;
coinex

بررسی اپلیکیشن الوپیک ؛ هر آنچه که باید در مورد این اپلیکیشن درخواست پیک موتوری بدانید

اپلیکیشن الوپیک یکی از اپلیکیشن‌های حوزه حمل و نقل ایران است که توانسته با نوآوری و پوشش‌دهی مناسب در زمینه حمل مسافر و کالا در حیطه‌ای جدا از تاکسی، فعالیت خود را در ایران آغاز کرده و به نفوذ بالایی در فضای اینترنتی کشور برسد. در ادامه به بررسی اپلیکیشن الوپیک می‌پردازیم.

روزگاری بود هر کسی که از کار بیکار می‌شد، می‌گفت اشکال ندارد، می‌روم مسافرکشی می‌کنم یا پیک موتوری می‌شوم، ولی اینکه چطور بتواند بازار خوبی برای مسافربری یا پیک موتوری پیدا کند که درآمد خوبی داشته باشد و از طرف دیگر بتواند مشتریان خوبی نیز پیدا کند، مساله‌ای بود که برای بسیاری لاینحل به نظر می‌رسید.

وقتی بچه بودیم و GTA بازی می‌کردیم، یکی از ماموریت‌هایی که در این بازی پرطرفدار خیلی خودنمایی می‌کرد، بخشی بود که کاراکتر بازی به عنوان یک مسافربر عمل می‌کرد و با ماشین یا موتوری که همیشه سرقتی بود و از راه زورگیری به دست می‌آمد (نکته بد ماجرا بود) به مکانی که مسافر ایستاده بود می‌رفت، او را سوار می‌کرد و به مقصد می‌رساند.

کاراکتر بازی در ازای این کار پول دریافت می‌کرد و تا جاییکه مسافر بود و گیمر نیز دلش می‌خواست، می‌توانست این کار را انجام دهد! شاید آن روزها مدیران سرویس‌ حمل و نقل اوبر که در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند نیز فکر نمی‌کردند که آیا می‌توان این ایده را در دنیای واقعی هم پیاده کرد؟!

اپلیکیشن الوپیک

به گمانم اسنپ و تپسی و الوپیک و برنامه‌هایی اینچنین، به احتمال زیاد برای به واقعیت تبدیل کردن این رویاهای بچگی ما روی کار آمدند. این اپلیکیشن‌ها و علی‌الخصوص الوپیک، مشکل لاینحل افرادی را که می‌خواستند در یک سیستم منظم و مشخص، کار پیک موتوری را انجام دهند، حل نمود و توانست حتی به این کار یک شخصیت مستقل ارائه دهد. جالب است که در حال حاضر، بسیاری از کارکنان این سرویس حمل و نقل  حتی افتخار می‌کنند که لباس این استارتاپ ایرانی را می‌پوشند و دیگر پیک موتوری کاری نیست که آخرین گزینه ایرانی‌ها باشد!

اینکه حتی کرایه وانت و یا حمل احتمالا غیرقانونی مسافر! با موتور هم اینترنتی شده است، شاید عجیب باشد، ولی دنیای استارتاپی، این روزها به قدری نوآوری دارد و مواردی از نیازهای روزه‌مره ما انسان‌ها را به بستر صفر و یک می‌کشانند که واقعیتش، خیلی هم از بودن الوپیک متعجب نمی‌شویم و شاید پس از اسنپ و تپسی و حتی بقچه ( به زودی در تکراتو معرفی خواهیم کرد، فقط بدانید نانوای محله‌ها هستند در اینترنت!)، بودن بستری مناسب برای کرایه موتور و وانت در اینترنت، بیشتر از یک موضوع حیرت آور، یک نیاز و تقاضای جدی برای کاربران به شمار می‌رفت.

اپلیکیشن الوپیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

در ادامه به ویژگی‌های مهم و کاربردی استفاده از اپلیکیشن الوپیک می‌پردازیم و سپس به نقص‌ها و ضعف‌هایی که در حین کار با این اپلیکیشن مشاهده کردیم، اشاره خواهیم کرد.

ارسال متناسب و صرفه جویی در هزینه و زمان

یکی از ویژگی ‌هایی که الوپیک در سرتاسر سایت، اپلیکیشن و تبلیغاتش به وضوح می‌خواهد به مشتری القا کند، همین مطلب است که استفاده از الوپیک مساوی است با صرفه‌جویی در هزینه و زمان و این بدین معنی است که الوپیک سعی کرده تا در هزینه‌های مربوط به پیک موتوری و یا کرایه وانت بار کاهش‌های محسوس ایجاد کند. به دلیل گستردگی شبکه خدمات این اپلیکیشن، دسترسی کاربر به سفیران الوپیک به راحتی و در اسرع وقت امکان‌پذیر است.

طبق تجربیات ما برای کار با پیک موتوری‌ها و تست‌هایی که با الوپیک انجام دادیم، این ادعا کاملا درست است. مسیرهایی که ما در الوپیک انتخاب کرده و درخواست پیک موتوری آنلاین داشتیم، با قیمت‌های بسیار خوبی ارائه شد. جالب است که حتی این نرخ‌ها با قیمت‌های 3 سال قبل پیک‌های موتوری‌ شرکتی تهران نیز قابل رقابت است چه برسد به وقتی که الوپیک نبود و شرکتهای پیک موتوری جولان گذشته را داشتند.

به نظر می‌رسد الوپیک همانند همتای تاکسی‌دارانش توانسته به مقدار قابل توجهی هزینه‌های مربوط به مشتریان خدمات پیک موتوری را کاهش بدهد و از این لحاظ قطعا نمره عالی را می‌گیرد.

دومین مطلب در این بخش صرفه‌جویی در زمان است که  الوپیکی‌ها توانسته‌اند با گسترش شبکه سفیرانشان در مناطق مختلف تهران، حجم خوبی از موتور و وانت را داشته که سرویس‌دهی مناسبی نیز برای کاربران به همراه خواهد داشت.

طبق گفته‌های این شرکت، سرویس سفارش پیک موتوری و وانت بار الوپیک به کارکنانش آموزش‌های لازم پیرامون ارائه محترمانه و خدمات در اسرع وقت را داده است. یکی از شعارهای این اپلیکیشن، تحویل مرسوله در سریعترین زمان است.

در مورد نحوه ارسال نیز با توجه به توضیحاتی که شما در بخش سفارش می‌نویسید، پیک متناسب با نیاز شما را برایتان ارسال می‌کند. به طور مثال اگر جعبه بزرگی دارید، قطعا با موتور امکان ارسال نیست و باید وانت ارسال شود و یا اگر بسته کوچکی دارید، ولی خودتان نیز تمایل دارید با بسته سفر کنید نیز باعث می‌شود انتخاب‌هایی باشد که الوپیک برای ارسال پیک به آنها نیاز دارد.

مرسولات خود را در الوپیک به صورت زنده ببینید!

یکی از ویژگی‌های اپلیکیشن الوپیک، امکان مشاهده مرسوله‌ای است که کاربر ارسال می‌کند و نیاز مبرم به مشاهده مکان دقیق پیک دارد تا پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهد. به معنای دیگر هنگامی که کاربر درخواست پیک می‌کند و مرسوله یا همان وسیله یا نامه یا هر چیزی که قصد ارسالش را دارد، به پیک تحویل می‌دهد و او به راه میفتد، می‌تواند از طریق اپلیکیشن نحوه حرکت و مکان دقیق پیک را روی  نقشه مشاهده کند.

این امکان به کاربر کمک می‌کند هم خیالش از بابت در اسرع وقت رسیدن بسته راحت باشد و هم اینکه با مشاهده محل دقیق، زمان دقیق‌تری برای رسیدن بسته یا مرسوله بدهد. همچنین امکان درخواست پیک از طریق نسخه وب این اپلیکیشن وجود دارد و اینکه می‌توانید پس از ارسال درخواست از اپلیکیشن، روند تحویل بسته را از طریق نسخه تحت وب مشاهده کنید و نیازی به استفاده از موبایل نداشته باشید.

الوپیک مرسولات را بیمه می‌کند

یکی دیگر از امکانات و خدمات منحصر به فرد اپلیکیشن الوپیک، بیمه تمامی مرسولات و بسته‌های ارسالی است. یکی از مشکلاتی که معمولا کاربران و مشتریان پیک‌های موتوری دارند، این است که در صورت هرگونه اتفاقی از مسئولیت‌ها و عواقب آن سر باز می‌زنند، ولی در الوپیک با انتقال ریسک از شرکت ارائه دهنده خدمات به شرکت‌های بیمه که کار اصلیشان پذیرفتن ریسک است، این آرامش خاطر به مشتری و پیک و شرکت واسط که الوپیک است، داده می‌شود و هیچ کدام از طرفین متحمل ضرر و زیان نمی‌شوند.

بسته‌های خود را به چند مقصد ارسال کنید

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب الوپیک، امکان ارسال بسته‌ها و مرسولات به صورت چند آدرس است. اگر مشتری دارای فروشگاهی باشد که محصولی را می‌فروشد و یا اینکه شرکتی قصد دارد یک سری بسته‌های تبلیغاتی برای مشتریانش ارسال کند، می‌تواند در هر بار دریافت از خدمات الوپیک با انتخاب چند آدرس برای مقصد، در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کند.

الوپیک در این سرویس به کاربر امکان می‌دهد با انتخاب چند مقصد برای پیکی که می‌گیرد، هزینه کمتری در مجموع برای آنها بپردازد و از سوی دیگر پیک نیز می‌تواند به درآمد بیشتری برسد.

الوپیک در این سرویس به کاربر امکان می‌دهد با انتخاب چند مقصد برای پیکی که می‌گیرد، هزینه کمتری در مجموع برای آنها بپردازد و از سوی دیگر پیک نیز می‌تواند به درآمد بیشتری برسد.

محدودیتی در نوع و زمان ارسال مرسوله نیست!

یکی از نکات جالب توجه اپلیکیشن الوپیک عدم محدودیت در ارسال هر نوع بسته پستی است. به جز بعضی از موارد خیلی خاص، کاربران این اپلیکیشن می‌توانند هر چیزی را که دوست دارند به الوپیک بسپارند و به مقاصد خود تحویل دهند. گستردگی سرویس دهنده‌های این برنامه که از موتور تا وانت است، باعث شده حجم بسته‌ها اهمیتی نداشته باشد و همه موارد قابل ارسال قانونی، امکان ارسال داشته باشند.

یکی دیگر از امکانات اپلیکیشن الوپیک، امکان درخواست زمان‌بندی شده پیک برای ارسال مرسوله است. بدین ترتیب که شما اگر برای 3 روز دیگر یک بسته مهم برای کسی می‌خواهید بفرستید، می‌توانید با تعیین زمان‌بندی در اپلیکیشن الوپیک، پیک موردنظرتان را سه روز دیگر و در ساعت مثلا 12 ظهر در اختیار بگیرید.

این امکان برای شرکتها و فروشگاهها و مراکز اداری بسیار مهم است؛ چرا که با این کار درخواست شما در روز و ساعت موردنظر در اولویت قرار گرفته و بدون معطلی پیک موردنظرتان را دریافت خواهید کرد.

امکان ارسال چند درخواست پیک به صورت همزمان

یکی دیگر از ویژگی‌های برنامه الوپیک امکان استفاده از چندین سرویس‌دهنده به صورت همزمان است. به صورت مثال اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و چندین سفارش دریافت کرده‌اید که هر کدام در مسیرهای متفاوتی هستند و نیاز دارید که همه آنها در سریعترین زمان ممکن تحویل داده شود، طبیعتا استفاده از سرویس چند مقصده برایتان مفید نخواهد بود. شما می‌توانید چندین پیک از اپلیکیشن الوپیک بخواهید و به صورت جداگانه همه آنها را مدیریت کنید، بدون آنکه تداخلی در روند کاری شما و الوپیک پیش بیاید.

 

بسته‌های ارسالی با آدرس‌های تکراری با تکرار در الوپیک!

اگر جزو مشتریانی هستید که معمولا یک سری بسته از مبدا همیشگی به یک مقصد مشخص ارسال می‌کنید، لازم نیست هر بار درخواست پیک کرده و پروسه درخواست پیک را با دادن آدرس مبدا و مقصد تکرار کنید.

اپ الوپیک سوابق شما را در اختیار دارد و با استفاده از آن، می‌تواند هر یک از سوابق درخواست‌های شما را تکرار کند. یعنی اگر شما دوباره و سه باره و چندباره خواستید از همان مبدا به همان مقصد پیکی ارسال کنید، کافی است روی تکرار عملیات روز گذشته کلیک کنید و بدین ترتیب صرفه‌جویی خوبی در وقت شما صورت خواهد گرفت.

آدرس‌های پرکاربرد در الوپیک، ذخیره می‌شوند

یکی دیگر از نکاتی که در بررسی اپلیکیشن الوپیک مشاهده کردیم امکان ذخیره یک سری آدرس‌های منتخب است که کاربر احتمالا به این مبدا یا مقصد‌ها نیاز روزانه و یا تکراری دارد. کاربر در اپلیکیشن الوپیک به راحتی می‌تواند هر تعداد آدرسی که نیاز دارد به آدرس‌های منتخب خود اضافه کند و در هنگام درخواست پیک، صرفا با انتخاب آنها سفارش را ثبت کرده و از تلف شدن وقت برای انتخاب آدرس، جلوگیری نماید.

هر گونه که دوست دارید، وجه الوپیک را پرداخت کنید

الوپیک همانند اسنپ و تپسی و … دو نوع پرداخت برای هزینه پیک‌هایش درنظر گرفته است. کاربر با توجه به تمایل خود می‌تواند نحوه پرداخت هزینه پیک را به صورت اعتباری و یا نقدی انتخاب کند. در حالت اعتباری، کاربر باید حساب خود را در اپلیکیشن الوپیک شارژ کرده و پس از این کار به صورت خودکار هزینه پیک حساب خواهد شد.

در حالت نقدی به دو صورت امکان تسویه وجود دارد : 1- مبلغ در مبدا توسط فرستنده پرداخت شود 2- مبلغ در مقصد توسط گیرنده پرداخت شود. این آپشن در هنگام ارسال وجود دارد و با انتخاب هر گزینه، الوپیک نوع تسویه را مشخص می‌کند.

پیکی که ارسال کردید، بازمی‌گردد!

یکی دیگر از ویژگی‌های برنامه الوپیک هنگام ارسال درخواست، امکان فعالسازی برگشت پیک به مبدا است. یعنی شما پیکی را درخواست می‌کنید، بسته‌ای به او می‌دهید و او پس از تحویل بسته به محل شما بازمی‌گردد. مثالهای زیادی برای دلیل انتخاب این گزینه وجود دارد ولی شایع ترین آن بسته‌های حاوی مدارکی است که به طور مثال نیاز به امضا دارند.

مثلا اگر از کسی چکی دارید که امضای آن مخدوش است و یا تاریخ آن به اشتباه نوشته شده و یا اصلا قصد تغییر تاریخ چک را دارید، می‌توانید با استفاده از الوپیک، چک را به محل طرف قراردادتان ارسال کنید و او پس از تصحیح موارد توافق شده، آن را با پیکی که ارسال کرده‌اید، برگرداند. این اقدامات برای تسهیل امور بسیار بروز بوده و نقش بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های مشتریان داشته است.

الوپیک شما را از رسیدن بسته به مقصد و فرد موردنظرتان مطمئن می‌کند

حتما تابحال برایتان پیش آمده که وقتی بسته‌ای را از طریق پست دریافت می‌کنید، متصدی پست، از شما برای دریافت بسته امضا گرفته است. البته این کار چند وقتی است که با دستگاههای الکترونیکی انجام می‌شود و مشتری با دستگاههای مخصوص پست، امضا می‌کند، ولی به هر حال چه به صورت سنتی و چه به صورت مدرن، امضای دریافت کننده در برگه پستی ثبت می‌شود.

این امکان به پست و فرد ارسال کننده کمک می‌کرد که اگر اتفاقی و یا دعوای حقوقی برای بسته ارسالی پیش آمد بتواند از این مدارکی که پست در اختیار دارد، استفاده کرده و ادعای خود را ثابت کند.

الوپیک نیز با الگوگیری از این امکان پست، این امکان را به اپلیکیشن اضافه کرده که وقتی پیک ارسالی به مقصد رسید و بسته را به فرد گیرنده تحویل داد، امضای او را به صورت دیجیتالی دریافت کرده و برای فرد فرستنده نمایش می‌دهد. بدین ترتیب گیرنده مطمئن می‌شود که بسته به سلامت به مقصد رسیده و مشکلی برای آن پیش نیامده است.

هدیه اولیه و باشگاه مشتریان الوپیک و هدیه دعوت

یکی از مزایایی که الوپیک به کاربرانش می‌دهد، هدیه اولیه 5000 تومانی است که همه کاربران از این هدیه بهره‌مند می‌شوند تا در درخواست‌هایشان استفاده کنند. با توجه به هزینه بسیار اقتصادی درخواست پیک در اپلیکیشن الوپیک، این مقدار هدیه اولیه درصد بالایی از سفارش اول مشتری را کفاف می‌دهد که قطعا هدف الوپیکی‌ها تست مشتریان است که آنها را با این برنامه آشنا کند.

دومین موردی که اتفاقا به تازگی به این برنامه اضافه شده است، بخش باشگاه مشتریان الوپیک است که امکانات و مزایای جالبی دارد. الوپیک در یک اقدام جالب برای هر سفارش یک امتیاز درنظر گرفته است. این امتیاز بر اساس نوع درخواست و نوع پرداخت که در حالت اعتباری امتیاز دوبرابر می‌شود، محاسبه شده و کاربر می‌تواند با جمع‌آوری امتیازات از امکانات الوپیک بهره‌مند شود.

کاربر در باشگاه مشتریان الوپیک در 4 سطح آبی، برنزی، نقره‌ای و طلایی قرار گرفته و طبق تراکنش‌های مالی که دارد به سطوح بالاتر می‌رود. امتیازات الوپیکی قابل تبدیل به کدهای تخفیف خرید از فروشگاهها بوده و یا کاربر می ‌تواند با تبدیل آنها به اعتبار الوپیک، از امتیازاتش برای درخواست پیک استفاده کند که یک امکان بی‌نظیر است.

اپلیکیشن الوپیک چه ضعف هایی دارد؟

توضیحات اضافی که ارسال پیک را کند می‌کند

یکی از ضعف‌های الوپیک بخش ارسال درخواست این اپلیکیشن است. با وجود آپشن‌های مختلف، نبود گزینه‌هایی برای مشخص کردن نوع و وزن بار و سایر موارد باعث می‌شود که توضیحات دلخواه وارد کار شده و بررسی هر درخواست حتی به میزان یک دقیقه به تاخیر بیفتد. اگر مسئولین الوپیک فکری به حال بخش ارسال درخواست کنند، به رضایت بیشتر کاربران کمک خواهد کرد. به طور مثال کاربر قطعا می‌داند که برای بسته‌اش وانت نیاز دارد یا موتور.

نبود پیک در بعضی از مناطق تهران

یکی از نقاط ضعف الوپیک عدم مدیریت درست بروی پخش درست سفیران در همه مناطق تهران است. طبق بررسی‌های عملی ما در تکراتو در مناطقی مثل نارمک، مناطق جنوبی تهران، شرق تهران یا پیکی وجود ندارد و یا نهایتا 1 پیک وجود دارد که طبیعتا این تعداد نرمالی نیست.

البته گفتنی است در مناطقی مثل گمرک یا مراکز شهر، تعداد بالایی از سفیران الوپیک حضور دارند که البته به دلیل موقعیت قرارگیری اکثر باربری‌ها در این مناطق، معقول به نظر می‌رسد.

الوپیک کمی می‌تواند سریعتر باشد

یکی از تجربه‌های کاربری ما با اپلیکیشن الوپیک، لودینگ‌هایی است که در وسط کار مشاهده می‌شود. با توجه به سابقه کار با اسنپ و تپسی و سایر اپلیکیشن‌های حمل و نقل، دلیل کندی در تغییر عملکرد و یا ثبت فعالیت موجود در الوپیک را نمی‌دانیم! امیدواریم مسئولین الوپیک نسبت به سریعتر کردن عملکرد الوپیک اقدام کنند.

نقشه الوپیک به زیبایی دیگر اپلیکیشن‌های حمل و نقل نیست

یکی از قابلیت‌های خوب اسنپ و تپسی و کارپینو استفاده از نقشه متناسب سازی شده با برند این شرکتهاست. اما الوپیک از همان نقشه ساده برای ثبت آدرس استفاده می‌کند که البته عیب بزرگی نیست، ولی با توجه به تبلیغات گسترده و سلیقه مشتریان بهتر است نسبت به متناسب سازی نقشه با برند خود اقدام کند.

جمع بندی :

به طور کلی در بررسی اپلیکیشن الوپیک کارایی خوبی به نسبت هدف و موضوعی که درآن کار می‌کند، وجود دارد و با توجه به تبلیغات، کمپین‌ها و نوآوری‌هایی که در این زمینه داشته، مستعد پیشرفتهای خوبی در زمینه حمل و نقل است. امیدواریم حال دل مدیران الوپیک نیز به خوبی و شادی تبلیغات و ظاهر الوپیک باشد!

 

دانلود اپلیکیشن الوپیک

در ادامه با کلیک روی دکمه زیر می‌توانید اپلیکیشن الوپیک را دانلود کنید

دانلود اپلیکیشن

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام برنامه الو پیک موتوری من در صفحه اشکال زدایی با داشتن نت پر سرعت همیشه اینترنت ضعیف بوده وسرویس نمیخورد در حالی که ارسال موقعیت مکانی ثانیه ای انجام میگیرددرصورت ارتباط با پشتیبانی مکان یابی هم بد میشود با اقای نایبی هم در این زمینه با استار تاپ ارتباط گرفتم اما مشکل برطرف نشد.

    پاسخ