;
coinex

بهترین فیلم های 2018 که انتظار زیادی برای تماشای آن داریم

در سال 2018 قرار است شاهد فیلمهای بسیار زیادی از کارگردانان نامدار و با حضور ستارگان مطرح باشیم. در ادامه می‌توانید لیست پیشنهادی از مورد انتظارترین و بهترین فیلم های 2018 در ژانرهای اکشن و درام و عاشقانه و … را به همراه تاریخ اکران و میزان فروش مشاهده کنید.

برخی از بهترین فیلم های سینمایی 2018 در حال حاضر اکران شده‌اند و برخی دیگر نیز قرار است به زودی به سینماها بیایند. تا فرا رسیدن زمان انتشار آن‌ها نگاهی به برترین فیلم‌های 2017 بیندازید و اگر از طرفداران سریال هستید، بهترین سریال های 2017 را نیز از دست ندهید.

بهترین فیلم های 2018

در سال 2018 منتظر چه فیلم هایی باشیم؟ امسال آثار زیادی از کارگردانان بسیار شناخته شده را شاهد خواهیم بود. آثاری متنوع در تمامی ژانرها؛ از داستان‌های اورجینال، تا بازسازی‌ها و دنباله‌ها؛ اما با این وجود، اکثر آثار موجود در لیست 50 موردی بهترین فیلم های 2018 مورد انتظار را فیلم‌های بیوگرافی و اقتباسی پر می‌کند؛ گویا فیلسمازان دیگر خلاقیت یا ایده جدید داستانی ندارند. هر چند که بسیاری از آثار، بلاک باستر و سرگرم کننده هستند، اما چیزهایی هم برای طرفداران فیلم‌هایی خارج از وقت گذرانی پیدا می‌شود.

 Black Panther

  • تاریخ اکران : 16 فوریه
  • ژانر: اکشن علمی تخیلی
  • IMDB : 7.4
  • Metascore: 88
  • برآورد فروش: 1.35 میلیارد دلار

بلک پنتر توانست رکوردهایی را پس از شروع اکران به ثبت برساند که از میان آن‌ها می‌تواند به رکورد پیش فروش بلیت در روز اول در وب‌سایت خرید بلیت Fandango اشاره کرد. همین اتفاق مخاطبان را برای تماشای آن بسیار هیجان زده کرد. این فیلم که تاکنون بافروشی در حدود 700 میلیون دلار در ایالات متحده (معادل 2.940 میلیارد تومان دولتی و 7.700 میلیارد تومان با ارز 11.000 تومانی بازار آزاد) علاوه بر قرار گرفتن در صدر جدول فروش فیلم های در حال اکران و بهترین فیلم های 2018 ، از پرفروشترین فیلمهای اکشن سال نیز به حساب می‌آید.

این اولین حضور مستقل کاراکتر Black Panther با بازی چادویک بوزمن (Chadwick Boseman) است که ابتدا در Captain America: Civil War حضور داشت. رایان کوگلر، کارگردان بلک پنتر که پیش‌تر Creed را ساخته، مشخصه خود را به فیلم افزوده و سبک بصری بهتری نسبت به سایر آثار ابر قهرمانی مارول مانند Guardians Of The Galaxy Vol. 2 و Avengers ساخته است. او همچنین این بار نیز بازیگر مورد علاقه‌اش مایکل بی جردن را آورده و نقش شخصیت منفی فیلم را به او داده است.


Annihilation

  • تاریخ اکران: 23 فوریه
  • ژانر: درام ماجرایی ترسناک
  • IMDB: 6.9
  • Metascore: 79
  • برآورد فروش: 43 میلیون دلار

Ex Machina الکس گارلند یکی از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی چند سال اخیر به حساب می‌آید که هم ایده جالبی داشت و هم بازی‌های قابل قبولی را به نمایش می‌گذاشت. او این بار با بودجه‌ای تقریبا چهل برابر آخرین اثرش به سراغ کتاب جف وندرمیر (Jeff VanderMeer) با همین نام رفته که اولین قسمت سه گانه Southern Reach به حساب می‌آید.

از بازیگران Annihilation می‌توان به ناتالی پورتمن، جنیفر جیسون لی (Jennifer Jason Leigh)، تسا تامپسون (Tessa Thompson)، گینا رودریگز (Gina Rodriguez) و اسکار ایساک اشاره کرد که آن را در جمع بهترین فیلم های 2018 قرار داده است.


A Wrinkle In Time

  • تاریخ اکران: 9 مارس
  • ژانر: فانتزی خانوادگی
  • IMDB: 4.2
  • Metascore: 53
  • برآورد فروش: 133 میلیون دلار

اقتباس آوا دوورنی (Ava DuVernay) از کتاب فانتزی کلاسیک مدلین لنگل (Madeleine L’Engle)، یک اثر متفاوت محسوب می‌شود. دوورنی قبلا درام Selma را با بودجه‌ای پائین ساخته و با علاقه‌ای که به فیلم‌های علمی تخیلی و فانتزی در مصاحبه‌ها ابراز کرده، این بار به سراغ بلاک باستری با بودجه 100 میلیون دلاری رفته است که انتظار میرود خود را به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2018 مطرح نماید. از بازیگران A Wrinkle In Time می‌توان به اپرا وینفری و کریس پاین اشاره کرد.


Thoroughbreds

  • تاریخ اکران: 9 مارس
  • ژانر: کمدی درام جنایی
  • IMDB: 6.8
  • Metascore: 75
  • برآورد فروش: 4 میلیون دلار 

پس از سال‌ها دوری، لیلی، نوجوانی در حومه ایالت کنتیکت و بهترین دوست دوران کودکی‌اش با هم متحد می‌شوند و نقشه خطرناکی را طرح ریزی می‌کنند. Thoroughbred که سال گذشته در جشنواره فیلم ساندنس نیز به نمایش در آمد و مورد توجه قرار گرفت، اولین فیلم کاری فاینلی (Cory Finley) است که فریبنده و هوشمندانه است و بازی‌های خوبی را نیز به نمایش می‌گذارد. تروبردها بدون شک یکی از بهترین فیلم های 2018 در ژانر کمدی سیاه است.


Isle Of Dogs

  • تاریخ اکران: 13 آوریل
  • ژانر: کمدی ماجرایی
  • IMDB: 8.1
  • Metascore: 82
  • برآورد فروش: 63 میلیون دلار 

جزیره سگ‌ها؛ یکی از بهترین فیلم ها 2018 و بهترین انیمیشن های 2018 است. این فیلم توسط کارگردان نامدار، وس اندرسون ساخته شده که فیلم‌هایی چون هتل بزرگ بوداپست را در کارنامه خود دارد، این بار با جزیره سگ‌ها آمده که یک انیمیشن استاپ-موشن کمدی است و از لحاظ بصری نیز مانند همیشه استایل خودش را دارد و بیش از همه، مشابه آقای فاکس شگفت انگیز است. در این انیمیشن صداپیشگانی چون برایان کرنستون (هنرپیشه سریال Breaking Bad)، بیل موری، ادوارد نورتون، باب بالبان و بسیاری دیگر از بازیگران مشهور حضور دارند. داستان این انیمیشن در پادآرمان شهری در آینده ژاپن اتفاق می‌افتد. Isle Of Dogs توانست در جشنواره فیلم برلین نیز برنده جایزه بهترین کارگردانی شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2019


Unsane

  • تاریخ اکران: 23 مارس
  • ژانر: ترسناک
  • IMDB: 6.5
  • Metascore: 63
  • برآورد فروش: 14 میلیون دلار 

استیون سودربرگ با کنجکاوی، به سراغ فیلمسازی با موبایل رفته و این پروژه رازآلود روانشناختی را با آیفون ساخته است. این فیلم درباره زنی جوان با بازی کلر فوی است که ناخواسته وارد یک موسسه روانی می‌شود. Unsane اولین بار در برلیناله 2018 به نمایش در آمد و با جلب نظر 72 درصدی منتقدان در راتن تومیتوز، نام خود را به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2018 در ژانر ترسناک مطرح نمود.


Ready Player One

  • تاریخ اکران: 30 مارس
  • ژانر: علمی – تخیلی
  • IMDB: 7.6
  • Metascore: 64
  • برآورد فروش: 582 میلیون دلار 

کارگردان شناخته شده آمریکایی، استیون اسپیلبرگ، با اقتباسی از کتاب پرفروش ارنست کلاین، در سال 2018 به سینما می‌آید. ماجراهای این فیلم در آینده اتفاق می‌افتد که در آن هر شخص به زمینی پهناور و واقعیت مجازی به نام Oasis متصل است. اسپیلبرگ اقتباس‌های اینچنینی چون تن تن و غول بزرگ مهربان را در کارنامه دارد. Ready Player One توانست امتیاز 64 درصدی منتقدان را در متاکریتیک کسب کند. داستان جذاب برای طرفداران بازی های کامپیوتری، این اثر را در جمع بهترین فیلم های 2018 در ژانر اکشن فانتزی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: مروری بر پرفروشترین فیلمهای سینمایی ۲۰۱۷ ؛ سینمای جهان در سالی که گذشت


Lean On Pete

  • تاریخ اکران: 30 مارس
  • ژانر: درام ماجرایی
  • IMDB: 7.3
  • Metascore: 80
  • برآورد فروش: 2.5 میلیون دلار 

بهترین فیلم های 2018

نویسنده و کارگردان  45 Years این بار، یک پسر و اسبش را سوژه فیلم نو واقع گرا و غم انگیزش قرار داده است. اقتباس اندرو هی (Andrew Haigh) از رمان خواننده و ترانه سرای سبک آلت-کانتری یعنی ویلی ولاتین (Willy Vlautin)، پسر نوجوانی را در محوریت قرار داده که برای کار در تابستان نزد یک مربی اسب‌های مسابقه‌ای می‌رود. هرچند این فیلم حضوری موفق در گیشه را تجربه نکرده، اما امتیازات بالای کسب شده، آن را در جمع بهترین فیلیم های 2018 قرار می‌دهد.


You Were Never Really Here

6 آوریل

You Were Never Really Here
واکین فینیکس در «تو واقعا هرگز اینجا نبودی»

هیچ کدام از آثار نویسنده و کارگردان اسکاتلندی، لین رمزی، مشابه یکدیگر نیست. او با اقتباس تکه تکه جاناتان ایمز (Jonathan Ames)، بار دیگر به سرزمینی نامشخص حرکت کرده و واکین فینیکس در آن نقش یک مزدور بی رحم را ایفا می‌کند که می‌خواهد دختری را نجات دهد.

این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم کن 2017 نمایش داده شد و برای واکین فینیکس، جایزه بهترین بازیگر مرد را به ارمغان آورد. You Were Never Really Here در زمان نمایش در کن از نظر فنی هنوز کامل نشده بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2020


Beirut

13 آوریل

Beirut
بیروت

وقتی متخصص فیلم‌های ترسناک، برد اندرسون (Brad Anderson)، فیلمی تریلر سیاسی به نویسندگی تونی گلوری (Michael Clayton ،the Bourne films ،Rogue One) را کارگردانی کند، چه می‌شود؟

آخرین اثر اندرسون Stonehearst Asylum از داستان کوتاه ادگار آلن پو یعنی The System Of Doctor Tarr And Professor Fether الهام گرفته شده بود. این بار، داستان در لبنان و در دهه 1980 روی می‌دهد که در آن، یک دیپلمات آمریکایی، با بازی جان هم (Jon Hamm)، می‌خواهد با کمک یک مامور سی آی ای، یک گروگان را آزاد کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی اپلیکیشن روبیکا


First Reformed

آوریل

First Reformed
اتان هاوک در «اولین اصلاح شده»

یکی از غیر منتظره‌ترین غافلگیری‌های فصل جشنواره‌های سال گذشته، تجلیل پل شردر (Paul Schrader) از آثار Diary Of A Country Priest و Winter Light با بازی اتان هاوک در نقش یک کشیش الکلی در شمال نیویورک است که از او خواسته شده، خودکشی صورت گرفته با جلیقه انفجاری در نزدیکی خانه یک مرد محلی پریشان حال را مخفی نگه دارد.

هر چند که سبک فیلم آرام است، داستان آن مانند نسخه به روزرسانی شده فیلمنامه کلاسیک راننده تاکسی (Taxi Driver) از شریدر است و هاوک نیز یکی از بهترین نقش آفرینی‌هایش در قالب مردی مملو از افسردگی را به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین و پرفروش ترین فیلم های 2020


Sweet Country

بهار

Sweet Country یکی از بهترین فیلم های 2018
کشور عزیز؛ یکی از بهترین فیلم های سینمایی 2018

Sweet Country به کارگردانی وارویک تورنتون (Warwick Thornton) که برنده جوایز متعددی شده، سنت‌ها را در سبکی نامتعارف در مقابله با تاریخ ظلم استعماری کشور نشان می‌دهد، و درباره یک دامدار بومی است که یک مهاجر سفید پوست را در دفاع از خود می‌کشد و تحت تعقیب است.

بیشتر بخوانید:

بررسی میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن روبیکا ؛ آیا استفاده از خدمات روبیکا رایگان است؟


Avengers: Infinity War

4 می

Avengers: Infinity War از برترین فیلم های ابرقهرمانی 2018
اونجرز: جنگ ابدیت

برنامه 10 ساله مارول با بزرگترین اتفاقی که می‌تواند بیفتد، به اوج خود می‌رسد؛ چراکه در Avengers: Infinity War، تمام کاراکترهای اصلی هر فرنچایز این شرکت در یک جا جمع شده‌اند تا با شخصیت شرور تانوس (با بازی جاش برالین) مقابله کنند. جهان سینمایی مارول حساب زیادی روی این فیلم باز کرده و انتظار می‌رود یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2018 باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2019


Everybody Knows

9 می

Everybody Knows
خاویر باردم، پنه لوپه کروز، اصغر فرهادی و ریکاردو دارین؛ عوامل فیلم «همه می‌دانند»

به تصویر کشیدن روابط افراد با یکدیگر در مواجهه با مشکلات و سبک داستانی روانشناختی اصغر فرهادی، سبب شده جدیدترین درام او با بازی پنه لوپه کروز و خاویر باردم، به یکی از عناوینی تبدیل شود که انتظار می‌رود از بهترین فیلم های 2018 باشد. این کارگردان توانسته دو بار برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان برای جدایی نادر از سیمین و فروشنده و جوایزی از کن و برلین شود که خود نشان دهنده مهارت او، به خصوص در روایت فیلم‌هاست.

همه می‌دانند، درباره کارولینا است که با شوهر و بچه‌هایش از آرژانتین به زادگاهش در اسپانیا و خارج از مادرید باز می‌گردد و در حالیکه انتظار می‌رود یک سفر معمولی باشد، اتفاقاتی غیر منتظره‌، پرده از رازهایی می‌گشاید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک 2019 ؛ مروری بر ترسناک ترین فیلم های سال


Don’t Worry, He Won’t Get Far On Foot

11 می

Don’t Worry, He Won’t Get Far On Foot
نگران نباش، پیاده جای دور نمی‌رود

واکین فینیکس در این فیلم نقش جان کالاهان، کارتونیست پورتلندی را ایفا می‌کند که در سن 21 سالگی بر اثر تصادف رانندگی فلج شد. گاس ون سنت که آخرین کارش The Sea Of Trees در ابراز احساسات، ضعیف عمل کرد، این بار با گرد هم آوری بازیگرانی نام آشنا به سراغ اثری بیوگرافیک با اقتباس از خاطرات کالاهان رفته است.

از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به رونی مارا، جک بلک و جان هیل اشاره کرد. فیلم Don’t Worry, He Won’t Get Far On Foot ابتدا در ساندنس 2018 به نمایش درآمد.


Where’d You Go, Bernadette

11 می

Where’d You Go, Bernadette
کجا میخوای بری، برنادت

ریچارد لینکلیتر پس از ساخت دنباله Last Detail با نام Last Flag Flying، به سراغ اقتباسی دیگر، این بار از رمان ماریا سمپل رفته که درباره 15 سال پیگیری به دنبال ناپدید شدن مادر آگورافوبیکش، با بازی کیت بلانشت است.

نویسندگان این فیلم، پیش‌تر The Disaster Artist را نوشته‌اند و به نظر می‌رسد محتوای فیلم، برای این کارگردان مناسب باشد و طبیعت رساله‌ای رمان می‌تواند فرصتی دیگر برای سازنده آثاری چون Waking Life ،Boyhood و سه گانه Before به حساب آید تا تجربه‌ای جدید با این روایت داشته باشد.


Deadpool 2

11 می

Deadpool 2
ددپول 2

طنز بی ادبانه و بچه‌گانه ددپول با استایل کارگردانی دیوید لیچ (John Wick و Atomic Blonde) در این دنباله ترکیب می‌شود که قسمت اول آن پرفروش‌ترین فیلم با رده بندی سنی R در تمام دوران شد. رایان رینولدز نیز به این قسمت باز می‌گردد تا نقش کاراکتر منطقی، اما با رفتارهای دیوانه وار و خشن ددپول را بازی کند. انتظار می‌رود ددپول 2 یکی از بهترین فیلم های 2018 از سوی مخاطبان باشد.


Solo: A Star Wars Story

25 می

Solo: A Star Wars Story
سولو: داستانی از جنگ ستارگان

انتظار می‌رود سومین فیلم مستقل جنگ ستارگان با محوریت کاراکتر هان سولو، یکی از پرفروش‌ترین فیلم های 2018 باشد که در آن بازیگرانی چون آلدن ارنرایک (Alden Ehrenreich)، امیلیا کلارک، دونالد گلوور (Donald Glover) و وودی هرلسون حضور دارند.


Incredibles 2

15 ژوئن

Incredibles 2
شگفت انگیزان 2

یکی از مورد انتظارترین‌های سال از سوی مخاطبان، دنباله انیمیشن Incredibles پیکسار است که پس از 14 سال از قسمت اول اکران می‌شود. شگفت انگیزان 1 با فروش 633 میلیون دلاری، بسیار مورد توجه قرار گرفت و انتظار می‌رود شگفت انگیزان 2 نیز یکی از بهترین فیلم های کمدی 2018 باشد.


Mission: Impossible 6

27 جولای

Mission: Impossible 6
ماموریت غیر ممکن 6

از یک سو، ناامیدکننده است که تام کروز 55 ساله باری دیگر کریستوفر مک کاری را برای ایفای نقش در یک ماموریت غیر ممکن دیگر انتخاب کرده است و کارگردانی چند باره فیلم توسط مک کاری، سبب شده مشخصه خود را در این سری به ثبت برساند و از سوی دیگر، Rogue Nation مک کاری یک انفجار به حساب می‌آمد و توانست 682 میلیون دلار بفروشد و این بار نیز نکته مثبت آن، یعنی ربکا فرگوسن را بازگردانده است. هنوز چیز زیادی از داستان مشخص نیست.


The Predator

3 اوت

The Predator
غارتگر

نویسنده و کارگردان، شین بلک (Shane Black)، با The Predator به دهه 1980 خود بر می‌گردد که در آن آرنولد شوارتزنگر به ایفای نقش پرداخته بود. این فیلم چهارمین قسمت این سری به حساب می‌آید که داستان آن در بین Predator 2 و Predators دهه 2010 به وقوع می‌پیوندد.

فیلمنامه به همراه فرد دکر (Night Of The Creeps و The Monster Squad) نوشته می‌شود و بازیگرانی چون بوید هالبروک (Boyd Holbrook)، الیویان مان (Olivia Munn)، کیگن-مایکل کی (Keegan-Michael Key)،استرلینگ کی. براون (Sterling K. Brown)، یونه استراهوسکی (Yvonne Strahovski) و یاکوب ترمبلی (Jacob Tremblay) در آن حضور دارند. باید دید آیا بلک می‌تواند حس رازآلود و هیجان را به فرنچایز برگرداند یا خیر!


The Meg

10 اوت

The Meg
عظیم

از کارگردان National Treasure و نویسنده Zodiac، فیلمی ترسناک و سه بعدی با بازی جیسون استاتهام که درباره یک کوسه غول پیکر ماقبل تاریخی است.


The Nightingale

10 اوت

The Nightingale
بلبل

جنیفر کنت در فیلم ترسناک The Babadook که بواسطه آن به شهرت رسید، نگاهی جسورانه به نیمه تاریک مادری انداخت. فیلم جدید او که در تاسمانی دهه 1825 اتفاق می‌افتد، ترکیبی از یک درام تاریخی با یک تریلر انتقام جویانه است که در آن، یکی بومی و یک مجرم ایرلندی در حیات وحش استرالیا می‌خواهند از سربازانی که شوهر و بچه او را کشته‌اند، انتقام بگیرند.


The Little Stranger

31 اوت

The Little Stranger
غریبه کوچک

کارگردان ایرلندی نامزد اسکار، لنی آبراهامسون (Lenny Abrahamson)، پس از Room، به سراغ رمانی از سارا واترز (Sarah Waters) رفته که فیلم The Handmaiden پارک چان-ووک از یکی از کتاب‌هایش اقتباس شده است.

این فیلم یک داستان گوتیک ارواح درباره دکتری محلی (دامنال گلیسان Domhnall Gleeson) است که درگیر خانواده‌ای اشرافی در وارویکشایر 1947 می‌شود که گرفتار عذابی ماورا طبیعی شده‌اند.


The Kid Who Would Be King

28 سپتامبر

The Kid Who Would Be King
سرصحنه فیلمبرداری «کودکی که می‌خواهد پادشاه باشد»

جو کورنیش با اولین فیلمش، یعنی Attack The Block که یک اثر علمی تخیلی است، خیلی نتوانست مورد انتظار واقع شود. این فیلم جدید او درباره یک دانش آموز بریتانیایی است که شمشیر افسانه‌ای اکس کالیبور را به طور تصادفی پیدا می‌کند و باید از آن برای مقابله با بازگشت مورگانا، اهریمن قرون وسطایی استفاده کند.

به نظر می‌رسد که فیلم سینمایی The Kid Who Would Be King نسخه به روزشده و تازه‌ای از A Kid In King Arthur’s Court، با ترکیبی از Once And Future King باشد، اما این هنوز دومین کار این نویسنده و کارگردان است و پاتریک استوارت نیز، احتمالا نقش مرلین را بازی می‌کند.


First Man

12 اکتبر

The Kid Who Would Be King
رایان گاسلینگ در اولین مرد؛ یکی از بهترین فیلم های 2018 در ژانر بیوگرافی

دیمین شزل که با لا لا لند توانست به جوان‌ترین کارگردان برنده جایزه اسکار تبدیل شود، باری دیگر با رایان گاسلینگ، به سراغ اقتباس از زندگینامه نیل آرمسترانگ، اولین مردی که به ماه سفر کرده، رفته است. نویسندگان آن نیز جاش سینگر (Spotlight) و نیکول پرلمن هستند. شزل Whiplash را نیز در کارنامه دارد.


Halloween

19 اکتبر

Halloween
هالووین

دیوید گوردون گرین (Stronger)، برای سال‌ها علاقه‌اش را برای بازسازی Suspiria داریو ارجنتو (Dario Argento) ابراز می‌کرد. پس از اینکه کارگردانی دیگر این رویا را به واقعیت تبدیل کرد (تا آخر این لیست به خواندن ادامه دهید!)،  گرین به سراغ نسخه جدید فیلمی مشابه، متعلق به اواخر دهه 70 رفت.

فیلم Halloween به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2018 دنباله‌ای مستقیم از نسخه اورجینال جان کارپنتر (John Carpenter)، و آخرین مواجهه با مرد ماسک زده یعنی مایکل مایرز است و حال، لاری استرود (Laurie Strode) پس از 40 سال، باری دیگر به ایفای نقش جیمی لی کارتیس پرداخته است. همچنین کارپنتر ساخت موسیقی متن فیلم را بر عهده دارد.


The Girl In The Spider’s Web

19 اکتبر

The Girl In The Spider’s Web
دختری در تارهای عنکبوت

دیوید فینچر The Girl With The Dragon Tattoo را به نویسندگی استیگ لارسون کارگردانی کرد و حال، در ادامه این سری، او و دو بازیگر اصلی آن یعنی رونی مارا و دنیل کریگ حضور ندارند. سونی اعلام کرده که این فیلم بیشتر از آن که یک دنباله باشد، یک بازسازی است که کلر فوی (بازیگر سریال The Crown) در نقش هکر Lisbeth Salander در چهارمین جلد مجموعه کتاب هزاره (Millennium) حضور دارد.

این کتاب توسط دیوید لگرکرانتز (David Lagercrantz) نوشته شده که یک بازسازی است و پس از مرگ لارسون بر اثر حمله قلبی در سال 2004، آن را نوشت. کارگردان آن نیز فده آلوارز (Fede Alvarez)، جایگزینی مناسب برای فینچر است که Don’t Breathe را در کارنامه دارد. نقش شرور فیلم را نیز کلیس بنگ (Claes Bang)، بازیگر مربع (The Square) ایفا می‌کند. دیوید فینچر تهیه کننده اجرایی این پروژه است.


?Can You Ever Forgive Me

19 اکتبر

?Can You Ever Forgive Me یکی از بهترین فیلم های 2018
ملیسا مک کارتی در «هیچ وقت می‌تونی منو ببخشی؟»؛ یکی از بهترین فیلم های 2018

ملیسا مک کارتی در Can You Ever Forgive Me نقش لی اسرائیل، یک بیوگرافی نویس پرفروش سلبریتی را ایفا می‌کند که سعی می‌کند با جعل نامه‌ها از افراد مشهور، شغل خود را باز یابد. معلوم نیست که حضور مک کارتی برای خنده دار کردن داستان ناخوشایند زندگی اسرائیل است یا خیر؛ اما باید گفت که فیلمنامه توسط نیکول هولوفسنر (Nicole Holofcener)، طنزپرداز مستقل نوشته شده و کارگردانی آن بر عهده ماریل هلر (Diary Of A Teenage Girl) است. در این اثر به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2018 شاهد نقش آفرینی دراماتیک‌تری از ستاره کمدی خواهیم بود.


Widows

16 نوامبر

Widows
بیوه‌ها

Widows یک تریلر با زیرژانر سرقت با فیلمنامه‌ای از گیلین فلین (Gone Girl) است که حتی اگر توسط استیو مک‌کوئین 12 سال بردگی کارگردانی نمی‌شد، باز هم به خاطر بازیگرانش مورد توجه قرار می‌گرفت. بازیگرانی چون وایولا دیویس، دنیل کالویا، کالین فارل، لیام نیسون و میشل رودریگز در آن حضور دارند.


The Women Of Marwen

21 نوامبر

The Women Of Marwen
زنان مارون

The Women Of Marwen به کارگردانی رابرت زمکیس (Robert Zemeckis)، مانند فیلم پرهزینه و ناموفق اخیرش یعنی The Walk، داستانی واقعی درباره یک چشم انداز هنری غیر معمول است.

استیو کارل نقش هنرمند بیگانه، مارک هوگان‌کمپ، را ایفا می‌کند که شروع به ساخت جهانی فانتزی و مینیاتوری با مضمون جنگ جهانی دوم در حیاط خانه‌اش کرد. علاقه به استفاده از جلوه‌های ویژه در داستان‌های زمکیس مشهود است؛ کارگردان آثاری چون Back To The Future ،Who Framed Roger Rabbit و Forrest Gump.


Black Klansman

تاریخ اکران: نامشخص

Black Klansman
برتری گرای سیاه

عنوان تازه‌ترین اثر اسپایک لی شاید خیلی جالب نباشد، اما مضمون بهتری است: مورد عجیب اما واقعی ران استالوورث (با بازی John David Washington)، افسر پلیس سیاهپوستی که در دهه 1970 با خودنمایی به عنوان یک سفیدپوست برتری گرا، با موفقیت به شعبه کلرادو KKK (یک سازمان نژادگرا) نفوذ کرد.

داستان استالورث که تا اواسط دهه 2000 روشن نشده بود، در نوع خود شگفت انگیز است و امید است آن قسمت عجیب و غریب سبک لی در آن دیده شود. تهیه کنندگی پروژه بر عهده جردن پیل است که همین امسال برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای Get Out شد.


Domino

تاریخ اکران: نامشخص

Domino
دومینو

یک اثر جنایی انگلیسی زبان به کارگردانی ریچارد دی پالما پس از Passion سال 2012 که در دانمارک به وقوع می‌پیوندد و در آن Nikolaj Coster-Waldau (بازیگر سریال Game Of Thrones) در نقش یک پلیس حضور دارد که برای انتقام از قتل همکارش و پایان دادن به توطئه تروریستی و مربوط به CIA، مخیانه وارد عمل می‌شود. پیتر اسکاولان (Kon-Tiki) فیلمنامه را بر عهده داشته است.


E-Book

تاریخ اکران: نامشخص

الیویر آسایاس، کارگردان فرانسوی فیلم‌های تحسین شده‌ای چون Carlos ،Irma Vep و چندین مورد دیگر که فیلم آخرش Personal Shopper بوده، به سراغ صنعت چاپ در فرانسه رفته است. فیلم E-Book اولین اثر کاملا کمدی آسایاس است و ژولیت بینوش، بازیگر فوق العاده که پیش‌تر در Summer Hours و Clouds Of Sils Maria با او همکاری داشته، در این پروژه نیز حضور دارد.


The Favourite

تاریخ اکران: نامشخص

The Favourite
مورد پسند

به نظر می‌رسد آخرین اثر یورگوس لانتیموس از طنز بسیار سیاه Dogtooth ،The Lobster و اثر سال گذشته‌اش The Killing Of A Sacred Deer فاصله داشته باشد و این بار درباره ملکه انگلستان در قرن 18، آن استوارت (Queen Anne) است. ریچل ویز، باری دیگر با او همکاری می‌کند و همچنین اما استون نیز در آن حضور دارد.


High Life

تاریخ اکران: نامشخص

High Life یکی از بهترین فیلم های 2018
زندگی بلند؛ یکی از بهترین فیلم های 2018

کارگردان بزرگ فرانسوی، کلر دنیس، هیچ وقت خود را از تجربه ژانرها باز نداشته است؛ می‌خواهد نوآر باشد (No Fear, No Die و Bastards)، ترسناک (Trouble Every Day)، قاتل‌های سریالی (I Can’t Sleep) یا هر چیز دیگر. این بار او به سراغ ژانر علمی تخیلی رفته که در رابطه با محکومانی است که به عنوان یک آزمایش، به فضا فرستاده شدند و در جمع بهترین فیلم های 2018 قرار می گیرد.

رابرت پتینسون نقش اول را بر عهده دارد. دنیس برای همکاری در اولین پروژه کاملا انگلیسی زبانش به سراغ افراد گلچین شده‌ای رفته است. نوشتن فیلمنامه با همکاری رمان نویس، زیدی اسمیت (Zadie Smith) و طراحی‌های سفینه توسط اولافور الیاسون (Olafur Eliasson) صورت گرفته و بازیگر مکمل، میا گاث (Mia Goth) است و همچنین بازیگر شهیر، ژولیت بینوش نیز در آن حضور دارد.


Hold The Dark

تاریخ اکران: نامشخص

Hold The Dark
تصویری از رمان «تاریکی را نگه دار»

سگ‌های وحشی نقش کلیدی در فیلم کابوس وار اخیر جرمی سالنیر (Jeremy Saulnier) یعنی Green Room ایفا کردند. اثر جدید وی با نام Hold The Dark که از رمان ویلیام گیرالدی (William Giraldi) اقتباس شده است و ماکون بلر (Macon Blair) که جایزه اصلی بهترین فیلم ساندس 2017 را از آن خود کرده بود، با او همکاری می‌کند. انتظار می‌رود Hold The Dark نفس گیرتر و پرتعلیق‌تر از اثر قبلی این کارگردان باشد. او همچنین بخش زیادی از فصل سوم True Detective را کارگردانی کرده است.


If Beale Street Could Talk

تاریخ اکران: نامشخص

If Beale Street Could Talk
تصویری از کتاب اگر بیل استریت می‌توانست حرف بزند

بری جنکینز پس از دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم برای درام Moonlight، این بار با اقتباس از رمان جیمز بالدوین (James Baldwin)، داستانی را به نمایش می‌گذارد که در 1974 در محله هارلم نیویورک به وقوع می‌پیوندد و درباره زن جوانی است که سعی می‌کند نام مخدوش شده نامزد هنرمندش را که اشتباهی متهم شده است، پاک کند. این دومین اقتباس در مجموع و اولین اقتباس انگلیسی زبان از آثار بالدوین است و بنابر عقیده منتقدان توانایی حضور در لیست بهترین فیلم های 2018 را دارد.


Leave No Trace

تاریخ اکران: نامشخص

Leave No Trace
هیچ ردی بر جای نگذار

دربا گرنیک (Debra Granik) پس از Winter’s Bone، این بار به دنبال اقتباس از My Abandonment رفته، که داستان یک پدر (با بازی بن فاستر) و دختر 13ساله‌اش است که بی خانمان‌اند و در حاشیه غیر مسکونی و متروک پورتلند اورگان به زندگی آرام خود ادامه می‌دهند، تا اینکه اشتباهی کوچک این زندگی را از هم می‌پاشد.

Leave No Trace بر اساس داستانی واقعی ساخته شده که در ساندنس 2018 به نمایش در آمد و توانست نظر 83 درصدی منتقدان را در متاکریتیک جلب کند و نام خود را به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2018 مطرح نماید.


The Man Who Killed Don Quixote

تاریخ اکران: نامشخص

The Man Who Killed Don Quixote یکی از بهترین های 2018
مردی که دن کیشوت را کشت؛ یکی از بهترین فیلم های 2018

آیا واقعیت دارد؟ برداشتی از کتاب کلاسیک میگل د سروانتس یعنی “دن کیشوت” توسط تری گیلیام تبدیل به یکی از مشهورترین فجایع جهان سینما شده است. مستند Lost In La Mancha در سال 2002 منجر به تلاشی ریسک پذیر با حضور جانی دپ و بعدا ژان روشفور (Jean Rochefort) برای ساخت دن کیشوت شد و پس از فراز و نشیب‌هایی، گیلیام بالاخره پروژه را در تابستان گذشته آغاز کرد.

در فیلم The Man Who Killed Don Quixote، آدام درایور نقش فردی را بازی می‌کند که از زمان حال به گذشته سفر می‌کند و جاناتان پرایس، نقش شوالیه قرن هفدهمی را بر عهده دارد. امسال می‌توانیم اشتیاق 20 سال در حال ساختِ گیلیام را در سینما تماشا کنیم.


Maya

تاریخ اکران: نامشخص

در جدیدترین ساخته میا هانسن-لووه (Mia Hansen-Løve) کارگردان Things To Come، یک عکاس خبری 30 ساله، پس از گذارندن ماه‌ها در سوریه به عنوان یک گروگان، راهی هند می‌شود. این نویسنده و کارگردان فرانسوی توانسته در دهه گذشته، استایل دراماتیک خود را شکل دهد و سپس کامل کند و در کارهایش، اغلب تغییرات زندگی به تصویر کشیده می‌شود.


Old Man And The Gun

تاریخ اکران: نامشخص

Old Man And The Gun
پیر مرد و تفنگ؛ رابرت ردفورت و دیوید لاوری

پیر مرد و تفنگ در ژانر بیوگرافی، درباره فارست تاکر، مجرمی است که حداقل 18 بار در طول زندگی‌اش به زندان رفته و در طول سالیان سعی کرده از زندان فرار کند. دیوید لاوری (A Ghost Story) سال‌های آخر گرگ و میش زندگی این مجرم را با حضور رابرت ردفورد به تصویر می‌کشد و سیسی اسپیکک (Sissy Spacek) نقش معشوقه او و کیسی افلک نقش کارآگاه را ایفا می‌کنند.


Outlaw King

تاریخ اکران: نامشخص

Outlaw King
پادشاه یاغی

دیوید مکنزی (David Mackenzie)، کاگردانی با پیشرفت چشمگیر که خیلی مورد توجه قرار نگرفته است، پیش‌تر Hell Or High Water را ساخته که درباره دو برادر سارق بانک در غرب تگزاس و کلانتری است که به دنبال آن‌ها است.

کار جدید او یعنی Outlaw King که توسط شبکه نتفلیکس تولید شده، اولین پروژه با بودجه بالای وی است که در قرون وسطی اتفاق می‌افتد و درباره رابرت یکم (با بازی کریس پاین)، پادشاه قرن 14 اسکاتلند است که مردمش را در طی جنگ‌های استقلال اسکاتلند، علیه انگلستان فراخواند. اولین قسمت این تریلوژی بر نبرد لودون هیل تمرکز دارد که در سال 1307 به وقوع پیوست. این اثر نیز در رده بهترین فیلم های 2018 قرار می گیرد.


Radegund

تاریخ اکران: نامشخص

Radegund
ردگاند

ترنس مالیک پس از درام ناامید کننده Song to song، با فیلمی بیوگرافی با نام Radegund بازگشته، و زندگی و مرگ یک معترض مخالف خدمت نظامی اجباری، Franz Jägerstätter را به تصویر می‌کشد که در سال 1943 توسط نازی‌ها اعدام شد. وی توسط کلیسای کاتولیک شهید خوانده می‌شود. باید دید که آیا پس از اکران نیز این فیلم در جمع بهترین فیلم های 2018 از نگاه مخاطبان نیز قرار خواهد گرفت یا خیر.


Roma

تاریخ اکران: نامشخص

Roma
رم؛ آلفونسو کوارون

آلفونسو کوارون در حدود پانزده سال گذشته سه عنوان برجسته و جاه طلبانه فانتزی/علمی تخیلی منتشر کرده و در سال 2013 برای یکی از آن‌ها، یعنی Gravity توانسته اسکار بهترین کارگردانی را برنده شود. فیلم رم درباره زندگی یک خانواده مکزیکی در دهه 70 است که بیش از سایر آثار کوارون شخصی است و توانایی قرار گرفتن در جمع بهترین فیلم های 2018 را دارد.


Slice

تاریخ اکران: نامشخص

Slice
اسلایس

توزیع کننده فیلم‌های مستقل A24، هیچ وقت در ریسک ثبات در یک ژانر نبوده و این بار فیلمی اسلشر درباره یک پیک پیتزا را شاهد هستیم که هنرمند هیپ هاپ Chance The Rapper در آن به ایفای نقش پرداخته است. Slice درباره ارواح، دلالان مواد، و یک گرگینه سیاه پوش است.


Sunset

تاریخ اکران: نامشخص

Sunset
غروب

László Nemes پس از Son Of Saul که برنده جایزه اسکار خارجی زبان شد، باری دیگر درامی را می‌سازد که ماجراهای آن پیش از جنگ جهانی اول به وقوع می‌پیوندد و جولی جاکاب (Juli Jakab) نقش یک خیاط 20 ساله را ایفا می‌کند که در رمز و راز بوداپست در سال 1913 دچار سردرگمی می‌شود.

توزیع کننده Nicolas Brigaud-Robert سال گذشته به ورایتی گفته: “این پروژه‌ای به شدت جاه طلبانه و مستلزم بازسازی بوداپست آن زمان است”. این فیلم نامزد قرار گرفتن در فهرست بهترین فیلم های 2018 خواهد بود.


Suspiria

تاریخ اکران: نامشخص

Suspiria
لوکا گوادانینو؛ کارگردان فیلم ترسناک «سوسپیریا»

ایده بازسازی اثر کلاسیک ترسناک Suspiria داریو آرجنتو وحشتناک به نظر می‌رسد، اما اگر کسی قرار باشد آن را بسازد، آن شخص لوکا گوادانینو (Luca Guadagnino)، کارگردان ایتالیایی Call Me By Your Name ،A Bigger Splash ،and I Am Love است. گوادانینو ترجیح می‌دهد که این پروژه، تجلیلی شخصی از فیلم آرجنتو باشد. Suspiria درباره یک بالرین جوان آمریکایی است که می‌خواهد برای تحصیل به مدرسه با اعتبار رقص آلمانی برود که رمز و رازی تاریک را در خود جای داده است.

داکوتا جانسون نقش بالرین را بازی می‌کند و بازیگران مکمل شامل کلوئه گریس مورتز (Chloë Grace Moretz)، میا گاث (Mia Goth) و تیلدا سویینتون است.


Transit

تاریخ اکران: نامشخص

Transit
ترانزیت

آخرین فیلم کریستین پتزولد، Phoenix بود و او باری دیگر با یک تریلر درباره هویت‌هایی مفقود یا دزدیده شده خودی نشان می‌دهد. داستان او اینبار در شهر بندری مارسی فرانسه اتفاق می‌افتد.


Under The Silver Lake

تاریخ اکران: نامشخص

Transit
زیر دریاچه نقره‌ای

جدیدترین تریلر دیوید رابرت میچل (David Robert Mitchell) درباره یک کارآگاه آماتور لس آنجلسی با نام سم (با بازی اندرو گارفیلد) است که قرار بود سال گذشته اکران شود و احتمال دارد در کن اولین نمایش خود را داشته باشد. “زیر دریاچه نقره‌ای” نیز می‌تواند در بین بهترین فیلم های 2018 قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

منابع: AVClub | تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    فیلمهای اکشن و قشنگی هست…ولی متاسفانه شارژ نتم کم است برای دانلود اینهم وای فای…………………………………………………………………………………
    09387673881
    همش 4 گیگ است…………………اینم به جایی نمی رسد…………..

    پاسخ

    به به چه فیلمهایی!

    پاسخ