;
coinex

چگونه سایت خود را برای محاسبه اینترنت نیم بها ثبت کنیم؟

نحوه ثبت سایت‌های داخلی برای محاسبه اینترنت نیم بها اعلام شد. دامنه و آدرس عددی سایت باید در اختیار وزارت ارتباطات قرار گیرد.

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اعمال هزینه محاسبه اینترنت نیم بها برای استفاده از ترافیک سایت‌های داخلی نسبت به ترافیک بین‌الملل تاکید نموده است. وزیر ارتباطات در ادامه از راه اندازی پرتالی برای ثبت اطلاعات سایت‌های داخلی خبر داد و بیان کرد که رگولاتوری نحوه معرفی سایت‌های داخلی و محاسبه اینترنت نیم بها را برای استفاده از این تخفیف اعلام نموده است.

محاسبه اینترنت نیم بها برای سایت‌های داخلی

به منظور محاسبه اینترنت نیم بها لازم است تا سایت‌های داخلی و تولیدکنندگان محتوای داخلی که میزبانی آنها در داخل کشور انجام می شود، دامنه و همچنین آدرس عددی سایت خود را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اطلاع دهند.

مجید حقی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام نمود که اعمال محاسبه اینترنت نیم بها برای استفاده از ترافیک سایت‌های داخلی نسبت به ترافیک بین‌الملل، لازم است تا توسط شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنتی، رعایت شود و در مورد آن به کاربران نیز اطلاع رسانی گردد.

نحوه ثبت سایت برای محاسبه اینترنت نیم بها

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار داشت که تمامی تولیدکنندگان محتوای داخلی که سایت‌ها و محصولات آنها در داخل کشور میزبانی می‌شود می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. وی ادامه داد که برای این منظور تولیدکنندگان باید به پرتال سازمان فناوری اطلاعات ایران به آدرس http://ito.gov.ir  مراجعه کنند و یا با استفاده از لینک icip.ito.gov.ir دامنه و آدرس عددی (IP) خود را ثبت کنند. وی در ادامه اضافه کرد که بعد از ثبت این اطلاعات، آدرس‌ها به اپراتورهای اینترنتی برای اعمال اینترنت نیم بها اطلاع داده می‌شود.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید نمود که در راستای محاسبه اینترنت نیم بها تمامی ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت پرسرعت ثابت وظیفه دارند تا در مورد پهنای باند، سرعت و تعرفه ارائه شده به مشترکین، مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را به صورت دقیق و کامل اجرا نمایند.

به گفته وی لازم است تا بر اساس پهنای باند سرویس ارائه شده، در ۹۵ درصد مواقع، دریافت سرویس با پهنای باند خریداری شده از سوی مشترک مطابقت داشته باشد.

کیفیت مسیرهای اتصالی مشترکین به مراکز مخابراتی متفاوت است!

حقی در ادامه صحبت‌های خود در مورد محاسبه اینترنت نیم بها برای سایت‌های داخلی تصریح نمود که با توجه به اینکه مشترکین از مسیرهای متفاوتی برای اتصال به مراکز مخابراتی استفاده می‌کنند، کیفیت اتصال نیز متفاوت است و امکان ارائه سرعت‌های متفاوت به مشترکین به این کیفیت بستگی دارد. به گفته وی یکی از وظایف مهم شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنتی این است که با بررسی دقیق، سرعت‌های واگذاری را امکان‌سنجی کنند و پس از آن برای واگذاری به مشترکان اقدامات لازم را انجام دهند.

ارائه شکایت در صورت مشاهده تخلف یا بروز مشکل

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مشترکین خدمات اینترنت پرسرعت ثابت در خواست نمود تا در صورتی که هر گونه تخلف یا وجود مشکلی را در دریافت سرویس مشاهده کردند، شکایت خود را در این رابطه در سامانه ۱۹۵ ثبت نماید و نسبت به پاسخگویی به آن پیگیری‌های لازم را نیز انجام دهند.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر