;
coinex

دسترسی به اینترنت نسل 3 و نسل 4 در تمام کشور

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دسترسی به اینترنت نسل 3 و نسل 4 در تمام شهرهای کشور همزمان با ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهر مقدس مشهد اعلام نمود که همزمان با ایام دهه مبارک فجر، تمام شهرهای کشور به اینترنت نسل 3 و نسل 4 تلفن همراه متصل خواهند شد. به گفته وی پوشش اینترنت نسل 3 و نسل 4 در تمام شهرهای کشور سراسری شده است.

افتتاح همزمان پروژه‌های مخابراتی ویژه دهه فجر مشهد

مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های مخابراتی ویژه دهه فجر در مشهد مقدس، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین مدیرعامل شرکت مخابرات ایران برگزار گردید. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم اعلام نمود که بیش از ۱۲۴۶ شهر کشور از خدمات اینترنت نسل 3 و نسل 4 استفاده می‌کنند و قرار است تا پایان اسفندماه سال جاری نیز، حدود ۱۳۳۰ منطقه روستایی در خراسان رضوی تحت پوشش سه شبکه تلفن همراه ایرانسل، همراه اول و رایتل قرار گیرند.

آذری جهرمی در صحبت‌های خود در مورد دسترسی به اینترنت نسل 3 و نسل 4 در تمام کشور اعلام نمود که توسعه شهر هوشمند از شاخص‌های توسعه ICT در مجامع بین‌الملل است و ادامه داد که بسیاری از مشکلات شهر مشهد با هوشمندسازی حل خواهد شد.

به گفته آذری جهرمی شهر مشهد در واقع ویترین جمهوری اسلامی ایران است و اعلام نمود که در دهه فجر امسال قرار است تا ۱۲۴۶ شهر کشور تحت پوشش کامل اینترنت نسل 3 و نسل 4 همراه قرار گیرند. آذری جهرمی تاکید نمود که  همچنین قرار است تا حدود ۷۲۷ پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان در استان خراسان رضوی افتتاح گردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه در مورد حل مشکلات ارتباطای ۱۳۳۹ روستای خراسان رضوی تا پایان سال جاری سخن گفت و تاکید نمود که تا ٢٧ اردیبهشت ماه سال ۹۷ نیز، توسعه زیرساخت‌ها باید در استان خراسان رضوی به خوبی صورت گیرد. به گفته محمد جواد آذری جهرمی همین توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی و خدماتی است که امکان ایجاد شغل‌های جدید را فراهم می‌کند.

راه اندازی پارک فناوری تجارت در مشهد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه علاوه بر پرداختن به موضوع دسترسی به اینترنت نسل 3 و نسل 4 در کل کشور، به راه اندازی پارک فناوری تجارت در مشهد تا روز جهانی مخابرات که ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۷ است اشاره نمود و اعلام کرد که هدف از فعالیت این پارک، ارائه تسهیلات به شرکت‌های نوپا است. به گفته وی شرکتی که با ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه وارد این پارک گردد در ادامه حتما با پنج میلیارد تومان از آن خارج خواهد شد. آذری جهرمی تاکید نمود که این پارک نقش خوبی در اقتصاد دیجیتال ایفا خواهد کرد.

دسترسی به اینترنت نسل 3 و نسل 4 در کل کشور

محمد جواد آذری ‌جهرمی‌ توجه به توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را مهم دانست و در مورد دسترسی به اینترنت نسل 3 و نسل 4 سخن گفت. وی در ادامه به مردم وعده داد که تا پایان اسفند ماه سال جاری، ۱۳۳۰ منطقه روستایی در استان خراسان رضوی خواهند توانست به صورت همزمان به شبکه ارتباطی همراه اول و رایتل دسترسی داشته باشند. وزیر ارتباطات در ادامه همچنین وعده بهره‌برداری از ۴۵۵ روستا را اعلام کرد و ادامه داد که ۸۶۵ روستا نیز باقی خواهند ماند که مشکل ارتباطی آن‌ها نیز حتما تا پایان اسفند ماه سال جاری برطرف خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود که برای اولین بار بعد از تهران، در مشهد موضوع فناوری و محیط ‌زیست مورد توجه خود قرار گرفته است و ادامه داد که امروز در رابطه با سلامت در عرصه فناوری اطلاعات دغدغه‌هایی در مورد پخش فرکانس‌ها و امواج شبکه موبایل وجود دارد که باعث به خطر افتادن سلامتی‌ مردم می‌شود.

وزیر ارتباطات ادامه داد که آنها در شهر مشهد با همکاری شهرداری مشهد امکاناتی را فراهم کرده‌اند که باعث شده تا ساماندهی دکل‌های مخابراتی در شهر مشهد به جایگاه خوبی برسد. آذری‌ جهرمی در پایان اعلام نمود که آنها با زیباسازی و پایش امواج در سطح شهر سلامت مردم را تضمین خواهند کرد و از این پس امواج موبایل در این شهر برای مردم مضر نخواهد بود.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر