;
coinex

ارزیابی کسب و کارهای نوآورانه در 6 شاخص

مسئول کارگروه کسب وکارهای نوآورانه هفتمین دوره جشنواره فاوا، از ارزیابی کسب و کارهای نوآورانه در 6 شاخص خبر داد.

به گزارش تکراتو، قرار است ارزیابی کسب و کارهای نوآورانه در هفتمین جشنواره فاوا در ۶ شاخص انجام شود. عبدالرضا بهادری فرد اعلام نمود که حدود ۴۶ شرکت نوآور برای حضور در این بخش جشنواره فاوا تقاضا دارند. به گفته وی با دریافت مدارک و تکمیل پرونده، تاکنون ۱۳ شرکت برای ارزیابی در حوزه کسب و کارهای نوآورانه انتخاب شدند.

تعیین شاخص در حوزه کسب و کارهای نوآورانه

بهادری اعلام نمود که در حوزه کسب و کارهای نوآورانه تعیین شاخص ها کار مشکلی است. وی ادامه داد که در نهایت با جمع بندی نظرات، دو محور نوآوری در کسب و کار و نوآوری در ارائه محتوا ، برای ارزیابی کسب و کارهای نوآورانه مشخص شده است که البته در محور نوآوری در ارائه محتوا شرکتی برای ارزیابی وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: کسب و کار استارت آپی و سهم آنها در اقتصاد کشورها


ارزیابی کسب و کارهای نوآورانه در 6 شاخص

بهادری فرد با اشاره به اینکه در بخش ارزیابی کسب و کارهای نوآورانه ۶ شاخص احصا خواهد شد، اضافه کرد که نوآوری در صادرات و بازاریابی بین المللی، از طریق جذب سرمایه گذارخارجی، نوآوری در تولید و ارائه محصول و کسب تاییدیه و افتخارات از مجامع و نهادهای ملی و بین المللی، از شاخص های تعیین شده برای ارزیابی کسب و کارهای نوآورانه بودند.

وی، ساختار نوآورانه (نوآوری بخش تحقیق و توسعه برای توسعه تکنولوژی و فناوری)، نوآوری در آموزش و دارا بودن مزیت رقابتی در حفظ بازار را از دیگر شاخص های در نظر گرفته شده در این بخش اعلام کرد.

مسئول کارگروه کسب و کارهای نوآورانه جشنواره فاوا جمع امتیاز شاخص های تعیین شده را ۱۰۰ عنوان کرد و تاکید نمود که برای داوری و ارزیابی دقیق تر شرکت ها در این حوزه از کارشناسان فناوری اطلاعات حاضر در بازار فناوری اطلاعات نیز استفاده شده که در نهایت یک شرکت با کسب ۹۰ امتیاز به عنوان شرکت برتر در کسب وکارهای نوآورانه انتخاب شد.ه است

وی ادامه داد که امسال برای نخستین بار کسب وکارهای نوآورانه به صورت مجزا ارزیابی می شود و اضافه کرد که به دلیل تغییر زمان برگزاری جشنواره، امکان حضور تعداد بیشتری از کسب وکارهای نوآورانه ایجاد نشده است و در صورتی که فرصت بیشتری وجود داشت، شرکتهای بیشتری برای حضور در جشنواره فاوا اعلام آمادگی می کردند.

معاون توسعه صنعت و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات، درباره آسیب شناسی حضور شرکت ها در جشنواره فاوا تصریح کرد که باید تعریف دقیقی از این جشنواره و جایزه آن ارائه شود و این جایزه به عنوان امتیازی برای ادامه فعالیت شرکت های برتر در نظر گرفته شده است و حتما باید انگیزه های مادی و معنوی در کنار این جشنواره دیده شود .

مسئول کارگروه کسب وکارهای نوآورانه هفتمین جشنواره فاوا پیشنهاد داد که بعد از برگزاری این جشنواره با دعوت از بخش خصوصی، جشنواره فاوا آسیب شناسی شود تا در سال های آینده شرکت ها با انگیزه بیشتری در جشنواره حضور داشته باشند.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر