;
coinex

عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 ؛ از خودروی پرنده تا اتاق‌نشیمن متحرک!

هشتاد و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی خودروی سوییس روز گذشته کار خود را آغاز نمود. در این نوشته به ارائه یک گزارش تصویری از بهترین ، متفاوت ترین، خاص ترین و عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 خواهیم پرداخت.

نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو (Geneva International Auto Show) پس از همایش‌های برگزار شده در ایالات متحده آمریکا، یکی از معتبرترین همایش های صنعت خودرو در جهان بوده که از سال ۱۹۰۵ شروع به فعالیت نموده است. هشتاد و هشتمین دوره این نمایشگاه نیز از روز ۸ مارس در شهر ژنو کشور سوییس آغاز به کار نموده و شرکت های مختلف و متعبر خودروسازی جهان در آن حضور به هم رسانده اند.

بهترین ، جذاب ترین، متفاوت ترین و عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018

با توجه به اهمیت خودروهای الکتریکی یا ای وی (EV) بخش عمده ای از نمونه‌های نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ به مدل‌های مختلف برقی اختصاص یافته است. علاوه بر تولیدات معمول و محصولات برقی و بنزینی یا حتی خودروهای مفهومی، این همایش میزبان تعدادی از تولید کنندگان کمتر شناخته شده جهان نیز بوده که با ارسال نمونه‌هایی عجیب و طرح‌های مفهومی رادیکال در این همایش شرکت نموده اند و توانسته‌اند نظر رسانه‌ها و بازدید کنندگان را به خود جلب نمایند. خودروهای پرنده، اتومبیل هلی کوپتر ترکیبی، خودروی با قابلیت تبدیل به جت اسکی، لیموزین های شاسی بلند و اتاق های نشیمن خود ران و پر سرعت و مجهر تنها چند نمونه از این محصولات انقلابی و کانسپت کارها هستند که در ادامه به معرفی چند مورد از آنها خواهیم پرداخت.

Corbellati Missile ؛ سریع ترین خودروی جهان با سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت!

یکی از جذاب ترین و خاص ترین و بهترین نمونه های موجود در این نمایشگاه، Corbellati Missile است. این ابرخودرو، با استفاده از موتور ۸ سیلندر خورجینی غول آسای ۹.۰ لیتری تویین توربوی (Twin Turbo) خود، بنا بر اظهارات شرکت سازنده، توانایی تولید نیروی عظیم ۱.۸۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱.۷۳۳ پاوند بر فوت (معادل ۲.۳۵۰ نیوتون متر) را دارد که به چرخ های عقبی منتقل می گردد!

عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 ؛ از خودروی پرنده تا اتاق‌نشیمن متحرک!

به گفته مدیران، این خودروی بسیار سبک وزن و مقاوم به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده و توانایی دست یابی با حداکثر سرعتی در حدود ۳۱۰ مایل در ساعت (نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر در ساعت) را دارد. البته باید منتظر ماند و دید که آیا ادعای تیم سازنده صحت داشته و راکت ساخت شرکت Corvellati توانایی تصاحب عنوان سریع ترین خودروی جهان و عبور از نام‌هایی چون هسی ونوم ﴿Hennessy Venom) و یا بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron)  را دارد یا خیر!

Eadon Green Zeclat ؛ شورولت یا؟

هرچند ظاهر این خودرو شبیه نمونه‌های دهه‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ میلادی است، اما بر روی شاسی  نسل فعلی شورولت کوروت C7 و با استفاده از پیشرانه غول آسای 8 سیلندر خورجینی و پر قدرت آن ساخته شده است.

عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 ؛ از خودروی پرنده تا اتاق‌نشیمن متحرک!

داشبورد، کابین، سیستم اطلاعاتی سرگرمی یا اینفوتینمنت ﴿Infotainment)، صندلی‌ها و تمامی قطعات داخلی نیز نمونه‌های تولیدی شورولت بوده و تنها بخش اختصاصی، غربیلک فرمان آن بوده که این ترکیب، آن را به یکی از خاص ترین، بهترین و عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 تبدیل نموده است!

FOMM ۱.۰ ؛ باریک ترین خودروی ۴ نفره جهان!

FOMM ۱.۰  با پهنایی در حدود ۱.۳۰۰ میلی متر ( در حدود ۳۵ سانتی متر کمتر از پژو ۲۰۶) یکی از باریک ترین خودروهای ۴ نفره معرفی شده در جهان به حساب می آید.

عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 ؛ از خودروی پرنده تا اتاق‌نشیمن متحرک!

این خودروی برقی با استفاده از موتورهای الکتریکی و باتری های یون لیتیومی، توانایی پیمودن مسیری در حدود ۵۲ مایل (معادل ۸۴ کیلومتر) را با هر بار شارژ کامل دارد.

هیوندای کایت (Hyundai Kite) ؛ باگی یا جت اسکی متحرک؟

شرکت کره ای هیوندای نیز با معرفی نمونه مفهومی کایت، توانسته یک جایگاه را در بین بهترین و خاص ترین و عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 به خود اختصاص دهد.

عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 ؛ از خودروی پرنده تا اتاق‌نشیمن متحرک!

هیوندای کایت، محصول همکاری بخش اروپایی این شرکت با آموزشگاه طراحی IED کشور ایتالیا بوده و یک نمونه باگی (Buggy) الکتریکی ۲ نفره به حساب می آید که قابلیت تبدیل به یک جت اسکی یک نفره را نیز دارد! هنوز هیچ اطلاعات و توضحیاتی در خصوص نحوه کار و یا پیشرانه این نمونه از سوی شرکت‌های سازنده ارائه نشده و همین مساله آن را در رده نمونه های خاص، عجیب و اسرار آمیز این همایش قرار داده است!

Icona Neo ؛ کوچک، مدرن، شانگهای!

Icona یک شرکت ایتالیایی است که دو دفتر مجزا در آمریکا و چین نیز دارد. نئو هم یکی از دو نمونه مفهومی این شرکت بوده که به نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸ ارسال شده است.

عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 ؛ از خودروی پرنده تا اتاق‌نشیمن متحرک!

Icona Neo یک نمونه تمام الکتریکی شهری ۴ نفره بوده که طراحی آن بر اساس معماری مدرن شهر شانگهای چین صورت گرفته است. فرم طراحی صندلی‌های عقب نیز به گونه‌ای بوده که به راحتی امکان ورود و خروج را از ۲ در موجود به سرنشینان داده و علاوه بر قرار گرفتن در بین زیباترین و بهترین نمونه‌ها، یکی از عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 نیز به شمار می آید.

Icona Nucleus ؛ اتاق نشیمن متحرک!

Icona Nucleus دیگر محصول مفهومی جدید شرکت تورینی Icona بوده که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ به نمایش عمومی درآمده است. شعار تبلیغاتی این مدل “اتاق نشیمن خودران لوکس” بوده و با طراحی عجیب و خاص خود، توجه بسیاری را به خود جلب نموده است. Icona Nucleus یک نمونه اتومبیل خودران سطح ۵ (عملکرد کامل بدون نیاز به دخالت کاربر) بوده و غربیلک فرمان و یا داشبورد در آنتعبیه نشده است! بدنه و شیشه‌ها از جنس نیمه شفاف بوده و سرنشینان توانایی دیدن اطراف بدون دیده شدن را دارند.

عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 ؛ از خودروی پرنده تا اتاق‌نشیمن متحرک!

این خودرو یک نمونه چهار چرخ متحرک بوده و چهار موتور الکتریکی با توانایی تولید نیرویی در حدود ۶۰۰ اسب بخار، وظیفه به حرکت در آوردن آن را بر عهده دارند. Icona Nucleus قابلیت استفاده از حداکثر ۶ صندلی به صورت متحرک و با چینش متفاوت را داشته و میز موجود، امکان استفاده از لپ تاپ را در حین حرکت به سرنشینان می‌دهد و به درستی جایگاه در بین عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 را به خود اختصاص می دهد!

Italdesign Pop Up Next ؛ اتومبیل یا هلی کوپتر؟

این خودرو، نمونه ای از آینده صنعت اتومبیل جهان به حساب می‌آید! Italdesign Pop Up Next از سه بخش (۲ بخش متصل و ۱ بخش مجزا﴾ تشکیل شده است: بخش پایین که خود شامل ۲ بخش است، یک نمونه خودروی چرخ دار ساخت شرکت خودرو سازی آلمانی آئودی (Audi) بوده و بخش مدور بالایی که توسط شرکت ایرباس ساخته شده، در واقع یک وسیله نقلیه هوایی عمود پرواز است که در مواقع لزوم، بخش میانی و کابین پایینی را مانند یک پرنده شکاری از شاسی و چرخ‌ ها جدا کرده و از روی زمین بلند می‌کند!

عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 ؛ از خودروی پرنده تا اتاق‌نشیمن متحرک!

Italdesign Pop Up Next مشابه با نمونه عرضه شده در نمایشگاه سال گذشته بوده و از تغییرات اندک اعما شده بر روی آن، می‌توان به مواردی مانند سبک وزن‌تر شدن و بهینه شدن مصرف سوخت در زمین و هوا اشاره نمود.

Klassen Range Rover Limo ؛ خودروی مناسب آنجلا مرکل!

افزایش طول یک خودروی لوکس و افزایش سطح رفاهی سرنشینان داخل کابین با بلندتر کردن ارتفاع سقف، ایده جدید نبوده اما اولین بار است که یک نمونه شاسی بلند بریتانیایی مورد این جراحی توسط یک شرکت آلمانی قرار می گیرد!

عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 ؛ از خودروی پرنده تا اتاق‌نشیمن متحرک!

صندلی‌های فوق العاده لوکس و راحت مدیریتی، سیستم چند رسانه‌ای بر پایه کامپیوترهای مک شرکت اپل، بدنه تقویت شده و ضد گلوله، تنها نمونه هایی از ویژگی‌های خاص این نمونه به حساب می آیند که آن را در زمره عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 قرار می دهند و آن را به یکی از کاندیداهای احتمالی برای استفاده به عنوان خودروی تشریفات مقامات عالی رتبه تبدیل می نماید!

Liberty Walk Ford Mustang ؛ پهن تر، بهتر، ژاپنی تر!

Liberty Walk یک شرکت طراحی و تیونیگ ژاپنی است که مدت‌هاست ساخت کیت های بدنه عریض برای خودروهای سوپر اسپرت را در دستور کار خود دارد.

عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 ؛ از خودروی پرنده تا اتاق‌نشیمن متحرک!

این شرکت علاوه بر نمونه‌های تقویت شده و عرض نیسان GT R، لامبورگینی آونتادور و ب ام و، با فورد موستانگ (Ford Mustang) نقره‌ای رنگ ویچه خود، جایگاهی را در بین عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 به خود اختصاص داده است.

بنتلی بنتایگا شرکت منصوری

شرکت منصوری به رهبری مدیر ایرانی خود کوروش منصوری، سال‌هاست که نمونه‌هایی بهینه سازی شده از خودروهای فوق لوکس جهان را برای مشتریان خاص خود آماده می کند.

عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 ؛ از خودروی پرنده تا اتاق‌نشیمن متحرک!

این شرکت با نمایش یک مدل تقویت شده از بنتلی بنتایگا ۲۳۰.۰۰۰ دلاری (بیش از ۱.۲ میلیارد تومان با احتساب دلار ۴.۵۰۰ تومانی اسمی در زمان نگارش)، هدیه ای ویژه برای هنرپیشگان، ورزشکاران و سلبریتی های جهان به قیمتی به مراتب بالاتر و امکاناتی مجهزتر و  لاکچری‌تر تدارک دیده است!

Micro Mobility System Microlino ؛ نسل جدید ب ام و ایزتا دهه ۵۰!

با توجه به ترافیک فوق العاده شهرهای بزرگ، تولید نمونه‌هایی فوق کوچک با شعاع گردش پایین و قابلیت پارک کردن در کوچک ترین فضاهای ممکن، در دستور کار شرکت های استارتاپی جهان قرار گرفته است. شرکت آلمانی میکرو نیز که پیش از این نام خود را به عنوان سازنده اسکوترهای الکتریکی مطرح کرده بود، با ارائه مدل Microlino پا به نمایشگاه خودرو ژنو 2018 گذاشته است.

عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 ؛ از خودروی پرنده تا اتاق‌نشیمن متحرک!

این خودرو، با الهام از طراحی ب ام و ایزتا (Isetta) دهه ۱۹۵۰ میلادی ساخته شده و تنها از یک در با قابلیت باز شدن از جلو سود می برد. موتور کوچک الکتریکی این خودرو توانایی تولید نیرویی در حدود ۲۰ اسب بخار را داشته و حداکثر سرعتی در حدود ۵۵ مایل در ساعت (معادل ۹۰ کیلومتر در ساعت) را برای آن رقم می زند. باتری های استاندارد ۸.۰ kWh ، شعاع حرکتی در حدود ۷۵ مایل (معادل ۱۲۱ کیلومتر) را داشته که در صورت استفاده از نمونه های سفارشی ۱۴.۴ kWh تا ۱۳۴ مایل (معادل ۲۱۵ کیلومتر) افزایش خواهد یافت.

PAL-V Liberty ؛ ماشین پرنده!

سال گذشته خبری مبنی بر ساخت یک خودروی پرنده توسط شرکت هلندی PAL-V منتشر شد. Libery نام این خودرو است که با عرضه در نمایشگاه خودروی ژنو 2018 تبدیل به یکی از خبرسازترین و خاص ترین نمونه های خاص حاضر در این صنعت گردید.

عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 ؛ از خودروی پرنده تا اتاق‌نشیمن متحرک!

لیبرتی یک نمونه خودروی پرنده بوده که گنجایش حمل ۲ سرنشین را داشته و وزنی در حدود ۶۵۰ کیلوگرم دارد. موتورهای این نمونه نیز ساخت شرکت اطریشی Rotax است که یکی از تولید کنندگان موتورهای هواپیما و هلی کوپتر به حساب می آید. این خودرو بر روی سطح زمین توانایی تولید نیرویی در حدود ۱۰۰ اسب بخار را داشته و حداکثر سرعتی در حدود ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دارد.

موتور دوم، نیرویی در حدود ۲۰۰ اسب بخار را تولید کرده و توانایی رسیدن به حداکثر ارتفاعی در حدود ۳.۵۰۰ متر و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت را به این اتومبیل پرنده می بخشد. قیمت تقریبی این خودروی پرنده، رقمی در حدود ۴۰۰.۰۰۰ دلار (معادل ۱.۸ میلیارد تومان) اعلام شده است و جایگاهی خاص را در بین عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 از آن خود نموده است!

شیر سنگی پژو!

ارسال یک مجسمه از نماد پژو، این شرکت را صاحب جایگاهی در بین عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 نموده است!

این مجسمه نقره ای، طولی در حدود ۱۲.۵ متر و ارتفاعی در حدود ۵ متر داشته و به مناسب پاسداشت ۱۶۰ سال فعالیت این شرکت فرانسوی ساخته شده و قطعا تنها کاربردی تبلیغاتی دارد!

Rinspeed Snap ؛ اتوبوسی به نام هوس!

آیا دوست دارید که در یک محیط جعبه ای ایزوله با قابلیت‌هایی مانند چراغ‌های LED با توانایی از بین بردن باکتری ها و یا سیستم های نمایشگر وضعیت سلامتی بدن مانند فشار خون، به گفتگو و ابراز محبت به دوستان بسیار نزدیک خود و گردشگری در شهرها بپردازید؟ Rinspeed Snap این قابلیت را برای شما به ارمغان خواهد آورد!

صفحات نمایشگر با کیفیت فوق بالا در بخش‌های مختلف حتی دسته صندلی ها، سیستم صوتی فوق حرفه ای، تصاویر سه بعدی لیزری، شیشه های با قابلیت کدر شدن و پنهان کردن سرنشینان و یا بوته های توت فرنگی و هوش مصنوعی با تکنولوژی بسیار بالا، نمونه‌هایی از امکانات این اتوبوس شهری خصوصی خودران سوییسی است! موتور الکتریکی Rinspeed Snap توانایی رسیدن به حداکثر سرعت خود از حالت سکون را در زمانی کمتر از ۵ ثانیه داشته و بیشینه سرعتی برابر با ۸۰ کیلومتر در ساعت دارد. باتری های ۱۲ kWh موجود، توانایی پیمودن مسافتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر را به این کالسکه لوکس و مدرن حاضر در نمایشگاه خودروی ژنو 2018 می دهند.

Sbarro 4×4+2 ؛ ۴ بهتر است یا ۶؟

Sbarro 4×4+2 با ساختار خاص تایرها و محورهای خود توانسته عنوان یکی از بهترین و عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 را به خود اختصاص دهد.

عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 ؛ از خودروی پرنده تا اتاق‌نشیمن متحرک!

این خودروی مفهومی سه سرنشینه، دست پروده شرکت سوییسی Sbarro بوده که با همکاری یک مدرسه طراحی ساخته شده است. این خودرو این قابلیت را داشته که در صورت لزوم و با اضافه شدن دو چرخ میانی، به یک نمونه ۶ چرخه تبدیل گردد. علاوه بر اکسل اضافی متحرک، طراحی متفاوت، صندلی اصلی و جلویی تکی و یک نفره، مهمترین نکته این خودرو، ساخته شدن بر پایه نسل اول پورشه کاین ﴿Porsche Cayenne) است!

گالری تصاویر بهترین اتومبیل های نمایشگاه خودروی ژنو 2018

بیشتر بخوانید:

منبع: Car and Driver

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر