;
coinex

مقایسه گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8 ؛ کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

سامسونگ در کنگره جهانی موبایل 2018 از گوشی‌های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس خود رونمایی کرد، اما در ظاهر تغییر چندان خاصی در این گوشی و نسل قبلی آن دیده نمی‌شود. در این نوشتار به مقایسه گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8 پرداخته‌ایم.

مقایسه گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8

این مقایسه یکی از برترین مقایسه‌های انجام شده در دنیای گوشی‌های هوشمند است، زیرا در این مطلب گلکسی اس 9 را به عنوان گوشی پرچمدار جدید سامسونگ در مقابل گلکسی اس 8 که سلاح اتمی پارسال این سازنده بود، قرار داده‌ایم.

این مقایسه در مورد این نیست که کدام گوشی هوشمند ویژگی‌های بهتری دارد؛ زیرا همه ما می‌دانیم که سامسونگ گوشی گلکسی اس 9 را با هدف رفع محدودیت‌های گلکسی اس 8 ارائه کرده است، بلکه در واقع بر این امر دلالت دارد که در چه زمینه‌هایی گوشی جدید سامسونگ نسبت به گوشی پرچمدار قبلی این سازنده ارتقا یافته است.

در این بررسی همچنین به این سوال پاسخ داده‌ایم که آیا خریدن گلکسی اس 9 و کنار گذاشتن اس 8 منطقی است یا خیر. آنچه که در این مطلب می‌خوانید به شرح ویژگی‌های مشترک بین این دو گوشی هوشمند، مشخصات هر محصول به طور جداگانه، ارائه یک نتیجه گیری نهایی و در نهایت ارائه جدول مشخصات کامل از ویژگی‌های هر دو محصول مربوط می‌شود. با تکراتو همراه باشید.

ویژگی‌های مشترک

گلکسی اس 9 و گلکسی اس 8 دی ان ای مشابهی دارند. برای شروع می‌توان گفت که هر دو محصول از یک نمایشگر 5.8 اینچی سوپر AMOLED با نسبت تصویر 18.5 به 9، رزولوشن WQHD، قابلیت نمایشگر همیشه روشن برای نشان دادن اعلان‌ها و پوشش محافظتی گوریلا گلس 5 بهره می‌برند. سامسونگ این دو گوشی هوشمند را در ایالات متحده و چین با پردازشگر کوالکام اسنپدراگون و واحد پردازش گرافیکی آدرنو ارائه کرده است.

رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی پایه 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD، دوربین 12 مگاپیکسلی دوآل پیکسل (Dual-Pixel) با توانایی پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص فاز و HDR خودکار، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با فوکوس و HDR خودکار و دیافراگم f/1.7، باتری غیرقابل دسترس 3000 میلی‌آمپر ساعتی با توانایی پشتیبانی فناوری شارژ سریع و شارژ بی سیم، بلوتوث 5، وای فای، پورت یو اس بی 3.1 نوع سی، اسکنر اثر انگشت پشتی، فناوری صوتی Hi-Res، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، شاخص مقاومتی IP68 در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک، قابلیت تشخیص چهره، اسکنر قرنیه چشم، سنسور ضربان قلب، سنسور SpO2 و دستیار مجازی بیکسبی (Bixby) از دیگر ویژگی‌های مشترک این دو گوشی هوشمند هستند.

ویژگی‌ها و مشخصات گلکسی اس 9 سامسونگ

ویژگی‌ها و مشخصات گلکسی اس 9 سامسونگ

گلکسی اس 9 وارد بازار شده است. این گوشی هوشمند فرق زیادی از نظر ظاهری با گلکسی اس 8 ندارد، اما سازنده مشهور کره‌ای تغییراتی مطلوب را در آن ایجاد کرده است تا بتواند یک گوشی بهتر را در اختیار کاربران اکوسیستم اندروید بگذارد.

سامسونگ ویژگی‌های فنی و فیزیکی نمایشگر این گوشی هوشمند را ارتقاء داده و در ساخت این محصول از جدیدترین پردازشگر و واحد پردازش گرافیکی موجود در بازار استفاده کرده، فناوری صوتی Hi-Res را بهبود بخشیده و همچنین از اسپیکرهای استریو نیز استفاده کرده است. گلکسی اس 9 یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون را نیز در اختیار شما می‌گذارد.

سامسونگ در ساخت گوشی جدیدش دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی را حفظ کرده، اما کارایی فناوری دوآل پیکسل این دوربین را بهبود بخشیده و علاوه بر این یک دیافراگم متغیر با رنج تغییر بین f/1.5 برای گرفتن عکس در شرایط کم نور و f/2.4 برای گرفتن عکس در شرایط دارای نور بیشتر را نیز به این گوشی هوشمند اضافه کرده است.

این سازنده کره‌ای در ساخت گوشی پرچمدار جدیدش سنسور اسکنر اثر انگشت را نیز به زیر سنسور دوربین اصلی انتقال داده است تا کاربر دسترسی راحت‌تری به این قابلیت امنیتی داشته باشد. قابلیت ایموجی واقعیت افزوده (AR Emoji) و اسکن هوشمند (Intelligent Scan) با عملکرد همزمان فناوری تشخیص چهره و اسکنر قرنیه چشم به منظور بهبود توانایی و دقت شناسایی کاربر از دیگر ویژگی‌های برجسته این گوشی هوشمند هستند.


بیشتر بخوانید: هر انچه از ایموجی AR گلکسی اس 9 می‌دانیم


گلکسی اس 9 سامسونگ مانند گلکسی اس 8 به یک پنل 5.8 اینچی اینفینیتی دیسپلی (Infinity Display) با رزولوشن 2960 در 1440 پیکسلی، تراکم پیکسل 570 ppi، نسبت تصویر 18.5 به 9، پوشش محافظتی گوریلا گلس 5 و قابلیت نمایشگر همیشه روشن مجهز شده است اما نسبت به پنل به کار رفته در گوشی پرچمدار استاندارد 2017 سامسونگ، تفاوت‌های کوچکی را نیز در خود دارد.

به عنوان مثال فناوری سوپر AMOLED بهبود یافته و لبه‌های منحنی شکل کوچک‌تر و حاشیه‌های بسیار باریک تری دارد. این سبک طراحی جدید باعث شده تا کاربر بتواند راحت‌تر این گوشی هوشمند را بردارد و بدون لمس کردن یک برنامه ییا اپلیکیشن، آن را در دست خود نگه دارد.

سامسونگ گوشی پرچمدار گلکسی اس 9 را در دو مدل عرضه می‌کند. مدلی از این محصول که در ایالات متحده و چین عرضه می‌شود پردازشگر 2.70GHz کوالکام اسنپدراگون 845 و واحد پردازش گرافیکی آدرنو 630 و مدلی که در سایر نقاط جهان عرضه می‌شود، پردازشگر 2.70GHz اگزینوس 9810 و واحد پردازش گرافیکی Mali-G72 MP18 را بر روی خود دارد.

این گوشی زیبا یک رم 4 گیگابایتی LPDDR4 و حافظه داخلی 64، 128 و 256 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD را نیز در اختیار شما می‌گذارد.

سامسونگ فبلت زیبا و پیشرفته گلکسی نوت 8 را با یک دوربین دوگانه اصلی وارد بازار کرد و به همین دلیل منتقدان فکر می‌کردند که این سازنده گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس را نیز با دوربین‌های دوگانه اصلی وارد بازار کند، اما این سازنده راهکار اپل را دنبال کرد و فقط مدل پلاس گوشی جدیدش را با یک دوربین دوگانه در اختیار کاربرانش گذاشت.

گلکسی اس 9 از یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی دیافراگم متغیر با قابلیت عکاسی عالی در شرایط کم نور بهره می‌برد. این دوربین به ویژگی‌هایی از قبیل فوکوس خودکار تشخیص حالت، فلش دوگانه LED، HDR خودکار و تثبیت کننده نوری تصویر مجهز است و توسط یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی واید انگل با دیافراگم f/1.7  و قابلیت‌های فوکوس و HDR خودکار پشتیبانی می‌شود.

قابلیت سوپر اسلوموشن دوربین گلکسی اس 9 این گوشی باعث جذابیت بیشتر آن شده است.


بیشتار بخوانید: قابلیت فیلمبرداری سوپر اسلوموشن گلکسی اس ۹ سامسونگ


یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی غیرقابل دسترس با توانایی پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع انطباقی سامسونگ و استانداردهای شارژ وایرلس چی (Qi) و PMA، قابلیت پرداخت الکترونیکی سامسونگ پی (Samsung Pay)، دستیار مجازی بیکسبی با توانایی پاسخگویی به سوالات ساده و تشخیص نشانه‌های معماری، سنسور ضربان قلب، سنسور SpO2، شاخص مقاومتی IP68 در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک، قابلیت اسکن هوشمند (Intelligent Scan) با ویژگی استفاده از اسکنر قرنیه چشم و فناوری تشخیص چهره به منظور شناسایی بهتر کاربر و ارائه امنیت بیشتر، اسپیکرهای استریو، قابلیت ایموجی ای آر، سنسور فشار خون و دکس پد با توانایی اتصال به یک مانیتور، ماوس و کیبورد از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند است.

گلکسی اس 9 سامسونگ سیستم عامل اندروید 8 اوریو را در اختیار داشته و بسته به بازار عرضه در چهار رنگ مشکی، آبی، بنفش و خاکستری عرضه می‌شود. این گوشی 163 گرمی 147.6‌ میلی‌متر طول، 68.7 میلی‌متر عرض و 8.4 میلی‌متر ضخامت دارد و با قیمتی بین 750 تا 800 دلار عرضه می‌گردد.


بیشتر بخوانید: بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S9


با اینکه پرچمداران سامسونگ نیز به طرح رجیستری موبایل اضافه شده‌اند، اما جالب است که همچنان محدوده‌ی قیمت‌ها، یک گستره 500 هزار تومانی را در بازار ایران تجربه می‌کنند. قیمت گلکسی اس 9 از حدود 3 میلیون و 900 هزار تومان آغاز شده و تا 4 میلیون و 400 هزار تومان ادامه دارد.

ویژگی‌ها و مشخصات گلکسی اس 8 سامسونگ

ویژگی‌ها و مشخصات گلکسی اس 8 سامسونگ

گلکسی اس 8 یک جهش بزرگ در دنیای گوشی سازی سال 2017 بود. این گوشی هوشمند از یک نمایشگر اینفینیتی لبه به لبه منحنی شکل که با یک شاسی فلزی ادغام شده است، بهره می‌برد. سامسونگ در ساخت این محصول حاشیه‌های بالایی و پایینی نمایشگر را تا حد ممکن باریک، کلید خانه فیزیکی را با کلیدهایی مجازی که در هنگام نیاز کاربر بر روی نمایشگر ظاهر می‌شوند، جایگزین و اسکنر اثر انگشت را به پشت این گوشی هوشمند در سمت راست سنسور دوربین منتقل کرده است.

حاشیه پایینی نمایشگر گلکسی اس 8 کار خاصی انجام نمی‌دهد و تنها به منظور ایجاد تقارن با حاشیه بالایی نمایشگر این گوشی هوشمند که یک اسکنر قرنیه چشم، خروجی صوتی صدا، سنسور مجاورت، لامپ LED اعلان و دوربین سلفی با قابلیت تشخیص چهره را در خود جای می‌دهد، ایجاد شده است.

صفحه نمایش 5.8 اینچی بدون مرز سوپر AMOLED با نسبت تصویر 18.5 به 9، رزولوشن 2960 در 1440 پیکسلی و تراکم پیکسل 570 ppi بهره می‌برد. این پنل به فناوری نمایشگر همیشه روشن مجهز شده تا بتواند اعلان‌ها را راحت‌تر به کاربر نشان دهد و میزان انرژی کمتری را از این طریق برای نشان دادن اعلان‌ها از باتری دریافت کند. سامسونگ در ساخت پنل پشت و جلوی این گوشی پرچمدار از پوشش محافظتی گوریلا گلس 5 استفاده کرده تا مقاومت این گوشی هوشمند را افزایش دهد.

گلکسی اس 8 هم در دو مدل عرضه شده است. این محصول یک رم 4 گیگابایتی LPDDR4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD را در اختیار دارد و در بازارهای ایالات متحده و چین با پردازشگر 2.35GHz اسنپدراگون 835 و واحد پردازش گرافیکی آدرنو 540 و در کشورهای اروپایی با پردازشگر 2.30GHz اگزینوس 8895 عرضه می‌شود.

سازنده مشهور کره‌ای در ساخت گلکسی S8 از یک دوربین بسیار قدرتمند نیز استفاده کرد. این گوشی هوشمند از یک دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم f/1.7 و فلش LED و قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص حالت، HDR خودکار و تثبیت کننده تصویر نوری و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی واید انگل با دیافراگم f/1.7 و قابلیت‌های فوکوس و HDR خودکار بهره می‌برد.


بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی اس 8 سامسونگ


یک باتری جدانشدنی 3000 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع انطباقی سامسونگ و استانداردهای شارژ وایرلس چی و پی ام ای، شاخص مقاومتی IP68 در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک، اسکنر قرنیه چشم، فناوری تشخیص چهره، قابلیت پرداخت الکترونیکی سامسونگ پی، سنسور ضربان قلب، سنسور SpO2، دستیار مجازی بیکسبی و سامسونگ دکس از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند.

گلکسی اس 8 بسته به بازار عرضه در شش رنگ مشکی، خاکستری، نقره‌ای، آبی، قرمز و طلایی ارائه می‌شود. این گوشی هوشمند سیستم عامل اندروید 7 نوقا را در اختیار دارد و به زودی بروزرسانی سیستم عامل اندروید 8 اوریو را نیز دریافت می‌کند. گلکسی اس 8 سامسونگ، 148.9 میلی‌متر طول، 68.1 میلی‌متر عرض، 8 میلی‌متر ضخامت و 155 گرم وزن دارد. این محصول سال گذشته با قیمت 760 دلار عرضه شد، اما شما هم اکنون می‌توانید آن را با قیمت ارزان‌تری خریداری کنید.

برنده مقایسه گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8

حرف آخر و برنده نهایی

انتخاب گلکسی اس 9 به عنوان برنده مقایسه مشخصات، نیازی به تحلیل و تفکر زیاد ندارد. این گوشی هوشمند به یک نمایشگر بهبود یافته، پردازشگر سریع اسنپدراگون 845، واحد پردازش گرافیکی قوی آدرنو 630، دوربین اصلی قدرتمند با دیافراگم متغیر، اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در مکان مناسب، اسپیکرهای استریو، سیستم عامل اندروید 8 اوریو، قابلیت اسکن هوشمند، ویژگی ایموجی واقعیت افزوده، توانایی پشتیبانی برنامه Project Treble گوگل و ویژگی‌های برجسته دیگری مجهز است.

سوال اصلی که در رابطه با این مقایسه پرسیده می‌شود، این است که آیا یک کاربر گلکسی اس 8 باید گوشی خود را کنار بگذارد و یک گلکسی اس 9 را بخرد یا خیر؟ پاسخ این سوال منفی است!

شکی در این نیست که گوشی پرچمدار جدید سامسونگ نسبت به گلکسی اس 8 جذاب‌تر است، اما پس از مدتی که از این گوشی هوشمند استفاده کردید و تب و تاب خریدن گلکسی اس 9 در شما از بین رفت، متوجه می‌شوید که گلکسی اس 8 هنوز هم یک گوشی قدرتمند به شمار می‌آید.

گلکسی S8 سامسونگ شباهت ظاهری زیادی به گلکسی اس 9 دارد و به یک نمایشگر خوب، دوربین قدرتمند و پردازشگر سریع مجهز است. بدون شک هر کاربری دوست دارد که ویژگی‌هایی مثل اسپیکرهای استریو، قابلیت ایموجی ای آر و یک دوربین قدرتمند مجهز به دیافراگم متغیر را در اختیار داشته باشد؛ اما این ویژگی‌ها دلایل قانع کننده‌ای برای کنار گذاشتن گلکسی اس 8 و خرید یک گوشی گلکسی اس 9 نیست.

با این حال در صورتی که از یک گلکسی اس 7 استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم که گوشی پرچمدار جدید سامسونگ را خریداری نمایید؛ زیرا در این صورت می‌توانید یک تفاوت بزرگ را احساس کرده و لذت استفاده از یک گوشی کاملا پیشرفته را تجربه کنید.

 

مقایسه گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8
مشخصات گلکسی اس 9 سامسونگ گلکسی اس 8 سامسونگ
نمایشگر 5.8 اینچی سوپر AMOLED با رزولوشن 1440 در 2960 پیکسلی، نسبت تصویر 18.5 به 9، پوشش محافظتی گوریلا گلس 5، تراکم پیکسل 570 ppi، قابلیت پشتیبانی فناوری HDR 10 و نمایشگر همیشه روشن 5.8 اینچی سوپر AMOLED با رزولوشن 1440 در 2960 پیکسلی، نسبت تصویر 18.5 به 9، پوشش محافظتی گوریلا گلس 5، تراکم پیکسل 570 ppi، قابلیت پشتیبانی فناوری HDR 10 و نمایشگر همیشه روشن
اندازه 147.6  در 68.7 در 8.4   میلی‌متر 148.9  در 68.1 در 8.0   میلی‌متر
وزن 163 گرم 155 گرم
پردازشگر هشت هسته‌ای 2.7 GHz کوالکام اسنپدراگون 845 با واحد پردازش گرافیکی آدرینو 630 یا هشت هسته‌ای 2.7 GHz سامسونگ اگزینوس 9810 با واحد پردازش گرافیکی مالی جی 72 ام پی 18 هشت هسته‌ای 2.35 GHz کوالکام اسنپدراگون 835 با واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540 یا هشت هسته‌ای 2.3 GHz سامسونگ اگزینوس 8895 با واحد پردازش گرافیکی مالی جی 71 ام پی 20
رم 4 گیگابایت 4 گیگابایت
حافظه داخلی 64، 128 یا 256 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD 64 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD
باتری 3,000 میلی‌آمپر ساعتی غیرقابل دسترس با قابلیت پشتیبانی شارژ سریع سامسونگ و استانداردهای شارژ وایرلس چی و پی ام ای 3,000 میلی‌آمپر ساعتی غیرقابل دسترس با قابلیت پشتیبانی شارژ سریع 2 و استانداردهای شارژ وایرلس چی و پی ام ای
دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی دوال پیکسل با دیافراگم متغیر بین f/1.5 تا f/2.4 و فلش دوگانه LED و توانایی پشتیبانی قابلیت‌های تله فوتو، تثبیت سازی نوری تصاویر، فوکوس خودکار تشخیص حالت و HDR خودکار 12 مگاپیکسلی دوال پیکسل با دیافراگم f/1.7 و فلش LED و توانایی پشتیبانی قابلیت‌های تله فوتو، تثبیت سازی نوری تصاویر، فوکوس خودکار تشخیص حالت و HDR خودکار
دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم  f/1.7و قابلیت‌های HDR و فوکوس خودکار 8 مگاپیکسلی با دیافراگم  f/1.7و قابلیت HDR خودکار
سیستم عامل اندروید 8 اوریو اندروید 7 نوقا قابل ارتقاء به اندروید 8 اوریو
مقاومت در برابر آب دارای شاخص مقاومتی IP68 دارای شاخص مقاومتی IP68
ویژگی‌های خاص قابلیت پرداخت الکترونیکی سامسونگ پی، قابلیت اتصالی سامسونگ کانکت، فناوری صوتی 32 بیتی / 384 کیلوهرتز Hi – Res، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، اسپیکرهای استریو، پایه دکس، تشخیص چهره، اسکنر قرنیه چشم، اسکن هوشمند، ای آر ایموجی، سنسور ضربان قلب، سنسور میزان اشباع شدگی اکسیژن و دستیار مجازی بیکسبی قابلیت پرداخت الکترونیکی سامسونگ پی، قابلیت اتصالی سامسونگ کانکت، فناوری صوتی 24 بیتی / 192 کیلوهرتز Hi – Res، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پایه دکس، تشخیص چهره، اسکنر قرنیه چشم، سنسور ضربان قلب، سنسور میزان اشباع شدگی اکسیژن و دستیار مجازی بیکسبی
ویژگی‌های اتصالی GSM، HSPA، LTE، NFC، بلوتوث 5، وای فای، یو اس بی 3.1 نوع سی و اسکنر اثر انگشت پشتی GSM، HSPA، LTE، NFC، بلوتوث 5، وای فای، یو اس بی 3.1 نوع سی و اسکنر اثر انگشت پشتی

 

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر