;
coinex

گلکسی نوت 9 سنسور تشخیص اثر انگشت در زیر نمایشگر نخواهد داشت

مدتهاست که کاربران انتظار می‌کشند که سنسور تشخیص اثر انگشت در پرچم‌داران سامسونگ به زیر نمایشگر منتقل شود و فعلا بسیاری برای تحقق این امر به گلکسی نوت 9 امید بسته‌اند؛ اما شایعات جدید اخبار خوبی برای این عده به شمار نمی‌آید. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

تا همین چند وقت قبل، شایعات از این حکایت داشتند که سامسونگ بالاخره سنسور تشخیص اثر انگشت را در گلکسی اس 9 به زیر نمایشگر منتقل می‌کند، این محصول رونمایی شد و این اتفاق رخ نداد. مجددا این شایعه درباره گلکسی نوت 9 مطرح شد و حتی یکی از اعضای موسسه KGI نیز پیش‌بینی کرده بود که بالاخره در سال 2018 این تکنولوژی به گلکسی نوت 9 اضافه خواهد شد. اما شایعات جدید اخبار متفاوتی را مخابره می‌کنند.

مینگ چی کو تحلیلگر ارشد KGI همان فردی است که پیش‌بینی کرده بود سنسور تشخیص اثر انگشت در گلکسی نوت 9 به زیر نمایشگر منتقل خواهد شد. او اکنون نظر خود را تغییر داده و با شایعات تازه همراه شده است!

بر اساس این اخبار جدید ادعا شده که سامسونگ از این فناوری در گلکسی نوت 9 نیز استفاده نخواهد کرد، زیرا نه سنسور فراصوت کوالکام و نه سنسور نوری شرکت‌هایی از جمله LSI، سیناپتیکس و… هیچ کدام موفق به برآورده کردن الزامات فنی این شرکت نشده‌اند.

کارشناسان گروه KGI اطمینان دارند که سامسونگ به مرور این الزامات فنی را مهیا خواهد کرد. تحلیلگران این موسسه معتقدند که سیستم‌های تشخیص چهره به تنهایی نمی‌توانند جایگزین سیستم احراز هویت با اثر انگشت شوند و تکنولوژی انتقال این سنسور به زیر نمایشگر برای محصولات آینده ضروری خواهد بود.

تنها سامسونگ نیست که مایل به بکارگیری این فناوری در محصولات خود است؛ شرکت‌های تولیدکننده‌ی این سنسورها نیز مایلند هرچه سریع‌تر محصولات خود را روانه‌ی بازار کنند، زیرا ماژول‌های سخت‌افزاری این نوع سنسورها 4 تا 6 برابر گران قیمت‌تر از سنسورهای خازنی رایج فعلی خواهند بود.

اما آقای کو معتقد است که تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی به جز سامسونگ در آینده سیستم‌های تشخیص چهره را به سنسورهای تشخیص اثر انگشت در زیر نمایشگر ترجیح خواهند داد و در چند سال آینده اکثر گوشی‌های اندرویدی، بجای این سنسورهای زیر نمایشگر از اسکنر چهره بهره خواهند برد.

در همین حال فراموش نکنیم که کمپانی چینی نه چندان مشهور Vivo سال جاری میلادی تولید انبوه گوشی هوشمند APEX خود را آغاز خواهد کرد، این دستگاه دومین گوشی هوشمند ار همین کمپانی است که به سنسور تشخیص اثر انگشت در زیر نمایشگر مجهز شده است. به نظر می‌رسد که ویوو در این زمینه گوی سبقت را از سامسونگ ربوده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر