;
coinex

بهترین خودروهای لوکس 2018 ؛ رانندگی لاکچری با امکانات پروازهای فرست کلس!

خودروهای لوکس یا لاکچری گونه‌ای از اتومبیل‌های مجلل بوده که بسیاری از فعالان این صنعت اقدام به تولید نمونه‌هایی در آن نموده‌اند. در ادامه به معرفی و بررسی 10 نمونه از بهترین خودروهای لوکس 2018 خواهیم پرداخت.

با توجه به افزایش سرمایه بخش‌هایی محدود از جمعیت جهان و ورود کارتل‌های نفتی و دلالان و قاچاقچیان سازمان یافته عموما حکومتی، افزایش نقدینگی در نقاطی از جهان مانند خاورمیانه که دلارهای نفتی بدون هیچ ضابطه و قانونی به جیب سردمداران و حاکمان کشورهای این منطقه واریز می‌گردد، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی جهان برنامه‌ای برای تولید خودروهای لوکس را در دستور کار خود قرار دادند.

البته بسیاری از این شرکت‌ها مانند تسلا (Tesla) با توجه به عدم توانایی‌های فنی و وعده‌های متعدد پوشالی، نتوانستند جایگاهی را در این کلاس از خودروها به خود اختصاص داده و به همان سرعتی که نام خود را مطرح نموده بودند، از فهرست علاقمندی‌های متمولین خارج شدند. خودروهای لوکس عموما با استفاده از تجهیزات و امکانات فوق مدرن و آینده نگرانه، موارد اولیه با کیفیت فوق العاده بالا و ساخته شده با دست و عملکردهای خارق العاده دینامیکی در ظاهری موجه و موقر، در نگاه اول به عنوان نمونه‌هایی دست نیافتنی به نظر می‌آیند.

اما بخش عمده‌ای از این خودروها، به عنوان نمونه‌های اجاره‌ای و تشریفاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اتومبیل‌های مراسم عروسی، اسکورت‌های مقامات رسمی و تاکسی‌های هتل‌های درجه یک، نمونه‌هایی از انواع این موارد استفاده به شمار می‌آیند.

تجهیزات خودروهای لوکس

از تجهیزات موجود در خودروهای لوکس می‌توان به مواردی مانند صندلی‌های مخملی و فوق العاده راحت با پوشش چرم اعلی و نرم، قابلیت کنترل الکتریکی صندلی‌های عقبی، ماساژور، فضای بسیار زیاد برای محل قرار دادن پای سرنشینان، سیستم‌های صوتی و تصویری با کیفیتی در حد استودیوهای ضبط موسیقی اشاره نمود. قابلیت‌های دینامیکی این خودرو نیز محدود به هندلینگ بالا و فرمان پذیری سریع و دقیق نبوده و در بازار فعلی حتی نمونه‌هایی چهار چرخ متحرک و شاسی بلند برای گشت و گذار در مسیرهای خاکی نیز وجود دارد.

شرکت‌های معتبر خودروسازی مانند ب ام و و مرسدس بنز با تجهیز مدل‌های پرچمدار خود به جدیدترین امکانات مدرن دنیای تکنولوژی، سیستم‌های عایق بندی و حذف سر و صدای اضافی از داخل کابین، شیشه‌های دوجداره قابلیت‌های کمکی رانندگی فعال با توانایی هدایت خودکار و سیستم پارک خودکار و با استفاده از کنترل از راه دور مجهز نموده و هرروز یک ویژگی جدید را به فهرست توانایی‌های خودروهای لوکس خود می‌افزایند.

تعریف خودروی لوکس در ایران

نحوه استفاده از واژه “اتومبیل لوکس” در ایران با توجه به سطح بسیار پایین درآمد میانگین، عوارض و تعرفه‌های گمرکی اعجاب آور و نگاه از بالا به پایین حاکمان به عامه مردم بسیار متفاوت با معنای اصلی این کلمه در بازارهای اتومبیل جهان است. در حال حاضر نمونه‌هایی مانند هیوندای سانتافه (Hyundai SantaFe)، کیا سورنتو (Kia Sorento)، ب ام و سری 3 و یا مرسدس بنز کلاس C با توجه به هزینه‌های تحمیلی حکومت با ارقامی نجومی به فروش رفته و با توجه به میزان ورود خانواده‌ها، در رده خودروهای لوکس قرار می‌گیرند.

درصورتیکه در بازارهای جهانی هیچکدام از مدل‌های ب ام و و مرسدس بنز غیر از سری‌های به اصطلاح پرچمدار مانند سری 7 و کلاس S، اکثر مدل‌های تویوتا، لکسوس و حتی پورشه نیز با توجه به قیمت پایه کمتر از 50.000 دلار (در حدود 230 میلیون تومان) در رده خودروهای لوکس قرار نمی‌گیرند. اما با توجه به دلایل ذکر شده، نمونه‌هایی مانند کیا سراتو، هیوندای النترا، هیوندای سوناتا که از خودروهای ارزان‌قیمت در بازارهای جهانی خودرو به حساب می‌آیند، در رده ماشینها و اتومبیل‌های لاکچری ایران قرار می‌گیرند.

در ادامه فهرستی از مجلل‌ترین، مدرن‌ترین و بهترین خودروهای لوکس 2018 را معرفی نموده و به بررسی اجمالی و معرفی توانایی‌های آنها خواهیم پرداخت که نمونه‌هایی از آن در بازار خودروی ایران نیز وجود دارند.

بهترین خودروهای لوکس 2018

  1. مرسدس بنز کلاس اس (Mercedes Benz S Class)
  2. رنج روور (Range Rover)
  3. رولزرویس فانتوم (Rolls Royce Phantom)
  4. بنتلی مولسان (Bentley Mulsanne)
  5. پورشه پانامرا (Porsche Panamera)
  6. ب ام و سری 7
  7. آئودی A8
  8. بنتلی بنتایگا (Bentley Bentayga)
  9. جگوار XJ
  10. لکسوس LS

بهترین خودروهای لوکس 2018

مرسدس بنز کلاس اس (Mercedes Benz S Class)
پرچمدار خودروهای مرسدس، یکی از لوکس‌ترین نمونه‌های استاندارد بازار

کمتر تجربه‌ای از لحاظ آسایش توانایی برابری رانندگی با نمونه‌های مرسدس بنز کلاس S را داشته و شاید از معدود سواری‌های قابل مقایسه ، طی طریق به عنوان سرنشین با این خودرو باشد! لرزش در پدال‌ها و سیستم فرمان به هیچ عنوان در این سری وجود نداشته و حتی در هنگام حرکت با سرعت‌های بالا در بزرگراه‌ها نیز هیچ صدایی از محیط بیرون به داخل کابین نفوذ نمی‌کند.

با توجه به فاصله بیشتر دو محور عقبی و جلویی مدل‌های مختلف، فضایی بسیار زیاد و مناسب برای سرنشینان عقبی به وجود آمده و انبوهی از امکاناتی رفاهی و سرگرمی در اختیار آنها قرار گرفته و در حال استفاده از این گجت‌ها، صندلی‌های مجهز به سیستم گرم‌کن و ماساژ نیز تکمیل کننده حس تجمل موجود خواهند بود.

ویژگی‌ها

سواری با این خودرو شبیه به پرواز بوده و بدون توجه به پوشش مسیر، بهترین کیفیت رانندگی برای راننده و سرنشینان فراهم شده و این ابرقدرت آلمانی حتی کوچک‌ترین تکانی را در هنگام عبور از دست‌انداز‌ها به کابین منتقل نمی‌کند. موتور و پیشرانه‌های موجود نیز با کمترین صدا و لرزش ممکن عمل کرده و جعبه دنده فوق مدرن 9 سرعته نیز عملکردی به لطافت ابریشم دارد!

عملکرد موتور و پیشرانه نیز بسیار بالا بوده و موتور 6 سیلندر موجود در مدل 350d در عرض 6 ثانیه این خودروی لوکس را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسانده و به راحتی توانایی دستیابی به حداکثر سرعت محدود شده 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) را دارد. این موتور دیزل نیرویی در حدود 282 اسب بخار را تولید کرده و در دور موتور پایین 1.200 دور در دقیقه، گشتاوری 600 نیوتون متری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

این موتور به عنوان پیشرانه پایه مرسدس بنز کلاس S سال 2018 عملکردی فوق العاده داشته و این سوال را برای علاقمندان مطرح می‌کند که آیا با مصرف سوخت میانگینی در حدود 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر، نیازی به پرداخت مبالغی اضافی برای خرید نمونه‌های 400d دیزل و 500 بنزینی وجود دارد؟ البته موتورهای قدرتمند موجود برای این خودرو، با شتاب اولیه‌ای در حدود 4.5 ثانیه، عملکردی مشابه با خودروهای اسپرت را برای این خودروی لوکس رقم خواهند زد.

قیمت

مرسدس بنز کلاس S با قیمتی مابین 94.000 دلار تا 105.000 دلار (430 میلیون تومان تا 490 میلیون تومان با احتساب دلار 4.600 تومانی در زمان نگارش مطلب) یکی از بهترین خودروهای لوکس 2018 به حساب می‌آید. نمونه‌هایی از این خودرو در ایران نیز وجود داشته و با رقمی در حدود 2 میلیارد تومان (معادل 435.000 دلار) با توجه به ممنوعیت واردات خودروهای لوکس در اختیار آقازاده‌ها قرار می‌گیرد.

بهترین خودروهای لوکس 2018

رنج روور (Range Rover)
شاسی بلندی فوق لوکس و نادر با قابلیت‌های آفرود

با وجود قرار گرفتن در کلاس بدنه خودروهای شاسی بلند یا اس‌یو‌وی، محصولات تحت نام رنج روور شرکت بریتانیایی لندروور (Land Rover)، کابینی بسیار نرم و راحت و در حد و اندازه‌های اتومبیل‌های سدان سایز بزرگ را حتی در مسیرهای ناهموار در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهند.

ویژگی‌ها

رنج روور در حال حاضر در چهار تیپ Vogue، Vogue SE، Autobiography و پرچمدار SV Autobiography به فروش می‌رسد. پیشرانه‌های موجود نیز همگی حجیم و بزرگ شامل موتور 6 سیلندر 3.0 لیتری دیزل با دو خروجی، 8 سیلندر خورجینی 4.4 لیتری توربو بنزینی و 8 سیلندر خورجینی غول پیکر 5.0 لیتری بنزینی مجهز به سیستم‌های توربوشارژر و سوپرشارژر بوده و نیرویی کافی را در اختیار راننده قرار می‌دهند.

ارتفاع بیشتر فضایی بسیار مناسب را در بخش عقبی کابین رقم زده که این مساله در نمونه‌های با فاصله دو محور عقب و جلویی بالاتر، نمود بیشتری دارد و با تسلط و دید عالی نسبت به مسیر پیش رو، آن را در مکانی بالاتر از رقبای کوتاه‌قدتر خود قرار می‌دهد. از نقاط ضعب رنج روور می‌توان به فاصله زیاد کف خودرو از زمین اشاره کرد که ممکن است موجب ناراحتی و به دردسر افتادن راکبان راحت طلب شود!

هرچند رنج روور با استفاده از سیستم تعلیق مدرن و کمک فنرهای بادی با قابلیت تغییر ارتفاع سعی در برطرف کردن این نقیصه داشته اما هنوز هم عملیات ورود و خروج، پروسه‌ای بسیار دشوارتر از رقبایی مانند ب ام و سری 7 و مرسدس بنز کلاس S است.

قیمت

رنج روور با قیمتی در حدود 87.000 دلار (در حدود 400 میلیون تومان) در مدل پایه تا 105.000 دلار (معادل 440 میلیون تومان) در بازارهای جهانی به فروش رفته و در حال حاضر یکی از بهترین خودروهای لوکس 2018 در کلاس شاسی بلند به حساب می‌آید.

این خودرو چند سال گذشته وارد ایران شد و قرار بود که نمونه‌های تقویت شده ایووک (Evoque) شرکت هامان (Hamann) به فروش رسیده که برچسب قیمت 1.3 میلیارد تومانی (معادل 283.000 دلاری) و ممانعت از ورود به دلایل مختلف، از حضور آن در بازار ایران جلوگیری نمود.

بهترین خودروهای لوکس 2018

رولزرویس فانتوم (Rolls Royce Phantom)
نسل هشتم ، کلکسیونی از جدیدترین و مدرن‌ترین تجهیزات و امکانات رفاهی

شرکت بریتانیایی رولزرویس، نسل جدید فانتوم را مورد بازنگری اساسی قرار داده و این خودرو از تمامی لحاظ دچار دگرگونی و بهبود شده است. این خودرو که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین برندهای خودروهای لوکس نیز شناخته می‌شود، در تمامی نسل‌های خود از دهه 1920 میلادی تاکنون عضو ثابت برترین نمونه‌های تجملی بوده و نسل جدید آن نیز به شایستگی در بین بهترین خودروهای لوکس 2018 قرار گرفته است.

این خودرو نمادی است از قدرت و تجمل در صنعت اتومبیل که با استفاده از بهترین مواد اولیه و ساخته شدن به طور کامل به وسیله دست، تجربه‌ای متفاوت و خاص را در اختیار شما قرار می‌دهد. از نمونه تجهیزات موجود در رولزرویس فانتوم جدید علاوه بر نمونه‌های موجود در سایر لاکچری های بازار می‌توان به مواردی مانند سیستم دید در شب (Night Vision) و چراغ‌های مجهز به نور لیزر اشاره کرد.

ویژگی‌ها

رولزرویس فانتوم بدون شک یک خودرو فوق العاده به حساب می‌آید. موتور غول پیکر 12 سیلندر خورجینی، توانایی تولید نیرویی عظیم در حدود 563 اسب بخار را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز 900 نیوتون متر بوده که از دل نیروگاه 6.8 لیتری تعبیه شده در این خودرو استخراج می‌گردد! با این قدرت، رولزرویس فانتوم 2018 با ابعاد بسیار بزرگ و وزن سنگین خود تنها به کمتر از 5.0 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز داشته و توانایی به چالش کشیدن بسیاری از سوپر اسپرت‌های موجود را با هیبت خاص خود دارد.

رولزرویس فانتوم عملکردی بسیار نرم و غیر قابل تصور و پروازگونه بر روی مسیر جاده داشته و حداکثر آرامش و تسهیلات رفاهی و تجهیزات سرگرمی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. اما اگر بر روی صندلی راننده قرار بگیرید، مجموعه‌ای از امکانات کمکی رانندگی پیش روی شما قرار گرفته که یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های رانندگی را برای شما رقم خواهد زد. موتور قدرتمند، سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ به وسیله گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نرم موجب عملکرد بسیار بالا و مانورهای سخت در هنگام حرکت با سرعت پایین و حفظ پایداری در سرعت‌های بالا شده و با توجه به استفاده از سیستم تعلیق بادی و کنترل پیچش و لغزش، مانع از بروز حرکات اضافی در هنگام عبور از پیچ‌ها حتی با سرعت بسیار بالا می‌گردد.

قیمت

برچسب قیمت رولزرویس فانتوم نیز متناسب با ابعاد و پیشرانه غول آسای این خودرو بوده و برای در اختیار گرفتن یکی از بهترین خودروهای لاکچری 2018 مجبور به پرداختی رقمی در حدود 450.000 دلار تا 600.000 دلار (در حدود 2.1 میلیارد تومان تا 2.8 میلیارد تومان) خواهید بود.

رولزرویس در حال حاضر به صورت رسمی در ایران وجود نداشته و تنها نمونه‌هایی از نسل‌های گذشته آن به صورت بسیار محدود، نمایشگاهی و کلکسیونی و در پارکینگ‌های خاص به چشم می‌خورد.

بهترین خودروهای لوکس 2018

بنتلی مولسان (Bentley Mulsanne)
کهنه کار، دست ساز و مجلل با پیشرانه‌ای بسیار قدرتمند

بنتلی مولسان به عنوان پرچمدار سدان‌های لوکس در جهان شناخته شده و هر کدام از تولیدات آن به طور کامل به وسیله دست و با استفاده از مرغوب‌ترین مواد اولیه موجود در کره خاکی و در کارخانه شهر Crewe کشور انگلستان ساخته می‌شود. این خودرو سال‌هاست که پس از هم وطن خود رولزرویس، یکی از بهترین‌های جهان در این بخش شناخته می‌شود.

کابین این خودروی لاکچری با استفاده از چرم‌های بسیار مرغوب پوشیده شده و در جای جای آن از چوب‌های نایاب و گران‌قیمت برای تزئین استفاده شده که توانسته این ابرخودروی تشریفاتی بریتانیایی را در جمع بهترین خودروهای لوکس 2018 قرار دهد.

ویژگی‌ها

موتور 8 سیلندر خورجینی 6.8 لیتری نصب شده بر روی بنتلی مولسان، با دو آرایش مختلف با استفاده از سیستم توربوشارژر دوبل، نیرویی مابین 505 اسب بخار تا 530 اسب بخار را تولید کرده و حداکثر گشتاور تولیدی نیز که رقمی در حدود 1.020 نیوتون متر تا 1.100 نیوتون متر را از طریق یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقبی منتقل می‌گردد. با استفاده از این موتور بنتیل مولسان علاوه بر قرار گرفتن در فهرست خودروهای لوکس و گران‌قیمت سال، با شتاب اولیه‌ای در حدود 5.0 ثانیه و حداکثر سرعتی در حدود 184 مایل در ساعت (معادل 296 کیلومتر در ساعت)، یک نمونه اسپرت و سریع نیز به حساب می‌آید.

طراحی داخلی و کابین این خودرو را می‌توان از کم‌نظیرترین نمونه‌ها در صنعت اتومبیل دانست و علاوه بر بهره‌گیری از مدرن‌ترین تجهیزات شرکت مادر (گروه خودروسازی فولکس واگن) ظرافت موجود آن را به یک اثر هنری ارشمند تبدیل کرده است. مجموعه‌ای از کیسه‌های هوا و تجهیزات کمکی رانندگی فعال، وظیفه حفاظت از جان و سلامتی سرنشینان بنتلی مولسان را بر عهده دارند.

قیمت

بنتیل مولسان با قیمت پایه‌ای در حدود 308.000 دلار (معادل 1.4 میلیارد تومان) در بازارهای جهانی به فروش رسیده که این رقم در صورت انتخاب مدل‌های با فاصله دو محور عقب و جلویی بیشتر یا به اصطلاح EWB و بهره‌گیری از دامنه گسترده تزئینات و موارد اولیه استفاده شده در داخل کابین تا 400.000 دلار (معادل 1.8 میلیارد تومان) افزایش می‌یابد.

بنتلی نیز مانند همتای خود رولزرویس از غایبان بازار خودروی ایران به حساب می‌آید. البته با توجه به قیمت 7 تا 8 میلیارد تومانی در صورت ورود، کمتر کسی به غیر از فرزندان مجهز به DNA مناسب، توانایی نزدیک شدن به این نمونه شاسی بلند حاضر در فهرست بهترین خودروهای لوکس 2018 را داشت!

بهترین خودروهای لوکس 2018

پورشه پانامرا (Porsche Panamera)
خودرویی لوکس با روح جنگنده یک اتومبیل اسپرت

پورشه پانامرا نیز مانند مدل افسانه‌ای پورشه 911 در چند سال گذشته از هر لحاظ بهبود پیدا کرده و در حال حاضر یکی از کامل‌ترین خودروهای موجود در بازار به حساب می‌آید. هرچند زمان حضور این خودرو در بازار نسبتا کم بوده و از سال 2010 به جمع محصولات این شرکت اضافه شده، اما با تکیه بر توانایی‌های خود امسال نیز توانسته جایگاهی را در فهرست بهترین خودروهای لوکس 2018 به خود اختصاص دهد. طراحی خاص و کاپوت کشیده، نمایی از مدل محبوب 911 را به این خودرو بخشیده در حالیکه وجود 4 در و وزن نزدیک به 2 تن، آن را در رده خودروهای سدان سایز بزرگ قرار می‌دهد.

ویژگی‌ها

پورشه پانامرا نیز مانند سایر تولیدات این شرکت آلمانی، یک خودروی راننده محور بوده و توانای عملکرد به عنوان یک خودروی سوپراسپرت با لذت رانندگی فوق العاده را دارد. اما وجود سیستم تعلیق و کمک فنرهای بادی پیشرفته که با فشار یک دکمه، تغییر وضعیت داده و سواری بسیار نرمی را رقم می‌زنند، موجب شده که این خودروی اسپرت، به راحتی به یک خودروی لوکس تبدیل شده و بالاترین آسایش و آرامش را برای سرنشینان صندلی‌های ردیف عقب به ارمغان آورد.

این خودرو برای سال 2018 مانند سال‌های گذشته در مدل‌های مختلف استاندارد با توانایی انتقال قدرت به چرخ‌های عقبی و یا هر چهار چرخ، هیبریدی، دیزل، توربو و توربو S و نمونه استیشن مانند Panamera Sport Turismo تولید شده که حتی در حال پایه نیز با استفاده از موتور 6 سیلندر خورجینی خود، نیرویی در حدود 330 اسب بخار و حداکثر گشتاوری در حدود 450 نیوتون متر را تولید می‌کند.

قدرتمندترین مدل بنزینی نیز از یک موتور خاص 4.0 لیتری 8 سیلندر خورجینی استفاده کرده که با تولید نیرویی در حدود 550 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 770 نیوتون متر، با زمانی در حدود 3.0 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر و حداکثر سرعتی در حدود 190 مایل در ساعت (معادل 306 کیلومتر در ساعت) قابلیت‌های یک ابرخودروی مسابقه‌ای را برای این اتومبیل لاکچری رقم می‌زند.

تجهیزات، امکانات و قیمت

امکانات و تجهیزاتی مانند پوشش‌های براق و کروم برای اجزای مختلف بدنه، صندلی‌های فوق العاده راحت با توانایی‌های اسپرت، پوشش‌های چرم مرغوب، انواع امکانات کمکی رانندگی فعال و ایمنی نیز ضریب رضایت سرنشینان این خودرو را بالاتر خواهند برد. قیمت پورشه پانامرا حتی در مدل پایه 86.000 دلار (در حدود 400 میلیون تومان) نیز یکی از بهترین خودروهای لوکس 2018 به حساب آمده و مجهزترین و گران‌قیمت‌ترین مدل آن نیز با رقمی در حدود 170.000 دلار (معادل 780 میلیون تومان) به فروش می‌رسد.

این خودرو در کنار رقبای آلمانی خود از ابتدای حضور، جایگاهی مناسب در بازار ایران به دست آورده و ظاهر خاص، قدرت بسیار بالا، امکانات رفاهی فراوان و طنین صدای منحصربفرد خروجی‌های اگزوز این نمونه با قیمتی در حدود 2 میلیارد تومان، آن را به اتومبیل محبوب شخصیت‌های ورزشی تبدیل نموده است.

بهترین خودروهای لوکس 2018

ب ام و سری 7
برترین و مناسب‌ترین گزینه در بین خودروهای لوکس بازار با شتاب اولیه 3.6 ثانیه‌ای!

ب ام و سری 7 همیشه رقیبی مانند مرسدس بنز کلاس S را پیش روی خود داشته و توانسته با استفاده از مجموعه امکانات فوق العاده و سیستم صوتی حرفه‌ای 1.400 واتی با صدای سه بعدی، کابین راحت و مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌های رفاهی و کمکی رانندگی در کنار پیشرانه‌های متنوع بنزینی و دیزلی، به عنوان یکی از بهترین خودروهای لوکس 2018 شناخته شود.

این خودرو در دو گونه استاندارد و کشیده تولید شده و نسل جدید آن از سال 2016 میلادی با مجموعه‌ای از امکانات رفاهی و تجملی به فروش می‌رسد. ب ام و سری 7 جدید ظاهری بسیار جذاب، باوقار و زیبا داشته و با توجه به استفاده از فیبر کربن در طراحی و ساخت اجزای مختلف، نسبت به نسل قبلی نمونه‌ای سبک‌وزن‌تر به حساب می‌آید.

ویژگی‌ها

ب ام و سری 7 بنزینی در حال حاضر در مدل‌های مختلفی مانند 730 و 740 و 750 و 760 و نمونه تقویت شده Alpina B7 تولید می‌گردد. موتور پایه یک نمونه 6 سیلندر خورجینی 3.0 لیتری بوده که با استفاده از سیستم توربوشارژر، نیرویی در حدود 320 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 450 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. قدرتمندترین موتور نیز نمونه 12 سیلندر خورجینی 6.6 لیتری توربو بوده که با قدرت 601 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 800 نیوتون متر، در کنار تجهیزات لوکس با زمانی در حدود 3.6 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر، یک سوپراسپرت نیز به حساب می‌آید.

تجهیزات و امکانات

ب ام و سری ۷ ۲۰۱۸ علاوه بر تجهیزات و امکانات سرگرمی و رفاهی موجود، یک خودروی مدرن و به روز‌ نیز بوده و به فهرست کاملی از تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی مجهز شده است. ایربگ‌های جلویی، زانویی جلویی برای هر دو سرنشین، جانبی و پرده‌ای در هر دو بخش جلویی و عقبی، وظیفه محافظت از سلامت سرنشینان ب ام و سری ۷ ۲۰۱۸ را بر عهده دارند.

استفاده از سیستم‌های کمکی رانندگی فعال مانند سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control)، سیستم حفظ حرکت خودرو در بین خطوط (Lane Keep Assist) ، سیستم کنترل حرکت در ترافیک و سیستم‌های هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning) به همراه ترمز کمکی خودکار، به طور اتوماتیک به کمک راننده آمده و به نوعی یک سواری نیمه خودکار را برای ب ام و سری ۷ ۲۰۱۸ به عنوان یکی از بهترین خودروهای لوکس 2018 فراهم می‌کنند.

قیمت

ب ام و سری 7 با قیمت پایه‌ای در حدود 84.000 دلار (در حدود 400 میلیون تومان) در بازار خودروهای لوکس جایگاه یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید. قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین نمونه موجود نیز که از تمامی امکانات ممکن و پیشرانه 600 اسب بخاری استفاده کرده با قیمتی در حدود 160.000 دلار (نزدیک 740 میلیون تومان) یکی از بهترین خودروهای لوکس 2018 با سریع‌ترین عملکرد ممکن به حساب می‌آید.

مدل‌های پایه ب ام و سری 7 با کد 730 در ایران حضور داشته که بسته به سطح تجهیزات، با پرداخت مبلغی مابین 1 میلیارد تا 1.5 میلیارد تومان زیر پای افراد خاص و فوتبالیست‌ها و تاجران و وابستگان آنها قرار می‌گیرد و از لوکس ترین خودروهای ایران به حساب می‌آید. البته با توجه به جلوگیری از ورود خودروهای لوکس به بازار ایران و قانون کوته فکرانه‌ی محدودیت حجم موتور به 2.500 سی سی، تا پیدا شدن تبصره‌ای خاص، نمونه‌های صفر کیلومتر ب ام و سری 7 در رده خودروهای ممنوعه ایران قرار خواهند گرفت.

بهترین خودروهای لوکس 2018

آئودی A8
عرض اندام نسل جدید برای همتایان باواریایی

آئودی A8 در چند سال گذشته همیشه جایگاهی در انتهای جدول خودروهای سدان لوکس موجود در بازار را به خود اختصاص می‌داد. اما ورود نسل جدید در سال 2017 این رویه را تغییر داد و در حال حاضر این خودرو یکی از بهترین خودروهای لوکس 2018 به حساب می‌آید. آئودی A8 ظاهر زیبا و جذابی داشته و طراحی آن برگرفته از مدل‌های کوچک‌تر این شرکت است. به همین دلیل از توانایی جلب توجه عابریان پیاده –که یکی از نقاط کلیدی خودروهای لوکس به‌حساب می‌آید- کمتری نسبت به نمونه‌های ب ام و، مرسدس بنز و رنج روور برخوردار است.

ویژگی‌ها

کابین آئودی A8 با استفاده از مواد اولیه با کیفیت بسیار بالا ساخته شده و استفاده از سیستم کابین مجازی (Virtual Cockpit) این شرکت متشکل از پشت آمپر، نمایی بسیار خاص و آینده‌نگرانه به پرچمدار آئودی بخشیده است که به گرمی به استقبال سرنشینان می‌آید. صندلی‌های مجهز به گرمکن با قابلیت تنظیم در 12 جهت مختلف با روکش چرم باکیفیت، سیستم ناوبری ماهواره‌ای و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک چهارگانه (Quad Zone Climate Control) نمونه‌هایی از ویژگی‌های استاندارد آئودی A8 به شمار می‌آیند.

همانطور که انتظار می‌رود، علاوه بر تجهیزات موجود، فهرست کاملی از امکانات سفارشی نیز مانند پوشش‌های چرمی مرغوب و حاشیه‌دوزی‌های زیبا نیز وجود داشته که نمای داخلی را باشکوه‌تر از پیش می‌نماید. پیشرانه‌های موجود شامل دو نمونه 6 سیلندر خورجینی 3.0 لیتری توربو با قدرت 340 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 500 نیوتون متر) با شتاب اولیه 5.5 ثانیه و حداکثر سرعت 131 مایل در ساعت (معادل 211 کیلومتر در ساعت) و 8 سیلندر خورجینی 4.0 لیتری توربو با قدرت 460 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 660 نیوتون متر، شتاب اولیه 4.0 ثانیه و حداکثر سرعت محدود شده 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) توانایی‌های حرکتی مناسبی را برای این خودرو رقم می‌زنند.

قیمت

هرچند آئودی A8 با برچسب قیمت 84.000 دلاری (در حدود 400 میلیون تومانی) در مدل پایه جایگاهی پس از مرسدس بنز و ب ام و را به خود اختصاص می‌دهد، اما با توجه به قدرت بالاتر پیشرانه و مصرف سوخت پایین‌تر نسبت به نسل‌های قبلی و امکانات مدرن، امکان جذب مخاطبان خودروهای لوکس برای A8 وجود داشته و مجهزترین نمونه با قیمت 100.000 دلاری (معادل 460 میلیون تومان) پتانسیل قرار گرفتن در جمع بهترین خودروهای لوکس 2018 را دارد.

آئودی نیز از غایبان بزرگ بازار ایران بوده و تنها نمونه‌هایی محدود از مدل‌های A3 و A4 و TT با قیمت‌هایی بالاتر از 300 میلیون تومان در جمع سدان‌ها و هاچ‌بک‌های ایران حضور دارند. با توجه به حجم بالای پیشرانه‌های موجود برای مدل A8 فعلا شرایط ورود این خودرو فراهم نبوده و حتی در صورت ورود، با توجه به قیمت نزدیک به 1 میلیارد تومانی، انتخاب نمونه‌هایی مانند مرسدس بنز کلاس S و ب ام و سری 7 و یا پورشه پانامرا گزینه‌هایی مناسب‌تر به حساب خواهند آمد.

بهترین خودروهای لوکس 2018

بنتلی بنتایگا (Bentley Bentayga)
شاسی بلندی قدرتمند با ظاهری فریبنده

هرچند بنتلی بنتایگا به نظر برخی کارشناسان و ژورنالیست‌های صنعت خودرو، شباهت زیادی با تیپ‌های مجهز آئودی Q7 دارد، اما با توجه به ظاهر مستحکم، موتور قدرتمند و کابین مجهز و خوش ساخت، توانایی کسب عنوان یکی از بهترین شاسی بلندهای لوکس بازار را دارد. بدنه این خودرو در کارخانه‌ای در کشور اسلواکی ساخته شده و برای مونتاژ نهایی، راهی شهر Crewe می‌گردد.

برای درک میزان توانایی‌های این خودرو باید به این نکته اشاره کرد که بنتلی بنتایگا بر پایه پلتفرم MLB ساخته شده که نمونه‌هایی مانند آئودی Q7 و پورشه کاین (Porsche Cayenne) نیز با استفاده از آن ساخته شده‌اند و آن را در زمره بهترین خودروهای لوکس 2018 قرار داده‌اند.

ویژگی‌ها

پیشرانه موجود برای بنتلی بنتایگا یک موتور خورجینی 12 سیلندر با آرایش W بوده که با حجم 6.0 لیتر و استفاده از تویین توربو (Twin Turbo) توانایی تولید نیرویی در حدود 600 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 900 نیوتون متر را دارد که توسط یک جعبه دنده فوق مدرن اتوماتیک 8 سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌گردد. این خودرو سنگین وزن 3 تنی با زمانی در حدود 3.6 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعتی نزدیک به 188 مایل در ساعت (معادل 302 کیلومتر در ساعت) یکی از سریع‌ترین شاسی بلند‌های موجود در بازار به حساب می‌آید.

مانند تمامی خودروهای اشاره شده فهرست بهترین خودروهای لوکس 2018 ، بنتلی بنتایگا نیز از فهرست کاملی از تجهیزات، امکانات و قابلیت‌های کمکی رانندگی و ایمنی سود می‌برد. پوشش‌های چرم مرغوب برای صندلی‌ها و داشبورد، دوخت‌های ظریف و دستی، صفحه پشت آمپر آنالوگ کلاسیک، طراحی هنرمندانه ابزار و ادوات داخلی و بدنه مانند دستگیره‌های درها، صندلی‌های مجزا برای ردیف عقب و صفحات نمایش چندرسانه‌ای تنها نمونه‌هایی از امکانات موجود در بنتلی بنتایگا به حساب می‌آیند.

قیمت

بنتلی بنتایگا مدل 2018 با قیمت پایه‌ای در حدود 198.000 دلار (معادل 910 میلیون تومان) به فروش می‌رسد. در صورت تجهیز به تمامی امکانات سفارشی موجود و انتخاب تیپ خاص Mulliner این رقم تا 301.000 دلار (معادل 1.4 میلیارد تومان) افزایش یافته و این خودرو در رده گران‌ترین شاسی بلندهای موجود در فهرست بهترین خودروهای لوکس 2018 قرار می‌گیرد.

بنتلی بنتایگا نیز مانند سایر تولیدات این شرکت، جایی در بازار ایران نداشته ولی در شیخ نشین‌های ثروتمند حاشیه جنوبی خلیج فارس و کویت، یکی از محبوب‌ترین خودروهای موجود به حساب می‌آید.

بهترین خودروهای لوکس 2018

جگوار XJ
قلعه‌ای بریتانیایی در امپراطوری ژرمن‌ها!

جگوار X7 با توجه به ظاهر بسیار جذاب، قابلیت‌های دینامیکی و فنی بالا و کابین لوکس و مجلل، رقیبی جدی برای سه گانه آلمانی ب ام و سری 7، مرسدس بنز کلاس S و آئودی A8 به حساب آمده و یکی از بهترین خودروهای لوکس 2018 شناخته می‌شود. نسل قبلی این خودرو با یکی از محافظه‌کارانه‌ترین و سنتی‌ترین طراحی‌های بدنه ساخته شده بود اما نسل جدید با بهره‌گیری از نمایی جنگنده، پوسته پیر خود را به دور انداخته و با ظاهری فوق العاده اسپرت، نوید یک سواری بسیار لذت‌بخش و هیجان‌انگیز را می‌دهد.

سرعت بالا، موقعیت استقرار پایین صندلی‌ها و کابین لوکس و مجلل، جگوار XJ نسل جدید را به یکی از رام‌ترین خودروها در دستان راننده تبدیل کرده که با تکیه بر پیشرانه قدرتمند خود، حس رانندگی یک سوپراسپرت را به شما منتقل می‌کنند. البته این حس تا زمانی تداوم داشته که راننده توجهی به فضای وسیع صندلی‌های ردیف دوم نداشته باشد!

ویژگی‌ها

جگوار XJ در حالت استاندارد از یک موتور 6 سیلندر خورجینی 3.0 لیتری سود برده که با قدرت 340 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 450 نیوتون متر، به زمانی در حدود 5.0 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز داشته و توانایی رسیدن به حداکثر سرعتی در حدود 124 مایل در ساعت (معادل 200 کیلومتر در ساعت) را دارد.

هرچند این رقم برای یک خودروی فوق لوکس سنگین وزن رقم مناسبی به حساب می‌آید اما، موتور 8 سیلندر خورجینی 5.0 لیتری با قدرت 575 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 700 نیوتون متر، عملکردی در حد یک سوپر اسپرت داشته و با زمان 3.7 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت 186 مایل در ساعت (معادل 300 کیلومتر در ساعت) توانایی به چالش کشیدن تمامی خودروهای سدان اسپرت موجود در بازار را دارد. هرچند ابعاد داخلی کابین جگوار XJ را در جایگاهی پس از سه گانه آلمانی قرار می‌دهد اما همین حس فشردگی در کنار تجهیزات لوکس و مجلل و پوشش‌های مرغوب صندلی‌ها و کف پوش‌ها، قابلیت مانور بیشتری به این سدان لوکس بخشیده و لذت رانندگی بسیار بالایی را برای راننده رقم می‌زند.

قیمت

جگوار XJ با قیمت پایه‌ای در حدود 76.000 دلار (معادل 350 میلیون تومان) یکی از ارزان‌قیمت‌ترین نمونه‌های موجود در فهرست بهترین خودروهای لوکس 2018 بوده اما این مبلغ در صورت انتخاب مدل XJR575 با موتور 8 سیلندر 5.0 لیتری به سرعت تا 160.000 دلار (معادل 740 میلیون تومان) افزایش خواهد یافت. این خودرو نیز از غایبان بازار خودروی ایران به شمار می‌آید.

در حال حاضر با توجه به سیاست مهندسی بازار خودروی موجود در ایران و اعمال تعرفه‌های بی‌دلیل، با مبلغ پرداختی برای جگوار XJ در کشورهای با اقتصاد آزاد، حتی نمی‌توان یک شاسی بلند ارزان‌قیمت کره‌ای در بازارهای جهانی مانند کیا سورنتو (Kia Sorento) را خریداری کرد!

بهترین خودروهای لوکس 2018

لکسوس LS هیبریدی
ژاپنی هیبریدی و متفاوت، تازه وارد خودروهای لوکس با کابینی مجلل و آرام

شرکت‌های معدودی در صنعت خودرو بوده که سابقه‌ای در حد و اندازه‌های لکسوس در زمینه استفاده از پیشرانه‌های مدرن هیبریدی داشته باشند. اولین نمونه تولید انبوه این شرکت که به پیشرانه هیبریدی مجهز بود در سال 2005 میلادی راهی بازارهای جهانی گردید و مدل LS نیز توانست عنوان اولین لیموزین هیبریدی جهان را به خود اختصاص دهد. مدل جدید این خودرو نیز با بهره‌گیری از ابعاد بزرگ و چهار در خود، در تیپ‌های بالا از سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ و انبوهی از مدرن‌ترین امکانات موجود این صنعت سود می‌برد.

ویژگی‌ها

لکسوس LS برخلاف نسل‌ها قبلی از قابلیت استفاده از پیشرانه‌های بزرگ 8 سیلندر خورجینی را داشتند، تنها از یک پیشرانه 6 سیلندر خورجینی نیرو می‌گیرد. یک موتور بنزینی 6 سیلندر خورجینی 3.5 لیتری به همراه موتور الکتریکی نیرویی در حدود 354 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 400 نیوتون متر، قلب تپنده از خودروی لوکس هیبریدی بوده که در زمانی نزدیک به 5.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود 134 مایل در ساعت (معادل 216 کیلومتر در ساعت) را دارد.

وظیفه انتقال قدرت بر عهده یک جعبه دنده اتوماتیک CVT بوده که با تغییرات ایجاد شده در سیستم داخلی، از چهار دنده سود برده و عملکردی مابین جعبه دنده‌های CVT و اتوماتیک سنتی را از خود به نمایش می‌گذارد. در مقایسه با نمونه‌های تولیدی ب ام و و مرسدس بنز، لکسوس LS500h از لحاظ کیفیت ساخت یک پله عقب‌تر بوده و هنوز هم در بخش‌هایی از کابین، از پلاستیک (هرچند با کیفیت بالا) استفاده شده است که میزان تجمل کابین را تنزل می‌دهد. البته زبان طراحی این شرکت متفاوت از رقبای ژرمن بوده و این خودرو نیز از کابین بسیار لوکس و مدرن سود می‌برد.

صندلی‌های فوق العاده راحت و مجزا به همراه تهویه و ماساژ و سیستم چندرسانه‌ای موجود در بخش عقبی، سواری بسیار راحت و سرشار از آرامشی را برای دو سرنشین عقبی رقم زده و این خودرو را در جمع بهترین خودروهای لوکس 2018 از هر لحاظ قرار می‌دهد.

قیمت

لکسوس LS500h هیبریدی با قیمت پایه‌ای در حدود 122.000 دلار (معادل 560 میلیون تومان) به فروش رسیده و از این لحاظ جایگاهی در میانه جدول بهترین خودروهای لوکس 2018 را به خود اختصاص می‌دهد. درحال حاضر مدل‌های تولیدی لکسوس در بازار ایران با توجه قوانین عجیب و تصمیمات محیرالعقول دولت در محدود خودروهای لوکس قرار گرفته و افراد بهره‌مند از ژن خوب، فرصت جولان دادن با یکی دیگر از بهترین خودروهای لوکس 2018 را از دست خواهند داد.

سایر مدل‌های شاخص خودروهای لاکچری 2018

علاوه بر نمونه‌های ذکر شده، اتومبیل‌های دیگری نیز وجود دارند که توانایی قرار گرفتن در فهرست بهترین خودروهای لوکس 2018 را داشته که با توجه به محدودیت 10 موردی این لیست، تنها اشاره‌ای گذرا به آنان خواهیم داشت:

  1. بنتلی فلاینگ اسپور (Bentley Flying Spur) با قیمت پایه‌ای در حدود 120.000 دلار (معادل 550 میلیون تومان)
  2. آلفارومئو جولیا Quadrifoglio با قیمت پایه‌ای در حدود 76.000 دلار (معادل 350 میلیون تومان)
  3. کادیلاک CTS-V با قیمت پایه‌ای در حدود 88.000 دلار (معادل 410 میلیون تومان)
  4. رولزرویس گوست (Ghost) با قیمت پایه‌ای در حدود 309.000 دلار (معادل 1.4 میلیارد تومان)
  5. ب ام و M6 Grand Coupe با قیمت پایه‌ای در حدود 121.000 دلار (معادل 560 میلیون تومان)
  6. مازراتی کواتروپورته با قیمت پایه‌ای در حدود 106.000 دلار (معادل 490 میلیون تومان)
  7. جنسیس G90 با قیمت پایه‌ای در حدود 70.000 دلار (معادل 320 میلیون تومان)
  8. مرسدس بنز کلاس G با قیمت پایه‌ای در حدود 125.000 دلار (معادل 580 میلیون تومان)
  9. ب ام و X6M با قیمت پایه‌ای در حدود 106.000 دلار (معادل 490 میلیون تومان)
  10. رولزرویس داون (Dawn) با قیمت پایه‌ای در حدود 345.000 دلار (معادل 1.6 میلیارد تومان)

گالری تصاویر بهترین خودروهای لوکس 2018

منبع:

Auto Express

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    ژن خوبو خووب اومدی

    پاسخ

    لامبورگینی و بوگاتی هم که لوکسن چرا اینجا نیستن؟

    پاسخ

    در بازارهای خودروی جهان، یکی از ویژگی‌های اصلی خودروی لوکس، فراهم کردن محیطی بسیار مجلل و مجهز برای سرنشینان صندلی‌های ردیف دوم بوده که نمونه‌های مورد اشاره شما با توجه به ماهیت اسپرت، کوپه و مسابقه‌ای بودن، تنها از یک ردیف صندلی سود می‌برند. به همین دلیل، اطلاق عبارت خودروی لوکس به این نمونه‌ها هرچند که با قیمتی بسیار بالاتر از اتومبیل‌های اشاره شده در این مطلب به فروش برسند، نادرست است.

    پاسخ

    درسته لامبورگینی و بوگاتی هم لوکس هستن ولی تو کلاسه این برند هایی که بالا گفته شده نیستن،لامبورگینی و بوگاتی قیمت و استحلاک بالاتری دارن و به مراتب از لحاظ کیفیت و لوکس بودن و تجهیزات و چیزهای دیگه پایین تر قرار میگیرن

    پاسخ