;
coinex

آیا نوکیا 4 در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی خواهد شد؟

به دنبال اطلاعاتی که از برنامه دوربین گوشی‌های نوکیا افشا شد، اچ ام دی گلوبال به زودی گوشی میان رده نوکیا 4 را نیز عرضه خواهد کرد.

اچ ام دی گلوبال تاکنون گوشی های نوکیا 2، نوکیا 3، نوکیا 5، نوکیا 7 و نوکیا 8 را معرفی کرده است و به زودی گوشی های نوکیا 1 و نوکیا 9 را نیز معرفی خواهد کرد. ظاهرا جای گوشی میان رده نوکیا 4 در این لیست خالی است، اما طولی نمی‌کشد که اچ‌ام‌دی گلوبال آن را نیز عرضه خواهد کرد.

در نمایشگاه MWC سال گذشته، اچ ام دی گلوبال گوشی‌های نوکیا 3 و نوکیا 5 را معرفی کرد و در این بین خبری از نوکیا 4 نبود.

ترس از عدد 4

در برخی از کشورهای شرق آسیا از جمله چین، عدد 4 را عددی نحس می‌دانند (برای برخی از ما ایرانیان این موضوع برای عدد 13 صادق است) و ا‌چ‌ام‌دی که به تازگی به دنیای گوشی‌های اندروید وارد شده، نمی‌خواست کسب و کارش در بازار پر جمعیت شرق آسیا را به خطر بیاندازد؛ پر واضح بود که مشتریان در این کشورها از محصولی که نام 4 را یدک بکشد، استقبال نمی‌کنند.

با این حال گزارش‌ها حاکی از آن است که این کمپانی تصمیم دارد، امسال نوکیا 4 را تولید و عرضه کند. البته از قرار معلوم نوکیا 4 به همان دلیلی که ذکر شد، وارد بازار چین نخواهد شد؛ اما تصمیم کمپانی برای عرضه‌ این محصول در سایر کشورهایی که ذهنیت بدی نسبت به عدد 4 دارند هنوز مشخص نیست.

از آنجایی که گوشی نوکیا 3 هرگز در چین به فروش نرسیده است، اچ ام دی گلوبال نوکیا 4 را بدون هیچگونه نگرانی، به عنوان جایگزین این گوشی در نظر گرفته است. به نظر می رسد شماره 4 نیز در چین به فروش نرسد، با این وجود هنوز مشخص نیست که در دیگر بازارهای آسیایی چه اتفاقی خواهد افتاد!

مشخصات و ویژگی های نوکیا 4

این گوشی نسبت به نوکیا 3، تغییرات طراحی چشمگیری ندارد. گوشی نوکیا 4 به تراشه اسنپدراگون 450 کوالکام مجهز شده و می تواند یک دستگاه Android One، مانند Nokia 7 Plus باشد.


بیشتر بخوانید: تصویری واقعی از نوکیا 7 پلاس منتشر شد


چیپست این دستگاه احتمالا از پشتیبانی حافظه رم 2، 3 و یا 4 گیگابایت و حافظه داخلی 16، 32 و یا 64 گیگابایت برخوردار شود. از آنجا که نوکیا 6 در حال حاضر به یک صفحه نمایش 5.5 اینچی مجهز شده، انتظار می رود که نوکیا 4 به همان صفحه نمایش 5.0 اینچی اچ‌دی که در نوکیا 3 استفاده شد، مجهز شود.

از گوشی هوشمند نوکیا 4، به عنوان جانشینی برای نوکیا 3، انتظار تغییرات زیادی در طراحی، مشخصات و امکانات نداریم و هر چند که اطلاعات تایید شده‌ای در این زمینه منتشر نشده، اما برخی منابع از مشخصات احتمالی این گوشی هوشمند حرف می‌زنند.

همان طور که گفته شد، انتظار داریم نوکیا 4 به تراشه اسنپدراگون 450 مجهز شود (نوکیا 6 مدل 2018 به تراشه سری 600 اسنپدراگون مجهز شده است و تجهیز نوکیا 4 به تراشه سری 400 اسنپدراگون منطقی به نظر می‌آید). همچنین نوکیا 4 در کنار این پردازنده کوالکام، ممکن است به حافظه رم 2، 3 یا 4 گیگابایتی و  16، 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی  همراه شود.

بهره‌مندی نوکیا 4 از سیستم عامل پیش فرض اندروید 8 اوریو از دیگر شایعات پیرامون این گوشی جدید است.  پپیوستن نوکیا 4 به نوکیا 7 پلاس در پروژه‌ی اندروید وان گوگل (Android One) یکی دیگر از حدسیات مربوط به این محصول است.

قیمت و تاریخ انتشار

هنوز در مورد قیمت و تاریخ انتشار این محصول نوکیا خبر موثقی در دست نیست، اما نمایشگاه MWC 2018 که تا چند روز دیگر برگزار می‌گردد، یکی از گزینه‌ها برای رویداد معرفی نوکیا 4 محسوب می‌شود. با توجه به قیمت مدل‌های دیگر گوشی‌های هوشمند نوکیا، انتظار داریم نوکیا 4 با برچسب قیمتی 150 تا 200 یورو به بازار عرضه شود.

.

منبع: theandroidsoul

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر