;
coinex

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) از نگاه تکرادار

در این مقاله به بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) پرداخته‌ایم. بررسی کاملی از قیمت، مشخصات و ویژگی‌های گلکسی S9 که می‌تواند به شما در شناخت هر چه بیشتر این گوشی پرچمدار کمک کند.

گلکسی S9 در نگاه اول تفاوت بسیار زیادی را نسبت به گلکسی S8 نشان نمی‌دهد، زیرا این دو گوشی هوشمند شباهت‌های زیادی در زمینه طراحی و شکل ظاهری با یکدیگر دارند. در واقع می‌توان گفت که گلکسی اس 8 یک گوشی بسیار خوب است و به همین دلیل سازنده مشهور کره‌ای سعی کرده است که سبک طراحی آن را حفظ کند و یک گوشی جدید سریع‌تر، محکم‌تر و بهتر را برای کاربردهای جدید با ظاهری شبیه به آن در اختیار کاربرانش بگذارد.

به جرات می‌توان گفت که گلکسی اس 9 سامسونگ یکی از قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار است. این محصول می‌تواند یک دوربین بسیار قدرتمند را در کنار ویژگی‌های خلاقانه‌ای مانند ایموجی ای آر (AR Emoji) که از چهره شما تصاویر ایموجی می‌سازد، ارائه کند.

سامسونگ در ساخت گلکسی S9 علاوه بر این سخت تلاش کرده است که مشکلات بیومتریکی گلکسی اس 8 را برطرف کند. این سازنده کهنه کار تغییرات ریزی را در گوشی پرچمدار جدیدش اعمال کرده تا کاربر بتواند قفل صفحه نمایشگر این گوشی هوشمند را راحت‌تر باز کند.

گلکسی S9

با این حال، همه این ویژگی‌های مثبت در مقابل قیمت بسیار گران گلکسی اس 9 قرار دارند. گلکسی پرچمدار جدید سازنده کره‌ای به گرانی آیفون X اپل نیست؛ اما هنوز هم یکی از گران قیمت‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان محسوب می‌شود.

حال این سوال مطرح می‌شود که آیا کسانی که از یک گوشی 2016 استفاده می‌کنند، باید برای دستیابی به ویژگی‌های جدید، بهای گلکسی اس 9 را بپردازند یا می‌توانند این ویژگی‌ها را با خریدن گلکسی اس 8 هم در اختیار بگیرند؟ در این نوشتار به این سوال پاسخ داده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

مشخصات فنی، قیمت و تاریخ عرضه

مشخصات گلکسی اس 9 سامسونگ به شرح زیر است:

  • بدنه‌ای با ابعاد 147.7 در 68.7 در 8.5 میلی‌متر و وزن 163 گرم
  • نمایشگر 5.8 اینچی
  • پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 845 / اگزینوس 9810
  • رم 4 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 64 گیگابایتی
  • دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و سلفی 8 مگاپیکسلی
  • باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی

سامسونگ فرآیند پیش فروش گلکسی اس 9 را از چند روز پیش شروع کرده و گفته است که این گوشی هوشمند را در تاریخ 25 اسفند (16 مارس) وارد بازار می‌کند.

این سازنده می‌خواهد محصول جدیدش را به طور آنلاک با قیمت 719.99 دلار وارد بازار آمریکا کند، با این حال هنوز مشخص نیست که گلکسی S9 در بازارهای جهانی با چه قیمتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این گوشی هوشمند با حافظه داخلی دیگری عرضه نمی‌شود.

عرضه گلکسی S9 و گلکسی S9+ در ایران بسیار زودتر از برخی بازارهای جهانی آغاز شد. پرچمدار جدید سامسونگ هم اکنون از طریق فروشگاه‌های تایید شده سامسونگ الکترونیکس در ایران به فروش می‌رسد.

قیمت گلکسی اس 9 در بازار ایران 3 میلیون و 895 هزار تومان تعیین شده و قیمت گلکسی اس ۹ پلاس ۴ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان است. البته این قیمت مربوط به پیش فروش این دستگاه در ایران است و به گفته برخی از مسولان بخش بازاریابی سامسونگ، قیمت خرده‌فروشی کمی بیشتر از این مقدار خواهد بود.

ایموجی واقعیت افزوده

  • یک نوآوری نه چندان عالی
  • به قابلیت تشخیص چهره بهتری نیاز دارد.

ایموجی ای آر

عادت کردن به قابلیت ایموجی AR کمی طول می‌کشد و کاربر به زودی از این ویژگی خسته می‌شود. صداقت حکم می‌کند که بگوییم ایموجی ای آر پاسخ سامسونگ به انیموجی (Animoji) اپل است؛ مشخصه‌ای که با کمک دوربین TrueDepth قرار گرفته در جلو آیفون X کار می‌کند و توانست در هنگام معرفی این گوشی هوشمند، توجه مثبت تعداد زیادی از کاربران و منتقدان را به خود جلب کند.

ایموجی ای آر سامسونگ را می‌توان به عنوان یک چهره آب رفته از انیموجی اپل در نظر گرفت؛ هرچند که شخصیت و هویت بیشتری نسبت به قابلیت انیمیشنی آیفون X دارد. برای استفاده از این قابلیت و ساختن یک آواتار شخصی تنها باید به دوربین سلفی گلکسی S9 نگاه کنید و لبخند بزنید تا این گوشی پرچمدار نسخه دیجیتالی صورت شما را ارائه کند. زمانی که این آواتار ساخته شد می‌توانید رنگ مو و پوست آن را تغییر داده و ویژگی‌های دیگری را نیز به آن اضافه نمایید.

متاسفانه سامسونگ آپشن‌های آرایشی زیادی را ارائه نکرده است. ویژگی‌های ارائه شده بسیار محدود و تغییرات قابل اعمال بر روی رنگ موها نیز بسیار ناچیز است. این ویژگی شاید چندان برجسته به نظر نرسد، اما در صورتی که نمی‌توانید یک ایموجی واقعیت افزوده از صورت خود یا دوستانتان بسازید همه تلاش خود را به کار می‌گیرید تا نحوه کار کردن با این قابلیت را یاد بگیرید.

ای آر ایموجی
ایموجی گیف (GIF) گلکسی اس 9 یک ویژگی نوآورانه است اما کاربر را پس از مدتی کوتاه خسته می‌کند!

تست‌های انجام شده برای ارائه بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 نشان دادند که کاربر باید چند بار از قابلیت ایموجی ای آر این دستگاه استفاده کند تا بتواند یک آواتار خوب بسازد، زیرا گاهی اوقات این قابلیت شکل چهره را به درستی ترسیم نمی‌کند و در تشخیص رنگ چشم‌ها نیز اشتباه می‌کند.

باید در نظر داشته باشید که تصویر دیجیتالی ساخته شده توسط ایموجی AR همیشه شبیه صورت شما نیست؛ اگرچه گاهی اوقات این قابلیت برخی از ویژگی‌های صورت شما را از زوایای مختلف به خوبی شبیه سازی می‌کند. می‌توان گفت که این فایل‌های GIF بهترین کاربردهای قابلیت ایموجی ای آر گلکسی اس 9 هستند، اما بعد از گذشتن یک بازه زمانی کوتاه برای کاربر خسته کننده می‌شوند.

شما می‌توانید فایل‌های گیف ساخته شده توسط این قابلیت را از طریق برخی از نرم افزارها مانند واتساپ که هم اکنون این ویژگی را پشتیبانی می‌کنند، برای دوستان خود ارسال کنید، اما باید بدانید که این فایل‌ها برای یک مدت زمان طولانی جذابیت خود را حفظ نمی‌کنند.

کارایی دیگری که می‌توانید از گلکسی S9 دریافت کنید، ضبط کردن فیلم از خودتان در قالب یک شخصیت انیمیشنی واقعیت افزوده با توانایی صحبت کردن است و این ویژگی همان مشخصه‌ای محسوب می‌شود که همه دیدگاه‌ها را در مورد ایموجی ای آر مثبت می‌کند.

در بررسی گلکسی S9 دیده شد که تعداد زیادی از مشخصات صورت شما به خوبی به‌نمایش درمی‌آید، اما زمانی که دوربین تمرکزش را از دست می‌دهد کمی در نشان دادن حالت دیجیتالی دهان یا چشمان شما با مشکل مواجه می‌شود.

در مجموع می‌توان گفت که سامسونگ باید برای به کارگیری بهتر این قابلیت به جای این که تنها بر قابلیت‌های نرم افزاری تکیه کند، از یک دوربین قوی‌تر استفاده نماید. قابلیت AR Emoji یک ویژگی خوب برای گذراندن اوقات فراغت است، اما دلیل اصلی برای خرید گلکسی اس 9 محسوب نمی‌شود!

بیکسبی (Bixby) با یک ماهیت بهتر

  • بیکسبی ویس (Bixby Voice) هنوز محدودیت‌هایی دارد.
  • بیکسبی ویژن (Bixby Vision) کارایی بهتری را ارائه می‌کند.
بیکسبی ویژن
بیکسبی ویژن ویژگی‌های بیشتری را ارائه می‌کند اما برخی از این ویژگی‌ها دقت بالایی ندارند!

بیکسبی در گلکسی اس 8 کارایی بسیار ناامید کننده‌ای دارد. این ویژگی قرار بود که در این گوشی پرچمدار وظایف یک دستیار دیجیتالی تمام عیار را انجام دهد، اما نتوانست این کارایی را ارائه کند. بیکسبی در گلکسی اس 8 بسیار محدود است و نمی‌تواند نرم افزارها را به راحتی اجرا یا کنترل کند و آنچه را که شما در شرایط خاصی می‌خواهید، به خوبی انجام دهد.

در واقع اگر که گوگل اسیستنت (Google Assistant) کارایی قدرتمندش را نداشت و در بازار عرضه نشده بود، می‌توانستیم از محدودیت‌های بیکسبی چشم پوشی کنیم، اما اکنون بیکسبی به نوعی پاشنه آشیل پرچمداران سامسونگ است. این دستیار مجازی هنوز باید هوشمندتر شود. برای مقایسه دستیاران مجازی مطلب زیر را از دست ندهید.


بیشتر بخوانید: کدام دستیار صوتی مجازی هوشمندتر است


با این حال سامسونگ در ساخت گلکسی S9 بیکسبی را هم ارتقاء داده است. سازنده مشهور کره‌ای در ساخت گوشی پرچمدار جدیدش دکمه بیکسبی را در دیواره جانبی این دستگاه قرار داده است تا کاربر بتواند به راحتی با دستیار خودش تعامل داشته باشد. برای استفاده از این دستیار مجازی تنها باید دکمه قرار داده شده در دیواره جانبی گوشی را نگه دارید، فرمان خود را بگویید و سپس آن دکمه را رها کنید؛ البته کمی طول می‌کشد که بیکسبی مفهوم این فرمان را دریافت کند.

دستیار دیجیتالی سامسونگ گاهی اوقات بسیار آهسته کار می‌کند. شما می‌توانید از این قابلیت بخواهید که یک عکس بگیرد و آن را برای یک مخاطب ارسال کند، اما روند انجام این کار توسط بیکسبی در حدود 30 ثانیه طول می‌کشد. بیکسبی می‌تواند مخاطب مورد نظر شما را پیدا و روند انجام فرمان را شروع کند، اما تاخیر آن باعث می‌شود که ترجیح دهید تا خودتان فرآیند مورد نظر را انجام دهید.

گلکسی اس 9 علاوه بر این به شما می‌گوید که می‌توانید از بیکسبی صوتی برای دیکته کردن یک عبارت کمک بگیرید، اما در انجام این کار دقت 100 درصدی ندارد. بیکسبی هنوز یک ربات نونهال است و کارایی نسبتا خوبی در نوشتن یک متن دارد، اما شما باید قبل از ارسال متن، نوشته خود را یکبار ویرایش کنید.

در مقابل می‌توان گفت که قابلیت دیداری بیکسبی (بیکسبی ویژن) راه زیادی را طی کرده است. خاموش شدن این قابلیت به طور خودکار یک ویژگی بسیار خوب محسوب می‌شود. در گلکسی اس 9 هنگام گرفتن عکس از یک کرم شب تاب متحرک کوچک در نمایاب (viewfinder) ظاهر نمی‌شود، زیرا گوشی مشغول این است که بفهمد به سمت چه ماهیتی نگه داشته شده است.

بیکسبی
بیکسبی رفته رفته قدرتمندتر می‌شود و فاصله کمتری با سیری (Siri) پیدا می‌کند اما هنوز راه زیادی تا رسیدن به گوگل اسیستنت دارد!

کارایی بیکسبی در هنگام دیدن یک مطلب بسیار بهتر از هنگام شنیدن یک فرمان است و به همین دلیل این دستیار دیجیتالی می‌تواند نتایج دقیق‌تری را در هنگام وبگردی، ارائه کند. این ابزار توانایی ترجمه بسیار خوبی نیز دارد. بیکسبی ویژن گاهی اوقات جواب‌های عجیب و غریبی را ارائه می‌کند، اما در مجموع کاربر به راحتی می‌تواند منظور آن را درک کند.

اگر که دکمه بیکسبی را به ویژگی گوگل اسیستنت گلکسی اس 9 متصل کنید، می‌توانید کارایی بسیار بهتری را از طریق دادن فرامین صوتی دریافت نمایید؛ هرچند برای استفاده از این قابلیت باید یک نرم افزار واسط را دانلود کنید. گوگل اسیستنت نسبت به بیکسبی دامنه عملکرد محدودتری دارد، اما حداقل می‌تواند همه وظایف خود را با کارایی بسیار بالایی انجام دهد.

قابلیت‌های بیومتریک بهتر

  • ویژگی اسکن هوشمند (Intelligent Scan) دقت خوبی دارد، اما فاقد امنیت لازم است.
  • باز کردن قفل گوشی بسیار ساده‌تر شده است.
اسکن هوشمند
قابلیت اسکن هوشمند عملکردی بین تشخیص چهره و اسکن قرنیه دارد!

تمام کسانی که بررسی کامل گلکسی اس 8 را خوانده‌اند، می‌دانند که قابلیت‌های امنیتی بیومتریک این گوشی هوشمند عملکرد ناکارآمدی در زمینه باز کردن قفل این دستگاه دارد، زیرا دسترسی به اسکنر اثر انگشت در این گوشی هوشمند بسیار سخت است، اسکنر قرنیه چشم کارایی خوبی ندارد و قابلیت تشخیص چهره هم عملکرد بسیار ضعیفی را ارائه می‌کند.

سامسونگ مجبور بود تا تغییری در این روند اعمال کند و این کار را در گلکسی اس 9 انجام داده است، زیرا سه قابلیت نام برده شده در این گوشی هوشمند کارایی بسیار خوبی را در کنار هم ارائه می‌کنند.

در بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 متوجه شدیم که این کمپانی قابلیت اسکن هوشمند را به قابلیت‌های اسکنر قرنیه چشم و تشخیص چهره اضافه کرده است تا فرآیند باز کردن قفل گوشی به کمک چهره را تا حد زیادی ساده‌تر سازد. همان طور که گفته شد در این گوشی استفاده از اسکنر اثر انگشت هم بسیار راحت‌تر شده است.

قابلیت اسکن هوشمند سرعت بسیار خوبی دارد. در واقع می‌توان گفت که دقت اسکنر قرنیه چشم و قابلیت تشخیص چهره در گلکسی S8 بین 30 تا 50 درصد است، اما این دو ویژگی در گلکسی S9 می‌توانند تقریبا همیشه کارایی موفقیت آمیزی را ارائه کنند.

اسکنر عنبیه چشم در شرایط کم نور هنوز هم کمی کند عمل می‌کند و نمی‌گذارد که قفل گوشی به راحتی باز شود، اما کاربر می‌تواند به راحتی انگشتش را بر روی اسکنر اثر انگشت بگذارد و قفل گوشی را باز کند. می‌توان گفت که قابلیت فیس آیدی (Face ID) اپل به راحتی در این مورد از نظر دقت و راحتی، برتری دارد.

اسکنر اثر انگشت
اسکنر اثر انگشت در گلکسی اس 9 به زیر سنسور دوربین انتقال یافته است تا کاربر راحت‌تر بتواند از آن استفاده کند.

در بررسی گلکسی S9 مشخص شد که سیستم امنیت بیومتریک دو محدودیت خاص دارد. محدودیت اول این است که اسکن 2 بعدی ایجاد شده توسط گلکسی S9 برای شناسایی صورت، دقت سایر فناوری‌های موجود مانند قابلیت فیس آیدی اپل یا اسکنر اثر انگشت را ندارد.


بیشتر بخوانید: فیس آیدی آیفون 10 چگونه کار می‌کند


این محدودیت چندان برجسته نیست، زیرا اسکنر اثر انگشت در هر حال کارایی بهتری را در باز کردن قفل گوشی ارائه می‌کند و در واقع باز کردن قفل گوشی به کمک روش‌های بیومتریک، بیشتر بر راحتی کاربرد تاکید دارد تا امنیت این فرآیند!

تکرادار می‌گوید که در بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 نتوانسته است با استفاده از عکس، این دستگاه را فریب دهد و قفل آن را باز کند؛بنابراین در صورتی که گوشی شما دزدیده شد، نگران نشوید، زیرا سارق نمی‌تواند با نشان دادن عکستان وارد گوشی شود و این همان چیزی است که همه ما می‌خواهیم.

محدودیت دوم و برجسته‌تر سیستم بیومتریک گلکسی اس 9 این است که شما نمی‌توانید زمانی که این گوشی هوشمند بر روی یک میز گذاشته شده است، قفل آن را به راحتی باز کنید، زیرا دامنه دید اسکنر محدود است.

در واقع کاربر باید در چنین حالتی فاصله صورت خود را با گوشی کاهش دهد، در غیر این صورت قفل نمایشگر باز نمی‌شود. در این زمینه هم می‌توان گفت که قابلیت فیس آیدی اپل کارایی بهتری دارد، زیرا از زاویه دید بسیار وسیع‌تری بهره می‌برد.

اسپیکرهای جدید

  • صدای قوی اسپیکرهای AKG
  • ضربه صدا کمی ضعیف است، اما نسبت به صدای گلکسی اس 8 برتری دارد.
اسپیکرهای گلکسی اس 9
صدای اسپیکرها در گلکسی اس 9 از پایین گوشی و خروجی صوتی بالایی این دستگاه خارج می‌شود.

در بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ مشخص شد که ساختار سیستم صوتی هم ارتقا یافته است. در واقع اگر از خارج شدن صدا از پایین گوشی خود خسته شده‌اید، گلکسی اس 9 انتخاب خوبی برای شما محسوب می‌شود، زیرا می‌تواند صدا را از خروجی قرار گرفته در بالای خود نیز منتشر کند.

اسپیکرهای گلکسی اس 9 قابلیت پشتیبانی صدای دالبی اتموس Dolby Atmos را نیز دارند و می‌توانند به واسطه این بهینه سازی به صدای خروجی خود فضا ببخشند. گوشی پرچمدار جدید سامسونگ ضخامت بسیار کمی دارد، اما صدای بسیار قوی و با کیفیتی را تولید می‌کند. در واقع ترکیب صدای دالبی اتموس و بلندگوهای استریو در گلکسی S9 صدایی سه بعدی را به شما ارائه خواهند کرد.

با این وجود، اسپیکرهای گلکسی اس 9 بهترین کیفیت صدا را در دنیای گوشی‌های همراه ندارند، زیرا آیفون X می‌تواند صدای بهتری را ارائه کند. با همه این تفاسیر باید در نظر داشت که سامسونگ در هنگام نصب اسپیکرهای گلکسی پرچمدار جدیدش به دنبال پیشی گرفتن از یک اسپیکر پشتیبانی کننده قابلیت بلوتوث نبوده و تنها تصمیم داشته که یک صدای خوب را بدون نیاز به ایرفون ارائه کند.

طراحی و نمایشگر

  • طراحی مشابه با S8، اما قوی‌تر
  • ظاهری بسیار زیبا و عالی

گوشی گلکسی اس 9 یک کپی از گلکسی اس 8 نیست، اما فاصله بسیار کمی با آن دارد. تغییرات بسیار ظریفی در گلکسی S9 ایجاد شده؛ اما این تغییرات تفاوت بسیار برجسته‌ای را ایجاد کرده‌اند و مواد به کار رفته در ساخت گوشی جدید یکی از این تغییرات است.

سامسونگ در ساخت گوشی پیشرفته جدیدش از پوشش محافظتی گوریلا گلس 5 بهره برده و این تغییر یک حرکت بزرگ محسوب می‌شود، زیرا این دستگاه می‌تواند به واسطه این پوشش محافظتی نسبت به گلکسی اس 8 در مقابل ضربات و سقوط‌ بهتر مقاومت کند و شما را از خریدن یک کاور محافظ نیز معاف سازد.

طراحی گلکسی اس 9
گلکسی اس 9 شباهت زیادی به گلکسی اس 8 دارد اما هنوز هم بسیار زیبا است.

مواد آلومینیومی به کار رفته در ساخت بدنه این گوشی هوشمند هم مقاومت بیشتری نسبت به مواد به کار رفته در ساخت بدنه اس 8 دارند. این امر باعث شده است که میزان خم پذیری گلکسی S9 کاهش یابد.

نکته دیگری که در چند روز اول بررسی گوشی گلکسی S9 مورد توجه قرار گرفت این بود که گوشی پرچمدار جدید سامسونگ مقاومت خوبی در برابر خش پذیری دارد. اگر که یک گوشی مدرن بخرید، متوجه می‌شوید که بدنه آن پس از مدتی خط و خش می‌گیرد، اما گلکسی اس 9 در مقابل این مشکل مقاوم‌تر است و این امر استفاده از مواد بهتر در ساخت بدنه این گوشی هوشمند را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید: بهترین ماده در ساخت بدنه یک گوشی هوشمند کدام است؟


با همه این تفاسیر پرچمدار جدید شباهت زیادی به گلکسی اس 8 دارد و تنها در صورتی که پشت هر دو گوشی را نگاه کنید، متوجه فرق اصلی بین آن‌ها که انتقال سنسور اثر انگشت از سمت راست دوربین به زیر این سخت افزار است، می‌شوید.

ابعاد گلکسی اس 9
ابعاد گلکسی S9 دسترسی کاربر به اسکنر اثر انگشت و نقاط مختلف نمایشگر این گوشی هوشمند را راحت می‌کنند.

گلکسی اس 9 کاربرد راحت‌تری هم دارد. این گوشی هوشمند به یک نمایشگر 5.8 اینچی با حاشیه‌های بسیار باریکی مجهز شده، اما کاربر به راحتی می‌تواند با یک دست خود با آن کار کند و تقریبا به همه نقاط نمایشگر دسترسی داشته باشد.

سامسونگ در ساخت پرچمدار جدیدش جک 3.5 میلی‌متری هدفون را نیز در نظر گرفته است. این سنت گرایی برای آن دسته از کاربرانی که هنوز هم برای خریدن هدفون‌های پشتیبانی کننده بلوتوث اقدام نکرده‌اند یا تمایلی به استفاده از رابط‌های تبدیل ندارند، یک قابلیت خوب محسوب می‌شود.

جک هدفون 3.5 میلی‌متری گلکسی اس 9 در انتهای گوشی و در سمت چپ قرار گرفته است و به کاربر اجازه می‌دهد تا گوشی خود را به راحتی در هنگامی که یک هدفون به آن متصل است، در جیبش بگذارد.

رنگ های گلکسی اس 9
گلکسی S9 در چهار رنگ عرضه می‌شود با این حال در بیشتر بازارهای جهان هر 4 رنگ دیده نمی‌شود.

متاسفانه سامسونگ در ساخت S9 هم دکمه بیکسبی را در وسط دیواره سمت چپ گوشی گذاشته است. بیکسبی در گلکسی اس 9 ارتقا یافته است اما نیازی به یک دکمه اختصاصی ندارد. دکمه این قابلیت شبیه به دکمه تنظیم صدا است و این شباهت گاهی کاربر را دچار اشتباه در استفاده از این دکمه به جای دکمه تنظیم صدا می‌کند.

کلید بیکسبی

زمانی که گلکسی اس 9 را در دست می‌گیرید، فکر می‌کنید که این گوشی هوشمند باید قیمت بیشتری داشته باشد؛ چراکه از یک طراحی برجسته، بدنه شیشه‌ای زیبا و براق و کلیدهای متعادل با فاصله حرکتی خوب بهره می‌برد و به همین دلیل زمانی که آن را در دست می‌گیرید، به این نتیجه می‌رسید که سامسونگ ترکیب خوبی از وزن کاهش یافته و کارایی خوب را ارائه کرده است.

بجز دکمه بیکسبی و کاربرد محدود این قابلیت، تنها محدودیتی که در بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 به آن برخوردیم، باقی ماندن اثر انگشتان دست بر روی بدنه این گوشی هوشمند است. پنل پشتی این دستگاه در مدت زمان کوتاهی با جای اثرات انگشتان کاربر کثیف می‌شود، اما این ایراد به دلیل استفاده از مواد شیشه‌ای در ساخت بدنه این گوشی هوشمند طبیعی است و کاربر می‌تواند با صرف زمان کوتاهی آن را رفع کند.

صفحه نمایش

  • رزولوشن و فناوری گلکسی اس 8
  • حداکثر روشنایی ارتقا یافته
نمایشگر گلکسی اس 9
نمایشگر روشن و واضح گلکسی اس 9

عده زیادی معتقدند که نمایشگر گلکسی اس 9 بهترین پنل ساخته شده در دنیای گوشی‌های هوشمند است و بهترین کارایی را در زمینه تولید رنگ، ارائه روشنایی، دقت و وضوح کلی در اختیار کاربرش می‌گذارد. DisplayMate گفته است که این نمایشگر کمترین میزان انعکاس نور را دارد و کاربر می‌تواند در هنگام تابش نور خورشید یا یک نور قوی مصنوعی به راحتی، بیشتر محتویات نمایش داده شده بر روی نمایشگر را ببیند.

اما این گفته‌ها حاصل استفاده از این گوشی در شرایط آزمایشگایی است و از این رو سوالی که وجود دارد این است که آیا نمایشگر 5.8 اینچی گلکسی اس 9 در شرایط طبیعی هم کارایی خوبی ارائه می‌کند یا خیر؟


بیشتر بخوانید: بهترین نمایشگر موبایل متعلق به کدام گوشی‌ها است؟


خبر خوب برای آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند این گوشی هوشمند را بخرند، مثبت بودن جواب این سوال است. پنل نصب شده بر روی گلکسی اس 9 کیفیت بسیار خوبی را ارائه می‌کند. نتایج تست‌های بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 نشان دادند که این پنل قابلیت تولید رنگ، روشنایی و وضوح کلی بسیار خوبی دارد و سامسونگ توانسته است به کمک فناوری سوپر AMOLED کیفیت بسیار خوب و طبیعی ارائه کند.

پنل‌های گوشی‌های قبلی سامسونگ عملکرد بسیار اغراق آمیزی در تحویل رنگ داشتند و از این رو به عنوان نمایشگرهایی مشهور شده بودند که تصاویر را با کیفیت تصاویر انیمیشنی نمایش می‌دهند، اما سامسونگ توانسته است در گلکسی S9 این نقیصه را تا حد زیادی برطرف کند و تصاویر طبیعی‌تری را ارائه نماید.

نمایشگر
نمایشگر گلکسی اس 9 روشنایی بسیار خوبی دارد.

شما می‌توانید این کیفیت رنگ را با مراجعه به بخش تنظیمات گوشی و فعال کردن حالت‌های مختلف رنگ نمایشگر دریافت کنید. شما همچنین می‌توانید میزان رنگ و سفیدی نمایشگر را هم خودتان تغییر دهید. در این زمینه فاصله زیادی بین نمایشگرهای گوشی‌های اپل و سامسونگ وجود دارد.

سازنده آمریکایی به هیچ طریقی به کاربر اجازه نمی‌دهد که تنظیمات نمایشگر را تغییر دهد، اما سازنده کره‌ای این امکان را فراهم ساخته که کاربر بتواند تعادل رنگ مورد علاقه خود را اعمال کند.

گوشی پرچمدار جدید سامسونگ فناوری نمایشگر خوبی دارد، اما هنوز هم از نظر میزان روشنایی خودکار با مشکلاتی مواجه است. این گوشی هوشمند همیشه به اشتباه میزان روشنایی زیادی را ارائه می‌کند و این امر باعث می‌شود که شارژ باتری سریع‌تر کاهش یابد.

نکته جالبی که در بررسی گلکسی اس 9 وجود دارد این است که این گوشی زیبا ترجیح کاربرش را در رابطه با میزان روشنایی نمایشگر یاد می‌گیرد و به این که شما در چه شرایطی نور را کم یا زیاد می‌کنید، دقت کرده و این تغییرات را در شرایط مشابه به طور خودکار اعمال می‌سازد. این تغییر یک حرکت پیشرفته از طرف سامسونگ به شمار می‌آید و نشان می‌دهد که این برند تا چه حدی سعی می‌کند که کارایی گوشی‌های خود را بدون نیاز به اعمال تغییرات مختلف تنظیماتی بهبود بخشد.

کاربران برخی از گوشی‌های جدید مانند گوگل پیکسل 2 ایکس ال گفته‌اند که رنگ نمایشگر این گوشی هوشمند زمانی که از زوایای مختلف به پنل آن نگاه می‌کنند، تغییر می‌کند. صفحه نمایش گلکسی اس 9 هم در هنگام تغییر زاویه دید، سایه‌ای جزیی از رنگ آبی را در محتویاتش نشان می‌دهد، اما در این زمینه به بدی نمایشگر گوگل پیکسل 2 ایکس ال نیست.

البته زمانی که گلکسی اس 9 را در کنار آیفون X قرار می‌دهید، متوجه خواهید شد که سازنده مشهور آمریکایی پنل سامسونگ را به میزان زیادی ارتقاء داده تا در هنگام تغییر دادن زاویه دید هم کارایی بهتری را ارائه کند.

همان طور که گفته شد سامسونگ تا جای ممکن میزان انعکاس نور توسط نمایشگر گلکسی S9 را کاهش داده است تا کاربر بتواند در هنگام روز راحت‌تر محتویات مورد نظر خود را نگاه کند. این نمایشگر هنوز هم کمی نور را منعکس می‌کند، اما از آنجایی که تا چند وقت پیش نمی‌توانستیم به راحتی مطالب در حال پخش بر روی یک نمایشگر گوشی همراه در یک روز آفتابی بخوانیم، می‌توانیم بگوییم که پنل‌های گوشی‌های هوشمند در زمینه رفع این مشکل به میزان زیادی پیشرفت کرده‌اند.

نمایشگر
نمایشگر گلکسی اس 9 نسبت کنتراست بسیار خوبی را ارائه می‌کند.

گلکسی S9 همچنین می‌تواند محتویات Mobile HDR Premium را نمایش دهد. هنوز فیلم‌های زیادی با این کیفیت ارائه نشده، اما سامسونگ این اطمینان را ایجاد کرده است که نمایشگرهایش بتوانند بالاترین معیارهای موجود را هم ارائه کنند. با این حال پنل گوشی پرچمدار جدید سامسونگ توانایی پشتیبانی فناوری دالبی ویژن (Dolby Vision)، پیشرفته‌ترین فرمت HDR سازنده کره‌ای را ندارد و این امر کمی مایوس کننده است، زیرا گلکسی اس 9 می‌تواند فناوری صوتی دالبی اتموس را پشتیبانی کند.

گلکسی اس 9 ویژگی اج دیسپلی (Edge display) سامسونگ را هم بر روی خود دارد. شما می‌توانید با استفاده از این فناوری به مجموعه‌ای از نرم افزارهای مورد علاقه و مخاطبان مهم خود دسترسی داشته باشید و بخشی از محتویات در حال پخش بر روی نمایشگر را به صورت فایل گیف (Gif) ذخیره نمایید.

کار کردن با گلکسی اس 9 چه حسی دارد؟

  • یک گوشی قدرتمند
  • صفحه کلید نیاز به بهینه سازی دارد.

گلکسی اس 9 فرق چندان زیادی با گلکسی اس 8 در زمینه رابط کاربری ندارد. این گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید 8 اوریو ارائه می‌شود و در برنامه Project Treble گوگل هم قرار گرفته و بروزرسانی‌های سیستم عامل اندروید را با سرعت بیشتری دریافت می‌کند.

سامسونگ یکی از بهترین پوسته‌های اندروید را در دنیای گوشی سازی دارد و توانسته است منو تنظیمات، نوار اعلان‌ها و سیستم مدیریت آیکون صفحه خانه بسیار خوبی را ارائه کند. گلکسی اس 9 این سازنده به قابلیتی شبیه به فناوری تاچ 3 بعدی گوشی‌های آیفون مجهز شده است.

این ویژگی شما را قادر می‌سازد تا آیکون یک نرم افزار را برای مدت زمانی طولانی فشار دهید و سپس به آیتم‌های مختلفی دسترسی پیدا کنید. این آیتم‌ها می‌توانند لیست‌های پخش نرم افزار اسپاتیفای یا کاربران محبوب شما در واتساپ باشند یا امکان گرفتن یک عکس سلفی را برای شما فراهم سازند.

منوی گلکسی اس 9
منوی محتوای گلکسی اس 9 کاربرد زیبا و لذت بخشی دارد.

نکته گیج کننده‌ای که در بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 مورد توجه قرار گرفت، عملکرد بد صفحه کلید استاندارد آن است. این کیبورد علی‌رغم این که هنوز هم باید مورد بهینه سازی قرار گیرد، دقت خوبی دارد، اما متاسفانه لغات اشتباه را یاد می‌گیرد، به طور تصادفی از حروف بزرگ استفاده می‌کند و زمانی که اصلاحات مورد نظر را در یک متن اعمال می‌کنید، پیشنهادهای عجیبی را به شما ارائه می‌کند.

این محدودیت چندان برجسته نیست، اما از آنجایی که کاربر باید با استفاده از این صفحه کلید ایموجی‌های واقعیت افزوده مورد نظر خود را به درستی ارسال کند، انتظار داشتیم که سامسونگ آن را با کارایی بهتری بر روی محصولی که قرار است یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های سال 2018 باشد، نصب کند.

دوربین گلکسی اس 9

  • کارایی بسیار خوب در شرایط کم نور
  • کیفیت کلی منحصر بفرد
  • برخی از عکس‌ها کم رنگ هستند.

دوربین

منابع خبری گفته‌اند که سنسور 12 مگاپیکسلی نصب شده بر روی گلکسی اس 9 یک پیشرفت بزرگ است و شما را متقاعد می‌کند که این گوشی هوشمند را خریداری کنید.

سامسونگ در ساخت گلکسی اس 9 از یک ساختار دوربین کاملا ارتقاء یافته استفاده کرده است. بزرگ‌ترین تغییر اعمال شده در این دوربین این است که شما هم اکنون می‌توانید دیافراگم آن را بین اندازه f/1.5 (برای گرفتن عکس‌های بهتر در شرایط کم نور) و f/2.4 (برای گرفتن عکس در شرایط دارای نور بیشتر) تغییر دهید.

سامسونگ علاوه بر این، هوشمندی سنسور دوربین گوشی پرچمدار جدیدش را بواسطه استفاده از پردازنده‌ای مجزا برای دوربین، بهبود بخشیده است تا گلکسی اس 9 بتواند عکس‌ها را بهتر تحلیل کند و با کیفیت بیشتری ارائه نماید. حالت‌های عکاسی جدید از دیگر ویژگی‌های برجسته دوربین این گوشی هوشمند است.

دوربین
حالت عکس برداری حرفه‌ای (Pro) دوربین گلکسی S9 قدرت بسیار بالا و کاربرد آسانی دارد.

بیشتر کاربران اغلب اوقات از حالت عکاسی خودکار (Auto) گوشی خود استفاده می‌کنند و این امر در مورد گلکسی S9 هم صادق است. این حالت عکسبرداری کارایی بسیار خوبی دارد، اما با حالت عکاسی خودکار گلکسی اس 8 فرق چندان زیادی ندارد.

گوشی پرچمدار جدید سامسونگ در شرایط دارای نور کافی، عکس‌های بسیار واضحی می‌گیرد و از این نظر رقیب ندارد؛ وضوح، روشنی و کیفیت کلی تصاویر ثبت شده بسیار خوب است تا حدی که یک بازدید کننده به سختی باور می‌کند که شما با استفاده از دوربین یک گوشی همراه این عکس‌ را گرفته‌اید.

دوربین
جزییات بسیار بالای یک عکس گرفته شده با گلکسی اس 9 سامسونگ در یک روز آفتابی!

دوربین گلکسی اس 9 به واسطه دیافراگم بزرگ خود که تا به امروز در هیچ گوشی هوشمند دیگری به کار نرفته است، در شرایط کم نور هم خود را وفق می‌دهد. عکس‌های گرفته شده در هنگام کمبود نور کمی تیره هستند، اما در مقایسه با عکس‌های گرفته شده با سایر گوشی‌های پیشرفته‌ای مثل آیفون X نویز کمتری داشته و روشنایی بهتری را نیز ارائه می‌کنند.

دوربین

شاید بگویید که تصاویر ثبت شده با دوربین گلکسی اس 9 گاهی اوقات ترکیب رنگ خوبی ندارند. سامسونگ در ساخت گوشی پرچمدار جدیدش تصمیم داشته از دوربین‌هایی استفاده کند که می‌توانند عکس‌های مختلف را تا جای ممکن با کیفیت طبیعی ثبت کنند و این امر باعث شده که عکس‌هایی که با این گوشی هوشمند گرفته می‌شوند، گاهی طراوت خوبی نداشته باشند.

در این قسمت دو عکس را مشاهده می کنید. عکس سمت چپ ادیت نشده و عکس سمت راست با استفاده از قابلیت بهینه سازی خودکار (auto enhance) ادیت شده است. همان طور که مشاهده می‌کنید رنگ‌ها، سایه‌ها و وضوح کلی عکس در تصویر سمت راست بهبود یافته است.

دوربین

زمانی که صحنه مورد نظر عکاسی خود را تغییر می‌دهید، با یک تاخیر تعریف شده در سرعت شاتر مواجه می‌شوید، زیرا کمی طول می‌کشد تا فوکوس خودکار و میزان نورگیری دوربین گلکسی اس 9 مجددا تنظیم شود.

مقدار کمی نور پیش زمینه نیز می‌تواند عکس‌ها را در حالت عکاسی خودکار (auto mode) کمرنگ کند. این نقیصه با تغییر تنظیمات حالت عکاسی حرفه‌ای (Pro) هم برطرف نمی‌شود، اما حالت expert mode می‌تواند کیفیت بهتری را در کنار کاربرد آسان در اختیار شما بگذارد.

دوربین

در مجموع می‌توان گفت که باید سخت تلاش کنید تا بتوانید با دوربین گلکسی اس 9 یک عکس بد بگیرید. وضوح تصاویر گرفته شده با دوربین این گوشی هوشمند حتی در هنگامی که لنزها در حال بزرگنمایی هستند هم بسیار خوب است. دوربین گلکسی S9 علاوه بر این در شرایط دارای کنتراست زیاد هم می‌تواند جزییات بسیار خوبی ارائه کند.

دوربین
دوربین گلکسی اس 9 تنوع خوبی از نورها را در یک عکس نشان می‌دهد!

در صورتی که گلکسی اس 9 سامسونگ را بخرید، گاهی مجبور می‌شوید که از یک صحنه چند عکس بگیرید تا به کیفیت مورد نظر خود برسید، اما نکته‌ای که باید مد نظر قرار گیرد این است که دوربین این گوشی در هر حال رضایت شما را جلب می‌کند.

توانایی گلکسی اس 9 در کنترل و مدیریت کردن صحنه‌های دارای نور پس زمینه زیاد نیز بسیار منحصر بفرد است و به همین دلیل نور خورشید در چنین صحنه‌هایی باعث نمی‌شود که هدف عکاسی شما سیاه رنگ شود.

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی اس 9 هم در شرایط کم نور کارایی خوبی دارد؛ اگرچه میدان دید وسیع دوربین برخی از گوشی‌های پیشرفته موجود در بازار مانند گوشی‌های پیشرفته ال جی را ندارد. البته این محدودیت توسط حالت پانوراما دوربین سلفی گلکسی اس 9 که به شما اجازه می‌دهد تا صورت چند نفر را در یک عکس داشته باشید، کمرنگ می‌شود.

دوربین سلفی گلکسی اس 9
دوربین سلفی پانوراما گلکسی اس 9 به شما اجازه می‌دهد که تصویر خودتان یا دوستانتان را هم به یک عکس اضافه کنید.

سامسونگ یک حالت عکاسی پرتره را هم به دوربین سلفی گوشی پرچمدار جدیدش اضافه کرده است تا کاربران گلکسی اس 9 بتوانند پس‌زمینه عکس‌های سلفی خود را محو کنند. این قابلیت اثری شبیه به عملکرد دوربین ترو دپث (TrueDepth) آیفون X اپل دارد و تاثیر نسبتا یکسانی را اعمال می‌کند با این حال شما نمی‌توانید با گلکسی پرچمدار جدید، عکس‌های استودیویی (studio) پس‌زمینه‌ی سیاهی را که با آیفون X می‌گیرید، ثبت کنید.

یلدا معیری، عکاس حرفه‌ای شناخته شده در زمینه عکاسی مستند اجتماعی معتقد است که حالت پرو در دوربین گلکسی S9 همان تنظیمات دوربین‌های حرفه‌ای را به کاربر ارائه می‌دهد. تنظیمات چون ایزو، حساسیت، دیافراگم و حتی واید بالانس را می‌توانید با این دوربین انجام دهید.

فیلمبرداری با سرعت فوق آهسته یا همان سوپر اسلوموشن ویژگی جدید دیگری است که دوربین گلکسی اس 9 را متمایز می‌کند. این قابلیت با نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلم ضبط کرده و یک سکانس 0.2 ثانیه‌ای را در قالب یک فیلم 6 ثانیه‌ای به شما نشان می‌دهد.


تماشا کنید: فیلمبرداری سوپر اسلوموشن در گلکسی S9


در شرایطی که نور به اندازه کافی وجود دارد و تا زمانی که شما گوشی خود را با ثبات و بدون لرزش نگه دارید، این قابلیت فیلم‌های بسیار با کیفیتی را ارائه می‌کند. شما می‌توانید گلکسی اس 9 را تنظیم کرده تا این گوشی هوشمند به طور خودکار هرگونه حرکتی را تشحیص دهد، اما این ویژگی در شرایط دارای نور کافی و زمانی که گوشی بدون لرزش نگه داشته شده است، موثر است.

از این رو انتظار نداشته باشید در هنگامی که گوشی را در دست گرفته‌اید هم کیفیت خوبی از این قابلیت دریافت کنید. این قابلیت در مجموع عملکرد خوبی دارد، اما اغلب اوقات در پیدا کردن یک صحنه جالب که بتوانید از آن فیلم با سرعت آهسته ضبط کنید با مشکل مواجه می‌شوید.

آپشن دیگری که در اختیار شما قرار دارد، این است که می‌توانید فیلم فوق آهسته خود را به طور دستی ضبط کنید. این روش بسیار راحت‌تر است. شما می‌توانید در حالت عادی در هنگامی که گوشی در حال فیلمبرداری از یک صحنه خاص است، شروع سکانس مورد نظر خود را انتخاب کنید تا دوربین آن را با سرعت آهسته برای شما ضبط کند.

قابلیت فیلمبرداری فوق آهسته گلکسی اس 9 در شرایط کم نور کارایی خوبی ندارد و فیلم‌هایی بسیار نویز دار و بی کیفیت را در اختیار شما می‌گذارد که البته وجود چنین محدودیتی با توجه به مقدار داده‌هایی که باید برای این نوع فیلم رداری در چنین شرایطی پردازش شود، قابل درک است.

شما می‌توانید در چنین موقعیت‌هایی از فلش دوربین استفاده کنید، اما در بعضی از صحنه‌ها فیلم مورد نظر، فریم عریض‌تری دارد و روشن کردن این صحنه‌ها با استفاده از یک فلش کوچک LED گوشی همراه کمی سخت می‌شود.

با همه این تفاسیر با توجه به سر و صدایی که سامسونگ در مورد کارایی دوربین گوشی جدیدش به پا کرده بود، انتظار داشتیم که گلکسی S9 به دوربین بهتری مجهز شده باشد؛ هرچند که حتی در همین وضعیت هم این دوربین قدرت بسیار خوبی برای فیلمبرداری و عکاسی در شرایط مختلف داشته و کارایی بسیار خوبی را نیز در شرایط کم نور ارائه می‌کند.

دوربین گلکسی اس 9 از نظر تولید رنگ به خوبی دوربین گوگل پیکسل 2 و از نظر کیفیت کلی عکس به خوبی دوربین آیفون X نیست، اما در مجموع می‌تواند در بیشتر شرایط کیفیت خوبی را ارائه کند.

باتری

  • مدت زمان نگه داشتن شارژ باتری ناامید کننده است.
  • تفاوت زیادی بین باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 9 وجود ندارد.

باتری

رچمدار جدید سامسونگ از همان باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی به کار رفته در گلکسی اس 8 بهره می‌برد و همان تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی هوشمند را نیز در اختیار دارد، اما از آنجایی که سازنده مشهور کره‌ای در ساخت این گوشی هوشمند از یک پردازشگر کارآمدتر استفاده کرده و یک سال وقت داشته است تا نرم افزار این محصول را ارتقاء دهد، انتظار داشتیم که باتری گلکسی S9 بتواند کارایی بسیار بهتری را ارائه کند.

در واقع از نظر راندمانی می‌توان گفت که باتری گلکسی اس 9 کمی زودتر از باتری گلکسی اس 8 خالی می‌شود. در گلکسی اس 8 زمانی که شارژ باتری به 60 درصد می‌رسد شما می‌توانید در حدود 8 ساعت از این گوشی هوشمند استفاده کنید، در حالی که در گلکسی اس 9 برای استفاده از باتری برای مدت زمانی مشابه شارژ باتری باید 70 درصد باشد.

مشکلی که در مورد اکثر گوشی‌های اندروید وجود دارد، این است که همیشه یک نرم افزار به طور پنهان فعال است و این امر باعث می‌شود که شارژ بیشتری از باتری گوشی دریافت شود با این حال تست‌های انجام شده در این بررسی نشان دادند که در مورد گلکسی اس 9 این کاهش شارژ بیشتر به دلیل نمایشگر این گوشی هوشمند است که نسبت به نمایشگر گلکسی اس 8 نور بیشتری را ارائه می‌کند.

نکته جالبی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که سامسونگ برخی از ویژگی‌های گوشی پرچمدار جدیدش را ارتقاء داده و به همین دلیل این گوشی هوشمند برای پخش کردن یک فیلم فول اچ دی 90 دقیقه‌ای با حداکثر میزان روشنایی، فقط 17 درصد از انرژی باتری خود را از دست می‌دهد.

باتری سامسونگ گلکسی اس 9
باتری گلکسی S9 در مجموع عملکرد خوبی دارد اما کمی زود شارژ خالی می‌کند!

این نتیجه که از بررسی گوشی گلکسی اس 9 به دست آمد، بهترین نتیجه‌ای است که تا به امروز در انجام چنین تستی ثبت شده است. آیفون X اپل برای پخش یک فیلم 90 دقیقه‌ای فول اچ دی فقط به 10 درصد از انرژی باتری خود نیازمند است، اما با توجه به این که گلکسی اس 8 برای پخش همین فیلم 23 درصد انرژی باتری خود را مصرف می‌کند و گلکسی اس 9 نمایشگر روشن‌تری را بر روی خود دارد، می‌توان گفت که گوشی پرچمدار جدید سامسونگ راندمان باتری بهتری را نسبت به گوشی پرچمدار 2017 این سازنده مشهور در اختیار شما می‌گذارد.

باتری گلکسی S9 در هنگام اجرای تست شارژ باتری در طول شب هم راندمان استانداردی را ارائه می‌کند و در این بازه زمانی مشخص، تنها 5 درصد از انرژی خود را از دست می‌دهد. این راندمان یک نتیجه میانگین را نشان می‌دهد؛ اما باز هم انتظار داشتیم که سامسونگ عملکرد بهتری را به واسطه اثر هنری جدیدش ارائه کند.

گلکسی اس 9 فناوری شارژ بی سیم را هم پشتیبانی می‌کند و سامسونگ را به عنوان یکی از معدود برندهایی معرفی می‌کند که می‌تواند استانداردهای شارژ چی (Qi) و پی ام ای (PMA) را در کنار یکدیگر ارائه سازد. به طور خلاصه می‌توان گفت که باتری گلکسی S9 جدید سامسونگ با استفاده از هر نوع پد شارژ وایرلس تغذیه می‌شود.

فناوری شارژ بی سیم گلکسی اس 9 قابلیت شارژ سریع را نیز پشتیبانی می‌کند، با این حال ما در خلال انجام این بررسی متوجه تاثیر زیاد این ویژگی نشدیم؛ اگرچه که این امر می‌تواند به دلیل طولانی بودن فرآیند همگام سازی گلکسی اس 9 باشد.

باتری گلکسی اس 9
گلکسی اس 9 فاقد نرم افزارهایی است که شارژ زیادی را از باتری دریافت می‌کنند.

در انجام یک بررسی استاندارد برای این که نتایج دقیقی از عملکرد یک باتری ارائه شود اغلب یک باتری چند بار به طور کامل شارژ می‌شود و سپس مورد قضاوت قرار می‌گیرد. در این بین ممکن است که چند روز طول بکشد تا اطمینان یابیم که گوشی مورد نظر عملکرد واقعی خود را نشان می‌دهد و همه نرم افزارهای آن بهینه سازی و همه پچ‌ها دانلود شده‌اند.

این پروسه در مورد گلکسی اس 9 مدت زمانی بیشتر از آنچه که انتظار داشتیم، طول کشید به این نحو که بعد از یک هفته فرآیند همگام سازی این گوشی همراه شروع شد. بعد از اتمام یافتن این دوره عملکرد باتری ارتقاء یافته بود؛ اما باز هم مجبور بودیم که حداقل یک بار دیگر باتری را به طور کامل شارژ کنیم تا بتوانید به مدت یک روز کامل از گلکسی اس 9 استفاده نماییم.

احتمالا کاربران عادی بعد از استفاده از گلکسی پرچمدار جدید به مدت چند هفته متوجه این بهینه سازی می‌شوند، اما در مجموع بر اساس آنچه که نتایج این بررسی نشان دادند می‌توانیم بگوییم که گلکسی S9 به میزان کمی در این زمینه نسبت به آیفون 8 اپل برتری دارد و از گلکسی اس 8 در این زمینه ضعیف‌تر است.

نتیجه نهایی و رقیبان موجود در بازار

رای نهایی و رقیبان موجود در بازار

گلکسی اس 9 را می‌توان در قالب دو عبارت توصیف کرد: یک گوشی منحصر بفرد که به احتمال زیاد یکی از برترین گوشی‌های سال 2018 هم است و یک بهینه سازی ناامید کننده نسبت به گلکسی اس 8.

دلیل این که گلکسی اس 9 می‌تواند این دو ماهیت را در کنار یکدیگر داشته باشد، این است که گلکسی اس 8 یک گوشی بسیار خوب بوده و تنها نقاط ضعف آن محدودیت‌های مختلف قابلیت‌های بیومتریکی است که باز کردن قفل آن را سخت می‌کند. سامسونگ این مشکل برجسته را در گلکسی اس 9 رفع کرده است، اما بجز این مورد تفاوت‌های بسیار زیادی بین گلکسی اس 8 و گلکسی اس 9 وجود ندارد.

نکته مهم دیگر این است که گلکسی اس 8 هنوز هم با یک برچسب قیمت ارزان‌تر به فروش می‌رسد و این امر باعث می‌شود که کاربران در انتخاب گلکسی اس 9 با تردید مواجه شوند.

رای نهایی و رقیبان موجود در بازار

از آنجایی که گلکسی پرچمدار جدید هم با یک سبک طراحی مشابه به آنچه که در گلکسی اس 8 به کار رفته، عرضه شده و بهینه سازی‌های انگشت شماری نسبت به این گوشی هوشمند دارد، می‌توان انتظار داشت که سامسونگ با چالش‌هایی در رابطه با متقاعد کردن کاربران برای خریدن گوشی جدیدش مواجه شود، اگرچه که این بهینه سازی‌ها واقعا برای کاربر سودمند هستند.

اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 9

همان طور که در بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 گفته شد، از یک دوربین با کارایی فوق العاده در شرایط کم نور، بدنه‌ای مقاوم و ساخته شده با موادی باکیفیت، یک اسکنر اثر انگشت جابجا شده در کنار یک سیستم دقیق اسکن هوشمند، قابلیت خلاقانه ایموجی ای آر و ویژگی‌های سخت افزاری – نرم افزاری ارتقاء یافته بهره می‌برد.

این گوشی هوشمند در مقایسه با گلکسی اس 8 سرعت بیشتری نیز کسب کرده است، اما این بهینه سازی چندان برجسته نیست. در مجموع انتظار داشتیم که گلکسی پرچمدار جدید راندمان باتری بهتری داشته باشد که متاسفانه سازنده مشهور کره‌ای نتوانسته است این بهینه سازی را ارائه کند.

آیا گلکسی اس 9 ارزش خریدن دارد؟

برجسته‌ترین دلایل موجود برای خریدن گلکسی اس 9، دوربین این گوشی پرچمدار زیبا، قدرت ارتقاء یافته و بدنه مقاوم سازی شده آن است؛ اما این بهینه سازی‌ها جهش‌های بزرگی محسوب نمی‌شوند. دوربین گلکسی اس 9 سعی می‌کند که شما را به عالی بودن این گوشی هوشمند قانع کند، اما توانایی خوبی در تولید رنگ ندارد.

گرفتن یک عکس با کیفیت نسبتا خوب و ارتقاء دادن آن با استفاده از یک افکت ساده که توسط نرم افزار گوشی ارائه شده است، حس چندان خوبی نخواهد داشت. نمی‌توان به راحتی درک کرد که چرا سامسونگ روندی را ایجاد نکرده است که این بهینه سازی کیفیت عکس به طور خودکار و بدون نیاز به دخالت کاربر اعمال شود.

گران بودن قیمت گلکسی اس 9 نیز مانعی است که بسیاری از کاربران به سختی از آن رد می‌شوند، زیرا علی رغم این که گلکسی اس 8 با مشکلاتی در زمینه عملکرد قابلیت‌های بیومتریکی مواجه است، می‌تواند بسیاری از ویژگی‌های گلکسی اس 9 را با قیمتی ارزان‌تر در اختیار کاربرش بگذارد.

رقبای سامسونگ گلکسی S9

در مجموع می‌توان گفت که گلکسی اس 9 یکی از بهترین گوشی‌های سال 2018 است، اما رقابت بسیار سنگینی را در پیش رو دارد؛ زیرا باید با گوشی‌های زیر مقابله کند.

  • اپل آیفون X

اپل آیفون X

تعداد کاربرانی که حاضر هستند بین اپل و سامسونگ یک برند را انتخاب کنند، زیاد نیست، اما در نظر داشته باشید که آیفون X کوپرتینو علی‌رغم داشتن یک باتری با عملکرد مشابه، سرعت بیشتری دارد و می‌تواند ثبات نرم افزاری بسیار خوبی را ارائه کند؛ قابلیتی که کاربران اکوسیستم اندروید حسرت آن را در دل دارند.

آیفون X عملکرد خوب دوربین گلکسی اس 9 را در شرایط کم نور ندارد، قیمت گران‌تری نسبت به گوشی پرچمدار جدید سازنده کره‌ای دارد و بدون جک 3.5 میلی‌متری هدفون عرضه می‌شود؛ اما عکس‌های طبیعی‌تری می‌گیرد و زیباترین آیفونی محسوب می‌شود که تا به امروز توسط اپل ساخته شده است.

از این رو در صورتی که می‌خواهید وارد اکوسیستم آی او اس شوید، این گوشی هوشمند می‌تواند سکوی پرش خوبی برای شما باشد.

  • سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

اگر هنوز هم می‌خواهید در دنیای گلکسی‌های سامسونگ باشید و از بهترین محصول عرضه شده در این قلمرو استفاده کنید، بهتر است که گلکسی اس 9 پلاس را انتخاب کنید. این گوشی هوشمند همه ویژگی‌های گلکسی اس 9 را به همراه یک باتری قوی‌تر و دوربین دوگانه با عملکرد بهتر را در اختیار شما می‌گذارد.

گلکسی اس 9 پلاس قیمت بیشتری دارد، اما در صورتی که به دنبال یک گوشی پرچمدار جدید سامسونگ با نمایشگر بهتر هستید، گزینه بسیار خوبی برای شما محسوب می‌شود.

  • سامسونگ گلکسی اس 8

سامسونگ گلکسی اس 8

زمانی که یک گوشی جدید مورد بررسی قرار می‌گیرید، مدل قبلی آن محصول نیز مد نظر قرار داده می‌شود. این کار باعث می‌شود که بدانیم آیا می‌توانیم مدل قبلی را به عنوان جایگزین مدل جدید برای خرید پیشنهاد کنیم یا خیر. در مورد گلکسی اس 9 می‌توانیم بگوییم که گلکسی اس 8 برای تعداد زیادی از آن دسته کاربرانی که به دنبال یک گوشی پیشرفته سامسونگ هستند و نمی‌خواهند مدل پلاس این محصولات را خریداری کنند، انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود.

این گوشی هوشمند از نظر مشخصات طراحی و نمایشگر شباهت‌های زیادی به گلکسی اس 9 دارد و می‌تواند به واسطه دوربین خود کیفیت عکس نسبت مشابهی را نیز ارائه کند. شما با خرید گلکسی اس 8 نمی‌توانید به ویژگی‌هایی نظیر عکاسی خوب در شرایط کم نور، اسپیکرهای دوگانه و قابلیت ایموجی واقعیت افزوده دسترسی پیدا کنید؛ اما در مقابل، بهای بسیار کمتری را برای خرید یک گوشی پیشرفته می‌پردازید و این یک معامله منصفانه محسوب می‌شود.

  • گوگل پیکسل 2

گوگل پیکسل 2

تنها دلیلی که پیکسل 2 را به عنوان یکی از رقیبان گلکسی اس 9 معرفی کرده‌ایم، عکس‌های بسیار خوبی است که این گوشی هوشمند از مناظر مختلف می‌گیرد. پیکسل 2 گوگل بهترین فناوری نمایشگر، کیفیت ساخت و مشخصات فنی را ندارد؛ اما می‌تواند به کمک نرم افزار هوشمند گوگل که برای تحلیل و بهبود کیفیت عکس‌ها ساخته شده است، تصاویر بسیار خوبی را در اختیار شما بگذارد.

روال افت قیمت این گوشی هوشمند نیز شروع شده است و از آنجایی که گوگل اولین بروزرسانی‌های سیستم عامل اندروید را ابتدا برای این محصول و برادر بزرگ‌ترش ارائه می‌کند، می‌توان گفت که پیکسل 2 یک رقیب قدرتمند برای گلکسی اس 9 و انتخاب خوب برای شما به شمار می‌آید.

کلام آخر

در بررسی گوشی گلکسی اس 9 سامسونگ مشخص می‌شود که این دستگاه یک گوشی عالی است، اما تفاوت زیادی با گلکسی اس 8 ندارد. طراحی ظاهری و نمایشگر این گوشی با نسل قبلی یکسان است. عملکرد بیومتریکی بهبود یافته و دوربین قوی‌تر با قابلیت‌های منحصر بفرد در زمینه عکاسی در شرایط کم نور از جمله ویژگی‌های برجسته این گوشی هوشمند است. گلکسی اس 9 یک گوشی پیشرفته است، اما مدل پلاس یک گوشی برجسته‌تر محسوب می‌شود.

نقاط قوت:

  • امنیت و کارایی بیومتریکی خوب
  • عملکرد منحصر بفرد دوربین در شرایط کم نور
  • قوی‌ترین گوشی اندرویدی موجود در بازار

نقاط ضعف:

  • دارای یک سبک طراحی مشابه با آنچه که در گلکسی اس 8 به کار رفته است.
  • کیفیت نامطلوب بعضی از عکس‌های دوربین
  • قیمت گران

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    عرض ادب خدمت تحلیلگر عزیز،یه چیز جالب که من در کل این نوشتار نظر منو جلب کرد این بود که همه چیزه سامسونگ s9 حرف نداره ولی به اپل x نمیرسه.آخه دوست عزیز شما یه مقدار بیشتر تحقیق بفرمایید لطفا یوتوب هم نگاه بفرمایید تا متوجه بشید که اپل فعلا باید خیلی تلاش کنه تا به سری 8 و 9 سامسونگ برسه،جز چند قابلیت که ممکنه کمی برتری داشته باشه.شما قرص هم که میخورید در کنار خوبیهاش یه سری بدی داره.

    پاسخ

    سلام به نظر من اس نه و نوت 8 در سطح باطری تقریبا یکین در صورتی که نوت با اختلاف خیلی جزئی بهتره
    متاسفانه بلعکس عمل خوب سامسونگ در سخت افزار و صفحه رو باطری موبایلش کار نمیکنه اگه واقعا باطری و دوربین براتون مهمه پیشنهاد میکنم هواوی میت ده پرو بخر
    که تو باطری یکی از برتریناس هم تو سرعت شارج و هم موندگاریش
    اگه میخوای از بین سامسونگ انتخاب کنی نوت 8 رو براتون پیشنهاد میکنم

    پاسخ