;
coinex

چگونه از قابلیت لایو فوکوس (Live Focus) گلکسی نوت 8 سامسونگ استفاده کنیم؟

گلکسی نوت 8 یکی از برجسته‌ترین گوشی‌های 2017 است. این محصول از قابلیتی به نام لایو فوکوس (Live Focus) بهره می‌برد. در این مطلب نحوه استفاده از این ویژگی را شرح داده‌ایم.

پیشرفت سریع در دنیای گوشی سازی باعث شده است که کاربران بتوانند با این گجت‌های هوشمند، عکس‌های پرتره‌ای را بگیرند که در گذشته تنها دوربین‌های دیجیتالی تک لنزی انعکاسی (Camera DSLR) توانایی گرفتن آن‌ها را داشتند. در دنیای امروزی تعداد زیادی از گوشی‌های همراه با استفاده از دوربین‌های دوگانه خود، این حالت عکس برداری را ارائه می‌کنند و گلکسی نوت 8 سامسونگ هم یکی از همین گوشی‌ها است.

لایو فوکوس (Live Focus)

قابلیت لایو فوکوس گلکسی نوت 8 سامسونگ این امکان را برای شما فراهم می‌کند که قبل و بعد از گرفتن یک عکس عمق میدان را در آن تنظیم کنید. در این نوشتار به نحوه استفاده از این قابلیت در این فبلتِ تا دندان مسلح پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.


بیشتر بخوانید: بررسی مختصر و مفید: سامسونگ گلکسی نوت ۸


استفاده از قابلیت لایو فوکوس گلکسی نوت 8 سامسونگ

دوربین گلکسی نوت 8 یکی از بهترین گوشی‌های بازار از منظر بزرگنمایی است. حال در این مطلب به شما نحوه استفاده از قابلیت لایو فوکوس این گوشی را آموزش می‌دهیم. برای استفاده از قابلیت Live Focus در فبلت گلکسی نوت 8 باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • نرم افزار دوربین را اجرا کنید و مطمئن شوید که در حال استفاده از دوربین اصلی گوشی هستید زیرا دوربین سلفی نوت 8 قابلیت لایو فوکوس را پشتیبانی نمی‌کند.

لایو فوکوس (Live Focus)

  • گزینه لایو فوکوس را که در بالای شاتر قرار دارد، لمس کنید. با انجام این کار نوت 8 حالت عکس برداری را تغییر می‌دهد و از قابلیت بزرگ نمایی بصری 2 ایکس خود برای بزرگ کردن هدف عکس برداری استفاده می‌کند.

لایو فوکوس (Live Focus)

  • با استفاده از نوار لغزنده قرار گرفته در بالای شاتر مقدار محو سازی پیش زمینه عکس را تنظیم کنید. قابلیت نمایاب (viewfinder) گوشی هر تغییری را که در تصویر ایجاد می‌کنید، نشان می‌دهد تا شما بدانید که عکس مورد نظر خود را با چه ویژگی‌هایی دریافت می‌کنید.

لایو فوکوس (Live Focus)

کاربران نوت 8 در صورتی که بعد از اعمال تغییرات مورد نظرشان در عکس، تصمیم خود را در مورد تنظیمات اعمال شده تغییر دادند، می‌توانند میزان اثر بوکه تصویر را در هنگام نگاه کردن عکس در گالری گوشی هم با استفاده از آپشن Adjust Background Blur تغییر دهند.


بیشتر بخوانید:  بهترین دوربین گوشی در سال ۲۰۱۸ متعلق به کدام موبایل‌ است؟


زمانی که در حال استفاده از قابلیت لایو فوکوس هستید، باید چند نکته را مد نظر قرار دهید. نکته اولین این است که گوشی شما باید در فاصله 1.219 متری از هدف عکاسی قرار گیرد تا لایو فوکوس بتواند ایفای نقش کند. علاوه بر این نور باید به میزان کافی در منظره وجود داشته باشد در غیر این صورت شما نمی‌توانید یک عکس لایو فوکوس بگیرید. در نظر داشته باشید که قابلیت بزرگ نمایی دوربین هم در هنگام فعال بودن حالت لایو فوکوس ثابت است، از این رو شما نمی‌توانید از این ویژگی استفاده کنید.

گلکسی نوت 8 با نمایش دادن یک پیام در بالای شاتر دوربین شما را نسبت به مناسب بودن شرایط برای حالت عکاسی لایو فوکوس مطلع می‌سازد. زمانی که این پیام ارائه شد، شاتر را فشار دهید تا قابلیت لایو فوکوس در منظره مورد نظر شما اعمال گردد.

لایو فوکوس (Live Focus)

سامسونگ فبلت پرچمدار خود را به یک قابلیت عکاسی برجسته دیگر هم مجهز کرده است. این قابلیت حالت عکاسی دوگانه (Dual Capture mode) نام دارد. سازنده مشهور کره‌ای سوییچ این ابزار را در بالای نمایاب نوت 8 گذاشته است. شما می‌توانید با فعال کردن این حالت عکس برداری به طور همزمان عکس واید انگل استاندارد و لایو فوکوس بگیرید.

 

بیشتر بخوانید:

 

.

منبع: tomsguide

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با سلام
    بد توجه با متن بالای صفحه باید بگم که تون ۸ از فوکوس زنده سلفی دوربین جلو هم پشتیبانی می کنه
    که به اشتباه گفتید این قابلیت رو نداره

    پاسخ