;
coinex

سریع ترین حافظه جهان ساخته شد؛ کم حجم و گران قیمت!

سریع ترین حافظه جهان توسط شرکت اینتل تولید شد. این شرکت ادعا دارد که توانسته حافظه های جدیدی را تولید کند که در نوع سریعترین هستند.

به گزارش تکراتو، سریع ترین حافظه جهان که اینتل ادعا دارد آن را تولید کرده است، کم حجم ولی گران قیمت است. با استفاده از این حافظه ها، سرعت اجرای برنامه ها و بازی های مختلف به شدت افزایش می یابد.

بررسی ویژگی های سریع ترین حافظه جهان

این حافظه برای ذخیره سازی اطلاعات از فناوری جدیدی موسوم به 3D XPoint  استفاده می کند. اینتل با استفاده از این فناوری توانسته است در برخی تولیدات دیگر خود نیز، سرعت ذخیره سازی اطلاعات را تا دو برابر افزایش دهد. این حافظه جدید که Optane 800P نام دارد، سه و نیم برابر گران تر از حافظه های اس اس دی عادی است و با حافظه های ناند یا هارددیسک های متداول در رایانه ها تفاوت بسیار چشمگیری دارد.

سریع ترین حافظه جهان اندازه کوچکی دارد که به راحتی بر روی مادربرد رایانه قابل نصب است و در مقایسه با حافظه های متداول بسیار پرشتاب است.

مقایسه سریع ترین حافظه جهان با سن دیسک ایکس ۴۰۰

برای مقایسه سریع ترین حافظه جهان با حافظه سن دیسک ایکس ۴۰۰، تستی انجام شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد که Optane 800P در یک صدم ثانیه مرورگر کروم را باز می کند، حال آنکه این رقم در مورد Sandisk X400 ، حدود ۴۳ صدم ثانیه است. Sandisk X400  برای باز کردن ویدئوهای فوق دقیق یا 4K به ۱.۵۴ ثانیه زمان نیاز دارد، اما این رقم در مورد Optane 800P  تنها ۰.۶۵ ثانیه است.

Optane 800P برنامه فوتوشاپ را در ۴.۶۵ ثانیه، اما Sandisk X400 آن را در ۵.۲۵ ثانیه باز می کند. تفاوت این حافظه با حافظه های رقیب در زمان باز کردن بازی های سنگین بیشتر قابل درک است. به عنوان مثال Sandisk X400  بازی مس افکت را در ۱۵.۲۷ ثانیه و حافظه Optane 800P  آن را در ۱۱.۷۵ ثانیه باز می کند.

شرکت اینتل فقط دو مدل ۵۸ و ۱۱۸ گیگابایتی از سریع ترین حافظه جهان را روانه بازار کرده که هر یک به ترتیب ۱۳۰ و ۲۰۰ دلار قیمت دارند.

.

منبع: gizmodo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر