;
coinex

بیت کوین و ضرر چند میلیارد دلاری کشور!

معاون وزارت ارتباطات اعلام نمود که غفلت از تکنولوژی جدید ارزهای رمزنگاری‌شده مانند بیت کوین ضرر چند میلیارد دلاری را برای کشور به همراه داشته است.

به گزارش تکراتو و به نقل از فارس، نصرالله جهانگرد در ادامه صحبت‌های خود در مورد بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده اعلام نمود که در چند ماه گذشته، چند میلیارد دلار از ثروت کشور به این دلیل از بین رفته است بدون اینکه نظام پولی‌ روی آن کنترل داشته باشد.

بیت کوین اولین ارز زمزنگاری شده!

نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد غفلت کشور از تکنولوژی جدید ارزهای رمزنگاری‌شده سخن گفت و اعلام نمود که کشور در این زمینه ضررهایی داشته است زیرا نظام پولی روی آن کنترل نداشته است.

وی در ادامه صحبت‌های خود علاوه بر پرداختن به موضوع بیت کوین اعلام نمود که چیزی حدود 50 میلیون گوشی هوشمند در ایران وجود دارد که مردم از آن استفاده می‌کنند. به گفته وی قرار است به زودی سرویس دولت الکترونیکی از طریق یک اپلیکیشن روی گوشی‌های تلفن همراه که پلتفرم آن آماده شده است، ارائه گردد. معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه از اینکه هرچه زودتر با یک برنامه تحول در نظام برنامه‌ریزی کشور، نظام صنعت و نظام خدماتی کشور ایجاد گردد، ابراز امیدواری نمود.

نقش فناوری‌های دیجیتالی در تحول صنعت مالی

ناصر حکیمی معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی نیز در مورد نقش فناوری‌های دیجیتالی در تحول صنعت مالی سخن گفت و اعلام نمود که در مدت 20 سال اخیر تحولات بزرگی در مسیر خدمت اتفاق افتاده است. به گفته وی هر ایرانی به طور متوسط هر دو روز یک بار از کارت بانکی‌ خود استفاده می‌کند.

وی تاکید نمود که ایران در سطح منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به لحاظ تعداد و مبلغ تراکنش‌های خرد، رتبه اول دارد. وی همچنین به وجود تحریم‌ها‌ و دشواری‌های ورود تکنولوژی اشاره کرد و ادامه داد که با این وجود در سمت دسترسی و ابزاری که لازم بود فناوری اطلاعات آن را اجرا کند، پیشرفت‌های خوبی اتفاق افتاده است اما در حوزه سرویس به لحاظ ماهوی تغییرات خاصی ایجاد نشده است.

به گفته معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، وجود فشارهای اجتماعی مختلف، تغییرات فناوری و همچنین مشکلات فعلی باعث شده است تا دیدگاه قبلی انسان در مورد تسهیل‌گر بودن فناوری، تغییر کند البته این در حالی است که فناوری، خود نقش اصلی تغییر را ایفا می‌کند.

فین تک و نقش آن در تغییر سیستم پولی

به گفته معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اگر کشور قصد ایجاد تغییر در سیستم پولی خود را نداشته باشد این فین‌تک است که مانند موریانه این تنه را خواهد خورد و مبارزه کردن با آن نیز بسیار سخت خواهد بود.

وی ادامه داد که فین تک در حال آمدن است و آیا توانایی مقابله با آن در کشور وجود دارد؟! وی در مورد نگرانی آنها به عنوان رگولاتور سخن گفت و اعلام نمود که اگر این واگذاری به درستی ایجاد نگردد، هرج و مرج ایجاد خواهد شد. وی همچنین به تمام بانک‌های کشور توصیه کرد تا زمینه فعالیت و همکاری خود با استارتاپ‌ها را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

علیرضا جلالی فراهانی نیز که یک کارشناس بانکی است در مورد ارزهای دیجیتالی و بیت کوین سخن گفت و اعلام نمود که در حوزه رصد فناوری‌های تحول‌آفرین بر صنعت بانکداری، لازم است گزارش‌های تحلیلی شناختی در حوزه‌هایی نظیر اینترنت اشیا، کلان‌داده‌ها، بانکداری اجتماعی و … تعریف شوند.

وی ادامه داد که توانسته‌اند در بعضی حوزه‌ها نظیر اینترنت اشیا به محصول برسند و در برخی حوزه‌ها نیز مفاهیم لازم را تعریف کنند. به گقته وی اگر قرار باشد پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال یک مصداقی از برنامه تحولی باشد، بحث فرهنگ‌سازی یکی از ضرورت‌های مهم آن خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید :

 

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر