;
coinex

ایجاد اشتغال در فضای مجازی با راه اندازی بازار مشاغل خانگی

 

ایجاد جمعه بازار، راه اندازی طرح بازار مشاغل خانگی و بازارچه‌های محلی در فضای مجازی، یکی از راه‌های مهم برای ایجاد اشتغال در کشور است.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان، به اهداف مهم طرح مشاغل خانگی اشاره کرده است و اعلام نموده که  ایجاد جمعه بازارها، بازارچه‌های محلی و طرح بازار مشاغل خانگی در فضای مجازی یک امر مهم برای ایجاد اشتغال است. وی در ادامه تاکید نمود که  ICT توانسته است تا گستره ارتباطات را گسترش دهد و واسطه‌ای برای تمام محصولات و خدمات حوزه مشاغل خانگی و خرد با کیفیت و ارزان باشد.

ایجاد بازار مشاغل خانگی در فضای مجازی

محمدصادق بیجندی در ادامه صحبت‌های خود در مورد راه اندازی طرح بازار مشاغل خانگی و بازارچه‌های محلی در فضای مجازی تاکید نمود که ارتباطات و فناوری اطلاعات توانسته است بستر توسعه بسیاری از فعالیت‌ها و مشاغل خرد و کوچک باشد. به گفته وی ارتباطات و فناوری اطلاعات بستری است که توانسته تمام محصولات و خدمات بازار مشاغل خانگی را به بازار معرفی می‌کند.

وی در ادامه اعلام نمود که بیکاری مهار شدنی است و می‌توان با احیاء برخی از مشاغلی که قدیمی هستند و در کشور فراموش شده‌اند، مشکل بیکاری را حل کرد. به گفته وی رفع این مشکل بزرگ با استفاده از نوآوری و خلاقیت در رشته‌های جدید و همچنین ایجاد زنجیره ارزش محقق خواهد شد.

وی در ادامه در مورد طرح بازار مشاغل خانگی بیشتر توضیح داد و تاکید نمود که این طرح الگویی است که در صورت عملیاتی شدن، نتایج و بازخورد آن به سایر مناطق کشور تعمیم داده خواهد شد. وی در ادامه از اینکه این طرح بتواند در حوزه مشاغل خانگی بخش کوچکی از مشکلات نقاط کم‌برخوردار را حل کند، اظهار امیدواری نمود.


بیشتر بخوانید : جوانان منتظر کمک از سوی دولت نباشند، خودشان به فکر راه‌اندازی کسب و کار باشند!


بررسی اهداف مهم ایجاد بازار مشاغل خانگی در فضای مجازی

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان در مورد اهداف طرح بازار مشاغل خانگی سخن گفت و اعلام نمود که یکی از اهداف مهم این طرح، ایجاد جمعه بازارها و یا بازارچه‌های محلی در فضای مجازی است. به گفته وی برای اتصال به این بازار چند هدف‌گذاری انجام شده است که از جمله می‌توان به استقرار بازارهای روز محلی و منطقه‌ای با نگاه و شیوه مدرن اشاره کرد. وی ادامه داد که بخشی از این بازار به بحث بسته‌بندی محصولات خانگی و خرد اختصاص دارد، بخشی به برندسازی برای محصول و بخشی نیز به مقوله کیفیت مربوط می‌شود که در آن تلاش شده تا محصولاتی عرضه گردد که کیفیت بالایی دارند و از قیمت مناسب و ارزانی نیز برخوردار هستند.

نقش استان‌ها در طرح بازار مشاغل خانگی

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان، کردستان را مهد منابع خدادادی، نیروی انسانی فرهیخته، منابع طبیعی خدادادی، پتاسنیل‌ها، معادن و …  دانست و اظهار نمود که امیدوار است در طرح توسعه مشاغل خانگی، تمامی دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی و خصوصی بتوانند مشارکت و همکاری نمایند تا گام مؤثر و مثبتی در هم‌افزایی پتانسیل‌های موجود استان‌ها برداشته شود. وی در ادامه اعلام نمود که طرح بازار مشاغل خانگی هم اکنون با کمک، همکاری و همراهی جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد واسطه‌ای و توسعه‌ای در هشت استان در حال انجام است که خوشبختانه استان کردستان نیز یکی از این استان‌ها است.

معاون جهاددانشگاهی کشور و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان با بیان نمود که در حوزه مشاغل خانگی و همچنین مشاغل خٌرد، استان کردستان یکی از پرپتانسیل‌ترین استان‌های موجود در کشور است. به گفته وی در استان کردستان تمرکز بر ایجاد مشاغل خانگی در حوزه‌های کشاورزی، آی سی تی و گردشگری وجود دارد.

وی در پایان صحبت‌های خود در مورد طرح بازار مشاغل خانگی اعلام نمود که کردستان به صنایع دستی آن معروف است و ادامه داد که کردستان در حوزه کشاورزی هم در بسیاری از محصولات سرآمد کشور است.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر