;
coinex

تاثیر ارزهای دیجیتالی بر آینده بازارهای مالی ؛ مثبت یا منفی؟

یک کارشناس حوزه بانکداری الکترونیک، به بررسی تاثیر ارزهای دیجیتالی بر آینده بازارهای مالی پرداخت. وی ارز دیجیتالی را تعیین کننده آینده بازارهای مالی دانست.

به گزارش تکراتو این کارشناس با مثبت ارزیابی کردن انتشار ارزهای دیجیتالی در کشور، آنها را مناسب دانست و توضیح داد که چگونه این ارزهای دیجیتالی می توانند آینده بازارهای مالی تحت تاثیر قرار دهند.

سیدمحمد امین حسینی، کارشناس حوزه بانکداری الکترونیکی اعلام کرد ‌که رمزهای جدید اساسا بر پایه‌ ریال و دلار نخواهد بود، زیرا این ارز در بازار خودش وجود دارد و با مقاصد خاصی ایجاد می‌شود. وی نسبت به آینده ارزهای دیجیتالی ابراز خوش‌بینی کرد و اظهار نمود که اختلالی در بازار ارزهای سنتی به وجود نخواهد آمد و چه بسا از طریق تحولاتی که ممکن است در بازار ارز ایجاد شود، کمک کننده نیز باشد.

بررسی تداخل ارزهای دیجیتالی با پول‌ های رسمی

این کارشناس حوزه بانکداری الکترونیکی علاوه بر پرداختن به موضوع تاثیر ارزهای دیجیتالی بر آینده بازارهای مالی در مورد امکان تداخل ارزهای دیجیتالی با پول رسمی سخن گفت و بیان نمود که ارزرمزها از هر جایی که به وجود بیایند، هیچ موقع رقیب پول‌ رسمی آن کشورها نخواهند شد.

وی در ادامه تاکید کرد که در حال حاضر چندین ارز دیجیتالی در کشورهای مختلف داریم که علاوه بر این که بر پول رسمی کشورهای مبداء تاثیری نگذاشته اند، بلکه توانسته اند حتی خود یک ارز دیجیتال دیگر را در کنار خود تعریف کنند.


بیشتر بخوانید: بررسی جزئیات صدور ارز دیجیتالی ایرانی در بانک های داخلی


تاثیر ارزهای دیجیتالی بر آینده بازارهای مالی

حسینی بیان کرد که باید منتظر بود تا سازوکار تعریف شده برای این ارز را در آینده دید. وی اضافه کرد که در کل می‌توان گفت یکی از اهدافی که در پشت انتشار این ارزها وجود دارد، شبکه‌های بانکی و شبکه‌های کسب‌وکاری است که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت دارند و می‌توانند با استفاده از این ارزهای رمزنگاری شده کسب‌وکار خود را توسعه دهند.

البته این در حالی است که حتی برخی از کسب‌وکارهای بزرگ مجازی برای خود یک بستر رمزنگاری ارزی تعریف کرده‌اند، امری که باعث پیشرفت بیشتر کارشان می‌شود.

حضور در دنیای ارزهای دیجیتالی یک ضرورت است!

این فعال حوزه بانکداری الکترونیکی با بیان این که حضور در فضای ارزهای دیجیتالی یک ضرورت است تاکید کرد که واقعیت این است که آینده از آن ارزهای رمزنگاری شده است و اگر قرار است تا ۱۰ سال آینده، همه، ارزهای رمزنگاری شده را به رسمیت بشناسند، کشور باید با کوشش خود در این زمینه سعی کند تا آن موقع حرفی برای گفتن در این فضا داشته باشد.

پیاده سازی ارز دیجیتالی بومی

اخیرا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصمیم این وزارتخانه برای ایجاد یک ارز رمزنگاری شده توسط پست بانک خبر داد. این ارزهای رمزنگاری شده ظاهرا قرار است به صورت آزمایشی منتشر شوند تا بتوان نقاط قوت و ضعف آن‌ها را در فرایند گردش تشخیص داد و اصلاح کرد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر