;
coinex

آیا فروش دیتا بیس اپراتورها برای تبلیغات صحت دارد؟

به نظر شما شماره مشترکین موبایل چگونه برای ارسال پیامک تبلیغاتی در اختیار کسب‌ و کارها قرار می‌گیرد؟ آیا فروش دیتابیس اپراتورها صحت دارد؟

به گزارش تکراتو و به نقل از دنیای اقتصاد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد فروش دیتا بیس اپراتورها برای تبلیغات اعلام نمود که پس از بررسی‌های کامل انجام شده در این زمینه، ادله‌ای مبنی بر اینکه اپراتورها دیتابیس خود را در اختیار بخش‌هایی قرار می‌دهند که از آنها برای تبلیغات استفاده کنند، وجود ندارد.

شماره مشترکین چگونه برای تبلیغات در اختیار کسب و کارها قرار می‌گیرد؟

حسین فلاح‌جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در پاسخ به این سوال که چگونه شماره مشترکان موبایل برای ارسال پیامک تبلیغاتی در اختیار کسب ‌و کارها قرار می‌گیرد اعلام نمود که سوال بسیار خوبی است و لازم است که در این زمینه اطلاعاتی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی در مورد ابهاماتی که در خصوص فروش دیتا بیس اپراتورها وجود دارد، ادامه داد که در این حوزه بررسی‌های کاملی انجام شده است. به گفته وی براساس نتایج به دست آمده از این بررسی‌ها هیچ شواهدی وجود ندارد که براساس آنها بتوان اثبات نمود که اپراتورها اطلاعات تماس مشترکین خود را در اختیار کسب و کارها قرار داده‌اند تا از آن برای تبلیغات استفاده کنند.

به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حال حاضر روش‌های مختلفی وجود دارد که از طریق آنها شماره‌های افراد در دسترس مردم قرار می‌گیرد. وی به عنوان مثال اعلام نمود که اکنون تمام مردم کم و زیاد در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند و پروفایل آنها نیز در دسترس قرار دارد و این می‌تواند روشی برای به دست آوردن شماره باشد.

وی همچنین به وجود شبکه معروف دیگری در کشور اشاره کرد، که از طریق آن مردم قادر خواهند بود که به صورت بسیار ساده و راحت به شماره‌های بسیاری از افراد دسترسی پیدا کنند. همچنین ادامه داد که بسیاری از فروشگاه‌ها در سطح شهر وجود دارند که شماره تلفن همراه تمام مشتریان خود را دارند و دیتابیسی از این شماره‌ها ایجاد کرده‌اند. بنابراین با این روش‌ها دسترسی به شماره‌های مردم دور از تصور نیست و فروش دیتا بیس اپراتورها نیز در این مورد صحت ندارد.


بیشتر بخوانید : وزیر ارتباطات: اپراتورها هیچ حقی برای انتشار اطلاعات مشترکین خود ندارند!


فروش دیتا بیس اپراتورها صحت دارد؟

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در مورد  فروش دیتا بیس اپراتورها اعلام نمود که ممکن است در این بین اپراتورها نیز تخلفاتی را انجام داده باشند. به گفته وی ممکن است دفاتر مشترکین اطلاعاتی را در اختیار افراد قرار داده باشند که البته دسترسی همه نیز در این زمینه مسدود شده است و اکنون دفاتر نیز دیگر به دیتابیس اصلی اپراتور دسترسی ندارند.

وی در ادامه صحبت‌های خود تاکید نمود که فروش دیتا بیس اپراتورها تحت هیچ شرایطی صحت ندارد و ادامه داد که اعتماد بزرگ‌ترین سرمایه اپراتورهاست. به گفته وی در این مورد دستورالعمل سختگیرانه‌ای به اپراتورها ابلاغ شده است. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پایان تاکید کرد که اگر تخلفاتی در این زمینه اتفاق می‌افتاد حتما اعلام و پیگیری می‌شد و بنابریان لازم نیست در این زمینه نگرانی وجود داشته باشد چون صحت ندارد.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر