;
coinex

گوگل در کمین برای تصاحب کمپانی Lytro است!

گوگل در صدد تصاحب کمپانی Lytro به مبلغ ۴۰ میلیون دلار است. هدف، توسعه فناوری های مرتبط با پردازش تصویر و واقعیت مجازی در این راستا است.

به گزارش تکراتو، گوگل قصد دارد اقدام به خریداری دارایی های تکنولوژیکی استارتاپ Lytro به قیمت ۴۰ میلیون دلار، نماید. در خصوص این استارتاپ و فناوری اختصاصی آن در عکاسی مطالبی شنیده شده است. این کمپانی به لطف دوربین های موسوم به لایت فیلد، امکان تغییر فوکوس تصویر پس از ثبت عکس را دارد.


بیشتر بخوانید: بررسی بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل توسط ایرانیان در سال ۹۶


تصاحب کمپانی Lytro توسط گوگل

ظاهراً قرار است در طی معامله مذکور تنها تکنولوژی های در اختیار و ۵۹ پتنت مرتبط با عکاسی لایت فیلد در اختیار گوگل قرار گیرد. هنوز اطلاع خاصی از اهداف و برنامه های گوگل پس از خریداری Lytro در دست نیست. گوگل چند سال قبل تلاش کرده بود تجربه ای مشابه با دوربین های عکاسی لایترو را با یک نسخه دستکاری شده از دوربین های GoPro ارائه نماید.


بیشتر بخوانید: حذف اخبار دروغین از اینترنت توسط گوگل ؛ ۳۰۰ میلیون دلار تعهد


بررسی فعالیت های کمپانی Lytro تا کنون

کمپانی Lytro  فعالیت های خود را از سال ۲۰۰۶ آغاز نموده و تا امروز تنها دو دوربین عکاسی با فناوری مورد اشاره را روانه بازار کرده است که هیچ کدام نیز با استقبال چندانی از طرف خریداران مواجه نشدند. به همین منظور در سال های اخیر این شرکت تلاش کرد تا فناوری اختصاصی خود را وارد عرصه فیلم برداری نیز نماید.

البته فروش این کمپانی با رقم ۴۰ میلیون دلار یک شکست کامل برای موسسین Lytro به حسال می آید، زیرا این شرکت زمانی تا ۳۶۰ میلیون دلار نیز قیمت گذاری شده و توانسته بود تا حدود ۲۰۰ میلیون دلار را از سرمایه گذاران خود دریافت نماید. اکنون باید دید گوگل می تواند این فناوری را نجات دهد یا نه.

.

منبع: techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر