;
coinex

پراستفاده ترین سیستم عامل ؛ کاهش تعداد کاربران فعال ویندوز

ویندوز ۱۰ با در دست داشتن ۴۸ درصد از سهم بازار در فوریه ۲۰۱۸، عنوان پراستفاده ترین سیستم عامل را دارد.  ویندوز 7 نیز در رتبه دوم قرار گرفته است.

به گزارش تکراتو، مایکروسافت اعلام کرده است که ویندوز ۱۰ با کسب ۴۸ درصد از بازار سیستم‌عامل‌های این شرکت فاصله‌ی خود با ویندوز ۷ را افزایش داده است. ویندوز ۷ نیز با کسب ۳۹ درصد از بازار، در رتبه‌ی دوم پراستفاده ترین سیستم عامل در این ماه قرار گرفته است.

تولید پراستفاده ترین سیستم عامل ها توسط مایکروسافت

مایکروسافت که اصلی‌ترین بازیگر عرصه‌ی سیستم‌عامل‌ها است، به صورت منظم به ارائه‌ی آمار در مورد سهم بازار سیستم عامل ها می پردازد. جدیدترین آمار اعلام شده در پرتال توسعه‌دهندگان مایکروسافت، نشان از دستیابی ویندوز ۱۰ به ۴۸ درصد از سهم بازار دارد. لازم به ذکر است که آمارهای اعلام شده توسط ردموندی‌ها با آمارهای Statcounter و Netmarketshare تفاوت‌‌های قابل توجهی دارد.

کاهش تعداد کاربران فعال ویندوز

مایکروسافت در نوامبر ۲۰۱۷ تعداد کاربران فعال ویندوز ۱۰ را ۶۰۰ میلیون نفر اعلام کرد. با توجه به آمار اعلام شده برای این ماه، ویندوز ۱۰ چیزی در حدود ۴۵ درصد از بازار را در اختیار داشته است. با یک محاسبه‌ی ساده می‌توان تعداد کل کاربران فعال سیستم‌عامل‌های مایکروسافت را ۱.۳۳ میلیارد نفر تخمین زد که نسبت به آمارهای پیشین این غول نرم‌افزاری کاهشی ۱۷۰ میلیون نفری داشته است.

پراستفاده ترین سیستم عامل

کاهش تعداد کاربران فعال سیستم‌عامل‌های رایانه‌های شخصی با توجه به گرایش کاربران به استفاده از موبایل چندان دور از انتظار نبود. مایکروسافت نیز با دانستن این موضوع تلاش خود برای تبدیل کردن ویندوز به یک سیستم‌عامل منعطف و همه‌کاره برای پر کردن این خلا را از مدت‌ها پیش آغاز کرده است.

.

منبع: mspoweruser

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر