;
coinex

کنترل مزاحمت های تبلیغاتی کسب و کارها با تدوین مصوبه ای جدید!

برای کنترل مزاحمت های تبلیغاتی ، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مصوبه‌ای جدید دارد که در آن روشی برای تبلیغات هوشمند کسب و کارها مشخص شده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نموده است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای کنترل مزاحمت های تبلیغاتی تلفنی و پیامکی مصوبه‌ای جدید دارد. در این مصوبه سازوکاری برای تبلیغات هوشمند کسب ‌و کارها در نظر گرفته شده است.

پیگیری و کنترل مزاحمت های تبلیغاتی مختلف

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام نمود که کنترل مزاحمت های تبلیغاتی در دستور کار قرار گرفته است. وی تاکید نمود که قرار است تمام مزاحمت‌های تلفنی تبلیغاتی که توسط برخی از شهروندان گزارش می‌شوند، مورد پیگیری قرار گیرند.

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد کنترل مزاحمت های تبلیغاتی اعلام نمود که هیچ‌گونه مزاحمت‌های تبلیغاتی برای شهروندان چه در قالب پیامک و چه در قالب تلفنی، به هیچ وجه قابل قبول نیست. جوشقانی تاکید نمود که این موضوع حتما پیگیری می‌شود و اگر حتی اپراتوری این کار را انجام داده باشد، آن سرشماره قطع خواهد شد.

راهکارهای قبلی برای قطع تبلیغات قطعی نبودند!

کنترل مزاحمت های تبلیغاتی یک امر مهم است زیرا در این چند وقت تبلیغات پیامکی و همچنین تلفنی به شدت افزایش یافته است. این امر باعث شد تا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نسبت به راه‌اندازی سامانه‌ای معروف به ۱۹۵ اقدام کند. اما این سامانه متاسفانه فقط بر بستن شماره‌هایی که شهروندان گزارش می‌دادند، تمرکز داشت.

اما تعداد شماره‌های تبلیغاتی آنقدر زیاد است که اگر تعدادی از آنها هم بسته شوند، تبلیغات کنندگان باز هم قادر هستند تا با استفاده از شماره‌های دیگری به فعالیت خود ادامه دهند. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات برای کنترل مزاحمت های تبلیغاتی از ایجاد سامانه‌ای خبر داده است که ظاهرا قادر است تا این مشکل را رفع کند، یعنی به نظر می‌رسد که این راهکار راه حلی قطعی برای حل مساله تبلیغات تلفنی و پیامکی باشد.


بیشتر بخوانید : پیامک های تبلیغاتی بهتر هستند یا تماس های تبلیغاتی !


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در ادامه صحبت‌های خود در مورد کنترل مزاحمت های تبلیغاتی اعلام نمود که راهکاریی که قبلا برای گزارش شماره‌های تبلیغاتی به شهروندان اعلام شده بودند، قطعی نبوده و تاکید نمود که برای پاسخگویی به شکایات شهروندان از پیامک‌های تبلیغاتی، سامانه‌ای با شماره #۸۰۰* راه‌اندازی شده است.

به گفته‌ی وی مردم می‌توانند از این پس، سرشماره‌هایی را که پیامک‌های تبلیغاتی انبوه می‌فرستادند، متوقف کنند. البته  به گفته وی بعضی از کسب و کارها نیز برای تبلیغات خود  به سمت استفاده از سیم‌کارت‌های خصوصی رفته‌اند و سعی دارند تا به این روش پیامک انبوه ارسال کنند و به تبلیغات بپردازند.

قطع سیستم پیامک شماره‌های شخصی مزاحم

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد کنترل مزاحمت های تبلیغاتی اعلام نمود که اپراتورها براساس قراردادی که بر روی آن سرشماره‌ها منعقد کرده‌اند اجازه فعالیت دارند. به گفته وی بسته شدن سرشماره‌های مذکور باعث شد تا مردم از سیم‌کارت‌های شخصی برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده کنند.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام نمود که آنها برای حل این مشکل یک راهکار موقت ارائه کرده‌اند که براساس آن، اگر کسی مزاحمتی برای افراد ایجاد کند و تعداد شکایت از وی از یک حدی بیشتر باشد، سیستم پیامک آن شماره قطع خواهد شد.

فلاح جوشقانی در ادامه به مصوبه‌ای که در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات در حال تدوین است اشاره کرد و اعلام نمود که این مصوبه طی دو ماه آینده اجرایی خواهد شد. به گفته‌ی وی اپراتورها وظیفه دارند که هم در مورد سرشماره‌ها و هم شماره‌های شخصی، سامانه‌ای راه‌اندازی کنند تا شهروندان با ورود به آن، خود نوع پیامک مورد نیاز را انتخاب کنند.


بیشتر بخوانید : راه اندازی سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی تا ۲ ماه دیگر!


بررسی جزئیات سامانه انتخاب پیامک‌های تبلیغاتی

جوشقانی در مورد عملکرد سامانه انتخاب پیامک‌های تبلیغاتی سخن گفت و اعلام نمود که اپراتورها در این سامانه یک پنل در انواع مختلف  USSD، پورتال، اپ موبایلی و … در نظر گرفته‌اند و در اختیار شهروندان قرار می‌دهند. بنابراین از این طریق شهروندان می‌توانند خود انتخاب کنند که در هر کدام از این حوزه‌ها، چه پیامکی را دریافت نمایند.

به گفته جوشقانی تبلیغات پیامکی یک راه ارزان برای کسب ‌و کارها هستند و بنابراین آنها می‌توانند از این طریق به تبلیغات محصولات خود بپردازند. وی در ادامه به هدفمند بودن تبلیغات در این مصوبه جدید اشاره کرد و اعلام نمود که از طریق این سامانه پیامکی، هر شهروند می‌تواند در حوزه تخصصی یا کاری خود، تبلیغات پیامکی دریافت کند و اپراتور نیز بر مبنای انتخاب شهروندان، تبلیغات مورد نظر را برای فرد ارسال می‌کند.

کنترل مزاحمت های تبلیغاتی با سامانه جدید

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر کنترل مزاحمت های تبلیغاتی با استفاده از سامانه جدید تاکید نمود و اعلام کرد که با این مصوبه جدید، از این پس مسئله مزاحمت‌های تبلیغاتی برطرف می‌شود. وی همچنین ادامه داد که براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات قرار است ضوابطی تنظیم شود که براساس آن یکسری شماره‌های شخصی، حتی بدون شکایت هم مسدود شوند.

وی روش تشخیص را این گونه بیان کرد که اگر رفتار یک مشترک به صورتی باشد که پیامک تبلیغاتی بسیاری ارسال می‌کند و مکالمه صوتی ندارد، بنابراین می‌توان گفت که این شماره جهت اهداف تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فلاح جوشقانی در پایان اعلام نمود که آنها ابزارهایی را در اختیار دارند که اگر اپراتوری در برابر مصوبه‌های آنها تمکین نکرد، از آن‌ استفاده خواهند کرد. به گفته وی اعتماد مردم بزرگترین سرمایه اپراتورها است و البته ممکن است در شبکه‌ای به این گستردگی تخلفاتی هم اتفاق افتد.


بیشتر بخوانید : آموزش قطع پیامک های تبلیغاتی در سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل


.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر