;
coinex

افزایش قیمت خودروهای وارداتی پرفروش تا ۹۰ میلیون تومان!

آمارهای منتشر شده در مورد اخبار خودرو، نشان از افزایش قیمت خودروهای وارداتی پرفروش دارد. قیمت این خودروهای پرطرفدار به طور متوسط تا ۹۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایرن جیب، فرهاد احتشام زاد رییس انجمن واردکنندگان خودرو در یادداشتی اعلام نموده است که بازار خودروهای وارداتی در این چند وقت جذابیت خود را از دست داده است و با آنچه از نزدیک توسط واردکنندگان واقعی دیده می‌شود، فرق دارد. علی رغم انتظاری که وجود دارد، حاشیه سود این بازار به دلیل قیمت گذاری سازمان حمایت بسیار کم است و همین مسئله باعث شده تا ورود سرمایه گذاران به بازار واردات خودروهای خارجی با هزینه‌های سنگین همراه باشد.

دلایل افزایش قیمت خودروهای وارداتی پرفروش بعد از مشخص شدن تعرفه واردات

بعد از اینکه تعرفه جدید خودروهای وارداتی مشخص گردید، قیمت خودروهای وارداتی به کشور افزایش یافت. البته چندین دلیل نیز وجود دارد که باعث شده‌اند تا قیمت این خودروهای محبوب افزایش یابند.

عامل اول

اولین دلیلی که باعث افزایش قیمت خودروهای وارداتی پرفروش شده است افزایش تعداد خودروهای فرسوده است، تعداد این خودروها به طور متوسط دو برابر شده‌اند.

عامل دوم

دلیل بعدی که به افزایش قیمت خودروهای وارداتی پرفروش و پرطرفدار دامن زده است، افزایش قیمت ارز در کشور است. هر دو ارز گران شده‌اند، چه ارز مبادله‌ای که از آن برای محاسبات گمرکی استفاده می‌شود و چه ارز متقاضی که برای خرید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عامل سوم

دلیل سومی که باعث افزایش قیمت خودروهای وارداتی پرفروش در کشور شده است، افزایش تعرفه واردات خودرو به کشور است. ترکیب این سه عامل افزایش قیمت خودروهای وارداتی پرفروش را باعث شده است.

افزایش قیمت خودروهای وارداتی پرفروش تا ۹۰ میلیون تومان

البته قیمت‌های مشخص شده برای خودروهای وارداتی براساس مکانیزم‌های قیمت گذاری سازمان حمایت تعیین شده‌اند. لازم به ذکر است که قیمت و میزان افزایش قیمت خودروها نیز در سایت نماینده‌های رسمی مشخص است. آمارهای موجود در مورد بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت خودروهای پرفروش و پرطرفدار بازار به طور متوسط ۹۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

افزایش نجومی تعرفه واردات خودرو به کشور

تعرفه واردات خودرو تا اواخر سال ۹۱ قرار بود سالانه کاهش پیدا کند. این تعرفه مدت چهار سال ثابت بود و اما امسال به طور نجومی افزایش پیدا کرد. این مسئله سرکوب تقاضای کیفی مشتریان را باعث شد، زیرا آنها قصد داشتند تا از خودروهای به روز، ایمن و با تکنولوژی بالا در ایران استفاده کنند. مشخص است که این تقاضای سرکوب شده حتما از بازار خودروهای وارداتی به دیگر بازارهای موازی سرایت خواهد کرد.

هر روز با تصمیمات هیجانی مسئولان اتفاقاتی متفاوت در این بازار خواهد افتاد و بنابراین این امر اجازه نمی‌دهد که بتوان آینده روشنی را برای بازار خودرو متصور شد. در یک سال گذشته تقریبا در مدت هر یک ماه، دو مورد نوسان ناشی از تصمیم گیری‌های ناگهانی مسئولین تجربه شد و باعث شد تا آینده‌ی بازار خودروهای وارداتی نامشخص باشد.

مواردی مختلف و مهم مانند کاهش دوره ثبت سفارش خودروها و همچنین تصمیمات آنی دیگر، پیام ریسک پذیری بالا برای سرمایه گذاران این حوزه دارد. اما این شرایط ممکن است باعث ناامیدی واردکنندگان خودرو شود، که بهتر است امیدوار بود که چنین اتفاقی نیافتد و واردکنندگان همچنان برای حضور در این بازار تلاش کنند زیرا این افراد نقش مهمی در اشتغال، ارائه خدمات و افزایش انتظار کیفی و فرهنگی مردم در زمینه خودرو دارند.

 

بیشتر بخوانید :

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر