;
coinex

نگاهی به بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 (بخش دوم)

نمایشگاه دیترویت 2018

نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 به عنوان یکی از معتبرترین همایش‌های این صنعت در حال برگزاری بوده و نمونه‌های جذاب و دیدنی در آن به معرض نمایش عموم درآمده‌اند. در ادامه به معرفی نمونه‌های مطرح و بهترین‌های این نمایشگاه خواهیم پرداخت.

نمایشگاه خودروی دیترویت با سابقه‌ای بیش از یک قرن، از سال 1907 میلادی در ایالت میشگان آمریکا برگزار شده و بزرگ‌ترین نمایشگاه اتومبیل آمریکای شمالی به حساب می‌آید. اکثر خودروسازان مطرح جهانی نیز با ارسال نمونه‌های مفهومی و مدل‌های آتی و در خط تولید خود در نمایشگاه اتومبیل دیترویت 2018 حضور به‌هم رسانده‌اند. در ابتدا به نظر می‌آید که این نمایشگاه، ویترینی برای عرضه خودروهای شاسی بلند، وانت بارهای غول پیکر و ون‌ها باشد. البته این مساله تا حدود زیادی صحت داشته؛ ولی در بین این ساخته‌های معمولا غول پیکر و پرفروش، نمونه‌هایی نسبتا کوچک در کلاس‌های مختلف بدنه نیز حضور دارند.

در نوشته “نگاهی به بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 (بخش اول)” به معرفی نمونه‌هایی مانند آکورا RDX مدل 2019 ، شورولت سیلورادو (Silverado) مدل 2019 ، فورد موستانگ بولیت (Bullitt) مدل 2019 ، گک (GAC) انورج (Enverge) مدل 2019 ، فورد رنجر (Ranger) مدل 2019 ، هیوندای ولستر (Veloster) مدل 2019 پرداختیم. در ادامه معرفی بهترین خودروهای نمایشگاه اتومبیل آمریکای شمالی سال 2018 میلادی، به بررسی 6 نمونه دیگر از محصولات عرضه شده در این همایش بزرگ و معتبر خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: نگاهی به بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 (بخش اول)

بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018

بر اساس آمار و ارقام منتشر شده، امکانات و تجهزات نصب شده و نمای ظاهری و کابین، چند نمونه دیگر از بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 عبارتند از:

  1. خودروی مفهومی اینفینیتی Q Inspiration
  2. جیپ چروکی مدل 2019
  3. خودروی مفهومی لکسوس LF1 Limitless
  4. مرسدس بنز کلاس ٖ مدل 2019 نسل جدید
  5. دوج رم 2019
  6. فولکس واگن جتا مدل 2019

خودروی مفهومی اینفینیتی QI ؛ بازگشت دوباره؟

سال‌ها از معرفی آخرین پرچمدار خودروهای سدان (Sedan) توسط زیر مجموعه اینفینیتی (Infiniti) شرکت ژاپنی نیسان (Nissan) می‌گذرد. نسل سوم اینفینیتی Q45 پس از فروش اندک، شش سال پیش از خط تولید این شرکت خارج گردید. نمونه‌های مفهومی مانند Essence کوپه در سال 2009 و Q80 Inspiration در سال 2014 نیز نتوانستند راهی به بازار پیدا نمایند. اما امسال اینفینیتی با مدل Q Inspiration به نمایش درآمده در نمایشگاه دیترویت 2018 سعی دارد که مسیری دیگر را پیش گیرد.

نمایشگاه دیترویت 2018
اینفینیتی QI

اینفینیتی Q Inspiration را از لحاظ ظاهری می‌توان نمونه‌ای پیشرفته، مدرن و به‌روز شده از مدل Q80 سال 2014 به‌حساب آورد. این سدان سایز متوسط لوکس با ظاهری کوپه مانند و سقف منحنی، با تکیه بر ظاهر جذاب و بسیار ساده ولی آینده‌نگرانه و امکانات استفاده شده، توانسته نام خود را به عنوان یکی از بهترین های نمایشگاه آمریکای شمالی 2018 مطرح نماید.

موتور و تجهیزات

پیشرانه درنظر گرفته شده برای اینفینیتی QI یک نمونه پیشرفته با ضریب کمپرس متغیر است که عملکرد کلی موتور را به طرز چشمگیی افزایش خواهد داد. این موتور یک نمونه 4 سیلندر 2.0 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر بوده که با توجه به ابعاد کوچک‌تر نسبت به نمونه‌های 6 سیلندر خورجینی موجود در سدان‌های لوکس امروزی، موجب کوتاه‌تر شدن دماغه خودرو نیز می‌گردد.

این مساله با ثابت نگه داشتن ابعاد، موجب افزایش فضا برای کابین و جادارتر شدن محیط داخلی نیز خواهد شد. طراحی داخلی نیز مانند طراحی خارجی و بدنه بر اساس اعلام مدیران اینفینیتی، کاملا مینیمالیستی بوده و با هدف راحتی کامل سرنشینان با پرهیز از تاکید بر جزئیات بیش از حد موجود در خودروهای لوکس فعلی این کلاس بدنه، طراحی و اجرا شده است.

قیمت و زمان عرضه

بر اساس اظهارات مدیران، اینفینیتی QI تنها یک نمونه مفهومی و نمایشی بوده و برنامه‌ای برای تولید آن وجود ندارد؛ اما از یک لحاظ از اهمیت ویژه برخوردار اشت. با توجه به مشخص نموده خط مشی آینده، این خودرو به عنوان مدلی برای محصولات لوکس، پرقدرت و مدرن این شرکت ژاپنی به حساب آمده و خبر از ورود نمونه‌های قدرتمند این شرکت به این کلاس و رقابت با بزرگانی مانند ب ام و، مرسدس بنز و آئودی می‌دهد.

جیپ چروکی مدل 2019 (Jeep Cherokee) ؛ نسخه کوچک Grand Cherokee

جیپ چروکی بدون شک یکی از مطرح‌ترین و قدرتمندترین نمونه‌های موجود در خودروهای کلاس بدنه شاسی بلند سایز کوچک به حساب آمده از توانایی‌هایی فوق العاده در دو بخش جاده و مسیرهای خاکی برخوردار است. این خودروی آمریکایی با سابقه‌ای طولانی یکی از اولین نام‌ها در تاریخ خودروهای SUV نیز به حساب می‌آید.

نمایشگاه دیترویت 2018
جیپ چروکی 2019

برای سال 2019 نیز این خودرو با تغییراتی در ظاهر و جذاب‌تر و مرموزتر شدن چهره، استفاده از تکنولوژی‌های مدرن روز در کابین، قابلیت‌های آفرود و همچنین اضافه شدن یک موتور جدید 4 سیلندر 2.0 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر، به جنگ تویوتا روفور (RAV4)، فورد اسکیپ (Ford Escape) و هوندا CR-V خواهد رفت.

موتور و تجهیزات

علاوه بر دو پیشرانه 6 سیلندر خورجینی 3.2 لیتری با قدرت 271 اسب بخار و توان یدک کشی 2.0 تن و 4 سیلندر 2.4 لیتری TigerShark با توان 180 اسب بخار که در مدل‌های فعلی استفاده شده، جیپ چروکی 2019 از یک پیشرانه جدید 4 سیلندر 2.0 لیتری نیز استفاده خواهد کرد. این پیشرانه با توانایی تولید نیرویی در حدود 270 اسب بخار به وسیله سیستم توربوشارژر و گیربکس مدرن 9 سرعته اتوماتیک، قابلیت‌های حرکتی بالاتری را در ازای مصرف سوخت کمتر در اختیار راننده قرار خواهد داد.

از تغییرات و تجهیزات جدید جیپ چروکی 2019 می‌توان به مواردی مانند طراحی جدید جلوپنجره و نمای عقبی، چراغ‌های مجهز به لامپ‌های LED، در موتور سبک وزن، در صندوق عقب با قابلیت باز و بسته شدن بدون نیاز به دست، کنسول مرکزی داخلی با طراحی مدرن و جدید، استفاده از مواد اولیه با کیفیت و به رنگ مشکی براق (Piano Black) و تزئینات به رنگ کروم، نسل چهارم سیستم اطلاعاتی/سرگرمی (Infotainment) جدید جیپ با نام UConnect و پشتیبانی از نرم‌افزارهای Apple CarPlay و Android Auto اشاره کرد.

امکانات ایمنی و کمکی رانندگی

کابین جیپ چروکی 2018 قابلیت تجهیز به دو صفحه نمایش رنگی و لمسی 7.0 اینچی و 8.4 اینچی را دارد. طیف وسیعی از تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی مانند سیستم کمکی پارک خودکار، سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control) با قابلیت توقف کامل خودرو به صورت اتوماتیک، سیستم هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning) به همراه ترمز کمکی هوشمند، سیستم نمایش نقاط کور (Blind Spot Monitoring System) و سیستم‌های هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی و خروج از خطوط جاده و حفظ مسیر حرکت خودرو بین خطوط، این خودرو را به یک نمونه ایمن و مدرن تبدیل کرده‌اند.

علاوه بر این، تجهیز به سیستم مدرن چهار چرخ متحرک با تنظیمات مختلف، بالاترین کیفیت رانندگی در مسیرهای خارج از جاده و خاکی را برای جیپ چروکی به ارمغان آورده و آن را به یکی از بهترین‌های نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 در زمینه قابلیت‌های حرکتی آفرود تبدیل نموده است.

قیمت و زمان عرضه

مانند بیشتر خودروهای ارائه شده در نمایشگاه دیترویت 2018 هنوز قیمت رسمی برای جیپ چروکی 2019 اعلام نشده و تعیین میزان مبلغ پرداختی به زمان عرضه موکول شده است. اما با توجه به قیمت مدل‌های نسل فعلی، این خودرو با رقمی پایه‌ای در حدود 27.000 دلار (معادل 120 میلیون تومان با احتساب دلار 4.400 تومانی در زمان نگارش مطلب) در اختیار علاقمندان خودروهای قدرتمند و آفرود آمریکایی قرار خواهد گرفت. زمان عرضه نیز بر اساس اعلام شرکت جیپ، در اواخر زمستان سال جاری خواهد بود.

نمونه مفهومی لکسوس LF1 Limitless ؛ نهایت یک شاسی بلند لوکس

نمونه‌های مفهومی این فرصت را در اختیار طراحان و مهندسین قرار داده که بدون توجه به محدودیت‌ها، به رویاپردازی و آرمان‌گرایی و نمایش احساسات درونی خود بپردازند. لکسوس LF1 Limitless نیز یک نمونه مطابق این طرز تفکر بوده و  ویترینی از این جاه‌طلبی‌ها و آزاد اندیشی‌های این برند لوکس، معتبر و محبوب به حساب می‌آید.

نمایشگاه دیترویت 2018
لکسوس LF1 Limitless

نزدیک به سه دهه از اولین حضور بخش خودروهای لوکس شرکت ژاپنی تویوتا در نمایشگاه بین المللی آمریکای شمالی و نمایش نمونه‌های لوکس سری LS می‌گذرد. اما با توجه به اقبال خودروهای شاسی بلند و کم‌رنگ‌ شدن نسبی نمونه‌های کلاس بدنه سدان، لکسوس نیز با ارائه مدل LF1 Limitless شانس خود را در تسخیر کراس اوورهای لوکس آزموده و توانسته یکی از بهترین های نمایشگاه دیترویت 2018 را معرفی نماید.

موتور و تجهیزات

لکسوس تمامی پاسخ‌های در خصوص پیشرانه مورد استفاده در LF1 Limitless را بی‌جواب گذاشته و هیچ خبری در مورد نحوه تامین انرژی این کراس اوور لوکس منتشر نکرده است. استفاده از یک سیستم کمکی رانندگی کامل شامل حرکت، شتابگیری، ترمز، عملکرد چراغ‌ها و سایر عملکردهای پایه بدون استفاده از دست و به‌وسیله فرامین صوتی، لکسوس LF1 Limitless را به یک نمونه خودران فوق مدرن تبدیل نموده است. سیستم ناوبری ماهواره‌ای سه بعدی با قابلیت پیشنهاد توقفگاه‌ها و محل‌ها تجدید سوخت (بنزین، الکتریسیته، هیدروژن…)، فضای وسیع برای صندلی‌های داخل کابین در هر دو ردیف عقبی و جلویی و کنترلرهای حرکتی از سایر تجهیزات این ابرخودروی شاسی‌بلند مفهومی هستند.

قیمت و زمان عرضه

لکسوس LF1 Limitless نیز مانند بسیاری از نمونه‌های نمایشگاهی، یک مدل مفهومی بوده و با توجه به حجم انبوه تکنولوژی‌های مورد استفاده، قطعا شاهد تردد این خودرو در دهه 2010 در خیابان‌ها نخواهیم بود. اما می‌توان از آن به عنوان جایگزین مدل RX300 با توانایی حرکت بدون دخالت مستقیم راننده در حوالی سال‌های 2025 یاد نمود.

مرسدس بنز کلاس G مدل 2019 ؛ جعبه‌ای فوق لوکس، گران‌قیمت و مجهز

از نمونه‌های مرسدس بنز کلاس G همیشه به عنوان اتومبیل‌های مورد توجه سلبریتی‌ها و هنرمندان مشهور و ثروتمند یاد می‌گردید. ظاهر عجیب و به شدت متضاد با اصول آئرودینامیک، قیمت بسیار بالا و کابینی فوق‌لوکس و مجهز، از ویژگی‌های این کلاس به حساب می‌آمد. این خودروی لوکس و قدرتمند شاسی بلند جعبه‌ای شکل، برای سال 2019 مورد بازطراحی قرار کرفته و توانسته جایگاهی را در بین بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 به خود اختصاص دهد. ابعاد اندکی نسبت به نسل فعلی بزرگ‌تر بوده ولی با استفاده از مواد آلیاژی، شاهد کاهش وزن کلی در حدود 120 کیلوگرم هستیم.

نمایشگاه دیترویت 2018
مرسدس بنز کلاس G مدل 2019

موتور و تجهیزات

بر خلاف طراحی ظاهری که تنها با اندکی قوس دار شدن بخش‌هایی مانند دماغه و جلوپنجره روبرو شده و نمایی مانند اس‌یو‌وی‌های متداول به خود گرفته، مرسدس بنز کلاس G مدل 2019 در بخش‌های داخلی و کابین به کلی متحول شده است. این خودرو که قرار است تنها در یک مدل و با نام مرسدس بنز G550 به بازار عرضه گردد، از یک موتور غول پیکر 8 سیلندر خورجینی 4.0 لیتری مشابه به نمونه نسل فعلی استفاده می‌کند.

این نیروگاه عظیم با استفاده از سیستم توربوشارژر دوگانه خود، توانایی تولید نیرویی برابر با 416 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 450 پاوند بر فوت (معادل 610 نیوتون متر) را دارد. خط انتقال نیرو نیز یک جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک بوده که با نمونه 7 سرعته اتوماتیک نسل فعلی مرسدس بنز کلاس G تعویض شده است.

از امکانات این هیولای بزرگ با قابلیت‌های فوق العاده آفرود می‌توان به مواردی مانند سیستم تهویه مطبوع سه گانه اتوماتیک (Tri Zone Climate Control)، سانروف شیشه‌ای عریض، شیشه‌های جانبی عایق صدا، سیستم صوتی فوق حرفه‌ای ساخت شرکت Burmester با صدای سه‌بعدی، صفحه نمایش عریض و بزرگ دوتکه، صفحه نمایش 12.3 اینچی پشت آمپر، صندلی‌های با روکش چرم اعلا و سیستم گرم‌کننده در دو بخش عقبی و جلویی، دستگیره‌های در لمسی، سیستم تعلیق هوشمند تطبیقی، مدل‌های مختلف رانندگی و تمامی سیستم‌های کمکی رانندگی موجود در بازار اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه

هرچند به صورت رسمی صحبتی از قیمت این شاسی بلند لوکس آلمانی به میان نیامده، اما مطابق قوانین جاری در کشورهای پیشرفته، با وجود تجهیز به امکانات مدرن‌تر، قیمت نمونه‌های جدید تفاوت محسوسی با نمونه‌های نسل قبلی نداشته و مرسدس بنز کلاس G مدل 2018 با قیمت پایه‌ای در حدود 125.000 دلار (معادل 550 میلیون تومان) و در پاییز سال 2018 راهی بازارهای جهانی خواهد شد. البته پس از عرضه، مطابق سنت سال‌های گذشته، نمونه مجهز به کیت‌های تقویتی بخش تیونیگ داخلی این شرکت با نام AMG نیز با قیمتی به مراتب بالاتر در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

دوج رم 1500 مدل 2019

یکی دیگر از جذاب‌ترین و بهترین نمونه‌های ارائه شده در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 نسل جدید وانت بار فوق سنگین و غول پیکر دوج رم (RAM) است. این خودرو که جدال سختی با فورد F-150 و شورولت سیلورادو (Silverado)، دو هموطن و رقیب اصلی خود در وانت‌بارهای سایز بزرگ موجود در بازار دارد، با طراحی جدید و تجهیز به امکانات مدرن موجود در این صنعت، خود را در کورس رقابت باقی نگه داشته است.

نمایشگاه دیترویت 2018
دوج رم 2019

تغییرات ظاهری در نمای دوج رم 2019 بسیار چشمگیر و بارز بوده و این هیولای بارکش قدرتمند در نسل جدید از هیبتی دهشتناک و عضلانی برخوردار شده‌ است. طراحی کلی نسبت به مدل موجود در خط تولید تغییر کرده و این خودرو از یک جلوپنجره جدید غول پیکر، خطوط بدنه به‌روز و مدرن و چراغ‌های زیبا سود برده که آن را متمایز از نمونه‌های نسل فعلی نشان می‌دهد.

موتور و تجهیزات

پیشرانه پایه موجود برای دوج رم 2019 حاضر در نمایشگاه دیترویت 2018 یک نمونه 6 سیلندر خورجینی با نام Pentastar بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با 305 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 269 پاوند بر فوت (معادل 365 نیوتون متر) را دارد. یک پیشرانه عظیم الجثه 8 سیلندر خورجینی HEMI نیز قابل سفارش بوده که با استفاده از یک نیروگاه 5.7 لیتری توانایی تولید نیرویی در حدود 395 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 410 پاوند بر فوت (معادل 556 نیوتون متر) را خواهد داشت.

علاوه بر این دو موتور و پیرو سیاست‌های تحولی گروه فورد کرایسلر، یک نمونه هیبریدی 6 سیلندر خورجینی اکودیزل نیز برای دوج رم 2019 درنظر گرفته شده که هنوز اطلاعاتی در خصوص میزان توانایی‌های آن منتشر نشده است؛ اما از مصرف سوخت بسیار پایین‌تری نسبت به نمونه‌های عادی برخودرا است. سیستم تعلیق هوشمند نیز به گونه‌ای طراحی شده که کمک فنرهای بادی چهارچرخ، قابلیت تغییر ارتفاع خودرو نزدیک به 15 میلی‌متر را دارند.

تجهیزاتی مانند صفحه نمایش 8.4 اینچی استاندارد و 12 اینچی سفارشی، امکانات مدرن ایمنی و کمکی رانندگی مانند سیستم کنترل سرعت تطبیقی، هشدار برخورد از جلو با ترمز خودکار، تایرهای هیولاوار 33 اینچی ساخت شرکت گودیر (Goodyear) سیستم ناوبری ماهواره‌ای، پشتیبانی از نرم‌افزارهای Apple CarPlay و Android Auto، سیستم نمایش نقاط کور، دوربین کمکی 360 درجه و چراغ‌های مجهز به لامپ‌های LED ،دوج رم 2019 را در جمع بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 قرار داده است.

قیمت و زمان عرضه

دوج رم 2019 در سه ماهه اول سال جاری و در 7 تیپ مختلف راهی بازارها خواهد شد. قیمت پایه نیز معادل ارزش مدل‌های فعلی بوده و با رقمی در حدود 28.500 دلار (معادل 125 میلیون تومان) به فروش خواهد رسید. تجهیز به امکانات پیشرفته و پیشرانه‌های قدرتمند در تیپ‌های بالا، قیمت این وانت بار پرفروش را تا نزدیک به 60.000 دلار (معادل 264 میلیون تومان) و در اندازه‌های خودروهای لوکس بازار افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: مروری بر بهترین شورولت کوروت های تاریخ (Chevrolet Corvette)

فولکس واگن جتا مدل 2019 ؛ کوچک، مجهز و ارزان‌قیمت

جتا (Jetta) پرفروش‌ترین مدل تولیدی فولکس واگن در آمریکای شمالی به حساب می‌آید. نسل جدید این خودروی ازران و اقتصادی نیز با رشد در همه ابعاد توانسته در جمع بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 قرار گیرد. سایز بدنه خودرو نسبت به نسل فعلی بزرگ‌تر شده و با توجه به افزایش فاصله دو محور عقبی و جلویی، کابینی جادارتر در اختیار سرنشینان قرار خواهد گرفت. نمای ظاهری نیز مدرن‌تر شده و چراغ‌های مجهز به لامپ‌های LED به صورت استاندارد در تمامی تیپ‌ها نصب خواهد شد.

فولکس واگن جتا 2019 | نمایشگاه خودروی دیترویت 2018
فولکس واگن جتا 2019

موتور و تجهیزات

فولکس واگن جتا 2019 از یک پیشرانه کوچک 4 سیلندر 1.4 لیتری کم مصرف سود برده که با استفاده از سیستم توربوشارژر نیرویی در حدود 170 اسب بخار 187 پاوند بر فوت (معادل 254 نیوتون متر) را تولید می‌کند. این نیرو توسط یک جعبه دنده مدرن 8 سرعته اتوماتیک با قابلیت کاهش مصرف سوخت به‌ وسیله سیستم Star/Stop (خاموش کردن خودرو در هنگام توقف و روشن شدن اتوماتیک در هنگام فشردن دوباره پدال گاز) یا گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌های جلویی (FWD) منتقل می‌گردد.

برای ساخت ادوات داخلی از مواد اولیه با کیفیت با بافت نرم استفاده شده که کابینی مجلل و زیبا را برای آن رقم می‌زند. تجهیزات مدرنی مانند نورپردازی 10 رنگ داخلی، کنسول میانی بزرگ و جادار، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، صندلی‌های جلویی با سیستم تهویه و مجهز به گرم‌کن، سیستم ذخیره‌سازی تنظیمات صندلی‌ راننده، سیستم هشدار برخورد از جلو با ترمز خودکار، سیستم نمایش نقاط کور، هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی، پشت آمپر دیجیتال، هشدار خروج مسیر حرکت از بین خطوط جاده و نمونه‌هایی مشابه فولکس واگن جتا را در زمره بهترین خودروهای این نمایشگاه قرار داده است.

قیمت و زمان عرضه

نسل جدید فولکس واگن جتا 2019 با قیمت پایه‌ای در حدود 19.000 دلار (معادل 84 میلیون تومان) و در 4 تیپ مختلف راهی بازارهای جهانی خواهد شد. زمان عرضه احتمالی این خودروی ازران‌قیمت حاضر در نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی نیز بهار سال 2018 میلادی خواهد بود.

با ما همراه باشید تا در روزهای آتی به معرفی و بررسی 6 نمونه دیگر از محصولات عرضه شده در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 پرداخته و ضمن یک مقایسه سطحی، به ارزیابی پیشرفت مدل‌های جدید خودروهای داخلی با تجهیز به امکاناتی مانند چراغ مه شکن، دنده اتومایتک و سیستم هشدار نبستن کمربند ایمنی و رینگ فولادی و عرضه به عنوان مدل سال (!) و بهره‌گیری از جدیدترین سیستم‌های کمکی رانندگی و ایمنی مانند ترمز ضد قفل، و سنجش آن با پیشرفت‌های موجود در این صنعت، که نمونه‌هایی از آن در مدل‌های جدید به نمایش درآمده در نمایشگاه دیترویت 2018 قرار گرفته است، بپردازیم.

گالری تصاویر بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 (بخش دوم)

 

منبع : Car and Driver

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر