;
coinex

کدام سیستم مدیریت محتوا بهتر است؟ طراحی سایت با وردپرس یا جوملا؟

امروزه برای طراحی سایت بیشتر از سیستم های مدیرت محتوا استفاده می شود. اما به نظر شما چند درصد از سایت ها با وردپرس طراحی می شوند؟

به گزارش تکراتو، انواع مختلفی از سیستم های مدیریت محتوا وجود دارند که هر کسی بسته به نیاز می تواند از یکی از این سیستم های موجود استفاده کند. اما براساس اطلاعات موجود بیشتر افراد برای طراحی وب سایت خود از سیستم های مدیریت محتوای وردپرس و جوملا استفاده می کنند.

یعنی جوملا و وردپرس رقیب هم هستند که البته در این بین طراحی سایت با وردپرس بیشتر مورد قبول است؛ تا جایی که می توان گفت، هم اکنون حدود ۳۰ درصد وبسایت‌ها با وردپرس ساخته می‌شوند. اخیراً یک شرکت محقق در زمینه تکنولوژی وبسایت به نام W3Techsنیز کشف کرده که ۳۰ درصد وبسایت‌ها با وردپرس ساخته می‌شوند.

میزان طراحی سایت با وردپرس پیش از این ۲۵ درصد بود که ۵ درصد بیشتر شده است. نزدیکترین رقیب وردپرس Joomla نیز بسیار پایین تر از آن قرار دارد و تنها ۳.۱ درصد از وب سایت ها بر پایه‌ آن شکل گرفته اند که البته استفاده از جوملا نیز ۰.۳ درصد افزایش یافته است. ۲.۲ درصد از وبسایت‌ها نیز از Drupal  استفاده می کنند.Magneto  با ۱.۲ درصد و Shopify با ۱ درصد سایر سیستم های مدیریت محتوای قابل استفاده هستند.


بیشتر بخوانید: چگونه بدون نیاز به برنامه نویسی وب سایت خود را بسازید


طراحی سایت با وردپرس و سهم آن از بازار

سهم وردپرس از بازار بسیار بالاست و این پلتفرم از آبان‌ماه سال ۹۴ تا به حال توانسته سهم ۵۸.۷ درصدی خود را افزایش داده و به ۶۰.۲ درصد برساند. البته  Joomla نیز موفقیت هایی به دست آورده و ۶.۳ درصد بازار را به خود اختصاص داده و رتبه دوم است. شرکت تکنولوژی W3Techs برای اینکه بتواند چنین تحقیقی را انجام دهد،  مجبور شد تا۱۰ میلیون وبسایت اول رتبه‌ بندی الکسا را آزمایش کند که این امر تقریبا ۳ ماه طول کشید. در پایان مشخص شد که تقریبا یک سوم وب سایت‌های اینترنت با وردپرس ساخته می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: venturebeat

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)