;
coinex

مقایسه ایموجی AR گلکسی اس ۹ با انیموجی آیفون ۱۰ ؛ تفاوت‌ها کجاست؟

چندی از رونمایی گلکسی اس ۹ نمی‌گذرد و دیدیم که اکثر شایعات اطراف آن رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته‌اند. این طور به نظر می‌رسد که سامسونگ، برای توسعه ایموجی AR خود بار دیگر از روی دست اپل نگاه کرده است.

سال میلادی گذشته بود که آیفون ۱۰ انیموجی را معرفی کرد و حالا سامسونگ در نمایشگاه MWC 2018 در یک تلاش تطبیقی، تجربه مشابهی را همراه با سری جدید پرچم‌دارهای خود ارائه کرده است. در این نوشتار تفاوت‌های میان ایموجی واقعیت افزوده و انیموجی را بررسی خواهیم کرد.

مقایسه ایموجی AR با انیموجی

ایموجی انیمیشنی ؛ دقیقا از چه حرف می‌زنیم؟

در اساس، هر دو این قابلیت‌ها بر یک فرض یکسان استوار هستند. اساسا هر دو به کاربران توانایی تبدیل خودشان به شکلک‌ها یا ایموجی‌های متحرک را می‌دهند. همچنین کاربران قادر خواهند بود از طریق فضای مجازی و یا برنامه پیام‌ها این اموجی ها را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند.


بیشتر بخوانید: تاریخچه ایموجی ؛ شکلک‌ها از کجا آمده‌اند!


اما سوال کلیدی اینجاست که چرا کاربران می‌بایست دست به چنین کاری بزنند؟ در پاسخ می‌توان از تقسیم شادی با دوستان و خانواده در یک روز بخصوص،‌ ارسال پیام‌هایی جالب به مخاطبینی خاص و یا گسترش هرچند اندک شادی در جهان سخن گفت؛ اما پاسخ ریشه‌ای تر شاید آن باشد که با استفاده از این ایموجی‌های متحرک و زیبا کاربران قادر خواهند بود به ارتباطات روزمره خود، چاشنی عنصر بامزگی را اضافه کنند.

انیموجی یا ایموجی واقعیت افزوده ؛ تفاوت کجاست؟

همانطور که اشاره شد هسته اصلی فرض هر دو مشخصه همانند چگونگی پیاده‌سازی آنها یکسان است، اما در این میان تفاوت‌هایی بنیادی وجود دارد.

قابلیت انیموجی در آیفون ۱۰ و همچنین قابلیت امنیتی فیس‌ آیدی (Face ID)، از آرایش دوربین‌های چندگانه برای شناسایی حرکات صورت بهره می‌برد؛ بنابراین امکان ترسیم آنها بر روی شکلک‌ها یا اموجی‌های مرسوم وجود دارد. به بیان ساده‌تر بگوییم، شما سرانجام قادر خواهید به عنوان یک مرغ، یک خرگوش بامزه و یا هر ایموجی دیگر که مدنظر دارید، صحبت کنید.


بیشتر بخوانید: چگونگی ساخت انیموجی در آیفون 10


می‌توانید از اموجی‌ها در برنامه پیام‌ها استفاده کنید. البته برای اشتراک گذاری آنها در برنامه iMessages و یا به عنوان گیف در شبکه‌های اجتماعی تنها می‌بایست یک ویدئو ۱۰ ثانیه‌ای کوتاه صبط کنید.

اموجی واقعیت افزوده گلکسی اس ۹

با وجود اینکه در گلکسی اس ۹ خبری از مزیت‌ دوربین‌های چندگانه برای اموجی‌های واقعیت افزوده وجود ندارد، اما به جای آن از یک دوربین جلو و چند ترفند نرم‌افزاری هوشمند برای رسم چهره شما بر روی یک اموجی استفاده می‌کند. امکان ساخت ویدیو در ایموجی AR نیز وجود دارد.

اموجی‌های واقعیت افزوده به عنوان یک حالت جدید در برنامه دوربین پرچمدا جدید سامسونگ بازطراحی شده‌اند. هنگام استفاده از این حالت دو گزینه در پیش روی شما خواهد بود : ایموجی واقعی و یا ایموجی کارتونی از چهره شما. شاید بد نباشد که برای اطلاعات بیشتر، سری به لینک زیر بزنید.


بیشتر بخوانید: هر‌آنچه از ایموجی واقعیت افزوده گلکسی اس ۹ می‌دانیم


ایموجی‌های واقعیت افزوده در گلکسی اس ۹ و گلکسی اس 9 پلاس، به عنوان یک حالت جدید در برنامه دوربین بازطراحی شده‌اند. هنگامی که به این حالت بروید، اجازه دارید میان سبک‌های مختلفی از اشکال و یا یک نسخه کارتونی از خودتان یکی را انتخاب کنید.

اما برسیم به بزرگترین تفاوتی که میان این دو قابلیت وجود دارد و آن هم امکان ساخت اموجی‌ها خاص خود در گلکسی اس ۹ است. اشتباه نکنید‌‌! در مورد توانایی رسم چهره کاربر بر روی شکلک‌های از پیش تعیین شده صحبت نمی‌کنیم، بلکه ایموجی ساخته شده با دقت بالایی، خودِ شما خواهید بود.

از حالت چهره گرفته تا انتخاب میان حالت کارتونی و واقعی، ایموجی ساخته شده و حتی از انتخاب لباس، رنگ مو، متعلقات و موارد بسیار دیگر، همگی امکان شخصی سازی دارند. با این همه شما خواهید توانست ایموجی طراحی کنید که صد درصد متعلق به شماست و نسخه دیگری نخواهد داشت.

هنگامی که یکی از آنها را بسازید، به صورت یک نسخه از پیش ساخته شده، ذخیره و به سادگی از طریق برنامه دوربین قابل دسترس خواهد بود. همچنین می‌توان آن را به صورت گیف در پیام‌رسان‌های مختلف ذخیره کرد. به علاوه، ساخت یک مجموعه کامل از استیکر‌های خودتان به عنوان گزینه‌هایی پیش فرض نیز ممکن است. در صورت عدم تمایل به استفاده از ایموجی خودتان، می‌توانید از این استیکر‌ها نیز استفاده کنید.

کدام بهتر است؟

زمان اندکی از معرفی گلکسی اس ۹ و ویژگی جدید ایموجی AR آن می‌گذرد؛ بنابراین هنوز خیلی زود است که درباره آن اظهار نظر کنیم؛ ولی با همین نگاه گذار نیز از نظر امکان شخصی‌سازی، به ایموجی واقعیت مجازی سامسونگ اعتبار می‌دهیم.


بیشتر بخوانید: ویژگی‌های گلکسی S9 ؛ گوشی هوشمندی برای ارتباطات امروز


اما هنگامی که از هر دو نسخه به طور همزمان استفاده می‌کنیم، کاملا واضح است که دوربین‌های چندگانه آیفون ۱۰ در بازسازی حرکات چهره شما موفق‌تر عمل می‌کنند و نتیجه حاصل از آنها به واقعیت نزدیک‌تر است. هیچ یک از این دو، قابلیت ردیابی حرکات سایر نقاط بدن را ندارند؛ اما به نظر می‌رسد انیموجی با دقت بیشتری حرکات چهره را اجرا می‌کند.

البته که ما باید منتظر بررسی کامل گلکسی اس ۹ باشیم تا ببینیم ایموجی واقعیت افزوده آن تا چه میزان واقعا خوب است. با این همه نظر شما در خصوص این قابلیت جدید پرچمدار سامسونگ چیست؟ آیا آن را نسبت به انیموجی آیفون ۱۰ برتر می‌دانید؟

بیشتر بخوانید:

 

کلیک یاب، ارائه دهنده تبلیغات Native و کلیکی، حامی تکراتو در پوشش خبری نمایشگاه MWC 2018

.

منبع : Dgit

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر