;
coinex

باز کردن قفل گوشی بدون از دست رفتن اطلاعات

در آموزش باز کردن قفل گوشی اندرویدی بدون از دست دادن اطلاعات روش‌های مختلف دسترسی به تلفن همراه از جمله باز کردن قفل با گوگل اکانت و آروما را خواهید آموخت.

آیا تاکنون، پسورد یا الگوی باز کردن قفل گوشی هوشمند خود را فراموش کرده‌اید. این مساله برای بسیاری از ما پیش آمده است. مخصوصا زمانی که به تازگی آن‌را تغییر داده باشیم. در صورتیکه رمز موبایل یا الگوی ورود به گوشی خود را فراموش کرده‌اید، با ریست فکتوری موبایل می‌توانید، قفل گوشی را باز کنید.

هرچند با انجام اینکار تمام اطلاعات ذخیره شده در گوشی –در صورتیکه از آن‌ها نسخه پشتیبان تهیه نکرده باشید- از دست می‌رود. امکان دانلود و نصب دوباره اپلیکیشن‌ها از طریق اپ استور برای شما وجود دارد، هر چند اطلاعات ذخیره شده در این اپلیکیشن‌ها، برای همیشه از بین رفته‌اند.

با مطالب ذکر شده در آموزش باز کردن قفل گوشی اندرویدی بدون از دست دادن اطلاعات، قادر خواهید بود به سادگی از شر مشکلات فراموش کردن پسوورد گوشی خلاص شوید.

باز کردن قفل گوشی با استفاده از گوگل اکانت

در صورتیکه به گوگل اکانت متصل به تلفن اندرویدی خود دسترسی دارید، اما پسورد گوشی را فراموش کرده‌اید، به سادگی می‌توانید قفل موبایل‌‌تان را باز کنید. راه‌های مختلفی برای باز کردن قفل تلفن هوشمندتان از طریق اکانت گوگل وجود دارد.

ریست پسورد با لینک پسورد فراموش شده

در صورتیکه بارها پسورد یا الگوی باز کردن رمز گوشی اندرویدی خود را به اشتباه وارد کرده باشید، بسته به تنظیمات امنیتی آن، لینکی تحت عنوان فراموشی پسورد (Forgot Password) یا فراموشی الگو (Forgot Pattern) برای شما به نمایش در خواهد آمد. از طریق این لینک می‌توانید برای باز کردن قفل گوشی اندرویدی خود اقدام نمایید.

  1. در صورت فراموشی رمز عبور یا پترن، چندین بار برای باز کردن قفل اسکرین تلاش کنید تا لینک مورد نظر برای شما به نمایش در بیاید.
  2. بر روی فراموشی پسورد یا فراموشی الگو، بسته به لینک به نمایش در آمده بزنید، تا به صفحه بازکردن اکانت وارد شوید.
  3. اطلاعات مورد نظر ورود به اکانت گوگل را وارد نمایید، تا دسترسی به گوشی برای شما فراهم شود.

گاهی اوقات با اینکه اطلاعات ورود به اکانت گوگل را به درستی وارد کرده‌اید، اجازه دسترسی به تلفن هوشمندتان داده نمی‌شود. در این مواقع می‌توانید از طریق تایید هویت دو مرحله‌ای گوگل برای ورود به تلفن هوشمند اندرویدی خود استفاده نمایید.

باز کردن قفل موبایل از طریق تایید هویت دو مرحله‌ای

تایید هویت دو مرحله‌ای موجب افزایش امنیت اکانت گوگل شما می‌شود. با فعال سازی تایید هویت 2 مرحله‌ای در هنگام ورود به اکانت گوگل‌تان، باید علاوه بر وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور، کدی را که از طریق تماس صوتی، اس ام اس یا سیستم احراز هویت گوگل دریافت نموده‌اید را نیز وارد کنید.

پس از تایید هویت دو مرحله‌ای، ممکن است پسورد خاصی به منظور استفاده سایر اپلیکیشن‌ها برای ورود به حساب کاربری شما ساخته شود. علاوه بر این، با فعال سازی این گزینه، برای ورود به اکانت خود به تایید هویت دو مرحله‌ای نیاز دارید.

برای باز پس گیری مجوز ورود به دستگاه اندرویدی خود از طریق اکانت گوگل، گام‌های زیر را طی کنید.

  1. از طریق مرورگر وب، به صفحه مجوزهای اکانت (Account Permissions) در حساب کاربری گوگل خود وارد شوید.
  2. دستگاه اندرویدی که قصد دارید پسورد آن را ریست کنید، انتخاب کنید.
  3. بر روی دکمه بازپس گیری ورود (Revoke Access) که در قسمت راست قرار دارد، کلیک کرده و سپس بر روی اوکی کلیک نمایید.

ساخت پسورد برای دستگاه اندرویدی (اپ پسورد)

اکنون مجوز ورود به دستگاه شما صادر شده است. باید دوباره دستگاهتان را به اکانت گوگل، برای ساخت پسورد متصل نمایید. پس مراحل زیر را طی کنید.

  1. به صفحه اپ پسورد وارد شوید. ممکن است نیاز به ورود اطلاعات حساب گوگل خود داشته باشید.
  2. در قسمت پایین، هر گزینه مربوط یا گزینه‌های دیگر را انتخاب کنید و توضیح ساده‌ای را بنویسد.
  3. بر روی ساخت پسورد بزنید، اکنون پسوردی 16 رقمی برای شما به نمایش در خواهد آمد.
  4. در گوشی یا تبلت اندرویدی خود بر روی لینک فراموشی پسورد یا الگو بزنید.
  5. اکنون پسوورد 16 رقمی را به همراه گوگل آیدی در صفحه باز کردن اکانت وارد نمایید.

به صفحه اپ پسورد باز گردید، بر روی انجام شدن (Done) برای اتمام پروسه بزنید. اکنون باید بتوانید به محتوای دستگاه اندرویدی خود دسترسی داشته باشید.

ریست پسورد گوشی اندرویدی در زمانی که نمی‌توانید به اکانت گوگل خود دسترسی داشته باشید

در صورتیکه می‌خواهید رمز یا الگوی فراموش شده گوشی خود را از طریق اکانت گوگل باز کنید، اما اطلاعات ورود به اکانت گوگل را نیز فراموش کرده‌اید. کماکان راه دسترسی برای شما وجود دارد، می‌توانید از صفحه بازگردانی اکانت (Account Recovery) گوگل استفاده کنید. به طور جایگزین امکان تایید هویت اکانت شما از طریق پاسخ به سوالات مرتبط با اکانت‌تان نظیر آخرین پسورد، مخاطبین اخیر، ایمیل‌ها و اطلاعات دیگر وجود دارد.

پس از ورود به اکانت گوگل‌‌تان، امکان دسترسی به دستگاه اندرویدی خود را از طریق گام‌هایی که قبلا توضیح داده‌ایم، دارید. هرچند در صورتیکه که کماکان امکان ورود به موبایل خود را ندارید، به نظر می‌رسد که مجبورید برای باز پس گیری اطلاعات ورود به اکانت خود، گوشی‌تان را ریست نمایید.

آموزش باز کردن قفل موبایل بدون استفاده از اکانت گوگل

در صورتیکه از تبلت یا تلفن هوشمند سامسونگ استفاده می‌کنید، راه ساده‌تری برای باز کردن قفل دستگاه شما –تنها برخی مدل‌ها از این ویژگی پشتیبانی می‌شود- وجود دارد. با استفاده از ای اسکای سافت تول باکس برای اندروید که نرم افزاری کمکی برای بکاپ، ری‌استور و ریکاوری اطلاعات دستگاه در موقعیت‌های اضطراری است، می‌توانید به گوشی خود دسترسی پیدا کنید. کافیست این نرم افزار را بر روی ویندوز یا مک نصب کرده، گوشی را از طریق یو اس بی به آن متصل نمایید و مراحل مربوطه را دنبال کنید.

توجه داشته باشید، نرم افزار فوق الذکر دارای دانلود رایگان است، اما هرکدام از ابزارهای ریکاوری –به آنها ماژول می‌گویند- در صورت نیاز همیشگی بعد از دوره آزمایشی، باید جداگانه خریداری شوند.

باز کردن قفل گوشی اندرویدی از طریق حالت ریکاوری

برای استفاده از این روش باید به فولدرهای سیستمی اندرویدتان وارد شوید. برای اینکار، ممکن است نیاز به روت کردن دستگاه –اگر اکنون روت نشده باشد- دارید.


بیشتر بخوانید:  آموزش روت کردن گوشی های اندروید به آسانی یک کلیک!


آموزش زیر به شما امکان باز کردن قفل گوشی اندرویدی را بدون ورود به اکانت گوگل می‌دهد.

  1. برای انجام اینکار، باید از اپلیکیشن فایل منیجر آروما استفاده نمایید. ابتدا این اپلیکیشن را دانلود کرده و سپس آروما را در مسیری که اندروید در آن نصب شده قرار دهید.
  2. برای بوت کردن دستگاه اندرویدی خود به حالت ریکاوری، دکمه پاور و کاهش صدا را با هم فشار دهید. البته ممکن است این روش، در دستگاه‌های مختلف قدری متفاوت باشد. در صورت نیاز، در وب بدنبال روش انجام صحیح اینکار بگردید. پس از ورود به حالت ریکاوری از طریق دکمه‌های افزایش و کاهش صدا به همراه دکمه خانه و پاور، اقدام به انتخاب گزینه مورد نظر نمایید.
  3. به mounts and storage از منوی ریکاوری مراجعه نموده، پس از انتخاب این (mount /system” >> “mount /data” >> “mount /efs” >> “mount /preload” >> “mount /sdcard” >> “mount /external_sd”) گزینه‌ها، با انتخاب بازگشت (Go Back) به صفحه قبلی بازگردید. ممکن است، نیازی به انتخاب اس دی کارت نباشد-
  4. در این مرحله نیاز به نصب آروما منیجر دارید. برای انجام اینکار، پس از انتخاب نصب زیپ از اس دی کارت، انتخاب زیپ از اس دی کارت (install zip from sdcard” >> “choose zip from sdcard) را انتخاب نمایید. در بین فایلهایی که مشاهده می‌کنید، فایل زیپ آروما که قبلا در اس دی کارد کپی نموده‌اید را انتخاب کرده، و گزینه‌های نصب را انتخاب نمایید.
  5. اندروید اکنون اقدام به نصب و راه اندازی اپلیکیشن به طور مستقیم از طریق حالت ریکاوری می‌کند. در اپلیکیشن به منو وارد شده، سپس به تنظیمات مراجعه کنید. در این قسمت به پایین اسکرول کرده و گزینه Automount all devices on start را انتخاب کنید. نهایتا بر روی انجام شدن بزنید تا تنظیمات مورد نظر، ذخیره شود. با خروج از اپلیکیشن به حالت ریکاوری باز می‌گردید.
  6. در این قسمت باید بار دیگر آروما را در حالت ریکاوری اجرا نمایید. بنابرین اقدام به انتخاب فایل زیپ و انتخاب گزینه‌های نصب نمایید. با انجام اینکار، آروما اجرا شده و به تمام نقط نصب دسترسی پیدا می‌کند.
  7. در اپلیکیشن آروما به دیتا و سپس سیستم (data >> system) وارد شوید، در این قسمت به دنبال پسورد دات کی (key) یا gesture.key بگردید. در صورتیکه برای گوشی خود پسورد گذاشته بودید، فایل مورد نظر، پسورد دات کی خواهد بود. بر روی فایل مورد نظر بزنید و انگشت خود را نگه دارید، تا گزینه‌های مربوطه به نمایش در بیایند. سپس گزینه پاک کردن (Delete) را انتخاب کرده و سپس بله را بزنید.

پس از پاک کردن فایل پسورد یا الگو، می‌توانید دستگاه خود را به صورت نرمال ریست نمایید. ممکن است دستگاه از شما رمز ورود یا الگویی برای باز شدن بخواهد، هرچند که هر الگو یا رمزی را قبول می‌کند. با انجام مراحل فوق، موفق شدید به قفل تلفن هوشمند خود را باز کنید بدون بدون آنکه اطلاعات از بین رفته باشد.


بیشتر بخوانید: افزایش سرعت اینترنت ۴G گوشی ؛ ۴ ترفند برای بهبود عملکرد اینترنت گوشی


فکتوری ریست اندروید بدون نیاز به پسورد

اگر کماکان قادر به ورود به دستگاه اندرویدی خود نبودید، یا نمی‌خواهید تلفن یا تبلت اندرویدی‌تان را روت کنید، می‌توانید عملیات فکتوری ریست را اجرا نمایید.


بیشتر بخوانید: مزایا و معایب روت کردن گوشی های اندروید


البته توجه داشته باشید، با انجام اینکار تمام اطلاعات گوشی هوشمند شما از دست خواهد رفت. در ادامه باز کردن قفل گوشی اندروید توسط ریست فکتوری را مشاهده خواهید نمود.

  1. اگر حافظه خارجی روی گوشی‌تان دارید، آنرا خارج نمایید. به این ترتیب اطلاعات کارت حافظه باقی خواهند ماند.
  2. دستگاه اندرویدی خود را از طریق کابل یو اس بی به کامپیوتر متصل نمایید و تمام اطلاعات مورد نظرتان را بکاپ بگیرید.
  3. پس از انجام مراحل فوق، باید وارد حالت ریکاوری شوید. معمولا با فشردن همزمان دکمه پاور و کاهش صدا به ریکاوری مد وارد می‌شوید. هرچند در برخی دستگاه‌ها باید پروسه متفاوتی را انجام دهید. در این صورت در وب برای پیدا کردن روش ورود به حالت ریکاوری در دستگاه خود جستجو نمایید.
  4. پس از ورود به حالت ریکاوری، با استفاده از کلیدهای افزایش و کاهش صدا به همراه دکمه خانه و پاور، گزینه‌های مورد نظر را انتخاب نمایید.
  5. در منوی اصلی وایپ دیتا/ فکتوری ریست (wipe data/factory reset) را انتخاب کرده، سپس آن‌را تایید نمایید.

کمی صبر کنید تا پروسه مورد نظر انجام پذیرد. زمانی که برای اولین بار قصد ورود به دستگاه اندرویدی‌تان را دارید، ممکن است نیاز به انجام تنظیمات مجدد داشته باشید.

امیدواریم که مطالب ذکر شده در آموزش باز کردن قفل گوشی اندرویدی بدون از دست دادن اطلاعات برای شما مفید واقع شده باشد. در صورتیکه روش یا روش‌های دیگری را برای انجام اینکار می‌شناسید از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: 7labs

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    گوشی من آ سی اس هست چه جوری قفلشو باز کنم که اطلاعات گوسی پاک نشه

    پاسخ

    …سلام ببخشید گوشی مامانه من گلکسی گرانده بعد الانم رمزش رو فراموش کردن برای اینکه اطلاعات حذف نشه و بتونن رمز جدید بزارن از کدوم راه برن بهتره؟ لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    پاسخ