;
coinex

ثبت نام کارت ملی هوشمند و چگونگی دریافت آن؛ 20 اسفند آخرین مهلت ثبت نام!

اگر تاکنون نسبت به ثبت نام کارت ملی هوشمند خود اقدام نکرده‌اید، حتما عجله کنید چون فقط تا 20 اسفند برای ثبت نام فرصت باقی است!

کارت‌های ملی هوشمند به تدریج در حال جایگزین شدن کارت‌های ملی قدیمی هستند بنابراین ثبت نام کارت ملی هوشمند برای تمامی افراد ضروری است. برای دریافت کارت ملی هوشمند در ابتدا باید به صورت اینترنتی ثبت نام نمود. بعد از انجام ثبت نام کارت ملی هوشمند ، در ادامه سایر فعالیت‌هایی که باید انجام شود اطلاع رسانی خواهد شد.

کارت ملی هوشمند چیست؟

کارت ملی هوشمند در واقع شبیه به همان کارت‌های عابر بانک است که همه از آن استفاده می‌کنند. کارت ملی هوشمند در واقع نشانگر هویت ماست. این کارت به صورت دیجیتالی است که قابلیت ذخیره کردن اطلاعات مختلف افراد از جمله اثر انگشت، اطلاعات ازدواج، اطلاعات فرزندان، مشخصات هویتی و دیگر اطلاعات ضروری را دارد.

ثبت نام کارت ملی هوشمند و دریافت آن برای هر فردی ضروری است زیرا هدف این است که هیچ مشکلی در شناسایی و تشخیص هویت افراد وجود نداشته باشد.

 چه کسانی می‌توانند نسبت به دریافت و ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام کنند؟

  • اولویت ثبت نام کارت ملی هوشمند در ابتدا با افرادی است که بالای 15 سال تمام سن دارند.
  • افرادی که کارت شناسایی ملی خود را گم کرده‌اند و یا یکی از موارد درج شده بر روی آن تغییر کرده باشد.

نکاتی مهم در رابطه با ثبت نام کارت ملی هوشمند

افرادی که قصد ثبت نام کارت ملی هوشمند  را دارند در ابتدا لازم است تا اطلاعات خود را در اینترنت ثبت کنند، نوبت گیری کنید و در ادامه به صورت حضوری به دفاتر خدمات پیشخوان دولت مراجعه نمایند. نکته مهمی که در اینجا لازم است به آن اشاره کرد این است که، تمام مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند و دریافت آن را نمی‌توان به صورت غیر حضوری یا اینترنتی انجام داد بلکه لازم است تا پس از ثبت اطلاعات و نوبت دهی، به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمود.

آموزش تصویری ثبت نام کارت ملی هوشمند

در ادامه به بررسی نحوه ثبت نام کارت ملی هوشمند خواهیم پرداخت. ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند به صورت اینترنتی است و نیازی به مراجعه و ثبت نام حضوری در مرحله اول ندارد. با استفاده از این قسمت و مطالعه دقیق آن، خود می‌توانید به راحتی نسبت به ثبت نام کارت ملی هوشمند خود اقدام نمایید. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

در ابتدا ورود به سامانه کارت ملی هوشمند ضروری است. در ادامه پس از ورود به سامانه باید وارد قسمت ثبت نام جدید شد.

ثبت نام کارت ملی هوشمند و چگونگی دریافت آن

در ادامه فرمی نشان داده می‌شود که باید اطلاعات خواسته شده در این فرم به دقت و بر اساس اطلاعات شخصی پر شود.

ثبت نام کارت ملی هوشمند و چگونگی دریافت

اگر فرد ثبت نام کننده برای دریافت دریافت کارت ملی هوشمند، واجد شرایط دریافت باشد، پس از ثبت اطلاعات برای وی کد رهگیری ارسال خواهد شد و در ادامه به صورت خودکار وارد بخش نوبت گیری خواهد شد. همچنین می‌توان با داشتن کد ملی و کد رهگیری به بخش نوبت گیری دسترسی پیدا نمود.

ثبت نام کارت ملی هوشمند و چگونگی دریافت کارت

در صورتی که فردی کد رهگیری خود را فراموش کرده باشد می‌تواند با استفاده از کد ملی و تاریخ تولد خود به منوی بازیابی کد پیگیری سامانه کارت هوشمند ملی مراجعه کند و کد پیگیری دریافت نماید.

ثبت نام کارت ملی هوشمند

مراجعه‌ی حضوری به دفاتر پیشخوان جهت ثبت نام کارت ملی هوشمند

پس از اینکه ثبت نام کارت ملی هوشمند در سامانه با موفقیت انجام شد و نوبت مراجعه به دفاتر پیشخوان مشخص گردید، لازم است تا در تاریخ مشخص شده در نوبت گیری، با همراه داشتن مدارک مورد نیاز، به دفتر پیشخوان مورد نظر که برای اراد مشخص می‌شود، مراجعه کرد. در صورتی که فردی در زمان تعیین شده به دفتر پیشخوان مراجعه نکند، به مدت 3 روز مجاز به نوبت گیری مجدد نخواهد بود!

مدارک لازم برای مراجعه حضوری جهت دریافت کارت ملی هوشمند

  • اصل شناسنامه عکس دار فرد
  • کد پستی
  • آدرس محل سکونت
  • شماره تلفن ثابت
  • شماره تلفن همراه

نکته مهم پایانی اینکه، در تمام دفاتر ثبت نام، واحد عکس برداری وجود دارد و بهتر است افراد با آمادگی برای گرفتن عکس به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند. همچنین افراد قادرند تا با استفاده از کد ملی و کد رهگیری در منوی مشاهده وضعیت سامانه کارت هوشمند ملی، از وضعیت کارت ملی خود اطلاع یابند.

دریافت و ثبت نام کارت ملی هوشمند

20 اسفند، آخرین مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند

سخنگوی سازمان ثبت احوال در مورد آخرین مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند اعلام نمود که مهلت ثبت‌نام کارت هوشمند بعد ا تاریخ مشخص شده تمدید نخواهد شد. وی در ادامه اعلام نمود که ایرانیانی که خارج از کشور هستند و تاریخ اعتبار کارت آن‌ها نیز بعد از سال ۹۶ است، محدودیتی نخواهند داشت.

سخنگوی سازمان ثبت احوال همچنین تاکید نمود که در آینده از کارت ملی هوشمند برای استعلام و انجام اموربانکی استفاده می‌شود و همچنین ممکن است در بعضی از بانک‌ها از این کارت به عنوان کارت بانک و عملیات بانکی استفاده گردد.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر