;
coinex

بررسی رده سنی کاربران شبکه های اجتماعی ؛ محبوب ترین شبکه های اجتماعی

تازه ترین گزارشات منتشر شده در مورد رده سنی کاربران شبکه های اجتماعی ، نشان می دهد که استفاده کنندگان بیشتر بین 18 تا 29 سال سن دارند.  

به گزارش تکراتو، شبکه‌های اجتماعی امروزه بخش جدایی‌ناپذیر زندگی مردم جهان هستند. در کل جهان نوجوانان و جوانان بیشتر به سمت و سوی فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها گرایش پیدا کرده‌اند.

جدول رده سنی کاربران شبکه های اجتماعی

جدول زیر رده سنی کاربران شبکه های اجتماعی در جهان را نشان می‌دهد:

بررسی رده سنی کاربران شبکه های اجتماعی

براساس اطلاعات این جدول، ۸۸ درصد از کاربران ۱۸ تا ۲۹ سال، ۷۸ درصد از کاربران ۳۰ تا ۴۹ سال، ۶۴ درصد از کاربران ۵۰ تا ۶۴ ساله و ۳۷ درصد از کاربران شبکه های اجتماعی بالای ۶۵ سال سن دارند.

کاربران بیشتر از چه شبکه هایی استفاده می کنند؟

براساس اطلاعات موجود، سهم شبکه‌های اجتماعی مختلف از این آمار به این صورت است که، ۹۴ درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی که در سنین ۱۸ تا ۲۴ سال به سر می‌برند، از یوتیوب استفاده می‌کنند، این در حالیست که تنها ۵۶ درصد از کاربران بالای ۵۰ سال از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. کاربران در سنین ۱۸ تا ۲۴ سال همچنین از شبکه‌های اجتماعی اسنپ چت، اینستاگرام و توییتر نسبت به سایر رده‌های سنی بیشتر استفاده می‌کنند.

۸۰ درصد از بزرگسالان نیز در حد فاصل سنین ۱۸ تا ۴۹ سال از کاربران فیس بوکی محسوب می‌شوند، این در حالیست که تنها ۵۵ درصد از کاربران مسن‌تر (بالای ۵۰ سال) از فیس بوک استفاده می‌کنند. ۷ درصد از کاربران اسنپ‌چت در سنین بالای ۵۰ سال به سر می‌برند و این رقم نشان‌دهنده آن است که اسنپ‌چت یکی از پلت‌فرم‌های محبوب و پراستفاده جوانان و نوجوانان در بسیاری از کشورهای جهان است.

مساله جنسیتی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیز نیاز به توجه دارد. ۴۱ درصد از کاربران شبکه اجتماعی پینترست را زنان تشکیل می‌دهند، اما تنها ۱۶ درصد از مردان از این پلت‌فرم مجازی استفاده می‌کنند.

.

منبع: forbes

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر