;
coinex

عرضه نسخه متن باز سیستم عامل webOS توسط ال جی!

نسخه متن باز سیستم عامل webOS توسط ال جی عرضه شد. بنابراین تمامی توسعه دهندگان می توانند از این سیستم عامل در سایر محصولات هوشمند خود استفاده کنند.

به گزارش تکراتو، نسخه متن باز سیستم عامل webOS ویژه ال جی اکنون در یخچال ها و تلویزیون های هوشمند این کمپانی استفاده می شود. اما از این پس این سیستم عامل می تواند در دستگاه های دیگری از جمله تبلت ها و ست تاپ باکس ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: پشتیبانی دستیار هوشمند گوگل از محصولات ال جی در سال جاری


عرضه نسخه متن باز سیستم عامل webOS

البته ارائه نسخه متن باز سیستم عامل webOS دومین بار است که اتفاق می افتد. در سال 2011 زمانی که مالکیت سیستم عامل یاد شده در اختیار اچ پی بود، این کمپانی از تصمیم خود مبنی بر ارائه نسخه ویژه متن  باز این سیستم عامل خبر داد. سیستم عامل اختصاصی LG اکنون در بسیاری از تلویزیون های هوشمند این کمپانی ارائه می شود.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های هوشمند برای کودکان در سال ۲۰۱۸


بررسی سیستم عامل webOS

سیستم عاملwebOS  ابتدا توسط کمپانی پالم به عنوان سیستم عاملی برای رقابت با iOS و اندروید توسعه داده شد. در ادامه موبایل های پالم Pixi و پالم Pre با این سیستم عامل معرفی شدند. سپس اچ پی بود که کمپانی پالم را خریداری کرد و سیستم عامل یاد شده را بیش از پیش برای استفاده در تلفن های هوشمند و تبلت های خود توسعه داد و در ادامه موبایل Veer  را نیز با این سیستم عامل روانه بازار کرد.

در نهایت webOS در سال 2013 به ال جی فروخته شد و در سایر دستگاه ها نیز مورد استفاده قرار گرفت. به گفته دکتر پارک مدیر ارشد فناوری کمپانی ال جی، زمانی که در سال 2013 ال جی webOS را برای تلویزیون های هوشمند تصاحب کرد، به پتانسیل فوق العاده آن پی برده بود. ال جی در حال همکاری با آژانس پیشرفت صنعت فناوری اطلاعات ملی کره جنوبی است و در امید تجاری سازی این نسخه تازه به سر می برد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر