;
coinex

توسعه‌ی فعالیت قطعه سازان ایرانی با اتصال به شبکه جهانی قطعه سازی

براساس گفته‌های معاون توسعه صنایع حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) قطعه سازان ایرانی به شبکه جهانی قطعه سازی متصل می‌شوند.

به گزارش تکراتو و به نقل از اخبار خودرو، معاون توسعه صنایع حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، از اتصال قطعه سازان ایرانی به شبکه جهانی قطعه سازی، در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو تهران خبر داده است.

قطعه سازان ایرانی به شبکه جهانی قطعه سازی متصل می‌شوند!

بهزاد اعتمادی در نشست خبری پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو اعلام نمود که در تولید ناخالص داخلی کشورهای پیشرفته، صنعت خودروسازی پس از نفت و بانکداری، رتبه سوم گردش مالی را دارد. به گفته وی ایران به عنوان لوکوموتیو صنعتی، اهمیت ویژه‌ای دارد.

پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو، در تاریخ 24 و 25 بهمن ماه سال جاری، در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد. این همایش با محوریت زنجیره تامین رقابت پذیر (مواد اولیه، قطعه سازی، لجستیک) خواهد بود.

این مقام مسئول در ادامه صحبت‌های خود در مورد اتصال قطعه سازان ایرانی به شبکه جهانی قطعه سازی تاکید نمود که یک خودرو زنجیره تامین وسیعی دارد و از قطعات زیادی نیز تشکیل شده که این امر باعث شده تا با خود اشتعالزایی و چرخش سرمایه را به همراه داشته باشد و از صنایع استراتژیک محسوب گردد.


بیشتر بخوانید : تقویت تولیدات داخلی قطعه سازان با تسهیل واردات مواد اولیه قطعات


وی در ادامه یادآور شد که پس از اجرای برجام اتفاقات خوبی در صنعت خودروی کشور رخ داده است و این صنعت توانسته است در مدت دو سال گذشته رشد قابل توجهی داشته باشد.

معاون ایدرو همچنین تصریح نمود که صنعت قطعه‌سازی کشور نتوانسته است همگام با خودرو سازی رشد کند و هدف این است که در این همایش قطعه سازان ایرانی به شبکه جهانی قطعه سازی متصل گردند.

تاثیر همایش بین المللی صنعت خودرو در پیشرفت عملکرد قطعه سازان ایرانی

کارشناسان در مورد فرصت به دست آمده در این همایش برای قطعه سازان ایرانی عقیده دارند که می تواند برای صنعت خودرو و صنعت قطعه سازی کشور بسیار مفید واقع شود. آنها معتقدند که پس از از تحریم‌ها این امکان وجود دارد که در فضای به وجود آمده بتوان آزادانه و بدون هزینه کردن ارز اضافی برای دور زدن تحریم‌های موجود، به فکر انتقال و توسعه فناوری و همچنین به روز کردن صنعت خودرو و صنایع وابسته به آن بود. به گفته آنها مدت سه سال است که این کار پله پله در حال انجام است.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر