;
coinex

بررسی دوربین سامسونگ گلکسی اس 9 ؛ از دیافراگم متغیر تا ایموجی AR

این مطلب به بررسی دوربین سامسونگ گلکسی اس 9 می‌پردازیم؛ دوربینی که سامسونگ برای آن ویژگی‌های جدید و جذابی را تعریف کرده است.

سامسونگ گلکسی S9 و S9+ بالاخره معرفی شدند و در کمتر از سه هفته آینده راهی بازارهای جهانی خواهند شد، بنابراین زمان چندانی برای تصمیم‌گیری درباره‌ی خرید این محصولات باقی نمانده است. اما این پرچمداران جدید چه ویژگی‌هایی داشته و عملکرد هر بخش چگونه است؟ این مطلب به بررسی دوربین سامسونگ گلکسی اس 9 تعلق دارد، دوربینی که با وجود دهانه دیافاگم متغیر می‌تواند به مانند مردمک چشم انسان عمل کند.

بررسی دوربین سامسونگ گلکسی اس 9

بررسی دوربین سامسونگ گلکسی اس 9

امروزه گوشی‌های هوشمند در تمام بخش‌های زندگیمان وارد شده‌ و به عضوی جدایی ناپذیر از ما تبدیل شده‌اند. یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که کاربران برای خرید یک گوشی موبایل به آن توجه می‌کنند، دوربین است.


بیشتر بخوانید: بهترین دوربین گوشی در سال 2018


دوربین گوشی بخش مهمی از آن است و در واقع کارکرد خوب آن می‌تواند خریدار را برای انتخاب یک مدل خاص مجاب کند. به همین دلیل ما به بررسی دوربین گلکسی اس 9 به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم و کلیدی این دستگاه پرداختیم تا به تصمیم گیری شما برای خرید این دستگاه کمک کنیم.

ویژگی‌های جدید در دوربین گلکسی S9

پردازنده‌ جدید تصاویر

گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به یک پردازنده‌ جدید تصاویر مجهز شده‌اند که به این محصولات در پردازش همزمان چند فریم تصویر کمک می‌کند.

این پردازنده با ثبت 12 عکس به صورت همزمان نویز تصاویر را کاهش می‌دهد. سپس این عکس‌ها را در دسته‌های چهارتایی تقسیم کرده و تمام جزئیاتی که از هر گروه قابل نگهداری باشد را به صورت ترکیبی در یک تصویر ذخیره می‌کند.

این سیستم نهایتا سه تصویر ترکیبی بدست آمده از این روش را نیز با یکدیگر ترکیب کرده و یک تصویر نهایی حاصل می‌شود که نویز کمتر و نوردهی بهتری دارد. این ویژگی دوربین گلکسی اس 9 باعث می‌شود تا تصویر نهایی با بهترین کیفیت ارائه شود.

دیافراگم متغیر

اگر بخواهیم در بررسی دوربین سامسونگ گلکسی اس 9 یک ویژگی را به عنوان مهم‌ترین تغییر به شما معرفی کنیم، مطمئنا چیزی جز دیافراگم مکانیکی نخواهد بود. این امکان را حتی می‌توان یکی از پیشرفت‌های اساسی در صنعت تلفن‌های هوشمند به شمار آورد. گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس، هردو به دیافراگم مکانیکی مجهز شده‌اند؛ چنین ویژگی پیش از این در هیچ پرچمداری وجود نداشته است.

نور عکس از ترکیب سه عنصر حاصل می‌شود:

  • ISO (حساسیت سنسور)
  • سرعت شاتر (مدت زمانی که سنسور در معرض نور است)
  • اندازه دیافراگم (باز بودن روزنه‌ی دیافراگم که به چه میزان اجازه‌ی عبور نور را می‌دهد)

هر یک از این عوامل بر نتیجه‌ی نهایی موثر هستند. ایزو (ISO) بالاتر، نویز تصاویر را بیشتر می‌کند. سرعت شاتر پایین، موجب تار شدن بیشتر تصاویر می‌شود و اندازه دیافراگم بازتر، عمق تصویر را کاهش می‌دهد.

در اکثر پرچم‌داران هوشمند امروزی امکان کنترل و تغییر ISO و همچنین سرعت شاتر وجود دارد، اما اندازه‌ی دیافراگم معمولا ثابت است. سامسونگ در دوربین گلکسی S9 با تکنولوژی که نام آن را “دیافراگم دوگانه” نامیده، تغییر مهمی در این زمینه ایجاد کرده است.

در دوربین معمولی گوشی‌های هوشمند، شما انتخابی برای اندازه‌ی باز بودن دیافراگم ندارید؛ اما در دوربین گلکسی اس 9 به شما دو گزینه داده شده است: دهانه دیافراگم f/1.5  و f/2.4.

این یعنی دیگر ناچار نخواهید بود که در شرایط نوری کم ISO را افزایش داده و یا سرعت شاتر را کم کنید تا تصاویر واضح‌تری ثبت شود. فقط کافیست روزنه‌ دیافراگم را در حالت f/1.5 قرار دهید. از سوی دیگر نیز زمانی که نور محیط زیاد است و می‌خواهید روی منطقه وسیع‌تری فوکوس کنید، می‌توانید روزنه f/2.4 را انتخاب کنید.

درست است که با دیافراگم متغیر دوربین سامسونگ گلکسی اس 9 باز هم فقط دو انتخاب دارید و امکان تنظیم دلخواه اندازه‌ باز بودن دیافراگم وجود ندارد؛ اما همین تغییر می‌تواند به تغییر در طراحی استاندارد دوربین‌ گوشی‌های هوشمند منجر شود.


بیشتر بخوانید: ویژگی‌های گلکسی اس 9 ؛ محصولی برای دنیای ارتباطات امروز


البته همچنان به بررسی بیشتری نیاز است تا بتوانیم در مورد مزیت این ویژگی در دوربین گلکسی S9 و گلکسی S9+ با اطمینان صحبت کرد، اما به نظر می‌رسد این فناوری یک قدم رو به جلو در مسیر درست باشد.

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین گلکسی اس 9 سامسونگ

همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید، سامسونگ موفق شده نویز عکس‌ها را بسیار کاهش دهد، هرچند که نمی‌توان گفت تصاویر ثبت شده با این دوربین کاملا بدون نویز هستند. اگر بر روی تصاویر زوم کنید کمی نویز دیجیتال را مشاهده خواهید کرد؛ زیرا این تصاویر در یک اتاق با نور متوسط ثبت شده‌اند، نویز مذکور در تصویر قوطی نوشابه بیشتر مشهود است.

اما در مجموع نویز تصاویر، حداقلی است که نشان می‌دهد. انصافا این تکنولوژی جدید دوربین در پرچمدارن 2018 سری گلکسی S، عملکرد بسیار خوبی دارند؛ اما تا زمانی که یک مقایسه جامع با دوربین‌های دیگر پرچمداران صورت نگیرد، نمی‌توان با اطمینان از عملکرد بی‌نظیر آن سخن گفت.

عکسی که از لامپ‌ها گرفته شده دامنه‌ی پویایی بسیار خوبی دارد. جزئیات لامپ‌ها به خوبی ثبت شده‌اند و همینطور محیط اطراف لامپ‌ها نیز وضوح قابل قبولی دارد. مثل همیشه زمانی که نور محیط خوب باشد، در عکس‌ها نیز رنگ‌ها به خوبی ثبت می‌شوند و همچنین کنتراست و پویایی خوبی میان رنگ‌های مختلف به چشم می‌آید.

تصاویر ثبت شده با دوربین گلکسی اس 9 بسیار عالی هستند؛ اما خب تصاویر ثبت شده با گلکسی S8 و حتی گلکسی S7 و پرچمداران سایر برندها نیز بسیار خوب هستند. به هر ترتیب تا زمانی که مقایسه و بررسی دوربین گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس به صورت جامع‌تری انجام نگیرد> نمی‌توان دقیقا اظهار نظر کرد؛ اما حداقل تا همینجا میتوان گفت که دوربین پرچمداران جدید سامسونگ همانطور که ادعا شده در زمینه‌ی کاهش نویز تصاویر، عملکرد بسیار خوبی دارند.

فیلمبرداری فوق آهسته

دوربین سامسونگ گلکسی اس 9 از سنسور DRAM استفاده می‌کند و این یعنی دوربین این دستگاه می‌تواند با سرعت 4 برابر، تا 4 برابر تصاویر بیشتری ثبت کند. در نتیجه دوربین گلکسی اس 9 می‌تواند تصاویر ویدئویی را با سرعتی بسیار بیشتر از 240 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین این موبایل قادر است، ویدیوهایی فوق آهسته با سرعت 960 فریم بر ثانیه را در رزولوشن 720p فیلمبرداری کند و این موضوع بسیار عالی است.

بسیاری از مواقع تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه زمانی باید یک ویدیوی فوق آهسته (سوپر اسلوموشن) ضبط کنید کمی دشوار است؛ اما سامسونگ گلکسی اس 9 یک سیستم تصمیم‌گیری خودکار در این زمینه دارد و دیگر نیازی نیست به این موضوع فکر کنید. کافیست به فیلمبرداری ادامه داده و گوشی بخش‌های مهم فیلم را به صورت آهسته برایتان ضبط کند.

سپس می‌توانید آن‌ها را ذخیره کرده و یا به صورت فایل Gif با افکت‌های گوناگون به اشتراک بگذارید. جالب اینجاست که این سیستم حتی این امکان را دارد که به صورت خودکار یک موسیقی پس زمینه به کلیپ فوق آهسته شما اضافه کند که البته می‌توانید آن را نیز تغییر دهید. تقریبا همه چیز برای یک فیلمبرداری حرفه‌ای مهیاست!

نمونه‌ای از ویدیوی سوپر اسلوموشن با دوربین گلکسی S9 را در زیر می‌بینید

ایموجی‌های واقعیت افزوده (AR Emoji)

آخرین ویژگی‌ جذابی که در بررسی دوربین سامسونگ گلکسی اس 9 باید به آن اشاره کرد، امکان ساختن ایموجی‌های واقعیت افزوده است. این امکان از بالای منوی اپلیکیشن دوربین دستگاه فعال می‌شود و پس از اسکن و آنالیز صورت، شما می‌توانید آن را به دلخواه خود تغییر دهید.

امکان ساختن دو نوع ایموجی‌ واقعیت افزوده با گلکسی اس 9 وجود دارد:

  1. حالت واقعی
  2. حالت کارتونی

تغییراتی از جمله تغییر مدل مو، رنگ پوست، لباس‌ها و افزودن لوازم همراه از جمله کلاه و عینک و… را نیز می‌توانید به راحتی در ایموجی‌های خود اعمال کنید. پس از ذخیره کردن، 18 گیف به گالری و کیبورد شما افزوده می‌شوند تا راحت‌تر آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

نمونه‌ هایی از ایموجی واقعیت افزوده گلکسی اس 9

علاوه بر ساخت ایموجی این پرچمدار جدید می‌تواند گیف نیز بسازد. در زیر نمونه گیف ساخته شده توسط گلکسی S9 را مشاهده می کنید.

نمونه گیف ساخته شده در گلکسی S9

بررسی دوربین سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به آخر رسید، اما مطمئنا هم دوربین و هم دیگر بخش‌های این دو گوشی هوشمند هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن و شنیده شدن دارند. همچنان با تکراتو همراه باشید تا مطالب بیشتری از پرچمداران جدید و جذاب سامسونگ بخوانید. ضمنا منتظر نظرات خوب شما نیز هستیم، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر