;
coinex

نگاهی به بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 (بخش چهارم)

نمایشگاه دیترویت 2018

نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 به عنوان یکی از معتبرترین همایش‌های این صنعت برگزار شده و نمونه‌های جذاب در آن به معرض نمایش عموم درآمده‌اند. در ادامه به چهارمین و آخرین بخش از معرفی نمونه‌های مطرح و بهترین‌های این نمایشگاه خواهیم پرداخت.

نمایشگاه خودروی دیترویت با سابقه‌ای بیش از یک قرن، از سال 1907 میلادی در ایالت میشگان آمریکا برگزار شده و بزرگ‌ترین نمایشگاه اتومبیل آمریکای شمالی به حساب می‌آید. اکثر خودروسازان مطرح جهانی نیز با ارسال نمونه‌های مفهومی و مدل‌های آتی و در خط تولید خود در نمایشگاه اتومبیل دیترویت 2018 حضور به‌هم رسانده‌اند.

در روزهای گذشته و در دو قسمت “نگاهی به بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 (بخش اول)” و “نگاهی به بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 (بخش دوم)” و “نگاهی به بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 (بخش سوم)” به معرفی 18 نمونه از بهترین و جذاب‌ترین نمونه‌ها و ماشینهای  معرفی شده در همایش بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی در سال 2018 پرداختیم.

خودروهای جذابی که در سلسه نوشته‌های پیشین معرفی شد شامل نمونه‌های زیر می‌شدند:

در ادامه معرفی بهترین خودروهای نمایشگاه اتومبیل آمریکای شمالی سال 2018 میلادی، به بررسی 6 نمونه دیگر از محصولات عرضه شده در این همایش بزرگ و معتبر خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: بهترین خودروسازان سال 2018

بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018

بر اساس آمار و ارقام منتشر شده، امکانات و تجهزات نصب شده و نمای ظاهری و کابین، چند نمونه دیگر از بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 عبارتند از:

  1. کیا فورته / کیا سراتو 2019
  2. مرسدس AMG E53 مدل 2019
  3. مینی کوپر 2019
  4. مرسدس بنز کلاس GLS Grand Edition مدل 2018
  5. مرسدس AMG CLS53 مدل 2019
  6. تویوتا آوالون 2019

کیا فورته / کیا سراتو 2019 ؛ بزرگ‌تر و زیباتر

خودروی کوچک شهری و زیبای کیا فورته (که در ایران با نام کیا سراتو شناخته می‌شود) با فروشی نزدیک به ۱۲۰.۰۰۰ دستگاه در آمریکای شمالی، سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. اما کیا موتورز با نمایش نسل جدید این اتومبیل ارزان‌قیمت و محبوب در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 قصد در تداوم نوار موفقیت‌های خود با عرضه نمونه‌ای مجهزتر و زیباتر دارد.

کیا سراتو 2019 | نمایشگاه اتومبیل دیترویت 2018
کیا سراتو یا فورته

کیا فورته/کیا سراتو 2019 در حال حاضر تنها در گونه سدان به عرضه شده، اما به زودی یک نمونه هاچ بک از آن نیز با نام Forte5 در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت. بر اساس فرمول متداول شرکت‌های خودروسازی در سال 2018، نسل جدید کیا سراتو شاهد اندکی افزایش سایز بوده و فهرست تجهیزات و امکانات نیز پربارتر از گذشته شده است. نمای ظاهری نیز بر اساس زبان جدید طراحی این شرکت بوده و بخش‌هایی از خودروی مطرح کیا استینگر (Stinger) در سراتو 2019 به چشم می‌خورد.

موتور و پیشرانه

تنها پیشرانه موجود برای کیا سراتو ۲۰۱۹ یک نمونه ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری بوده که توانایی تولید نیرویی در حدود ۱۴۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۳۲ پاوند بر فوت (معادل ۱۷۹ نیوتون متر) را دارد. نیروی تولیدی نیز به صورت استاندارد توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ‌های جلویی (FWD) منتقل می‌گردد. اما بارزترین تغییر سراتو ۲۰۱۹ نسبت به نسل قبلی، قابلیت سفارش یک جعبه دنده جدید CVT بوده که جایگزین گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک موجود در نمونه‌های فعلی شده است.

این سیستم انتقال قدرت جدید که توسط کیا IVT نام‌گذاری شده، یک نمونه مدرن از گیربکس‌های CVT متداول بوده که عملکردی نرم‌تر و کم‌صداتر نسبت به مدل‌های عادی داشته و رفتاری نسبتا مشابه با جعبه دنده‌های اتوماتیک موجود را از خود به نمایش می‌گذارد. این گیربکس جدید سفارشی، مصرف سوخت را کاهش داده و کیا سراتو جدید توانایی پیمودن مسافتی در حدود ۳۵ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به صورت میانگین را خواهد داشت.

تجهیزات و امکانات

با توجه به افزایش ابعاد و فاصله دو محور عقبی و جلویی، فضای داخلی نیز بیشتر از گذشته شده و سرنشینان از محیطی دلبازتر بهره خواهند برد. از تجهیزات موجود برای کیا سراتو 2019 می‌توان به مواردی مانند پشتیبانی از نرم‌افزارهای Apple CarPlay و Android Auto، صفحه نمایش لمسی رنگی ۸ اینچی، قابلیت شارژ بدون سیم گوشی‌های هوشمند و یک سیستم صوتی حرفه‌ای با خروجی ۳۲۰ وات ساخت شرکت Harman Kardon اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه

کیا فورته یا کیا سراتو 2019 با توجه به قرار گرفتن در کلاس خودروهای ارزان‌قیمت شهری، شاهد رقابتی شدید با حریفان بوده و هرچند هنوز به صورت رسمی قیمتی برای آن اعلام نشده، اما مبلغ پایه پرداختی برای آن مشابه با نمونه سال گذشته و رقمی در حدود ۱۸.۰۰۰ دلار (معادل ۷۹ میلیون تومان با احتساب دلار ۴.۴۰۰ تومانی در زمان نگارش مطلب) خواهد بود.

این خودرو که قرار است در سه تیپ LX و S و EX عرضه گردد، در اواسط سال جاری راهی بازارهای جهانی شده و جدال سختی را با نمونه‌هایی مانند مزدا 3، هوندا سیویک، تویوتا کرولا و فورد فوکاس پیش رو خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

مرسدس AMG E53 مدل 2019 ؛ کوپه و روباز با 429 اسب بخار قدرت

شرکت آلمانی مرسدس بنز با ارائه نمونه‌های بهینه‌سازی شده کلاس E و استفاده از موتورهای قدرتمند 6 سیلندر خطی پا به نمایشگاه دیترویت 2018 گذاشته و توانسته جایگاهی دیگر را در بین بهترین های این همایش بین المللی به خود اختصاص دهد.

نمایشگاه دیترویت 2018
مرسدس AMG E53 کوپه 2019

مرسدس AMG E53 در دو گونه کوپه (Coupe) و کابریولت (Cabriolet) یا روباز ارائه شده که با استفاده از کیت بدنه AMG شامل خروجی‌های اگزوز دوبل براق، جلوپنجره‌ای مشابه با مدل E63 و طراحی جدید سپرها و تزئینات بصری، نمایی بسیار جنگنده به خود گرفته است.

موتور و پیشرانه

پیشرانه استفاده شده در مرسدس AMG E53 مشابه با نمونه موجود در مدل مرسدس AMG CLS53 بوده و از یک موتور قدرتمند 6 سیلندر خطی تشکیل شده است. این اولین بار است که مرسدس در هزاره جدید از این نوع موتور در خودروهای تولیدی خود استفاده می‌کند. این پیشرانه ۳.۰ لیتری با استفاده از سیستم توربوشارژر، نیرویی در حدود ۴۲۹ اسب بخار را تولید کرده و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز رقمی در حدود ۳۸۴ پاوند بر فوت (معادل ۵۲۰ نیوتون متر) است.

در کنار این پیشرانه، یک سیستم کمکی الکتریکی ۴۸ ولتی با نام EQ Boost مشابه با سیستم Hybrid Assist موجود در آئودی A8، مابین موتور و جعبه دنده تعبیه شده که توانایی تولید نیرویی در حدود ۲۱ اسب بخار و گشتاور تولیدی ۱۸۴ پاوند بر فوت (معادل ۲۵۰ نیوتون متر) را دارد. نیروی تولیدی نیز توسط یک جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد به هر چهار چرخ منتقل شده، ولی قابلیت انتقال تمامی نیروی تولیدی به چرخ‌های عقبی (RWD) را نیز دارد.

نمایشگاه دیترویت 2018
مرسدس AMG E53 کابریولت 2019

بر اساس اعلام شرکت مرسدس بنز، نمونه کوپه مرسدس AMG E53 به زمانی در حدود ۴.۳ ثانیه و نمونه روباز به ۴.۴ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز داشته و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود 130 مایل در ساعت (معادل 209 کیلومتر در ساعت) را خواهد داشت.

تجهیزات و امکانات

مطابق نمونه‌های بهینه‌سازی شده بخش تیونینگ داخلی این شرکت، مرسدس AMG E53 نیز نمونه‌ای بسیار مجهز و مدرن به حساب می‌آید. روکش‌های چرم مرغوب و حاشیه دوزی‌های قرمز رنگ، استفاده از فیبر کربن در ساخت ابزار و ادوات داخلی و داشبورد، سیستم هدآپ دیس‌پلی (HUD یا نمایش اطلاعات بر روی بخش جلویی راننده) با قابلیت کنترل به‌وسیله فرامین صوتی، نورپردازی داخلی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک نسل جدید و صندلی‌های مجهز به سیستم تهویه و گرم‌کن، تنها گوشه‌ای از امکانات این خودروی لوکس آلمانی به‌حساب می‌آیند.

انبوهی از سیستم‌های کمکی رانندگی فعال مدل‌های سری E و نمونه‌های موجود در جدیدترین مدل سری S مانند سامانه‌های کمکی هوشمند فرمان و حفظ مسیر حرکت خودرو و کنترل سرعت تطبیقی با قابلیت توقف کامل نیز در مرسدس AMG E53 وجود داشته و استفاده از کمک‌فنرهای تطبیقی بادی و تکنولوژی کنترل وضعیت حرکت (AMG Ride Control+) سواری با این نمونه لوکس را به مسافرتی سرشار از آسایش تبدیل نموده است.

قیمت و زمان عرضه

این خودرو در اواخر سال جاری و به نام مدل 2019 راهی بازارهای جهانی شده و هرچند رقم دقیقی برای قیمت آن اعلام نشده، اما احتمالا با پرداخت مبلغی در حدود ۹۰.۰۰۰ تا ۹۵.۰۰۰ دلار (مابین ۳۹۶ تا ۴۱۸ میلیون تومان) در اختیار علاقمندان خودروهای اسپرت لوکس اروپایی قرار خواهد گرفت.

مینی کوپر 2019 ؛ نمادی از انگلستان

در اواخر هزاره گذشته، تعداد زیادی از خودروسازان دست به ساخت نمونه‌هایی با الهام از مدل‌های کلاسیک و یا بازطراحی مدل‌های قدیمی خود زدند. از نمونه‌ این محصولات می‌توان به فولکس واگن بیتل (Beetle)، شورولت SSR و فورد تاندربرد (Thunderbird) و یا کرایسلر پی تی کروزر (PT Cruiser) اشاره کرد. اما گذشته از بیتل تنها یک نمونه دیگر از این محصولات توانست موفقیت‌های نسل گذشته خود را تکرار نماید : مینی کوپر. مینی که در حال حاضر یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی ب ام و آلمان به حساب می‌آید، در کلاس‌ها و گونه‌های مختلفی مانند کوپه، هات هچ، روباز و کراس اوور تولید شده و در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 در دو مدل سقف بازشو و سقف با قابلیت جداسازی (Hardtop) در دو شکل ۳ در و ۵ در حاضر شده است.

مینی کوپر 2019 | نمایشگاه اتومبیل دیترویت 2018
مینی کوپر

از تغییرات جزئی موجود در این مدل فیس لیفت (Facelift) شده به نمایش درآمده در نمایشگاه اتومبیل آمریکای شمالی 2018 می‌توان به مواردی مانند طراحی جدید چراغ‌های جلویی اشاره کرد که با وجود بهره‌گیری از فرم بیضی شکل مدل‌های پیشین، به یک حاشیه مشکی رنگ نیز مجهز شده که نمایی اسپرت‌تر را به مینی کوپر 2019 خواهد بخشید. چراغ‌های عقبی نیز از تغییر بی‌بهره نبوده و با طراحی جدید خود، نمایی از پرچم انگلستان را به نمایش می‌گذارند. نورپردازی و نمایشگر تعبیه شده بر روی داشبورد سمت سرنشین نیز تداعی کننده پرچم کشور سازنده این خودرو است.

موتور و پیشرانه

قدرت مینی کوپر 2019 مانند نمونه‌های سال گذشته و در حال تولید، از دو نمونه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر با قدرت ۱۳۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۶۲ پاوند بر فوت (معادل ۲۲۰ نیوتون متر) و ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو با قدرت ۲۲۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۲۳۶ پاوند بر فوت (معادل ۳۲۰ نیوتون متر) تامین می‌گردد.

نیروی تولیدی نیز توسط جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض به صورت دستی به وسیله اهرم‌های تعویض دنده تعبیه شده بر روی فرمان (شیفتر) به چرخ‌های جلویی منتقل خواهد شد. البته در برخی بازارها، امکان سفارش گیربکس‌های 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه یا ۸ سرعته نیز وجود دارد.

عملکرد مینی کوپر 2019 با استفاده از هر دو پیشرانه قابل توجه بوده و نمونه عادی به زمانی در حدود ۷.۳ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز داشته و توانایی رسیدن به حداکثر سرعتی در حدود ۱۳۲ مایل در ساعت (معادل ۲۱۲ کیلومتر در ساعت) را دارد. نمونه قدرتمندتر مینی کوپر S مدل 2019 نیز با شتاب اولیه ۶ ثانیه، جایگاهی را در بین نمونه‌های هات هچ به خود اختصاص خواهد داد.

تجهیزات و امکانات

در مینی کوپر 2019 از نماد جدید این شرکت استفاده شده است. این آرم طراحی دو بعدی و ساده‌ای داشته و از این پس در تمامی مدل‌های تولیدی مینی استفاده خواهد شد. چراغ‌های جلویی با لامپ‌های LED، طراحی جدید چراغ‌های عقب با نمایی شبیه به پرچم انگلستان و مجهز به لامپ‌های LED، سیستم نورپردازی و نمایش نماد شرکت بر روی زمین، صفحه نمایش جدید ۸.۸ اینچی لمسی رنگی با سیستم ناوبری ماهواره‌ای و سیستم ارتباط با تلفن‌های همراه کوپرتینو از طریق Apple CarPlay، از تجهیزات جدید موجود در مینی کوپر 2019 هستند.

بعلاوه، بنابر تصمیم مدیران این شرکت، قابلیت درج و سفارش طرح‌های دلخواه برای کابین و داشبورد به وسیله چاپ سه بعدی نیز یکی از جذاب‌ترین و البته بی‌کاربردترین ویژگی‌های مینی کوپر 2019 خواهد بود.

قیمت و زمان عرضه

مینی کوپر 2019 در نیمه اول سال جاری به خط تولید رفته و در تابستان در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت. این خودرو با رقمی در حدود 22.000 دلار تا 31.000 دلار (مابین 97 میلیون تومان تا 136 میلیون تومان) در گونه‌های مختلف به فروش خواهد رسید

مرسدس بنز کلاس GLS ؛ نسخه ویژه نمایشگاه دیترویت 2018

بسیاری از اتومبیل‌های موجود در بازار عبارت لوکس را بر دوش کشیده و تعدادی نیز قابلیت قرار گرفتن در جمع نمونه‌های مجلل و باوقار را دارند. اما تنها نمونه‌های معدودی مانند جیپ Grand Cherokee، مرکوری Grand Marquis، جیپ Grand Wagoneer، کرایسلر Grand Voyager و پونتیاک Grand Lemans در بازار بوده که شایستگی کسب عنوان باشکوه را دارند.

نمایشگاه دیترویت 2018
مرسدس بنز GLS Grand Edition مدل 2018

مرسدس بنز کلاس GLS مدل Grand Edition یکی از این خودروهاست که با توجه به امکانات و توانایی‌های خود توانسته جایگاهی را در جمع بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 به خود اختصاص داده و رتبه این شرکت آلمانی در در نمایشگاه آمریکای شمالی به مرتبه بالاتری ارتقا دهد.

موتور و پیشرانه

مرسدس بنز GLS Grand Edition از دو پیشرانه قدرتمند سود می‌برد. نمونه اول یک موتور 6 سیلندر خورجینی 3.0 لیتری بوده که توانایی تولید نیرویی 362 اسب بخاری و حداکثر گشتاور تولیدی 369 پاوند بر فوت (معادل 500 نیوتون متر) را دارد که توسط یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به چهار چرخ مدل GLS450 منتقل می‌گردد. این موتور با مصرف میانگینی در حدود 19 مایل با هر گالن سوخت (معادل 12.4 لیتر در هر 100 کیلومتر)، با زمانی در حدود 5.7 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت 133 مایل در ساعت (معادل 214 کیلومتر در ساعت) یک خودروی بسیار سریع به حساب می آید.

مرسدس بنز GLS550 نیز از یک موتور قدرتمند 8 سیلندر خورجینی 4.7 لیتری غول پیکر سود برده که توانایی تولید نیرویی در حدود 449 اسب بخار و حداکثر گشتاور 516 پاوند بر فوت (معادل 700 نیوتون متر) را دارد. نیروی تولیدی نیز توسط جعبه دنده 9 سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌گردد. با زمانی در حدود 5.0 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر، این SUV لوکس 7 نفره 2.5 تنی در زمره ابرشاسی بلند‌های موجود در بازار قرار می‌گیرد.

تجهیزات و امکانات

مرسدس بنز GLS Grand Edition یک نمونه بسیار تجملی بوده و با قرار گرفتن در جمع خودروهای باشکوه بازار از امکاناتی لوکس و تزئینی مانند چراغ‌های جلویی متفاوت با نمونه‌های عادی و رینگ‌های 10 پره 20 اینچی برای مدل GLS450 و 21 اینچی برای مدل GLS550، تودوزی چرم بسیار مرغوب ناپا (Nappa) به رنگ کرم و قهوه‌ای، خط‌دوخت‌های لوزی شکل، داشبورد پوشیده شده با چرم و چوب و کف پوش‌های مخملی سود می‌برد.

مجموعه کاملی از تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی فعال مانند سیستم‌های کنترل کشش و پایداری هوشمند و تطبیقی، هشدار برخورد از جلو با ترمز خودکار، کنترل سرعت تطبیقی، ناوبری ماهواره‌ای، کمک فنرهای هوشمند و تطبیقی و مدل‌های مختلف رانندگی، سواری باشکوهی را برای راننده و سرنشینان رقم خواهد زد.

قیمت و زمان عرضه

قیمت دقیق مرسدس بنز GLS Grand Edition uvqi ani nv نمایشگاه دیترویت 2018 هنوز مشخص نشده اما احتمالا با رقمی در حدود 85.000 دلار (معادل 374 میلیون تومان) در مدل GLS450 و 105.000 دلار (معادل 462 میلیون تومان) در مدل GLS550 و در اواسط سال جاری میلادی راهی بازار خودروهای شاسی بلند سایز بزرگ لوکس خواهد شد.

مرسدس AMG CLS53 مدل 2019 ؛ معرفی یک کوپه چهار در جدید

مرسدس AMG CLS53 مدل 2019 نمونه تقویت شده مدل‌های جدید کلاس CLS این شرکت آلمانی بوده که توانسته به همراه دو مدل کوپه و روباز E53 جایگاه دیگری را در بین بهترین خودروهای نمایشگاه ماشین دیترویت به مرسدس بنز اختصاص دهد. این خودرو بر پایه نسل جدید سدان‌های سایز کوچک مرسدس ساخته شده و در رده خودروهای کوپه 4 در لوکس قرار می‌گیرد.

نمایشگاه دیترویت 2018
مرسدس AMG CLS53

موتور و پیشرانه

قلب تپنده مرسدس AMG CLS همان موتور 6 سیلندر خطی 3.0 لیتری موجود در مدل‌های E53 بوده که پس از 20 سال دوباره به جمع پیشرانه‌های این شرکت اضافه شده است. این موتور توانایی تولید نیرویی در حدود 429 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 384 پاوند بر فوت (معادل 520 نیوتون متر) را داشته که توسط سیستم هیبریدی کمکی EQ Boost و جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک، با کمترین تاخیر ممکن در عملکرد سیستم توربو (Lag) به چهار چرخ منتقل می‌گردد.

زمان رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعتی در حدود 4.4 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن با وجود توانایی به رقم‌هایی بالاتر، مانند تمامی خودروهای استاندارد آلمانی به 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) محدود شده است.

امکانات و تجهزات

همانند سایر مدل‌های تحت نظر زیرمجموعه تیونینگ داخلی AMG، این مدل از مرسدس بنز نیز به بالاترین مدرن‌ترین سطح تجهیزات و امکانات مجهز شده است. رینگ‌های 19 اینچی استاندارد و 20 اینچی سفارشی، جلوپنجره وحشی و مرموز ساخته شده بر پایه نمونه‌های سری E جدید، کیت بدنه اسپرت سازگار با اصول علم آئرودینامیک و خروجی‌های اگزوز چهارگانه، نمایی بسیار گستاخ و جسور به CLS53 مدل 2019 بخشیده‌اند و توان رقابت با تولیدات رقیب باوارایی را به آن بخشیده‌اند.

غربیلک فرمان مدرن و اسپرت مجهز به دکمه‌های کنترلی لمسی با قابلیت کنترل سیستم اطلاعاتی/سرگرمی (Infotainment)، به دلیل عدم نیاز به برداشتن دستان از روی فرمان، توجه راننده را کاملا به مسیر پیش رو نگاه خواهد داشت. پشتیبانی از فرامین صوتی و کنترل تمامی اعمال کابین از روشن و خاموش کردن چراغ‌ها گرفته تا تنظیم نحوه عملکرد سیستم تهویه مطبوع، رانندگی هوشمند را به سطحی بسیار بالاتر ارتقا خواهند داد.

سیستم رفاهی کامل Comfort Control با قابلیت در دست گرفتن کنترل کامل اتمسفر کابین شامل سیستم تهویه مطبوع، گرم‌کن و خنک‌کن و تهویه صندلی‌ها و غربیلک فرمان و نورپردازی داخلی به همراه ساعت آنالوگ سوئیسی اشرافی و کلاسیک، لوکس‌ترین و مناسب‌ترین تجربه را برای سرنشینان این کوپه چهار در لوکس فراهم خواهند کرد. صفحات نمایشگر بزرگ و باکیفیت لمسی و رنگی برای سیستم چندرسانه‌ای و عقربه‌های پشت آمپر، فرمان چرمی و استفاده از الیاف فیبر کربن و چرم مرغوب ناپا، از سایر تشریفات موجود در کابین این مرسدس به حساب می‌آیند.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی ب ام و سری 6 مدل 2018

قیمت و زمان عرضه

هنوز به صورت رسمی رقم مشخصی برای مرسدس AMG CLS 53 حاضر در نمایشگاه دیترویت 2018 اعلام نشده است؛ اما با توجه به قیمت پایه ۷۶.۰۰۰ دلاری (معادل ۳۳۵ میلیون تومان) و تفاوت چند ده هزار دلاری مدل‌های مجهز به کیت AMG، این مرسدس بنز جدید به احتمال زیاد با رقمی در حدود ۱۱۰.۰۰۰0 دلار (معادل ۴۸۵ میلیون تومان) و در سه ماهه انتهایی سال 2018 به عنوان مدل 2019 در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

تویوتا آوالون 2019 ؛ ملاقات با پدربزرگ

تویوتا آوالون 2019 که طراحی آن در ایالات متحده صورت گرفته، برای سال جدید پوست اندازی کرده و با ظاهر و طراحی جدید و مدرن و سازگار با سلیقه مشتریان کم‌سن‌و‌سال‌تر در بین بهترین اتومبیلهای نمایشگاه دیترویت 2018 قرار گرفته است. تویوتا آوالون 2019 که در نسل‌های پیشین و مدل‌های فعلی، با ظاهری کسل کننده و قدیمی، به نمونه‌ای مناسب برای افراد سالخورده تبدیل شده بود، با پیروی از مسیر تویوتا کمری، به دنبال هدف گرفتن گروهی جدید از مخاطبان است.

تویوتا آوالون 2019 " نمایشگاه اتومبیل دیترویت 2018

تویوتا آوالون 2019 مانند تویوتا کمری بر پایه زبان طراحی جدید این شرکت ژاپنی با نام TNGA ساخته شده که در بیشتر نمونه‌های تولیدی فعلی به چشم می‌خورد. با وجود افزایش فاصله دو محور عقب و جلویی در حدود ۵۱ میلی‌متر، طول کلی تنها ۲۵ میلی‌متر بلند‌تر از نسل قبلی بوده و با کاهش ارتفاع و افزایش پهنا، نمایی قدرتمندتر و استوارتر به خود گرفته است.

اما آنچه که ظاهر تویوتا آوالون 2019 را نسبت به نمونه‌های گذشته متمایز می‌کند، طول در موتور و کاپوت بوده و فرم خط سقف بوده که شمایی شبیه به خودروهای فست بک (Fastback) به آن می‌بخشد. چراغ‌های جلویی قابلیت تجهیز به لامپ‌های LED و استفاده از سیستم نوردهی تطبیقی (تنظیم جهت تابش هماهنگ با مسیر جاده و قابلیت گردش در هنگام عبور از پیچ‌ها) را داشته و جلوپنجره جدید نیز در دو مدل لوکس به رنگ خاکستری با حاشیه‌های به رنگ کروم و قاب چراغ نقره‌ای و مدل اسپرت به رنگ مشکی با ساختار پنجره‌ای و قاب چراغ سیاه رنگ عرضه می‌شوند.

موتور و پیشرانه

تویوتا آوالون 2019 ارائه شده در نمایشگاه دیترویت 2018 مانند نمونه‌های نسل فعلی از یک پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی 3.5 لیتری استفاده می‌کند. هرچند تویوتا اطلاعات دقیقی در خصوص این موتور ارائه نکرده، اما با توجه به شباهت با تویوتا کمری و استفاده از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جدید به جای ۶ سرعته اتوماتیک، نیروی تولیدی بالاتر از مدل‌ها موجود در خط تولید و رقمی در حدود ۳۰۱ اسب بخار و ۲۶۷  پاوند بر فوت (معادل ۳۶۲ نیوتون متر) خواهد بود.

علاوه بر این یک پیشرانه هیبریدی ۴ سیلندر نیز برای آوالون 2019 در نظر گرفته شده که از یک موتور ۲.۵ لیتری و ۲ موتور الکتریکی تشکیل شده که توسط یک جعبه دنده CVT نیروی تولیدی خود را مانند گیربکس مدل 6 سیلندر خورجینی به چرخ‌های جلویی منتقل خواهد کرد.

تجهیزات و امکانات

از امکانات به‌کار گرفته شده در تویوتا آوالون 2019 می‌توان از مواردی مانند Apple CarPlay، تزئینات چوبی و آلومینیومی در داخل کابین، سیستم بهبود صدای تولیدی موتور، مجموعه امکاناتی ایمنی و کمکی Toyota Safety Sense شامل سیستم هشدار برخورد از جلو و تشخیص عابران پیاده با ترمز خودکار، هشدار خروج از خطوط جاده و حفظ مسیر حرکت به همراه سیستم کمکی فرمان، چراغ‌های نوربالای اتوماتیک و تطبیقی و ۱۰ کیسه هوای ایمنی یاد نمود که آن‌را به یکی از بهترین اتومبیل‌های نمایشگاه دیترویت 2018 بدل می‌کند.

قیمت و زمان عرضه

تویوتا آوالون 2019 با دو رویکرد لاکچری و اسپرت و در ۴ تیپ مختلف از اواخر بهار سال جاری میلادی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت. هرچند هنوز قیمت رسمی توسط تویوتا اعلام نشده، اما انتظار می‌رود که این سدان سایز متوسط نیمه لوکس با رقمی در حدود ۳۴.۰۰۰ دلار (معادل ۱۵۰ میلیون تومان) تا ۴۵.۰۰۰ دلار (معادل ۲۰۰ میلیون تومان) به رقابت با نیسان ماکسیما، کیا کادنزا، شورولت ایمپالا، هیوندای آزرا و بیوک لاکراس (LaCrosse) بپردازد.

بیشتر بخوانید:

سخنی با مسئولین

با معرفی و بررسی این 6 نمونه، سلسله نوشته‌های بررسی و معرفی بهترین خودروهای نمایشگاه آمریکای شمالی سال 2018 میلادی به پایان خواهد رسید. امیدواریم که مسئولان و تصمیم گیرندگان حکومت نیز نیم‌نگاهی به نمونه‌های معرفی شده در این همایش انداخته و با الگوبرداری از خط مشی بهترین خودروسازان جهان در سال 2018 ، اتومبیل‌هایی ایمن و با کیفیت بالا را در اختیار مشتریان قرار داده و با حل معضل رانت‌خواری و تعرفه‌های عجیب و نامعقول واردات به بهانه حمایت از تولید داخلی و به منظور حمایت از خودروسازان حکومتی (ایران خودرو و سایپا)، زمینه ورود خودروهای مناسب با تجهیزات قابل قبول را به کشور فراهم کنند.

آغاز فروش پایانی پراید در شهریور 96

شاید ورود نمونه‌هایی مانند فولکس واگن جتا (Jetta) و مدل‌های هیبریدی ارائه شده در بازارهای جهانی با قیمت معقول و جلوگیری از تصمیم‌گیری‌های عجولانه مانند توقف تولید خودرویی مانند هیوندای i10 به بهانه عدم پاس کردن استانداردهای ایمنی (که پراید از آن سربلند بیرون آمده)، راهکاری برای محافظت از جان شهروندان باشد. خریدارانی که به دلیل عدم استطاعت مالی مجبور به خرید ارابه‌های مرگی مانند خاندان پراید، نمونه‌های بسیار بی‌کیفیتی مانند خانواده سمند و اتومبیل‌های از رده خارج چینی با پوسته آپشن‌های مختلف و جذاب با پایین‌ترین سطح ایمنی هستند. شهروندانی که سالانه جان خود را در حوادثی مانند تصادفات رانندگی و آتش سوزی و زلزله از دست می‌دهند…

بیشتر بخوانید:

گالری تصاویر بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018 (بخش چهارم)

منبع: Car and Driver

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    به نظرم مسئولین محترم اهمیتی براشون نداره وگرنه از ابتدا بهترین ها رو ارائه می دادند.

    پاسخ