;
coinex

حذف اخبار دروغین از اینترنت توسط گوگل ؛ 300 میلیون دلار تعهد

گوگل اعلام کرده است که حذف اخبار دروغین از اینترنت را برعهده خواهد گرفت. این شرکت 300 میلیون دلار را در سه سال آینده صرف این موضوع می کند.

گوگل به منظور مقابله با انتشار گسترده اخبار دروغین و غیرقابل اعتماد در دنیای اینترنت وعده داده که ۳۰۰ میلیون دلار را در سه سال آینده صرف حمایت از روزنامه نگاری معتبر و قابل اعتماد خواهد کرد.

در دو سال گذشته بسیاری از شرکت های فناوری جهان به دلیل ناتوانی در مقابله با انتشار گسترده اخبار جعلی در فضای مجازی مورد انتقاد قرار گرفتند. این سایت های خبری که با انتشار اخبار دروغین خود آرامش بسیاری از جوامع را به هم ریخته اند، یکی از پیامدهای این ناتوانی و بی توجهی هستند.


بیشتر بخوانید: بررسی بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل توسط ایرانیان در سال ۹۶


گوگل برای حذف اخبار دروغین از اینترنت چه تصمیمی دارد؟

بخشی از بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری گوگل که برای حذف اخبار دروغین از اینترنت در نظر گرفته شده است به ایجاد آزمایشگاه جدیدی موسوم به Disinfo اختصاص می یابد. راه اندازی این آزمایشگاه با همکاری دانشگاه هاروارد صورت می گیرد. هدف از این کار یافتن راه هایی برای شناسایی سریع اخبار دروغین به خصوص در شرایطی است که رویدادهای خبری مهم و داغی اتفاق افتاده و حجم زیادی از اخبار در مورد آنها با سرعت بالایی در حال تولید است.

از جمله مزایای حذف اخبار دروغین از اینترنت توسط گوگل می توان به تسهیل اشتراک کاربران گوگل در منابع خبری قابل اعتماد و عرضه ابزاری برای ناشران خبر برای طراحی صفحات وب سازگار با تلفن همراه که به سرعت در دسترس قرار می گیرند، اشاره نمود.

گوگل و یوتیوب بارها به عامل بازنشر اخبار دروغین در چنین شرایطی مبدل شده اند و به همین علت آنها نیز به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اند. گوگل همچنین قصد دارد ابزار تازه ای به جستجوگر خود بیفزاید تا جلوی نمایش اخبار دروغین را در صدر نتایج جستجوگر خود بگیرد. به همین منظور الگوریتم های این جستجوگر هم در آینده نزدیک تغییراتی اساسی خواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: nytimes

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر