;
coinex

شناسایی تخلف در طرح رجیستری موبایل؛ مقصر چه کسی بود؟

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، در مورد بروز نخستین تخلف در طرح رجیستری تلفن همراه سخن گفت. به گفته وی این تخلف شناسایی شده است.

به گزارش تکراتو، مهدی محبی از بروز نخستین تخلف در طرح رجیستری گوشی تلفن همراه خبر داده است. وی اعلام کرد که تخلف در بخش سامانه ثبت گوشی‌های مسافری تلفن همراه در گمرک رخ داده است. وی در ادامه صحبت هایش در مورد تخلف در طرح رجیستری ، از دریافت گزارش‌هایی در مورد بروز تخلفات و ناهمخوانی شماره سریال گوشی ها از مردم و شرکت‌های وارد کننده رسمی گوشی تلفن همراه خبر داد.


بیشتر بخوانید: افزایش خرید و فروش موبایل در آستانه سال نو؛ استقبال از مدل های جدید


تخلف در طرح رجیستری توسط چه اشخاصی صورت گرفته است؟

به گفته مهدی محبی ، این تخلف توسط واردکنندگان رسمی صورت نگرفته و به وسیله واردکنندگان موردی به شکل کم اظهاری انجام شده است. وی اعلام کرد که در این تخلف برخی اقدام به ثبت گوشی تلفن همراه از طریق سامانه اظهارنامه گمرکی گوشی مسافری کرده‌اند که در ثبت مشخصات، برند و مدلی با ارزش پایین‌تر را به جای برند و مدلی با ارزش بالاتر اظهار کرده‌اند.

محبی افزود که با توجه به اینکه هر گوشی دارای شناسه یکتا است، در شبکه اپراتوری قابل شناسایی است و پس از شناسایی تخلف در طرح رجیستری ، کمیته اجرایی رجیستری، موارد تخلف را شناسایی کرده و اعلام کرده که گوشی‌ها در حال قطع شدن هستند و وجه پرداختی آنها نیز برگشت داده نخواهد شد.

وی تاکید کرد که خریداران تلفن همراه در صورت مواجهه با چنین تخلفی می‌توانند موضوع را از طریق سامانه همتا یا شکایت به تعزیرات یا اتحادیه صنف مخابرات پیگیری کند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: zoomit

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر