;
coinex

بهترین هتل های جهان ؛ اینجا تکنولوژی میزبان شما خواهد بود!

بهترین هتل های جهان در کجا واقع شده‌اند، چه ویژگی‌هایی دارند و چگونه از مشتریان خود پذیرایی می کنند؟ در این مقاله با برترین و لوکس‌ترین هتل‌های جهان آشنا می‌شوید، اما یک تفاوت عمده وجود دارد؛ درواقع این لیستی از بهترین هتل‌های هات‌تک جهان است که فناوری در آنها غوغا می‌کند!

با فراگیرتر شدن تکنولوژی در زندگی روزمره ما و فهم بیشتر مردم از دنیای فناوری، تقریبا زمان آن رسیده است تا هتل‌ ها نیز با آغوش باز از دنیای تکنولوژی استقبال کنند و عرصه جدیدی در هتل‌‌های لوکس آغاز شود. مدت‌ها از آن زمانی که امکانات لوکس معمولی برای مسافران کافی به شمار می‌رفت و آنها را برای اقامت طولانی مدت به وجد می‌آورد، گذشته است.

در دنیای امروز، دید مسافران برای انتخاب یک هتل خوب و برتر، از شکل ظاهری آن در قالب یک طراحی هنری، قابل دسترس و راحت، فراتر رفته و انتظارات آنها برآورده نمی‌شود. به همین دلیل این روزها بهترین هتل های جهان چیزی بیشتر از این موارد را ارائه می‌دهند، آنها به دنبال بهترین‌ها هستند و این چیزی است که به راحتی در فناوری یافت می‌شود.

یک ربات پیشخدمت در انتظار گرفتن چمدان، شخصی‌سازی نورپردازی تنها با چند اشاره آی‌پد و یا پست‌کارت‌های مجازی و ده‌ها ایده نوآورانه دیگر، همان چیزی است که بهترین هتل‌های لوکس و های‌تک امروزی را شکل می‌دهد و باب میل مسافران است.

تکراتو در این مطلب به بررسی مدرن‌ترین و لوکس‌ترین هتل‌های دنیا پرداخته است و توضیح می دهد که از نگاه مهمان‌ها، یک هتل لوکس چه معیار‌هایی باید داشته باشد.

بهترین هتل های جهان ؛ لوکس و مدرن مسافرت کنید

نوواتل مسه، مونیخ، آلمان

هتل نوواتل مسه مونیخ
(اعتبار : تلگراف)

در اینجا مسافران و مهمانان علاوه بر آنکه توسط یک پیشخدمت واقعی مورد استقبال قرار می‌گیرند، یک پیشخدمت مجازی نیز آنها را همراهی می‌کند. در جای‌ جای این هتل صفحه نمایش‌های لمسی چشمگیری وجود دارند که اطلاعات قابل دسترسی از جاذبه‌های محلی، وضعیت هوا و پرواز ارائه می‌کنند. مسافران حتی می‌توانند با استفاده از یک دکمه یک پست‌کارت مجازی ارسال کنند.

الافت، بانکوک، تایلند

هتل الافت بانکوک
هتل الافت بانکوک به موثر‌ترین شکل ممکن از تکنولوژی بهره می‌برد و نتیجه آن را در عملکرد بهتر و رضایت بیشتر مهمانان می‌بیند. (اعتبار : فوربس)

این هتل مدرن که در منطقه سوخومویت ۱۱ واقع شده، با بالاترین تکنولوژی ممکنی که به ذهن مسافران خطور می‌کند، طراحی شده است. مدیران آن در نظر دارند تا در تمام اشکال مختلف، بهترین تجریه‌ها را ارائه دهند. از پیشخدمت‌های رباتیک که حمل وسایل مهمانان را در تمامی ساعات انجام می‌دهند تا اتاق‌های هوشمندی که فرامین را با صدای مهمان انجام می‌دهد. همه‌ی این امکانات سبب شده است تا مهمانان نسل جوان آن، تمایلی برای خروج از این هتل نوآورانه نداشته باشند. بدون شک هتل الافت یکی از بهترین هتل های جهان است.

یوتل، نیویورک، ایالات متحده

یوتل، نیویورک، ایالات متحده

کیوسک‌های سلف سرویس در این هتل نیویورکی به میهمانان خوش‌آمد می‌گوید. در عین‌ حال یک ربات اتوماتیک، که کارکنان آن را با عنوان YOBOT دوستانه می‌شناسند، در به امانت گذاشتن چمدان و سایر اشیا با ارزش، شما را یاری می‌کند. تخت‌ خواب‌ها به دیوار‌های هوشمند مجهز شده‌اند که قابلیت پخش‌ صدا، ارائه وای‌فای فوق‌العاده قدرتمند و تهویه‌های هوایی که با سنسورهای حرکتی فعال می‌شوند، از جمله مزایای آنهاست. هتل یوتل یکی از مدرن ترین هتل‌های دنیا است.

اکلستون اسکوئر (میدان اکلستون) ، لندن، انگلستان

هتل اکلستون اسکوئر
(اعتبار : تلگراف)

در حالی که بخش خارجی میدان اکلستون تجلی‌گاه تاریخ است، تکنولوژی در قلب این هتل جاری است و در فهرستی از امکانات لوکس و هوشمند بازتاب دارد. در این هتل لوکس اتاق‌ها با صفحه کلید‌های حساس لمسی مجهز شده‌اند که امکان کنترل موسیقی و نوردهی را مهیا می‌کنند.

یک آی‌پد درون اتاق به عنوان پیشخدمت شخصی شما انجام وظیفه می‌کند، با استفاده از یک دکمه می‌توان شفافیت‌ دیواره‌های حمام را تعیین کرد و تلویزیون‌های صفحه تختی که درون آینه‌های حمام قرار می‌گیرند از دیگر امکانات آن به شمار می‌روند.

دابلیو تایپه، تایپه، تایوان

هتل دابلیو تایپه
عجیب و غریب و در عین حال نوآورانه، هتل دابلیو تایپه یکی از بهترین هتل های جهان است که تمام رویاهای یک هتل فناورانه را برای مهمانان خود بر آورده کرده می‌کند (اعتبار : فوربس)

هتل دابلیو تایپه دقیقا در مرکز منطقه پر طراوت شین‌ای (Xinyi) واقع شده است. تلویزیون‌های LCD بزرگ، سیستم‌های صوتی پیشرفته و اتاق‌هایی که شامل ویدیو پروژکتور می‌شوند، تکنولوژی فوق‌العاده مدرنی را به رخ می‌کشند. در اتاق‌های این هتل حتی دیوار‌هایی وجود دارد که بر روی آنها شبکه‌های تعاملی از چراغ‌های OLED نصب شده است. این چراغ‌ها براساس حرکات میزبان تغییر می‌کنند.

Blow Up Hall 5050، پزنان، لهستان

هتل بو آپ ۵۰۵۰
(اعتبار : تلگراف)

یک مجموعه هنری دیجیتال عظیم، میهمان‌ها را برای ورود به این هتل مدرن ترغیب می‌کند و سپس مجموعه‌ای از تصاویر برای آنها به نمایش در می آید. به جای استفاده از کلید‌های اتاق، مهمانان با استفاده از قابلیت شناسایی اسمارت‌فون خود، به سوی اتاق‌هایشان هدایت می‌شوند و در اتاق را نیز به همین طریق باز می‌کنند. اینجا یکی از بهترین هتل های جهان است.

پریتزوتل، هامبورگ، آلمان

هتل پریتزوتل
(اعتبار : تلگراف)

هر یک از اتاق‌ها در این هتل لوکس آلمانی، دارای یک لامپ موسیقی هوشمند است که امکان گوش‌دادن به موسیقی دلخواه، شارژ مجدد تلفن همراه و برقراری تماس تلفنی با استفاده از تلویزیون‌های صفحه فلت را برای میهمانان به ارمغان می‌آورد. مسافران تجاری می‌توانند از مزایای “ایستگاه کار و گشت و گذار” و نیز کیوسک الکترونیکی روزنامه بهره‌مند شوند.

آپر هاوس، هنگ کنگ، چین

هتل آپر هاوس
باشکوه، شیک و های‌-تک، هتل آپر هاوس هنگ کنک سعی کرده‌ است هرچه بیشتر از عناصر و گجت‌های مختلف تکنولوژی در طراحی خود بهره ببرد. (اعتبار : فوربس)

در کنار طراحی بسیار باشکوه این هتل لوکس، تکنولوژی‌های مدرن به کار رفته در آن، تجربه‌ی سفر را معنای دوباره‌ای می‌بخشد. اتاق‌ها به پرده‌های اتوماتیک مجهز شده و سنسور‌های حرکتی به کار رفته در آنها، به تیم نظافت این امکان را می‌دهد تا بدون در زدن از حضور یا عدم حضور مهمانان مطلع شوند.

علاوه بر این شخصی‌سازی‌ها، این هتل های‌تک با استفاده از ابزار‌های ارتباطی نظیر ایمیل، وی‌چت و یا واتس‌اپ در صورت تمایل مهمانان با آنها تماس می‌گیرد و از اولویت‌های آنها پشتیبانی می‌کنند.

آبادیا رتورتا لدوماین، مادرید، اسپانیا

هتل آبادیا رتورتا لدومین
(اعتبار : تلگراف)

این هتل لوکس و مدرن که در ۱۲۰ مایلی شمال مادرید قرار دارد، نخستین هتل اروپایی است که تکنولوژی گوگل گلس را به صورت رایگان به میهمانان عرضه می‌کند. با استفاده از این تکنولوژی نوین و شگفتی‌آور، امکان ثبت تصویر و ویدیو برای شما به سادگی مهیا خواهد بود.


بیشتر بخوانید : همه چیز در مورد گوگل گلس


اگر تاکنون با این فناوری آشنا نشده‌اید، باید بگوییم که گوگل گلس یک قاب عینک فاقد لنز و دارای یک منشور پلاستیکی مستطیلی واقع در سمت راست آن است. این منشور یک نمایشگر مجازی را بوجود می‌آورد که با استفاده از آن، درست همانند اسمارت‌فون‌ها و یا تبلت‌ها، می‌توان به اینترنت دسترسی داشت. اما به جای استفاده از انگشتان فقط کافی است که چشمان خود را حرکت دهید. این هتل را نیز در لیست بهترین هتل های جهان قرار دهید.

۱۰۰۰، سیاتل، ایالات متحده

هتل ۱۰۰۰
(اعتبار : تلگراف)

در این هتل شناساگر‌های مادون قرمزی وجود دارند که به پرسنل نظافت، هنگام مشغول بودن اتاق هشدار می‌دهد؛ بنابراین از هرگونه برخورد ناخواسته، به عنوان مثال در هنگام دوش گرفتن، جلوگیری به عمل می‌آید. هتل ۱۰۰۰ همچنین دارای یک زیرساخت IP کاملا همگراست که به میهمانان این امکان را می‌دهد تا دما، طراحی هنری و موسیقی اتاقشان را مطابق میلشان انتخاب کنند. این یک ویژگی منحصر به فرد است و به همین دلیل، 1000 سیاتل در لیست بهترین هتل های مدرن جهان جای می‌گیرد.

پنینسولا، توکیو، ژاپن

هتل پنینسولا
هتل پنینسولا توکیو یک هتل فرا لوکس است که در جای‌جای آن مشخصه‌های نوآوری و گجت‌های به روز تکنولوژی به چشم می‌خورد. (اعتبار : فوربس)

هیج فهرستی از هتل‌های لوکس و های‌تک جهان بدون نماینده‌ای از ژاپن اعتبار ندارد. در رتبه‌بندی هتل‌های شهر توکیو، پنینسولا نه تنها لاکچری‌ترین بوده، بلکه از بیشترین تکنولوژی‌ها بهره برده است. مهمانان در هتل پنینسولا در هنگام بروز مشکل در گجت‌ها، به سرویس الکترونیکی ساختمان دسترسی خواهند داشت.

خشک‌کن آرایشی ناخن، رادیو اینترنتی نامحدود با بیش از ۳ هزار ایستگاه، پد نورپردازی و تلفن‌های وایرلس با قابلیت اسکایپ، از جمله فناوری‌های به کار رفته در این هتل مدرن هستند. تمامی ۳۱۴ اتاق این هتل به نمایشگر‌های بزرگ تلویزیون، قابلیت شخصی‌سازی نورپردازی و تلفن‌های وایرلس مبتنی بر اسکایپ مجهز هستند.

این هتل به کودکانی که در یافتن گنج در بازی تعاملی پوکمون گو علاقه دارند، امکان برخورداری از تکنولوژی واقعیت افزوده را می‌دهد. این هتل دقایقی با بازار ماهی مشهور تسوکیجی (Tsukiji) فاصله دارد.


بیشتر بخوانید : دهکده شش ضلعی عمودی در سنگاپور، برترین سازه معماری جهان


هن‌نا، توکیو، ژاپن

هتل هن ها توکیو
پذیرنده‌ها در هتل هن‌نا توکیو ژاپن، ربات‌ها هستند. نکته جالب توجه که در تصویر نیز پیداست دو ربات به شکل دایناسور است که حکم پذیرنده را دارند. این ربات ها انگلیسی و ژاپنی را به صورت پایه صحبت می‌کنند. (اعتبار : فوربس)

باز هم در توکیو باقی بمانیم، هتلی که لقب “هتل عجیب” را یدک می‌کشد. هتل هن‌نا (Henn Na) توکیو به شدت به ربات‌ها وابسته است. به عنوان مثال، ربات‌های دایناسوری و انسان‌نما در پشت میزی مسئول پذیرش مهمان‌ها هستند. آنها حتی قادرند به صورت پایه به زبان‌های انگلیسی و ژاپنی صحبت کنند.

همچنین در هر اتاق ربات‌های همیار مینیاتوری وجود دارند که غذای محلی آماده می‌کنند و برای سرگرمی شما پیشنهاد می‌دهند. اما کار به ربات‌ها ختم نمی‌شود، در این هتل سیستم شناسایی چهره برای باز کردن در اتاق طراحی شده است. به علاوه سیستم تهویه هوای “پنل تابشی” دمای هوا را مطابق گرمای بدن شما تنظیم می‌کند. برای اطلاعات بیشتر درباره این هتل به مطلب زیر مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید : اینجا هتل هن‌ نا است ؛ به هتل رباتی خوش آمدید!


سیتیزن ام، آمستردام، هلند

هتل سیتیزن ام آمستردام
(اعتبار : تلگراف)

اینجا در هتل سیتیزن ام فرآیند پذیرش، درست مانند همه کارهایی که بوسیله کامپیوتر انجام می‌شود، به صورت اتوماتیک است. تمامی اتاق‌های این هتل لوکس به “مود پد” مجهز است که مهمانان با استفاده از آن قادر خواهند بود نورپردازی، دما، پرده‌ها و تلویزیون را برای تشکیل محیط دلخواه‌شان تنظیم و کنترل کنند.

ماما شلتر، پاریس، فرانسه

هتل ماما شلتر
(اعتبار : تلگراف)

اینجا یکی از بهترین هتل های جهان است. سیستم سرگرمی آی‌مک در کنار سایر امکانات لوکس این هتل، در تمامی اتاق‌ها به صورت اختصاصی تعبیه شده است. این سیستم به مهمانان اجازه می‌دهد که مطابق میل‌شان به تماشای تلویزیون و فیلم به صورت رایگان بنشینند، به رادیو گوش دهند، به اینترنت متصل شوند و از اسکایپ و ایرپلی (Airplay) استفاده کنند.

یک نظرسنجی از کمپانی رزرو هتل HRS بیان می‌کند که در طول برنامه ریزی برای تعطیلات، اسمارت‌‌فون‌ها، تبلت‌ها و اپلیکیشن‌های متناظر آنها به طور فزاینده‌ای دارای اهمیت هستند. این یافته نشان می‌دهد که ۴۲ درصد مهمانان اهل انگلستان، ترجیح می‌دهند که نورپردازی، تهویه هوا و کنترل تلویزیون اتاق خود را به جای استفاده از ریموت کنترل‌های مجزا، با این ابزار‌ها هدایت کنند.

جان وست (John West)، مدیر عامل کمپانی HRS بریتانیا و ایرلند می‌گوید:

تکنولوژی‌های پیشرفته با سرعت زیادی در حال تسخیر هتل‌‌ها هستند. امروزه به جای استفاده از پوشه‌های جداگانه برای هر مهمان از تبلت‌ها استفاده می‌شود، اسمارت‌فون‌ها جایگزین کلید‌ اتاق‌ها شده‌اند و اپلیکیشن‌ها راه حل مناسبی برای کنار گذاشتن تعداد زیادی ریموت کنترل به شما می‌آیند. این مطالعه به ما نشان می‌دهد که صنعت هتل‌داری می‌بایست به سرعت خود را با رفتار‌های جدید بسیاری از مهمان‌هایشان مطابقت دهد و یا در غیر این صورت خطر عقب افتادن را بپذیرد.

بیشتر بخوانید :

منبع : Forbes , Telegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    واقعا این نکته حائز اهمیته که در غرب برای جذب سرمایه و توریست دست به چه فعالیت های زده میشه و ما ایمجا با توریت هامون چه برخورد های بدی داریم به طوری که حتی خودمون هم مسافرتامون خارج از کشوره ای کاش روزی شاهد ارائه این امکانات از طرف هتل های کشور خودمون باشیم

    پاسخ