;
coinex

تماشا کنید: مقایسه دوربین سونی اکسپریا XZ2 در برابر گلکسی اس 9 پلاس

در این مطلب یک ویدئوی جذاب را برایتان آماده کرده‌ایم تا مقایسه دوربین سونی اکسپریا XZ2 در برابر گلکسی اس 9 پلاس به تماشا بنشینید، دو محصولی که به تازگی رونمایی شده و دوربین هردوی آن‌ها به قابلیت فیلمبرداری فوق آهسته مجهز هستند.

بالاخره پس از چند سال در جا زدن، سونی امسال موفق شد با رونمایی از اکسپریا XZ2 یک محصول دوست داشتنی و قابل احترام را معرفی کند که می‌توان آن را یک رقیب جدی برای پرچم‌دار محبوب سامسونگ یعنی گلکسی اس 9 قلمداد کرد. در چنین شرایطی مقایسه عملکرد این دو دستگاه در زمینه‌های مختلف بسیار جذاب است و خب طبیعتا یکی از مهمترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند دوربین این محصولات است.

سونی یکی از مشهورترین و خوشنام‌ترین شرکت‌ها در زمینه‌ی تولید سخت‌افزارهای مرتبط با دوربین است. اما این شرکت ژاپنی در حالی که اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های دوگانه را در پرچم‌داران خود به کار گرفته‌اند اما این کمپانی تصمیم گرفته که همچنان از یک دوربین تکی روی محصول خود استفاده کند.


بیشتر بخوانید: بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس ۹ (Samsung Galaxy S9)


سونی اکسپریا XZ2 از یک دوربین 19 مگاپیکسلی بهره می‌برد که به قابلیت فیلمبرداری فوق آهسته با سرعت 960 فریم بر ثانیه در رزولوشن 1080p مجهز شده است. این ویژگی دوربین اکسپریا XZ2 را از تمامی رقبا متمایز می‌کند اما باید دید در سایر زمینه‌ها عملکرد دوربین این محصول چگونه خواهد بود تا بتوان درباره‌ی آن دقیق نظر داد. اندازه دریچه‌ی دیافراگم دوربین این محصول f/2.0 بوده که شاید همین امر باعث شود نور برخی از تصاویر ثبت شده با دوربین این محصول به اندازه‌ی کافی نباشد.

در طرف مقابل گلکسی اس 9 پلاس قرار دارد که سامسونگ علاوه بر استفاده از دوربین دوگانه در این دستگاه یک نوآوری جدید و جذاب دیگر نیز در دوربین پرچمدار جدید خود ایجاد کرده و آن بهره‌گیری از دیافراگم متغیر است که به شما این امکان را می‌دهد تا اندازه دریچه دیافراگم دوربین را از میان دو حالت f/1.5 و f/2.4 انتخاب کنید. این امکان به صورت تئوری به شما کمک می‌کند تا عکس‌های ثبت شده با دوربین این محصول در شرایط نوری مختلف نوردهی و روشنایی بهتری داشته باشند. دوربین سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس نیز توانایی فیلمبرداری فوق آهسته با سرعت 960 فریم بر ثانیه را دارد اما این ویدئوها را با رزولوشن 720p ثبت می‌کند.

در ادامه دعوت می‌کنیم به ویدئوی مقایسه دوربین سونی اکسپریا XZ2 در برابر گلکسی اس 9 پلاس را به تماشا بنشینید تا بتوانید تصویر بهتری از عملکرد دوربین این دو محصول در دنیای واقعی داشته باشید و سپس به ما بگویید شما دوربین کدامیک از این دو دستگاه را بیشتر می‌پسندید.

 

بیشتر بخوانید:

 

منبع: youtube

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام
    به نظرم این فیلم خیلی راحت و ساده تونست برتری کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری گوشی گالکسی اس 9 پلاس رو نسبت به گوشی سونی نشون بده .
    البته این اتفاق جدید و خارق العاده ای نیست و قبلا هم در مورد گوشی های دیگه شکست سونی در مقابل سامسونگ ثبت شده بود .
    سیاست سونی در زمینه تلفن همراه بیمار هست و واقعا از یک شرکت ژاپنی انتظار نداشتم که اینقدر برای تغییر در سیاست تولیداتش ناتوان باشه .
    مسلما برای همه عاشقان محصولات و برند ژاپنی سونی غیر قابل پذیرش هست که شرکت گوگل با سابقه ای بسیار کمتر گوشی های هوشمند با کیفیت تر و دوربین های بهتری با این سابقه کم بسازد ، دیگه رقابت با سامسونگ کهنه کار و با سیاست که بماند.

    پاسخ