;
coinex

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (9 فوریه تا 11 فوریه)

در این مطلب به معرفی و بررسی اجمالی پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (9 فوریه تا 11 فوریه) در سالن‌های سینمای آمریکای شمالی و ایالات متحده آمریکا از نگاه مجله متعبر سینمایی IMDB و میزان فروش آنها خواهیم پرداخت.

وب سایت IMDB، پایگاهی است موثق درباره اخبار و اطلاعات مربوط به دنیای هنر هفتم که به صورت منظم و در بازه‌های مختلف زمانی، فهرستی از پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته در آمریکای شمالی و ایالات متحده آمریکا را منتشر می‌کند. وب‌سایت IMDB در حال حاضر متعلق به شرکت آمازون است.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (9 فوریه تا 11 فوریه)

پس از نزدیک به ۲ ماه قرار گرفتن در رتبه‌های بالایی فهرست پرفروشترین فیلم‌های سینمایی هفته، فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle این جایگاه را به عناوین جدیدی که در این هفته به نمایش عمومی درآمدند، واگذار نمود. سه فیلم سینمایی Fifty Shades Freed و Peter Rabbit و The 15:17 to Paris توانستند با فروش قابل توجه، سه رتبه ابتدایی این فهرست را به خود اختصاص دهند. بر اساس اعلام IMDB پرفروشترین فیملهای سینمایی هفته گذشته عبارت بودند از:

  1. Fifty Shades Freed
  2. Peter Rabbit
  3. The 15:17 to Paris
  4. Jumanji: Welcome to the Jungle
  5. The Greatest Showman
  6. Maze Runner: The Death Cure
  7. Winchester
  8. The Post
  9. The Shape of Water
  10. Den of Thieves

۱۰. Den of Thieves

(IMDB: ۷ – Metascore:۵۲)

رتبه دهم فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی در هفته گذشته در اختیار فیلم Den of Thieves قرار داشت. این فیلم توانست با فروشی در حدود ۳ میلیون دلار (معادل ۱۴.۵ میلیارد تومان با احتساب دلار ۴.۸۰۰ تومانی در زمان نگارش مطلب) این جایگاه را در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (9 فوریه تا 11 فوریه) در اختیار خود قرار دهد. به این ترتیب میزان کلی فروش این فیلم پس از ۴ هفته اکران به رقمی در حدود ۴۱.۱ میلیون دلار (معادل ۱۹۷ میلیارد تومان) رسید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (12 ژانویه تا 14 ژانویه) | معرفی و بررسی پرفروشترین فیلمهای سینمایی در هفته ای که گذشت از نگاه IMDB
Den of Thieves

فیلم Den of Thieves یک عنوان در ژانر اکشن جنایی است. کارگردانی این فیلم نیز توسط کریستیان گودگاست (Christian Gudegast) صورت گرفته است. شخص کارگردان به همراهی پاول شورینگ (Paul Scheuring) نیز وظیفه نگارش سناریو و فیلمانه را بر عهده داشتند. این فیلم مدت زمانی برابر با ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی R (تماشای افراد کمتر از ۱۷ سال با نظارت والدین) طراحی و کارگردانی شده است.

هنرپیشگان

از ستارگان پرتعداد ایفای نقش پرداخته در این فیلم سینمایی اکشن می توان به اسامی زیر اشاره نمود:

  • جرارد باتلر (Gerard Butler) در نقش نیک فلاناگن (Nick Flanagan)
  • جوردن بریجز (Jordan Bridges) در نقش باب گولایتلی (Bob Golightly)
  • پابلو شریبر (‍Pablo Schreiber) در نقش مریمن (Merrimen)
  • اوان جونز (Evan Jones) در نقش باسکو (Bosco)
  • داون اولیویری (Dawn Olivieri) در نقش دبی (Debbie)
  • اوشی جکسون (O’Shea Jackson Jr.) در نقش دانی (Donnie)
  • کورتیس جیمز جکسون (50 Cent) موسیقیدان آمریکایی در نقش لوی انسون (Levi Enson)
  • کوپر اندروز (Cooper Andrews) در نقش مک (Mack)
  • سونیا بالمورز (Sonya Balmores) در نقش مالیا (Malia)

خلاصه داستان

فیلم Den of Thieves داستان مبارزه گروهی از بهترین نیروهای پلیس LA County با موفق‌ترین گروه تبهکاران و سارقان بانک را روایت می‌کند. این گروه حرفه‌ای از سارقان قصد دارند تا طی یک عملیات فوق العاده سخت و پیچیده، بانک Federal Reserve در شهر لس آنجلس را مورد سرقت قرار دهند. اما بین این گانگسترهای تبهکار و نیروی نخبه پلیس برخوردها و ارتباطاتی شخصی و خانوادگی وجود داشته که موجب بروز مشکلاتی غیرمترقبه و ناگهانی می‌شود…

۹. The Shape of Water

(IMDB: ۷ – Metascore: ۸۶)

رتبه نهم در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (9 فوریه تا 11 فوریه) به فیلم The Shape of Water اختصاص پیدا کرد. این فیلم توانست با فروشی در حدود ۳.۲ میلیون دلار (معادل ۱۵ میلیارد تومان)، این رتبه را به خود اختصاص دهد. به این ترتیب میزان کلی فروش فیلم The Shape of Water پس از ۱۱ هفته اکران و نمایش عمومی به رقمی در حدود ۵۰ میلیون دلار (معادل ۲۴۰ میلیارد تومان) رسید. فیلم The Shape of Water توانست نقدهای مثبت و امتیازات بالایی را از بینندگان و منتقدین نیز کسب نماید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته
The Shape of Water

فیلم The Shape of Water یک فیلم در ژانر درام تخیلی و فانتزی است. کارگردانی این اثر نیز توسط گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro) انجام پذیرفته است. وظیفه نگارش فیلمنامه نیز بر عهده کارگردان و ونسا تیلور (Vanessa Taylor) بر اساس داستانی از گیلرمو دل تورو قرار داشته است. از هنرپیشگان حاضر در فیلم The Shape of Water می‌توان به سالی هاوکینس (Sally Hawkins) در نقش الیزا اسپوزیتو (Elisa Esposito)، مایکل شنون (Michael Shannon) در نقش ریچارد، ریچارد جنکینز (Richard Jenkins) در نقش گیلس (Giles)، اوکتاویا اسپنسر (Octavia Spencer) در نقش زلدا (Zelda)، مایکل استالبرگ (Michael Stahlberg) در نقش دکتر هافستتلر (Hoffstetler) و دو جونز (Doug Jones) در نقش مرد آبی اشاره نمود.

فیلم The Shape of Water مدت زمانی برابر با ۲ ساعت و ۳ دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی R (افراد زیر ۱۷ سال با نظارت والدین) ساخته و کارگردانی شده است.

خلاصه داستان

داستان این فیلم در یک آزمایشگاه تحقیقاتی در دهه ۱۹۶۰ میلادی اتفاق می‌افتد. در این آزمایشگاه رابطه عاطفی شدیدی بین یک نظافتچی آرام با یک موجود جهش یافته دریایی رخ داده و…

۸. The Post

(IMDB : ۷ – Metacritics : ۸۳)

رتبه هشتم در لیست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۹ فوریه تا ۱۱ فوریه) به فیلم The Post اختصاص داشت. این فیلم با فروشی برابر با ۳.۶ میلیون دلار (معادل ۱۷ میلیارد تومان) توانست جایگاه ششم را در این فهرست به خود اختصاص دهد. به این ترتیب میزان فروش فیلم The Post پس از ۸ هفته اکران و نمایش عمومی به رقم ۷۳ میلیون دلار (معادل ۳۵۰ میلیارد تومان) رسید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته
The Post

فیلم The Post در ژانر درام تاریخی بوده که توسط کارگردان شهیر عالم سینما، استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) ساخته شده است. فیلمنامه و سناریو نیز توسط لیز هانا (Liz Hannah) و جاش سینگر (Josh Singer) نوشته شده است. این فیلم تاریخی/بیوگرافی مدت زمانی برابر با ۱ ساعت و ۵۶ دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-۱۳ (تماشای افراد زیر ۱۳ سال با نظارت والدین) طراحی و اجرا شده است.

هنرپیشگان

هنرپیشگان و ستارگان مشهوری در این فیلم جدید استیون اسپیلبرگ به ایفای نقش پرداخته‌اند. از فوق ستارگان حاضر در فیلم The Post می‌توان از اسامی فهرست زیر یاد نمود:

  • مریل استریپ (Meryl Streep) در نقش کی گراهام (Kay Graham)
  • تام هنکس (Tom Hanks) در نقش بن بردلی (Ben Bradlee)
  • سارا پاولسون (Sarah Paulson) در نقش تونی بردلی
  • باب اودنکرک (Bob Odenkirk) در نقش بن بادیکیان (Ben Bagdikian)
  • تریسی لتس (Tracy Letts) در نقش فریتز بیب (Fritz Beebe)
  • بردلی ویتفورد (Bradley Whitford) در نقش آرتور پارسونز (Arthur Parsons)

خلاصه داستان

فیلم The Post داستانی است تاریخی در خصوص ماجرای پنهان‌کاری و سرپوش گذاشتن خبری و رسانه‌ای که در زمان چهار رئیس جمهور ایالات متحده در دهه‌های ۱۹۷۰ میلادی. در این فیلم کی گراهام (با بازی مریل استریپ) به عنوان اولین ناشر روزنامه زن در ایالات متحده و بن بردلی (با بازی تام هنکس) به عنوان یک سردبیر درگیر یک ماحرای خطرناک شده و وارد مبارزه‌ای مابین مطبوعات و دولت ایالات متحده می‌شوند.

 ۷. Winchester

(IMDB: ۵ – Metascore: ۳۱)

رتبه هفتم لیست پرفروشترین فیملهای سینمایی هفته گذشته (9 فوریه تا 11 فوریه) به فیلم Winchester اختصاص یافت. این فیلم توانست در تعطیلات آخر هفته با فروشی در حدود ۵.۲ میلیون دلار (معادل ۲۵ میلیارد تومان) این جایگاه را از آن خود نماید. به این ترتیب میزان کلی فروش Winchester پس از ۲ هفته اکران به رقمی در حدود ۱۷.۳ میلیون دلار (معادل ۸۳ میلیارد تومان) رسید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته

فیلم Winchester یک عنوان در ژانر ترسناک ماورا‌لطبیعی است و کارگردانی آن توسط مایکل و پیتر اسپیریگ (Michael Spierig و Peter) صورت پذیرفته است. سناریو و فیلم‌نامه نیز توسط دو کارگردان بر اساس بازنویسی اثری از تام وگان (Tom Vaughan) به رشته تحریر درآمده است.

هنرپیشگان

  • از هنرمندانی که در این فیلم با بازی پرداخته‌اند، می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:
  • هلن میرن (Helen Mirren) در نقش سارا وینچستر (Sarah Winchester)
  • جیسون کلارک (Jason Clarck) در نقش اریک پرایس (Eric Price)
  • سارا اسنوک (Sarah Snook) در نقش ماریان ماریوت (Marian Marriott)
  • لاورا برنت (Laura Brent) در نقش رابی
  • تایلر کاپین (Tyler Coppin) در نقش آرتور گیتس (Arthur Gates)
  • تور کارلسون (Thor Carlsson) در نقش گاوچران
  • بروس اسپنس (Bruce Spence) در نقش باتلر (Butler)
  • انگوس سامپسون (Angus Sampson)

خلاصه داستان

سارا وینچستر (با بازی هلن میرن) بیوه ویلیام وینچستر، مدیر و موسس شرکت مشهور اسلحه سازی وینچستر است. مرگ ناگهانی همسر و دخترشان آنی (Annie) زندگی غم انگیزی را برای سارا رقم زده است. سرمایه‌ای در حدود ۲۰ میلیون دلار نیز برای او به ارث مانده است اما سارا اعتقاد دارد که ارواح کسانیکه توسط اسلحه‌های تولیدی کارخانه‌ آنها کشته شده‌اند، زندگی و خانه وی را تسخیر نموده‌اند. او تصمیم به ساخت یک عمارت بزرگ برای زندگی گرفته اما ساخت این خانه پایانی ندارد. پس از جستجو برای یافتن یک مدیوم برای ارتباط با ارواح، او به همراه ماریون و پسرش هنری…

۶. Maze Runner: The Death Cure

(IMDB : ۷.۱ – Metacritic : ۵۲)

فیلم Maze Runner: The Death Cure که در اولین هفته با فروشی فوق العاده، صدر این فهرست را به خود اختصاص داده بو و در هفته دوم نیز رتبه دوم را از آن خود نموده بود، در این هفته به رتبه ششمی رضایت داد. این فیلم قسمت سوم سری فیلم‌های “دونده هزارتو” به حساب می‌آید. اولین فیلم با نام The Maze Runnerدر سال ۲۰۱۴ میلادی به نمایش درآمد و توانست به فروشی در حدود ۳۴۸ میلیون دلار (معادل ۱.۶۰۰ میلیارد تومان) یکی از پرفروشترین فیلم‌های سال لقب گیرد. قسمت دوم نیز با نام Maze Runner: The Scorch Trial در سال ۲۰۱۵ راهی سالن‌های سینما گردید و توانست با فروشی در حدود ۳۱۳ میلیون دلار (معادل ۱.۴۴۰ میلیارد تومان) موفقیت بخش اول را تکرار نماید.

Maze Runner: The Death Cure

قسمت سوم این فیلم نیز توانست با فروشی در حدود ۶.۲ میلیون دلار (معادل ۳۰ میلیارد تومان) در سومین هفته اکران و نمایش عمومی، رتبه ۶ را در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (9 فوریه تا 11 فوریه) از آن خود نماید. به این ترتیب میزان فروش کلی این فیلم پس از ۳ هفته اکران به رقمی در حدود ۴۹.۲ میلیون دلار (معادل ۲۳۶ میلیارد تومان) رسید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته
Maze Runner: The Death Cure

فیلم Maze Runner: The Death Cure مانند دو بخش قبلی در دسته فیلم‌های علمی تخیلی ترسناک قرار می‌گیرد. کارگردانی این فیلم نیز مانند دو قسمت قبلی بر عهده وس بال (Wes Ball) قرار داشته است. فیلمنامه نیز بر اساس داستانی از جیمز دشنر (James Dashner) توسط تی. اس. نولین (T.S. Nowlin) نوشته شده است. فیلم Maze Runner: The Death Cure مدت زمانی برابر با ۲ ساعت و ۲۲ دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-۱۳ (تماشای افراد کمتر از ۱۳ سال با نظارت والدین) طراحی و ساخته شده است.

هنرپیشگان

هنرپیشگان پرتعداد این فیلم که شامل بازیگران قسمت‌های قبلی و شخصیت‌هایی جدید بوده عبارتند از:

  • دایلان اوبرین (Dylan O’Brien) در نقش توماس
  • کایا اسکودلاریو (Kaya Scodelario) در نقش ترزا (Teresa)
  • تومانس برودی سنگستر (Thomas Brodie Sangster) در نقش نیوت (Nwet)
  • کی هونگ لی (Ki Hong Lee) در نقش Minho
  • دکستر داردن (Dexter Darden) در نقش فرای پن (Frypan)
  • ویل پولتر (Will Poulter) در نقش گالی
  • جیکوب لاف لند (Jacob Lofland) در نقش آریس
  • رزا سالازار (Rosa Salazar) در نقش برندا (Brenda)
  • جیانکارلو اسپوزیتو (Giancarlo Esposito) در نقش خورخه (Jorge)
  • پاتریشیا کلارکسون (Patricia Clarkson) در نقش آوا پیج (Ava Paige)
  • آیدان گیلن (Aidan Gillen) در نقش جانسون
  • بری پپر (Barry Pepper) در نقش وینس (Vince)
  • ناتالی امانوئل (Natalie Emmanuel) در نقش هریت (Harriet)
  • کاترین مک نامارا (Katherine McNamara) در نقش سونیا
  • والتون گاگینز (Walton Goggins) در نقش لارنس (Lawrence)

خلاصه داستان

در آخرین بخش از سری فیلم‌های دونده، گروه به رهبری توماس (با بازی دیلان اوبرین) موفق به فرار از گالدر (Galders) شدند. در این قسمت، گروه برای نجات شهر از یک بیماری خطرناک و مرگباری به نام فلیر (Flare) مجبور به یافتن یک درمان و پادزهر خواهد بود…

۵. The Greatest Showman

(IMDB : ۸.۰ – Metacritic : ۴۸)

فیلم The Greatest Showman توانست با فروشی مناسب مشابه روال چند هفته گذشته، رتبه پنجم را در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (9 فوریه تا 11 فوریه) به خود اختصاص دهد. این فیلم با فروشی در حدود ۶.۴ میلیون دلار (معادل ۳۱ میلیارد تومان) در تعطیلات آخر هفته توانست این جایگاه را به نام خود ثبت نماید. به این ترتیب میزان کلی فروش فیلم The Greatest Showman پس از ۸ هفته نمایش به رقمی در حدود ۱۴۶.۶ میلیون دلار (معادل ۷۰۵ میلیارد تومان) رسید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته
The Greatest Showman

فیلم The Greatest Showman یک فیلم در ژانر درام تاریخی موزیکال بوده و توسط مایکل گریسی (Michael Gracey) کارگردانی شده است. وظیفه نگارش فیلمنامه و سناریو این فیلم نیز بر عهده جنی بیکز (Jenny Bicks) و بیل کاندون (Bill Condon) بر اساس داستانی از جنی بیکز قرار داشته است.

هنرپیشگان

از هنرپیشگان ایفای نقش کرده مطرح در فیلم The Greatest Showman می توان به هیو جکمن (Hugh Jackman) در نقش پی. تی بارنام (P. T. Burnam)، زک افرون (Zac Efron) در نقش فیلیپ، میشل ویلیامز (Michelle Willimas) در نقش چریتی بارنام (Charity Barnum)، زندایا (Zendaya) در نقش آنه ویلر (Anne Wheeler)، ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson) .در نقش جنی لیند (Jenny Lind) و یحیی عبدالمتین در نقش دبلیو. دی. ویلر (W. D. Wheeler) و الیس رابین (Ellis Rubin) در نقش کودکی بارنام و اسکایلار دان (Skylar Dunn) در نقش کودکی چریتی اشاره کرد.

این فیلم موزیکال مدت زمانی برابر با ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه داشته و به عنوان یک فیلم جذاب و مناسب برای گروه سنی PG (نظارت با والدین) ساخته شده است. از نکات جالب توجه در خصوص فیلم سینمایی The Greatest Showman می‌توان به حضور Benj Pasek و Justin Paul از ترانه‌سارایان فیلم لا لا لند (La La Land) که موفق به کسب جایزه اسکار در سال گذشته شد اشاره نمود که ترکیب موسیقایی بسیار زیبا به این فیلم بخشیده است.

خلاصه داستان

این فیلم موزیکال بر اساس ایده‌ها و تصورات بارنام (با بازی هیو جکمن) ساخته شده و سیر تحول و تکامل نمایش‌های این گروه را از سطوح ابتدایی تا همه‌گیر شدن و شهرت در سرتاسر جهان به نمایش می‌گذارد.

۴. Jumanji : Welcome to the Jungle

(IMDB : ۷.۳ – Metacritic : ۵۸)

رتبه چهارم در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (9 فوریه تا 11 فوریه) در اختیار فیلم Jumanji : Welcome to the Jungle قرار گرفت. هرچند فروش آخر هفته این فیلم مشابه به چند هفته گذشته بسیار بالا و قابل توجه بود، اما موفقیت سه فیلم جدید اکران شده، این فیلم را در رتبه ۴ فهرست قرار دادند. Jumanji: Welcome to the Jungle، دنباله و قسمت جدیدی از فیلم مشهور و محبوب جومانجی است. اولین قسمت این فیلم در سال ۱۹۹۵ میلادی و با بازی هنرمند فقید رابین ویلیامز (Robin Williams) ساخته شد که توانست موفقیت زیادی را کسب نماید.

فیلم Jumanji : Welcome to the Jungle توانست در تعطیلات آخر فروشی برابر با ۱۰ میلیون دلار (معادل ۴۸ میلیارد تومان) را تجربه کرده و میزان کلی فروش خود را پس از ۸ هفته اکران و نمایش عمومی به رقم قابل توجه ۳۶۶ میلیون دلار (معادل ۱.۷۵۷ میلیارد تومان)‌ برساند و هنوز هم به عنوان یکی از شانس‌های اصلی تصاحب عنوان پرفروشترین فیلم سینمایی سال ۲۰۱۸ میلادی شناخته شود.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته
Jumanji : Welcome to the Jungle

فیلم Jumanji : Welcome to the Jungle یک فیلم کمدی ماجرایی بوده که توسط جیک کاسدان (Jake Kasdan) کارگردانی شده است. فیلمنامه این اثر نیز توسط کریس مک کنا (Chris McKenna)، اریک سومرز (Eric Sommers)، اسکات روزنبرگ (Scott Rosenberg) و جف پینکنر (Jeff Pinkner) بر اساس داستانی از کریس مک کنا و بر پایه کتابی با نام جومانجی اثر کریس ون آلسبرگ (Chris Van Allsburg) نوشته شده است.

هنرپیشگان

از هنرپیشگان حاضر در فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle می‌توان به دواین جانسون (Dwayne Johnson) در نقش اسپنسر (Spencer)، کوین هارت (Kevin Hart) در نقش فریج (Fridge)، جک بلک (Jack Black) در نقش بتانی (Bethany)، کارن جیلان (Karen Gillan) در نقش مارتا (Martha) و نیک جوناس (Nick Jonas) اشاره کرد. الکس ولف (Alex Wolff) نیز در نقش جوانی اسپنسر، داریوس بلین (Darius Blain) در نقش جوانی فریج، مدیسون ایسمان (Madison Iseman) در نقش جوانی بتانی و مورگان ترنر (Morgan Turner) نیز در نقش جوانی مارتا به بازی و اجرا پرداخته اند.

فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle مدت زمانی برابر با ۱ ساعت و ۵۹ دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-۱۳ (افراد زیر ۱۳ سال با نظارت والدین) ساخته و کارگردانی شده است.

خلاصه داستان

داستان بر پایه بازی مشهور جومانجی موجود در قسمت اول این فیلم اتفاق می‌افتد. ۴ نوجوان یک بازی تخته‌ای قدیمی را پیدا کرده و پس از به دام افتادن در بخش جنگل این بازی، به بازیکنانی بزرگسال مشابه نماد انتخاب شده آنها در بازی تبدیل می‌شوند. برای فرار از این چند این چهار نوجوان که اکنون ۴ فرد بالغ هستند باید…

۳. The 15:17 to Paris

(IMDB: 5.0 – Metascore: 45)

قیلم جدید The 15:17 to Paris توانست در اولین هفته اکران و نمایش عمومی خود، با فروشی موفق و در حدود ۱۲.۶ میلیون دلار (معادل ۶۰ میلیارد تومان) رتبه سوم را در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (9 فوریه تا 11 فوریه) به خود اختصاص دهد.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (9 فوریه تا 11 فوریه)

این فیلم یک عنوان در ژانر سینمایی اکشن درام تاریخی و مستند بوده و کارگردانی آن توسط هنرمند و کارگردان مشهور آمریکایی، کلینت ایستوود (Clint Eastwood) صورت گرفته است. فیلمنامه نیز توسط دوروتی بلیسکال (Dorothy Blyskal) و بر اساس کتابی از آنتونی سدلر (Anthony Sadler) و الک اسکارلاتوس (Alek Skarlatos) و اسپنسر استون (Spencer Stone) و جفری استرن (Jeffery Stren) نوشته شده است. فیلم The 15:17 to Paris مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 34 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-13 (مشاهده افراد کوچک تر از ۱۳ سال با نظارت والدین) ساخته شده است.

هنرپیشگان

  • ری خراسانی (Ray Corasani) در نقش ایوب الخزانی
  • الک اسکارلاتوس در نقش الک (شخصیت واقعی)
  • آنتونی سدلر در نقش آنتونی (شخصیت واقعی)
  • اسپنسر استون در نفش اسپنسر (شخصیت واقعی)
  • جودی گریر (Judy Greer) در نقش جویس (Joyce)
  • جنا فیشر (Jenna Fischer) در نقش هیدی (Heidi)
  • ایرن وایت (Irene White) در نقش معلم
  • ویلیام جنینگز (William Jennings) در نقش کودکی اسپنسر
  • برایس گیسر (Bryce Gheisar) در نقش کودکی الک
  • پل میکل ویلیامز (Paul Mikel Williams) در نقش کودکی آنتونی
  • تونی هیل (Tony Hale) در نقش مورای (Murray)
  • تومان لنون (Thomas Lennon) در نقش آکرز (Akers)

خلاصه داستان

در روز ۲۱ آگوست سال ۲۰۱۵، رسانه ها خبری از حمله تروریستی گروهی به یک قطار به مقصد پاریس می کنند. اما این تلاش توسط سه جوان آمریکایی که در حال مسافرت به دور اروپا هستند، خنثی می گردد. این فیلم بر اساس جریان این واقعه و گوشه هایی از زندگی دوران کودکی این سه جوان ساخته شده و به بیان واقعیت هایی در خصوص علت این حملات تروریستی مسلمانان افراطی می پردازد.

۲. Peter Rabbit

(IMDB: 6.1 – Metascore: 52)

دومین فیلم در جدول پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (9 فوریه تا 11 فوریه) به انیمیشن جدید Peter Rabbit اختصاص پیدا کرد. این فیلم با فروشی در حدود ۲۵ میلیون دلار (معادل ۱۲۰ میلیارد تومان) این جایگاه را به خود اختصاص داد.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (9 فوریه تا 11 فوریه)

انیمیشن Peter Rabbit یک فیلم سینمایی کمدی ماجرایی شاد بوده که توسط ویل گلاک (Will Gluck) کارگردانی شده است. فیلمنامه این اثر نیز توسط راب لیبر (Rob Lieber)، شخص کارگردان، بر اساس شخصیت‌ها خلق شده توسط بئاتریس پاتر در داستان Peter Rabbit به رشته تحریر درآمده است. این فیلم مفرح مدت زمانی برابر با ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه داشته و برای گروه سنی PG (مشاهده کودکان با نظارت والدین) ساخته شده است.

هنرپیشگان

از ستارگانی که در فیلم Peter Rabbit به صداپیشگی پرداخته‌اند، می توان به هنرمندان زیر اشاره نمود:

  • جیمز کوردن (James Corden) در نقش پیتر خرگوش
  • فیصل بازی (Fayssal Bazzi) در نقش آقای تاد (Tod)
  • دامنال گلیسون (Damhnall Gleeson) در نقش آقای فیشر و آقای مک گریگور
  • سیا (Sia) در نقش خانم تیگی وینکل (Tiggy Winkle)
  • کالین مودی (Collin Moondy) در نقش بنجامین
  • سم نیل (Sam Neill) در نقش تامی بروک و دوران پیری آقای مک گریگور
  • مارگوت رابی (Margot Robbie) در نقش فلاپسی (Flopsy)
  • الیزابت دبیکی (Elizabeth Debicki) در نقش ماپسی (Mopsy)
  • رز بایرن (Rose Byrne) در نقش بی و جمیما (Jemima)

خلاصه داستان

فیلم Peter Rabbit اقتباسی است از داستان کلاسیک بئاتریس پاتر که در آن، پیتر خرگوشی بازیگوش و سرکش بوده که تلاش می کند راهی به درون مزرعه سبزیجات کشاورز پیدا کند. در این راه او به همراه دوستان خود با مشکلاتی روبرو شده که سر منشا ماجراهایی جذاب است…

۱. Fifty Shades Freed

(IMDB: 4.3 – Metascore: 32)

فیلم سینمایی Fifty Shades Freed توانست با فروشی فوق العاده و مطابق انتظار، جایگاه نخست را در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (9 فوریه تا 11 فوریه) به خود اختصاص داد. این فیلم با فروشی در حدود ۳۸.۶ میلیون دلار (معادل ۱۸۵ میلیارد تومان) موفق به کسب این رتبه گردید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (9 فوریه تا 11 فوریه)

سه گانه‌ای موفق در گیشه، شکست خورده در نگاه منتقدان

فیلم Fifty Shades Freed سومین و آخرین قسمت از سری فیلم‌های سینمایی Fifth Shades است. اولین قسمت در سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد و موفق شد به فروشی در حدود ۱۶۷ میلیون دلار (معادل ۸۰۰ میلیارد تومان) در آمریکای شمالی دست یابد. قسمت دوم نیز در سال ۲۰۱۷ ساخته شد و توانست با فروشی در حدود ۱۱۴ میلیون دلار (معادل ۵۵۰ میلیارد تومان) موفقیتی نسبتا مشابه به بخش اول را تکرار نماید. هرچند این دو فیلم توانستند با تکیه بر صحنه های محرک جنسی، مخاطبان را به سالن های سینما بکشانند، اما با توجه به کسب امتیازات بسیار پایین ۴۶ از ۱۰۰ توسط منتقدان Metacritic و ۲۵ از ۱۰۰ از وب سایت Rotten Tomatoes برای بخش اول و ۳۳ و ۱۰ برای بخش دوم، به نمونه‌های با ارزش هنری بسیار پایین تبدیل شدند.

قسمت سوم نیز همین رویه را تکرار نمود و با تکیه بر بازی و نمایش اروتیک هنرپیشگان، با وجود درآمد بالا در گیشه، نمراتی مشابه (۳۲ از متاکریتیک و ۱۱ از Rotten Tomatoes) را به خود اختصاص داد.

بخش سوم

فیلم Fifty Shades Freed یک عنوان در ژانر سینمایی درام عاشقانه بوده و کارگردانی آن توسط جیمز فولی (James Foley) صورت پذیرفته است. فیلمنامه این فیلم نیز توسط نیال لئونارد (Niall Leonard) و بر اساس کتابی اثر ای ال جیمز (E. L. James) نوشته شده است. فیلم Fifty Shades Freed مدت زمانی برابر با ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی R (مشاهده برای افراد ۱۷ سال به بالا) ساخته شده است.

هنرپیشگان

ار حاضران در فیلم Fifty Shades Freed می‌توان به بازیگران فهرست زیر اشاره کرد:

  • داکوتا جانسون (Dakota Johnson) در نقش آناستاسیا استیل (Anastasia Steele)
  • جیمی دورنان (Jamie Dornan) در نقش کریستیان گری (Christian Grey)
  • اریک جانسون (Eric Johnson) در نقش جک هاید (Jack Hyde)
  • الویسی مامفورد (Eloise Mumford) در نقش کیت کاوانا
  • ریتا اورا (Rita Ora) در نقش میا گری
  • لوک گریمز (Luke Grimes) در نقش الیوت گری
  • ویکتور راسوک (Victor Rasuk) در نقش خوزه
  • مکس مارتینی در نقش تیلور (Taylor)
  • جنیفر اله (Jennifer Ehle) در نقش کارلا (Carla)
  • مارسیا گی هاردن (Marcia Gay Harden) در نقش گریس گری
  • بروس آلتمن (Bruce Altman) در نقش جری روچ (Jerry Roach)
  • آریل کبل (Arielle Kebel) در نقش جیا ماتئو (Gia Matteo)

خلاصه داستان

کریستیان (با بازی جیمی دورنان) و آناستاسیا (با بازی داکوتا جانسون) به تازگی با هم ازدواج کرده و فکر می‌کنند که گذشته تاریک خود را پشت سر گذاشته‌اند و زندگی لوکس و مجلل خود را ادامه می‌دهند. اما ورود دوباره جک هاید (با بازی اریک جانسون) به زندگی آنها، می‌توان خوشی‌ها تازه آغاز شده را تهدید کرده و به بدترین حالت ممکن برساند…

گالری تصاویر پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (9 فوریه تا 11 فوریه)

نام فیلم رتبه هفته رتبه هفته پیش میزان فروش هفتگی
(میلیارد تومان)
میزان فروش کلی
(میلیارد تومان)
IMDB Metascore ژانر هفته‌های نمایش
Fifty Shades Freed ۱ ۱۸۵ ۱۸۵ ۴.۳ ۳۲ درام عاشقانه ۱
Peter Rabbit ۲ ۱۲۰ ۱۲۰ ۶.۱ ۵۲ انیمیشن کمدی ۱
The ۱۵:۱۷ to Paris ۳ ۶۰ ۶۰ ۵.۰ ۴۵ اکشن تاریخی ۱
Jumanji: Welcome to the Jungle ۴ ۱ ۴۸ ۱.۷۵۷ ۷.۳ ۵۸ کمدی ماجرایی ۸
The Greatest Showman ۵ ۴ ۳۱ ۷۰۵ ۸.۰ ۴۸ درام تاریخی ۸
Maze Runner: The Death Cure ۶ ۲ ۳۰ ۲۳۶ ۷.۱ ۵۲ تخیلی ترسناک ۳
Winchester ۷ ۳ ۲۵ ۸۳ ۵.۴ ۳۱ ترسناک ماورالطبیعی ۲
The Post ۸ ۶ ۱۷ ۳۵۰ ۷.۴ ۸۳ درام تاریخی ۸
The Shape of Water ۹ ۹ ۱۵ ۲۴۰ ۷.۹ ۸۶ درام تخیلی ۱۱
Den of Thieves ۱۰ ۸ ۱۴.۵ ۱۹۷ ۷.۵ ۵۲ اکشن جنایی ۴

گالری تصاویر پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (9 فوریه تا 11 فوریه)

منبع: IMDB

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر