;
coinex

آموزش قطع پیامک های تبلیغاتی در سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل

بسیاری از کسب و کارها و حتی خود اپراتورها نیز با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحمت‌هایی را ایجاد کرده‌اند. بنابراین آموزش قطع پیامک های تبلیغاتی یک موضوع مهم است.

با وجود اینکه مسئولین تاکنون اقدامات مختلفی را برای کاهش و جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انجام داده‌اند اما باز هم ارسال این پیام‌ها ادامه دارد. حتی سامانه‌ای راه اندازی شد که افراد می‌توانستند از طریق آن از فرد ارسال کننده پیامک شکایت کنند. اما این تبلیغات پیامکی همچنان پا برجاست.

به گزارش تکراتو و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  بسیاری از کاربران از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی شاکی هستند. اما آیا با وجود این همه تنفر مشترکین از اینگونه تبلیغات، آیا این پیامک‌ها واقعا نقش تبلیغات دارند یا ضد تبلیغاتی!؟ با توجه به اینکه رهایی از شر این پیامک‌های تبلیغاتی مهم است در ادامه آموزش قطع پیامک های تبلیغاتی در اپراتورهای مختلف ارائه خواهد شد.


بیشتر بخوانید : برخورد با پیامک های مزاحم تبلیغاتی از طریق سامانه ۱۹۵


نکات مهمی که قبل از حذف پیامک‌های تبلیغاتی توجه به آنها ضروری است!

قبل از اینکه اقدام به حذف پیامک‌های تبلیغاتی نمایید، بهتر است به نکات ضروری زیر توجه داشته باشید :

1.فراموش نکنید که پیامک‌های تبلیغاتی که به منظور اطلاع رسانی در مورد سرویس‌های پایه، اطلاع رسانی اپراتور و باند پهن اپراتورها ارسال می‌شوند، جزو پیامک‌های تبلیغاتی در نظر گرفته نمی‌شوند. یعنی اگر مشترکی اقدام به قطع پیامک‌های تبلیغاتی نماید، باز هم این پیامک‌ها را دریافت خواهد کرد.

2.تمامی مشترکینی که در باشگاه‌هایی خاص عضو هستند و  شماره همراه خود را در این مکان‌ها ارائه کرده‌اند، در صورت عدم دریافت پیامک، اپراتورها در این باره هیچ نقش و دخالتی ندارند.

آموزش قطع پیامک های تبلیغاتی در اپراتورهای مختلف

در ادامه به آموزش قطع پیامک های تبلیغاتی و خدمات ارزش افزوده در تمامی اپراتورها خواهیم پرداخت. یکی از روش‌های حذف پیامک‌های تبلیغاتی بین تمامی اپراتورها مشترک است که در ابتدا به بررسی نحوه استفاده از آن می‌پردازیم.


بیشتر بخوانید : پیامک های مزاحم اپراتورها نیز مسدود شدند!


آموزش قطع پیامک های تبلیغاتی با استفاده از یک روش مشترک در تمام اپراتورها

در این روش از کد دستوری #800* که بین تمامی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل مشترک است، استفاده می‌شود. مراحل استفاده از آن به صورت زیر است :

1.ابتدا #800* شماره گیری می‌شود.

2.بعد از شماره گیری کد اعلام شده، منویی که دارای 3 گزینه است، نشان داده می‌شود :

  • مشاهده سرویس‌های فعال
  • قطع خدمات مبتنی بر محتوا
  • قطع پیامک‌های تبلیغاتی

از بین گزینه‌های موجود می‌توانید براساس نیاز خود یک گزینه را انتخاب کنید. نتیجه درخواست و فعالیتی که انجام داده‌اید، به صورت یک پیام کوتاه برای شما ارسال خواهد شد.

آموزش قطع پیامک های تبلیغاتی در اپراتور همراه اول

تمایم مشترکین اپراتور همراه اول می‌توانند برای قطع پیامک‌های تبلیغاتی و عدم دریافت آنها، به یکی از روش‌های زیر عمل کنند :

  • فرستادن عدد یک به 8999
  • با شماره گیری کد دستوری #8999*
  • با شماره گیری کد دستوری *800*
  • تماس گرفتن با مرکز اطلاع رسانی 9990

آموزش قطع پیامک های تبلیغاتی در اپراتور ایرانسل

کاربرانی که قصد دارند پیامک‌های تبلیغاتی اپراتور ایرانسل و همچنین خدمات مبتنی بر محتوا را قطع نمایند، می‌توانند از راه‌های گوناگونی که برای این منظور در نظر گرفته شده‌اند استفاده کنند. از جمله این روش‌ها به صورت زیر هستند. البته این روش‌ها مختص اپراتور ایرانسل هستند و برای حذف پیامک‌های تبلیغاتی در سه حالت می‌توان از آنها استفاده کرد :

  • از طریق شماره ایرانسل خود با شماره ۷۰۰ تماس بگیرید و حذف پیامک‌های تبلیغاتی را ثبت نمایید.
  • از طریق یک شماره‌ی غیرایرانسلی نیز می‌توانید با شماره ۰۹۳۷۰۰۰۰۰۰ تماس بگیرید و درخواست قطع پیامک‌های تبلیغاتی خود را ثبت نمایید.
  • روش بعدی که می‌توانید از آن برای قطع پیامک‌های تبلیغاتی استفاده کنید، ارسال عدد ۲ به شماره ۵۰۰۵ است. از این طریق امکان درخواست اتصال مجدد نیز امکان پذیر است. که در این حالت می‌توانید عدد ۱ را به ۵۰۰۵ ارسال کنید. فراموش نکنید که در این حالت خط شما باید ایرانسل باشد.

در مورد پیامک‌های اطلاع رسانی باید گفت که آنها پیام تبلیغاتی نیستند. این پیامک‌ها جهت اطلاع رسانی مخاطبین برای آنها ارسال می‌شوند. از جمله پیامک‌های اطلاع رسانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پیامک‌های قضایی
  • پیامک‌های تراکنش بانکی
  • پیامک‌های پلیسی و انتظامی
  • پیامک‌های اپراتورها
  • پیامک‌های دولتی و حکومتی
  • پیامک‌های رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات رادیویی و همانند آن)

آموزش غیرفعال سازی طرح سامانه ۸۲۸۲ اپراتور ایرانسل

در صورتی که مشترکی یکی از طرح‌های ۸۲۸۲ ایرانسل را فعال کرده باشد، از اعتبار وی کم خواهد شد. در صورتی  که مایل به قطع پیامک‌های ۸۲۸۲ ایرانسل هستید، می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید :

1.ارسال یک پیامک به ۱۳۱ جهت دریافت رمز ورود به ویترین ایرانسل

2.مراجعه به سایت ایرانسل به آدرس www.irancell.ir و و ورود به سیستم از طریق گزینه موجود در بالای سایت.

3.در قسمت شناسه، شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و در ادامه رمز دریافتی از طریق پیامک را وارد نمایید.

4.در آخر نیز به قسمت سرویس مبتنی بر پیام کوتاه رفته و در بخش شارژ خودکار بسته‌های من، می‌توانید همه طرح‌های فعال خود را ببینید و آنها را غیرفعال کنید.

غیرفعال سازی پیامک‌های طرح سامانه ۸۶۸۶ اپراتور ایرانسل

ممکن است مشترکینی از سامانه 8686 نیز پیامک‌هایی دریافت کنند. برای قطع پیامک‌های تبلیغاتی در این روش، می‌توانید laghv یا laghvpishvaz را ارسال کنید.

آموزش قطع پیامک های تبلیغاتی در اپراتور رایتل

مشترکین اپراتور رایتل، برای قطع پیامک های تبلیغاتی خود می‌توانند به آسانی با شماره گیری #800* از شر پیامک‌های تبلیغاتی راحت شوند. البته استفاده از این روش در بین تمام اپراتورها مشترک است که مراحل دقیق استفاده از آن در بالا شرح داده شد.


بیشتر بخوانید : راه اندازی سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی تا ۲ ماه دیگر!


منظور از ارزش افزوده یا خدمات مبتنی بر محتوا چیست؟

این روزها علاوه بر معضل ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، مشکل دیگری نیز وجود دارد و آن ارزش افزوده یا خدمات مبتنی بر محتوا است. این موضوع نیز به دلایلی چون افزایش هزینه تماس و پیامک‌ها باعث نارضایتی کاربران شده است. البته این خدمات با اجازه خود کاربر فعال می‌شوند و فعال شدن آنها مانند پیامک‌های تبلیغاتی به صورت خود به خودی نیست.

 

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    پاک کردن پی امم ها

    پاسخ