;
coinex

چگونه لپ‌تاپ خود را به یک دفتر کار خانگی تبدیل کنیم؟

اگر از لپ‌تاپ خود به عنوان یک منبع درآمد استفاده می‌کنید، پس باید بدانید که چگونه می‌توانیم لپ تاپ خود را به یک دفتر کار خانگی تبدیل کنیم؟ این سوالی است که در این مطلب به آن پاسخ داده می‌شود.

گرت یکی از کاربران بخش تکنولوژی گاردین، فردی است که گاهی در خانه و با لپ‌تاپ مک بوک پرو خود کار می‌کند. او در پیامی از بخش Ask Jack این وبسایت پرسید که آیا ممکن است با کیبورد و صفحه نمایشی جداگانه یک دفتر کار خانگی برای خودش دست و پا کند؟ در ادامه با این پاسخ تکراتو را همراهی کنید تا پاسخ گاردین به این کاربر را بررسی کنیم؛ پاسخی که شاید شما نیز مخاطب آن باشید!

من یک مدیر پروژه هستم و در خانه‌ و با مجموعه‌ای از وبسایت‌های مشتری، بوسیله مک‌بوک پرو و شرکت سینولوژی (Synology NAS) کار می کنم. می‌خواهم یک دفتر کار کوچک در خانه‌ام داشته باشم. فضای من محدود است، ولی به بعضی از آیتم‌های پایه‌ای نظیر یک مانیتور، کیبورد، موس و پرینتر نیاز دارم، بنابراین از هر میز کار خلاقانه و یا هر راه حل دیگری استقبال می‌کنم

من تاکنون در سه خانه مختلف دفتر کار خانگی تشکیل داده‌ام، بنابراین با این مشکل آشنا هستم. با این حال تاکنون از هیچ میزکاری که در بازار موجود باشد برای تنظیم دفتر کار استفاده نکردم، بر همین اساس پیشنهاد من احتمالا اندکی کلی باشد و خوانندگانی که برای حل مشکلشان میز کار خریداری کردند، احتمالا به پیشنهادات ویژه‌ای نیاز خواهند داشت.

دفتر کار خانگی
شما می‌توانید بر روی یک میز تحریر قدیمی منزل خود یک دفتر کار برای خود طراحی کنید و از کار روی آن لذت ببرید. اما نکته اینجاست که این کار ممکن است برای سلامتی شما خطرناک باشد؛ چرا که بعید است ارگونومی درست نشستن پشت سیستم را رعایت کرده باشید. (اعتبار : Alamy Stock Photo )

در هر صورت پیشنهاد من این است که برای شروع یک متر جمع شدنی قفل‌دار برای اندازه گیری فضا موجود تهیه کنید. تقریبا همه چیز به اندازه‌گیری دقیق نیاز دارد و در این زمینه حدس و گمان‌ها معمولا درست از آب در نمی‌آید. به طور قطع می‌توان گفت کار با یک لپ‌تاپ بر روی میز ناهارخوری و یا یک مز تحریر قدیمی، چیزی شبیه به دفتر کار برای خود دست و پا کنید.

با این وجود، به نظر من این کار احساس دفتر کار را تداعی نمی‌کند و از شیوه‌هایی است که در مجلات سبک زندگی مشاهد می‌کنید.


بیشتر بخوانید : راهنمای خرید لپ تاپ ؛ چگونه یک لپ تاپ خوب و کارآمد بخریم؟


مشکل اینجاست که چنین رفتار‌هایی برای سلامتی‌ شما خطرناک است. ارگونومی‌های نادرست محیط کار در دراز مدت، به فیزیک بدن ما آسیب می‌رسانند. من چنین تجربه‌ای داشته‌ام؛ در نهایت کارتان به ساعت‌های فیزیوتراپی گران قیمت می‌کشد تا دردتان آرام شود.

با این تفاسیر باید به سوی تشکیل یک دفتر کار خانگی بروید که هم منجر به بهبود عملکرد شما شود و هم سلامتی شما را به خطر نیاندازد. البته این نکته را هم باید در نظر داشت که همه‌ی فضا‌ها برای همه افراد رضایت بخش نیست، بنابراین سعی کنید حتی‌الامکان به مطلوب‌ترین و ایده‌آل ترین حالت ممکن برای کار در خانه برسید، حتی اگر لازم دیدید تغییر خاص خودتان را لحاظ و وسایل مختلف را جا به جا کنید.

نگهدارنده‌های کیبورد ؛ دستان خود را بیمه کنید!

برای رسیدن به یک وضعیت صحیح در دفتر کار ، باید توجه داشته باشید که پای شما می‌بایست به صورت تخت بر روی زمین قرار گیرد، در حالی که بازو‌ها و ران‌ها با سطح زمین موازی باشند و یا به عبارتی زاویه‌ای ۹۰ درجه‌ای تشکیل دهند. (برخی افراد زاویه‌های کمتر را ترجیح می‌دهند و احساس راحتی بیشتری می‌کنند).

به علاوه صفحه کلید باید در ارتفاع آرنج‌ها قرار داشته باشند و پایین‌تر از آن آسیب رسان خواهد بود. اینجاست که اندازه‌گیری طول‌ها به کمک شما می‌آیند؛ شما می‌بایست ارتفاع مناسب صفحه کلید و صندلی‌تان از سطح زمین را به دقت اندازه بگیرد.

احتمالا اگر اندازه میز شما در اندازه معمول ۷۵ سانتی‌متری باشد، کیبورد شما باید ۶۰ تا ۶۵ سانتی‌متر از سطح فاصله داشته باشند. برای دهه‌ها شرکت‌های صنعتی این مشکل را با استفاده از نگهدارنده‌های کیبورد پاسخ می‌دادند.

نگهدارنده‌های کیبورد به طور معمول “تاشو” هستند و امکان بیرون آمدن و رفتن به زیر سطح میز تعبیه شده است. می‌توانید با خرید پایه نگهدارنده خود را با میز خود تنظیم کنید.

برای بهترین نگهدارنده‌‌های کیبورد امکان استفاده در ارتفاع‌ها و اندازه‌های مختلف، و گاهی اوقات یک شیب رو به عقب لحاظ شده است. در این زمینه کیبورد کینسینگتون K60718US و نیز نگهدارنده‌های ارگونومیک KT1 و KT2 را پیشنهاد می‌کنیم.

اگر کیبورد شما در ارتفاع بالایی قرار دارد، راهکار دیگر آن است که ارتفاع صندلی خود را افزایش دهید. تعین ارتفاع در صندلی یکی از ویژگی‌های اساسی است که در نسخه‌های کم هزینه نیز قرار دارد؛ به طوری که باید فضایی برای استراحت و تحرک پا ها وجود داشته باشد.

مراقب باشید که نگهدارنده کیبورد شما آنقدر فضای کافی داشته باشد که بتوانید موس خود را در کنار آن حرکت دهید. البته اگر به چنین قابلیتی نیاز دارید، در غیر این صورت می‌توانید از این فضای اضافی چشم پوشی کنید. هچنین انتخاب کیبوردهای فشرده نیز این فضا را مهیا می‌کند. با این حال در کیبوردهای کامل که صفحه شماره‌های جداگانه دارد، فضایی برای قرار دادن موس وجود ندارد. در ضمن توجه داشته باشید که اگر برای ایجاد فضا حرکت موس کیبورد خود را به سمت چپ می‌برید، بایستی به همان نسبت صفحه نمایش و صندلی خود را نیز به سمت چپ ببرید.

انتخاب صفحه نمایش

پارامتر دیگری که در تنظیم یک دفتر کار نیاز است تا اندازه آن را بدانید، ارتفاع چشمان شما از سطح زمین است، هنگامی که بصورت عمودی و برای تایپ کردن روی صندلی نشسته‌اید؛ این نکته‌ای است که ارتفاع مناسب چشم شما را تعیین می‌کند.

بالای صفحه نمایش LCD شما (دقت کنید که منظور بالای قاب نمایشگر نیست) میبایست تقریبا با ابرو‌های شما هم ارتفاع باشد. این موضوع ممکن است در ابتدا اندکی آزاردهنده باشد، اما به شدت در کاهش احتمال ابتلا به سندرم گوژپشتی مرتبط با لپ‌تاپ با به اختصار سندرم هالس (Hols) موثر است.


بیشتر بخوانید : بهترین نمایشگرهای ۲۰۱۷ : ترکیب‌هایی متمایز از کیفیت تصویر و طراحی منحصر بفرد!


اگر به ارتفاع مناسب نمایشگر خود توجه داشته باشید، این موضوع هرگز جای نگرانی ندارد. حتی شما می‌توانید برای رهایی از این مشکل از روش سنتی قرار دادن چند کتاب زیر پایه صندلی استفاده کنید.

هنگامی که صحبت از انتخاب مانیتور می‌شود، شما با گزینه‌های متعددی در رابطه با رزولوشن تصویر، روبرو خواهید بود. امروزه صنعت نمایشگر‌ها به سوی پانل های 16:9 پیش رفته است، به همین ترتیب مانیتور استاندارد از نظر رزولوشن با ۲۵۶۰ × ۱۴۴۰ پیسکل ساخته شده است. اگر مک بوک پرو شما ۲۵۶۰ × ۱۶۰۰ پیکسل رزولوشن دارد، شما بایستی برای تطبیق دادن آن هزینه بیشتری کنید.

در این زمینه لپ‌تاپ‌های ۲۴ اینچی مدل S2417DG دل، 27 اینچی مدل S2718D و نیز ۳۰ اینچی U2417HG (با قیمت حدود ۱۳۰ دلار) را پیشنهاد می‌کنیم. هر دو آنها از کفیت QHD پشتیبانی می‌کنند و برای PC ها نیز در دسترس هستند.

ارگونومی دفتر کار
توجه داشته باشید که انتخاب ارتفاع صحیح صفحه نمایش در برابر چشمان شما به جلوگیری از ابتلا به سندرم گوژپشتی مرتبط با لپتاپ با به اختصار سندرم هالس (Hols) کمک می‌کند. (اعتبار : Hill Street Studios)

اما اینطور نیست که دل تنها کمپانی تولید کننده لپ‌تاپ‌های استاندارد باشد. در بازار ایسوس، سامسونگ و AOC نیز از جمله کمپانی‌هایی هستند که مانیتور‌هایی استاندارد یا قیمت‌های معقول تولید می‌کند. به عنوان مثال لپ تاپ ۲۴ اینچی ایسوس مدل VS248HR با قیمت حدود ۱۲۰ دلار در دسترس است.

انواع کیبورد‌ها

کیبور‌های لپ‌تاپ از لحاظ ارگونومیک مناسب نیستند، چرا که شما می‌بایست برای هماهنگ کردن انگشتانتان با کلیدها کمر خود را خم کنید. این موضوع بسیار مخاطره آمیز است. تهیه یک کیبورد جدا این امکان را به شما می دهد که نسخه‌های ارگونومی مناسب خود (چه با کیبورد یک تکه‌ای و یا چه مدل‌های جدا از هم) را پیاده کنید. همانطور که مک‌ها از نظر عملکرد با محدودیت‌هایی مواجه هستند، از نظر ارگونومی نیز در انتخاب‌ آنها با محودیت‌هایی مواجه خواهید بود.


بیشتر بخوانید : بهترین صفحه کلیدهای گیمینگ ۲۰۱۸ : ترکیب‌های منحصر بفرد از طراحی زیبا و کاربرد آسان!


کیبورد ارگونومیک Microsoft Natural 4000 گزینه‌ای ارزان قیمت و محافظه‌کارانه است که به سادگی می‌توان به آن عادت کرد. با این حال کیبورد ارگونومیک اسکالپت گزینه بهتری است. همچنین می‌توان آن را با اندکی چالش بیشتر با استفاده از Karabiner Elements به مک بوک خود نیز متصل کنید.

در رابطه با کیبورد‌های دو تکه نیز Black Goldtouch V2 و نیز Kinesis Freestyle 2 گزینه‌های بسیار خوبی هستند، اما مورد دوم ممکن است در کار با مک اندکی مشکل ساز باشد.

میز نگهدارنده کیبورد

در وب‌سایت‌هایی مانند آمازون انتخاب‌های گسترده‌ای برای میز‌های کامپیوتر و میز‌های نگهدارنده کیبورد وجود دارد. میز کامپیوتر ترولی (trolley) گزینه حدود ۸۰ دلاری بسیار مناسبی است که بسیاری از کاربران می‌توانند به سادگی از آن برای تنظیم ارگونومی بهره ببرند. همچنین ترولی فضای کمی اشغال می‌کند و چرخ‌دنده‌های آن امکان حرکت آن را به صورت دستی بسیار آسان کرده‌اند. همچنین مدیریت سیم‌های اطراف شما نیز در آن لحاظ شده است.

به یاد داشته باشید که شما به فضایی برای دو نمایشگر (فرض را بر این می‌گیریم که نمایشگر دومی یک مک‌بوک پرو باشد) و یک پرینتر نیاز دارید. اگر فضای دیگری باقی ماند، یک میز L شکل کناری مناسب خواهد بود. میز Songmics گزینه بسیار خوبی است. همچنین میز HLC نیز گزینه خوب و ارزان‌تری به نظر می‌رسد.

البته اگر شما به دفعات می‌نشینید و بلند می‌شوید، یک میز ساده ولی نه بلند می‌تواند کافی باشد. در غیر این صورت ممکن است که کیبورد شما برای استفاده در ارتفاع بالایی قرار داشته باشد. در چنین حالتی شما مجددا می‌بایست ارتفاع صندلی خود را افزایش دهید و یا شاید یک زیرپایی را مدنظر داشته باشید.

مطمئنا می‌دانید که وبسایت آمازون انبوهی از انتخاب‌ها را پیش روی شما می‌گذارد. البته با توجه به محدودیت‌ها امکان خرید از آن مهیا نیست، اما می‌توانید از اطلاعات مفید این وبسایت در جهت انتخاب محصول خود بهره ببرید. خوشبختانه در این مورد امکان فیلتر کردن نتایج جستجو بر اساس نوع ماده وجود دارد و می‌توانید تصاویر و قیمت محصولات چوبی، فلزی و شیشه‌ای را با یکدیگر مقایسه کنید و یا با سایر لوازم منزل خود همسان کنید.

خروج سریع ؛ نکته مهمی‌ است!

دفتر کار خانگی شما باید به گونه‌ای طرح ریزی شود که بتوانید چیز‌های متنوعی را به مک‌بوک پرو خود متصل کنید و همچنین هر زمان که بخواهید جای دیگری بروید،

اتصالات را به سرعت جدا کنید. واضح ترین راه‌حل این است که یک جعبه تقسیم تاندربولت خریداری کنید. هر دستگاهی را که بخواهید می‌توانید از این طریق به مک بوک خود متصل کنید و در زمان ترک دفتر نیز به راحتی اتصالات را قطع کنید.

ایستگاه‌های تاندربولت از پورت‌های مختلفی از جمله دیسپلی پورت، اچ‌دی‌ام‌آی، اترنت، رابط هدفون و سایر گجت‌های یو‌اس‌بی‌ دار پشتبانی می‌کنند. برخی از این تاندربولت‌ها چند پورت یو‌اس‌بی دارند و می‌توانید بواسطه آنها هارد اکسترنال و میکروفون خود را همزمان با کیبورد و پرینتر به دستگاه خود متصل کنید. شاید این دستگاه یک هزینه اضافی باشد، اما عملکرد شما را بسیار بهبود می‌بخشد و ازرشش را دارد.

بیشتر بخوانید :

منبع : theguardian

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر