;
coinex

تلویزیون QLED سامسونگ ؛ هنر تلفیق هوش مصنوعی با تلویزیون

به تلویزیون خود دستور دهید که چه برنامه‌ای برایتان پخش کند و البته تلویزیون نیز به مرور زمان برنامه مورد علاقه‌تان را تشخیص داده و آن را به شما پیشنهاد می‌کند؛ این آینده تلویزیون های هوشمند است و تلویزیون‌های QLED سامسونگ نمونه بارزی از آوردن هوش مصنوعی به این محصولات است. 

هوش مصنوعی این روزها خود را در همه جنبه‌های فناوری وارد کرده است و ساخت تلویزیون نیز از این قاعده مستثنی نیست. شرکت تحقیقات بازاری IDC در آوریل ۲۰۱۷ پیش‌بینی کرده بود که بازار سیستم‌های شناختی و هوش مصنوعی (AI) تا سال ۲۰۲۰ با نرخ رشد سالانه 54.4 درصد، به توسعه ادامه خواهد داد.


بیشتر بخوانید: زندگی جاودانه با هوش مصنوعی ؛ آینده اینگونه است!


انتظار می‌رود توانایی‌های خاص سیستم‌های هوش مصنوعی مانند پیش‌بینی، پیشنهاددهی و دستیارهای هوشمند، نقش‌های مهم‌تری را در ایجاد خدمات هوشمند ایفا کنند.

هوش مصنوعی این روزها خود را در همه جنبه‌های فناوری وارد کرده است و ساخت تلویزیون نیز از این قاعده مستثنی نیست. شرکت تحقیقات بازاری IDC در آوریل ۲۰۱۷ پیش‌بینی کرده بود که بازار سیستم‌های شناختی و هوش مصنوعی (AI) تا سال ۲۰۲۰ با نرخ رشد سالانه 54.4 درصد، به توسعه ادامه خواهد داد.

این کارکردهای هوش مصنوعی هم اکنون نیز بر صنعت لوازم الکترونیکی، بویژه حوزه گوشی‌های هوشمند و تلویزیون تاثیرگذار هستند. همگرایی هوش مصنوعی و تلویزیون بسیار ظریف است، اما روندی است که اتفاق افتاده و به رشد خود ادامه می‌دهد. در این مطلب نگاهی داریم به این موضوع و تاثیر آن بر آینده صنعت تلویزیون بویژه در تلویزیون‌های سری QLED سامسونگ.

 

ضرورت هوش مصنوعی برای تجربه‌ای فراگیر

امروزه دیگر مردم صرفا شبکه‌های تلویزیونی را تماشا نمی‌کنند. بلکه رقبایی مانند تلویزیون کابلی، شبکه‌های ماهواره‌ای، تلویزیون‌های اینترنتی و حتی اپلیکیشن‌های تلویزیونی وارد عرصه شده‌اند که بیننده می‌تواند برنامه موردعلاقه خود را در آنها انتخاب و تماشا کند. اما در عین حال کسی نیست که علاقه یا وقت داشته باشد که همه این گزینه‌ها را بررسی کرده و نهایتا برنامه‌ موردعلاقه خودش را انتخاب کند.

قابلیت پیشنهاددهی هوش مصنوعی می‌تواند این محتواها را برای شما دسته‌بندی کند. وقتی هوش مصنوعی در تلویزیون شما قرار می‌گیرد، دستگاه می‌تواند ترجیحات بیننده را تشخیص داده و محتوای موردعلاقه فرد را در تلویزیون نمایش دهد. در نسخه ۲۰۱۷ تلویزیون‌های QLED سامسونگ امکان انتخاب از میان چندین برنامه محبوب در قسمت پایین صفحه وجود دارد.

شبکه‌ها و خدمات مورد علاقه شما در همان ابتدای روشن شدن تلویزیون روی صفحه به نمایش در می‌آیند و شما می‌توانید از فرمان‌های صوتی برای انتخاب برنامه مورد علاقه‌تان استفاده کنید.

در آینده نزدیک قابلیت‌هایی مانند پیش‌بینی و دستیار هوشمند که در گزارش IDC به آنها اشاره شد، در تلویزیون‌ها گنجانده شده و تجربه بیننده را تغییر خواهند داد. مثلا هوش مصنوعی می‌تواند با تحلیل شرایط آب‌و‌هوایی، زمان و مسایل روز، بهترین برنامه‌ها را به شما پیشنهاد کند.


بیشتر بخوانید: در خرید تلویزیون حتما به این نکات توجه کنید


همچنین تشخیص صدای هوشمند نیز در آینده می‌تواند امکان گفتگو با بیننده را برای پیشنهاد یک برنامه بسته به سن، حال و هوا و ترجیحات او فراهم کند. این قابلیت‌ها تجربه تماشای تلویزیون را متحول خواهد کرد.

 

تلفیق تلویزیون و هوش مصنوعی، پیش‌نمایشی از این محصولات در اینترنت اشیا

با ورود هوش مصنوعی به تلویزیون، استفاده از آن برای بیننده ساده‌تر می‌شود. سری ۲۰۱۷ تلویزیون‌های QLED بصورت خودکار دستگاه‌های گیرنده، کنسول‌های بازی و دیگر لوازم جانبی را تشخیص می‌دهد. بجای استفاده از واژه‌هایی فنی مانند HDMI، روی صفحه تلویزیون مثلا چیزی مثل کنسول Xbox One و لوگوی آن نمایش داده می‌شود.

به این ترتیب بیننده می‌تواند ببیند در هر ورودی تلویزیون چه دستگاهی وصل شده است. در عین حال با استفاده از دستیار هوشمند دیگر تنظیمات تلویزیون برای هیچ کاربری پیچیده نخواهد بود. ترکیب کردن هوش مصنوعی با تلویزیون باعث بهبود کیفیت تصویری نیز خواهد شد.

ترکیب کردن هوش مصنوعی با تلویزیون باعث بهبود کیفیت تصویری نیز خواهد شد.

تلویزیون‌های مجهز به حسگرهای هوشمند در واقع پیش‌نمایشی از تلویزیون‌های آینده با قابلیت اتصال به اینترنت اشیا هستند. چنین تلویزیونی می‌تواند روشنایی و صدا را در کنار قابلیت‌های دیگر و متناسب با نوع برنامه مثلا فیلم یا برنامه ورزشی، تنظیم کند. در ابتدای روز تلویزیون با تشخیص حرکات شما، نور، پرده‌ها، تهویه هوا و دیگر لوازم الکترونیکی را کنترل می کند.

سامسونگ به دنبال آن است که همه محصولات تلویزیونی خود را تا پایان سال با اینترنت اشیا هماهنگ کند. در سال ۲۰۲۰ تمامی محصولات سامسونگ امکان اتصال به اینترنت اشیا را خواهند داشت. سرمایه‌گذاری این شرکت روی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا می‌تواند دنیای سرگرمی های خانگی و را بصورت گسترده‌ای تغییر داده و تجربه‌ای کاملا نو را در اختیار بینندگان تلویزیون قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون‌های 2018

یکه تازی سامسونگ در بازار تلویزیون‌های بزرگ جهان

 

 

برگرفته از متن سامسونگ الکترونیکس

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر