از این از طریق سایت یا اپلیکیشن مشخصات کاربری خود را ثبت نموده‌اید، می‌توانید با انتخاب گزینه ورود به حساب وارد اکانت اختصاصی خود شوید. برای این کار کافیست شماره موبایل و رمز عبور خود را وارد نموده و دکمه ورود را انتخاب نمایید. در صورت فراموشی رمز عبور نیز گزینه بازنشانی رمز عبور ، یک پیام کوتاه حاوی لینک تغییر برای شما ارسال خواهد شد.

بررسی وب سایت فوتبالی ؛ در اینترنت فوتبالی شو !

برای عضو شدن در فوتبالی نیز گزینه ایجاد حساب در اختیار شما قرار دارد. پس از وارد کردن اطلاعات اختصاصی مانند شماره موبایل و رمز عبور، مشخصات کاربری شما از طریق پیام کوتاه به شماره انتخابی شما ارسال خواهد شد.

دانلود اپلیکیشن فوتبالی

این بخش مخصوص دانلود اپلیکیشن فوتبالی بوده و پس از انتخاب سیستم عامل موردنظر ( دانلود فوتبالی اندروید یا دانلود فوتبالی iOS) به فروشگاه‌های اینترنتی ایران هدایت خواهید شد.

بررسی وب سایت فوتبالی ؛ در اینترنت فوتبالی شو !

پوشش زنده اخبار و نتایج جام جهانی

جام جهانی مهمترین رویداد فوتبالی سال بوده و از اهمیت بسیار بالایی برای طرفداران برخوردار است. فوتبالی نیز با توجه به این نکته یک بخش اختصاصی برای این رویداد را درنظر گرفته است که پیش آغاز مسابقات جام جهانی 2018 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در این قسمت اخبار به صورت لحظه‌ای تحت پوشش قرار گرفته و نتایج بازی‌ها به صورت آنلاین و بدون تاخیر به نمایش در می‌آید.

نقاط ضعف و قوت

به دلیل استفاده از بانک اطلاعاتی مشترک با اپلیکیشن فوتبالی نقاط قوت وب سایت فوتبالی نیز مشابه با نسخه موبایلی بوده و شامل نکاتی مانند پوشش لیگ‌ها و رقابت‌های مختلف، سرعت مناسب و قابل قبول، نمایش آمار و اطلاعات بازی‌ها و نمایش آخرین اخبار و حواشی است. کاربر با ورود به صفحه اصلی تقریبا نیازی به ورود به دیگر صفحات موجود نداشته و تمامی اطلاعات مورد نیاز در آن تعبیه شده است. طراحی نیز مناسب بوده و با استفاده از کمترین المان‌های گرافیکی در کنار چینش مناسب، تجربه جذابی را برای کاربر رقم خواهد زد.

نقاط ضعف نیز شامل نمونه‌هایی مشابه با نسخه موبایلی بوده و شامل مواردی مانند عدم پوشش لیگ‌هایی مانند امارات و بلژیک و همچنین کیفیت پایین تصاویر است. سیستم پیش بینی نیز در حال حاضر بر روی وب سایت فوتبالی موجود نبوده اما قرار است به زودی این ویژگی نیز به سایر قابلیت‌ها و امکانات آن اضافه گردد.

سخن آخر

وجود نمونه‌های نظیر اپلیکیشن فوتبالی و وب سایت فوتبالی در بازار، علاوه بر ایجاد یک بانک اطلاعاتی کامل از رویدادها و بازیکنان مربوط به این ورزش محبوب، نیاز کاربران در خصوص دسترسی آنلاین و زنده به نتایج را نیز برطرف نموده و با ارائه امکاناتی نظیر بخش پیش بینی و اعطای جوایز، جذابین بیشتری را برای کاربران به وجود خواهد آورد. در صورت برطرف کردن معدود اشکالات و کاستی‌ها موجود، این برنامه بستر بسیار مناسبی برای تبادل اطلاعات مرتبط با این رشته بوده و به یکی از بهترین اپلیکیشن‌های این حوزه تبدیل خواهد شد.

بررسی وب سایت فوتبالی ؛ در اینترنت فوتبالی شو !

وجود نسخه مخصوص به وب فوتبالی نیز امکانات موجود را تکمیل کرده و امکان استفاده ساده تر برای کسانی که علاقه چندانی به استفاده از صفحات نمایش کوچک ندارند را فراهم می نماید. اما در صورت عدم رفع این کمبودها و یا اضافه نکردن بخش‌های جدیدتر و جذاب و با توجه به برنامه ریزی دقیق و تبلیغات گسترده و حجم بیشتر اطلاعات ارائه شده توسط رقبای اصلی در این حوزه، امکان عقب افتادن از نمونه‌های مشابه وجود دارد. علاوه بر تمامی این موارد، پوشش زنده و کامل نتایج جام جهانی 2018 روسیه به عنوان بزرگترین رویداد این ورزش در کنار قرعه کشی‌های متعدد و جوایز قابل قبول، بر جذابیت کلی وب سایت و اپلیکیشن فوتبالی افزوده و کاربران بسیاری را به خود جذب می‌نماید.

گالری تصاویر اپلیکیشن و وب سایت فوتبالی

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    خیلی جامع و مفید بود. لطفا شیوه درآمدزایی شرکت آدران از اپ فوتبالی را بفرمایید که این شرکت چگونه از اپ فوتبالی درآمد کسب میکنه یا اینکه این برنامه کاملا رایگانه و درآمدی عاید این شرکت نمیشه؟

    پاسخ